| Losowe zdjęcie |
|
ТЭП70-0555
|
|
|
| Autor: |
m0ke |
| Kategoria: |
Rosja - RUS |
| Dodano: |
25.01.2015 23:00 |
|
| Komentarze: |
3 |
|
|
|
| Statystyka WRP |
Razem zdjęć: 45411 Razem kategorii: 241 Liczba użytkowników: Komentarze: Wyświetlenia:
|
|
|
REX Hnilec cz.2
06.11.2018 12:24
|
Meh, szerokokątne przerysowania mnie jednak nie przekonują. Drony to fajna rzecz, ale tu wg mnie zdecydowanie za wysoko, a obiektyw za mocno skierowany w dół. |
|
|
Ty2-1202 Bzowo Goraj
31.10.2018 17:17
|
Ostatnio wdrapałem się na nastawnię Bz2. Zamurowanie wejść niewiele dało - złomiarze wybili dziurę i niestety zrobili tam zorganizowaną akcję. Z nastawnicy została tylko podstawa, resztki skrzyni zależności i rozszabrowany aparat blokowy. |
|
|
SU45-164
12.06.2018 23:31
|
Pamiętam tamten dzień, było za czym krążyć po okolicy :) |
|
|
Księżycowe poranki
15.01.2018 21:25
|
Parametr nie jest jakiś bardzo karkołomny. 10 lat temu to by było coś, ale dziś? ;) |
|
|
757 019-5
09.04.2017 23:20
|
Prześliczna fotografia. |
|
|
ST44-1108
27.09.2016 19:17
|
@Fulcrum: sprawa jest wyjaśniona i nie siej fermentu. Radek się pospieszył z publikacją, a następnie usunięciem zdjęcia, przez co do administracji dotarły tylko poszlakowe relacje z całej sprawy i źle zostało wszystko przez nas ocenione. Radek nie dostał bana, a ostrzeżenie, które zostało teraz cofnięte.
Niemniej, Radek i Andrzej źle rozegrali sprawę, jakby o publikację zdjęcia toczył się jakiś wyścig. Zdjęcie u nas pojawiło się bez żadnej wzmianki o tym, że było robione użyczonym sprzętem, że fotografowaliście razem i że sytuacja była taka a nie inna. Sprawa narobiła tylko niepotrzebnego smrodu. Na następny raz lepiej się dogadajcie kto, co i jak będzie publikował. |
|
|
SU46-033 z poc. towarowym
12.09.2016 18:55
|
Bardzo odważne stwierdzenie, że ściemnione, szare niebo przy słonecznej pogodzie będzie mogło być uznane za niewyjarane ;) |
|
SU46-033 z poc. towarowym
12.09.2016 15:03
|
Z przekąsem powiem tak: jak byk w banerze widnieje "Galeria Fotografii Kolejowej". Więc w pierwszej kolejności stawiajmy na fotografię, a dopiero potem patrzmy na wartość dokumentalną. Bo czymże będzie zdjęcie dokumentalne o nikłej wartości fotograficznej, przy doskonałej jakościowo fotografii z jednoczesną wartością dokumentalną? Tym bardziej, że powyższe zdjęcie nie pochodzi z czasów, kiedy fotografia kolejowa była totalną egzotyką, a i zdjęć tej konkretnej SU46 jest na galerii na pęczki. |
|
SU46-033 z poc. towarowym
12.09.2016 12:25
|
To jeden z powodów dla których mocno ograniczyłem publikację swoich prac w internecie w ogóle - brak konsekwencji decydujących o tym co wejdzie, a co nie wejdzie na galerię. Śmiem podejrzewać, że to samo zdjęcie wrzucone przez kogoś nienależącego do "starej gwardii" na galerię by nie weszło. A ponadto, spójrzcie na rozrzut jakości między tym zdjęciem, a ostatnimi zdjęciami Sewerynera i Pedra. Płacz nie płacz, przy pewnych aspiracjach pewnych rzeczy już się nie powinno przepuszczać. Nie każde zdjęcie musi od razu zrywać kapcie, ale niech chociaż każde zdjęcie tutaj będzie technicznie poprawne. |
|
|
Lxd2-479
28.07.2016 19:38
|
Moim zdaniem kolejka gryficka to klasyczny przykład zachłyśnięcia się nadmiarem gotówki. Grom kasy poszedł na totalne bzdury, a potem kasa się skończyła i zabrakło na to co ważne. Kompletnie bezmyślna i nieprzemyślana inwestycja. |
|
|
ET42-046
23.05.2016 10:58
|
Widzę, że nie tylko pierwsze litery rejestracji naszych samochodów się zgadzają - rejony ciążenia także ;) |
|
|
46.03
12.04.2016 12:27
|
Coś wspaniałego! |
|
|
Skomack Wielki - vol. 1
23.03.2016 20:55
|
No to rozwinę to pytanie: po co zniszczyłeś fajne zdjęcie z niepowtarzalnym klimatem beznadziejnym filtrem? Pamiętam to jak i pozostałe zdjęcia z tej serii (nomen omen która to ich odsłona, czwarta?) i niestety zastosowanie lichej jakości filtra postarzającego zdjęcia, jakikolwiek opis by nie był, rozkłada całokształt. Jak potrzebujesz szaleństwa w obróbce, to się wykaż czymś więcej, niż kliknięcie w jedną ikonkę w programie graficznym ;)
Tak jak seria z Gołdapi ma niepowtarzalny, naturalny i ponury klimat, tak ta seria od razu mi się skojarzyła z kiepskimi zdjęciami z lipnego cyfraka, które autor usiłuje ratować obróbką na staro i pisząc jakieś wywody w opisie. A przecież to bezcenne już na obecne czasy fotografie. |
|
Skomack Wielki - vol. 1
23.03.2016 19:45
|
Niestety ten filtr "stara fotografia" z PhotoFiltre kompletnie chrzani. Po co? |
|
|
Stracone SP32
10.02.2016 21:43
|
312D miała tylko jedną poważną wadę - jedną kabinę, w odróżnieniu od 6Dg, bez widoczności ze stanowiska maszynisty na lewą stronę lokomotywy. Gdyby jakimś cudem dokończono budowę prototypu, zaraz by się okazało, że tak jak na innych SP32 i SU42, UTK wymusi dwuosobową obsługę, co jakby nie było kłóciło się z założeniami nowoczesnej, ekonomicznej lokomotywy do ruchu pasażerskiego.
SP32 w PR-ach są definitywnie przewidziane do ścięcia i nie sądzę, by coś się miało w tej kwestii zmienić. |
|
Stracone SP32
10.02.2016 00:12
|
Ech, i ta fantastyczna, wg mnie mocno poroniona wizja modernizacji do typu 312D o nazwie handlowej RegioLok... Do dziś bawi mnie fakt, że opis rzekomo wprowadzanych zmian konstrukcyjnych w lokomotywach pojawił się w numerze 1/2012 czasopisma Pojazdy Szynowe wydawanego przez poznański IPS - było to dokładnie w momencie, kiedy trzy ostatnie przewidziane do modernizacji lokomotywy właśnie zostały porżnięte na złom w Pile, łącznie z nadgryzioną już przebudową 071, kończąc tym samym historię zarówno odkurzaczy z oryginalnymi silnikami, jak i ambitnych planów stworzenia nowych lokomotyw spalinowych do ruchu pasażerskiego. |
|
|
Ostatnia nocka w Stobnie
14.12.2015 18:47
|
Sterowanie w Biernatowie było przerobione ładnych parę lat temu, najpóźniej w 2009, tzn. z tego roku pamiętam, że sygnały na wschodniej głowicy były już podawane normalnie przy nieobsadzonej nastawni Bi1. |
|
|
ZŁOm
03.12.2015 19:41
|
Dla mnie zdecydowanie za mały kontrast... |
|
|
Le viaduc de La Vesse
19.09.2015 02:02
|
Imho nie jest proste, bo horyzont jako całość mimo wszystko nieznacznie chyli się na lewo. Na zdjęciu nie ma żadnego na tyle długiego pionowego obiektu, by można było jednoznacznie określić po nim prostotę, ale patrząc po linii brzegowej, to jest ona umieszczona mimo wszystko blisko prostopadle do fotografującego, a więc powinna być bliska poziomej w kadrze. Obrót o około 1 stopień w prawo wg mnie daje optymalny wynik, bo żaden z budynków nie zaczyna się krzywić, ale za to układ tła wygląda wówczas bardziej naturalnie ;)
Tak czy inaczej piękne foto. |
|
|
Lewiński zachód słońca (2)
19.08.2015 15:58
|
Wystarczy zrobić to zdjęcie jeszcze raz, ale przy słońcu niezakrytym chmurami. Żadna obróbka tutaj nie pomoże. |
|
|
To se ne vrati
24.05.2015 15:31
|
Nie piszmy niesprawdzonych informacji. Lokomotywy mają dopuszczenia do jazdy odpowiednio do sierpnia (241) i listopada (115) tego roku, maja 2016 (089) i czerwca 2017 (079). Poza tym coraz głośniej zaczyna się przebąkiwać, jakoby wcale nie miał to być koniec służby tych lokomotyw ;) |
|
|
SU45-115
25.04.2015 23:28
|
Szkoda, że zdjęcie zrobiłeś akurat wtedy, gdy czoło loka było w cieniu. Warunki na filmie wyglądają dużo lepiej. |
|
|
Podniebne brutto
06.03.2015 23:02
|
Zaraz tam po przerwie - cały czas kręciłem się w pobliżu i regularnie tu zaglądałem ;) |
|
|
SU42-1001
22.02.2015 23:59
|
Konstrukcja jest wyjątkowo dziwaczna i o dziwnych założeniach. Z tego co się dowiedziałem, napęd jest rozwiązany tak, że albo moc z obu agregatów idzie na cele trakcyjne, albo jeden agregat służy celom trakcyjnym, a drugi zasilaniu składu pociągu napięciem 3kV. Tym samym przy załączonym ogrzewaniu moc lokomotywy na cele trakcyjne to zaledwie 563 kW, a więc mniej, niż zwykła SM42. To raczej dalej lokomotywa manewrowa, która od biedy pociągnie skład pasażerski, niż rzeczywiście pojazd o uniwersalnej charakterystyce. |
|
|
Premiera SM42-523
16.01.2015 22:24
|
Akurat o SP32 to możecie zapomnieć. Zwłaszcza tych z wiadrami.
Bulgot ostatniego M820SR ucichł jakoś w 2009 roku, a definitywnie odszedł w zapomnienie bodajże z końcem 2011 roku - wtedy na złom poszły ostatnie istniejące lokomotywy z tym silnikiem. |
|
|
Po ciężkim dniu nastał zmrok
25.08.2014 18:13
|
Użycie barw czarno-białych jest świetne np. do wydobywania ciekawego światła i detali, zwłaszcza gdy kolorystyka obiektów nie pozwoliłaby ich zauważyć. Dobrym przykładem tego jest seria Huberta Steczki z szopy w Kamieńcu. |
|
|
Milkyway
23.04.2014 23:44
|
Ok - dwa kliknięcia: http://i.imgur.com/qujtC6s.jpg
PS, poziomy - i na kanale RGB przestawienie górnej granicy z indeksu 255 na 168. Zakres tonalny od 168 do 255 po prostu był pusty, przez co histogram zdjęcia wyglądał na"przydepnięty". Tyle z mojej strony - pozdrawiam ;) |
|
Milkyway
23.04.2014 19:17
|
Ładne warunki, ale technicznie słabo - ciemne i niekontrastowe. |
|
|
Jazda równoległa
07.12.2013 17:35
|
Przepalenie lub nie można określić po histogramie skali szarości - a wg niego zdjęcie ma 144385 pikseli z indeksem 255, więc niebo jest wyjarane jak jasny gwint ;)
Ale to nie jest tutaj istotne i zupełnie nie przeszkadza - pomysł na zdjęcie rewelacyjny. Jakie szkiełko posłużyło do jego wykonania? |
|
|
ST43-223 w Międzychodzie
05.12.2013 14:29
|
Latem dyżurna ruchu mówiła, że prawdopodobnie z końcem roku stacja zostanie zamknięta. Ile w tym prawdy - nie wiem. |
|
|
Gagarinem do Radkowa....(2)
29.10.2013 18:27
|
Dziurasek, wrzuć po prostu na jakiś serwer do zdjęć, imageshack czy coś w ten deseń, i podlinkuj tutaj ;) |
|
|
Px48-1919
20.10.2013 17:04
|
To pożegnanie to falstart ;) |
|
|
товарищ гагарин
20.10.2013 10:58
|
Parę ładnych lat temu udało mi się jeszcze ten urokliwy budyneczek w Witowie sfotografować. Nie rozumiem tylko dlaczego postanowiono wyburzyć unikatowy obiekt, który do samego końca pozostawał zamieszkany... |
|
|
Krzyżowanie w Kolbuszowej
21.09.2013 23:26
|
Polecam wyłączyć AACO. To jak wyglądają cienie po potraktowaniu tym "ulepszaczem" woła o pomstę do nieba. Polecam w zasadzie zrezygnować z większości udogodnień SilverFasta (które tak naprawdę więcej psują niż pomagają) - włączone zostawić sobie tylko NegaFixa, ACR, iSRD i multiekspozycję i ręcznie przy każdym zdjęciu modyfikować krzywą tonalną (nie dotykać przy tym przycisku od automatycznych poziomów), a ewentualne niedociągnięcia naprawiać potem fotosklepem (zazwyczaj autokorekta kolorów i autopoziomy załatwiają sprawę). Wówczas zeskanowane zdjęcie może wyglądać [b]tak[/b], a nie jak powyżej. Czysto, klarownie, bez przebarwień, tylko trzeba sobie najpierw dobieranie parametrów wyćwiczyć. Więcej wskazówek mogę udzielić na priv ;) |
|
|
IR "Wilda" z SP32-202
27.08.2013 12:56
|
Cholera. A na Woodstockach sobie odpuściłem jeden motyw z założeniem, że wrócę na niego we wrześniu żeby złapać Wildę. Ech... |
|
|
SU45-161
04.08.2013 17:29
|
Mówiłem, że Klesno da radę :) |
|
|
Ty3471
03.06.2013 22:09
|
Problemy z inżektorami. Jeden ledwo ciągnął, a drugi w ogóle ;) |
|
|
V - W intencji szczęśliwej drogi
03.06.2013 20:48
|
To ja jeszcze podpytam. Czy gdziekolwiek na trasie natrafiłeś Filipie na jakikolwiek inny tabor szynowy? Albo coś, co kiedyś mogło być taborem szynowym? |
|
|
Dwa najpiękniejsze fiaty...
01.06.2013 13:27
|
Co w 241 jest pięknego? Już ładniejsze są maszyny od dłuższego czasu odstawione "po kątach". 241 wygląda jak szrot ;) |
|
|
111Ed-001
30.05.2013 14:52
|
I też pokazówka. Inni mają, to my też musimy mieć. To nic, że nie ma racjonalnych powodów, dla których Pendolino miałoby być lepsze niż nowoczesny konwencjonalny skład na 200km/h (bo wątpię w to, by w najbliższej przyszłości dało się pojechać po naszych torach szybciej). |
|
|
Px48-1907
27.05.2013 19:44
|
Ja bym jednak widział parowóz na którejś z historycznych kolei, a nie na "nowożytnej burdelbanie". Ale grunt że maszyna jeździ i ma się dobrze. A czy kolejka okaże się strzałem w dziesiątkę, czy w stopę - czas pokaże. |
|
|
705 913-2
24.05.2013 19:54
|
Może mieć te "nowe chujowiny" - dla mnie kolejka ma nieziemski klimat. Trzeba będzie się zebrać i wpaść :) |
|
|
Kolej Transandyjska
14.05.2013 23:51
|
Ostatni tag mnie rozłożył :) Tak czy inaczej, głos oddany, a i rozreklamuję kampanię na "swoim podwórku". |
|
|
SA108-005
06.05.2013 18:59
|
Kurcze, Grzesiek, walcz o parametr w takich przypadkach, bo znowu się skład (o ile można tak żelazko nazwać) rozjechał ;) |
|
|
77002-4
06.05.2013 18:50
|
Fantastyczny klimat :) |
|
|
TKt48-191
30.04.2013 15:41
|
No to chyba staliśmy bark w bark ;) |
|
|
Ty42-107
29.04.2013 23:13
|
To jest most, a nie wiadukt ;) |
|
|
Lubosz k. Międzychodu
25.04.2013 23:48
|
Ale i tak nie urywa tyłeczka. Krystian, po skanowaniu SilverFastem trzeba zdjęcie mimo wszystko jeszcze kolorystycznie wybalansować jakimkolwiek programem dającym możliwość grzebania przy poziomach RGB. Wiem, bo też sporo ostatnimi czasy skanuję ;) |
|
|
Dziczyzna
04.03.2013 19:27
|
Właśnie - zaczep. Żeby locha zaatakowała, musi poczuć się zagrożona. Jak się nie zaczepi to ze spokojem przejdzie obok, zwłaszcza jak zwierzyna przyzwyczajona do widoku człowieka. Osobiście nawet miałem możliwość sfotografowania lochy z warchlakami przez płot z odległości kilku metrów, poczciwa świnka nie wykazywała żadnej agresji, powiedziałbym wręcz że specjalnie podeszła by a nuż zdobyć coś nadprogramowego do zjedzenia ;)
Nie mówię że te zwierzęta można ignorować, bo znam przypadek znajomego mojej mamy, leśnika, który na patrolu w lesie wysiadł z samochodu prosto przed lochą z warchlakami, a ta go zaatakowała i poturbowała. Po prostu widząc dzika najlepiej go zignorować, sam zapewne ucieknie albo w ogóle nie zwróci uwagi na człowieka.
Co do biegu na setkę, myślę że nieco lepiej mi idzie wspinanie się na drzewo :)
Koniec offtopu ;) |
|
Dziczyzna
04.03.2013 14:28
|
Długa ogniskowa to to nie jest na pewno. Inna rzecz, że rzekoma dzikość dzika to raczej mit, osobiście mam bardzo często styczność z tymi zwierzętami (mieszkam koło lasu). |
|
|
Nawęglanie Ol49-69
09.02.2013 15:58
|
Skoro ma tak porządnie namalowany numer na drzwiach dymnicy... ;) |
|
|
Idzie noc.
07.02.2013 16:46
|
A mi się wydaje że Grzesiek w temacie tego pociągu o tej porze roku nie powiedział jeszcze ostatniego słowa ;) Mi trochę przeszkadza rozmyta lewa krawędź konturu składu ;) |
|
|
Kontener-cysterna
02.01.2013 17:00
|
Nie że się czepiam - ale dziwaczny parametr, grożący poruszeniem ;) |
|
|
Kolejowy bokeh
29.12.2012 17:25
|
No, i pierwsze zdanie mówi dokładnie to co napisałem :P Wrzuć sobie po prostu w wyszukiwarkę grafiki google hasło "bokeh". 90% wyników to ten sam efekt co mamy na powyższym zdjęciu, tylko kształty przysłon mniej ambitne ;) |
|
Kolejowy bokeh
28.12.2012 00:46
|
Ech, nie rozumiesz... Bokeh to tylko sposób oddania nieostrości w zdjęciu, a nie zdjęcie z małą GO. Zależy on przede wszystkim od kształtu przysłony - a ta tutaj ma kształt fiata, dzięki czemu źródła światła będące poza płaszczyzną ostrości przybrały kształt lokomotywy. Na drugim ze zdjęć Sewerynera które przytoczyłeś widać to samo na reflektorach lokomotywy - przybrały kształty siedmiokątów ze względu na przymkniętą siedmiolistkową przysłonę w obiektywie. Teraz jaśniejsze? ;) |
|
Kolejowy bokeh
26.12.2012 23:14
|
@Piter: link - więc? :P Po prostu można tak się bawić wycinając przysłonę z jakimś wzorem, a następnie fotografując rozogniskowany obraz ;) |
|
Kolejowy bokeh
26.12.2012 20:35
|
No, widać że nie cięte laserowo, ale nie jest źle ;) |
|
|
Koniec służby
23.12.2012 01:38
|
@headder: to idź lepiej na badania, a nie z góry zakładasz że wyklucza ;) |
|
|
Zdawczak w Pniewach
13.12.2012 20:29
|
Coś więcej z tej linii może się w zbiorach znajdzie? Mam do niej spory sentyment z dzieciństwa.. ;) |
|
|
EN57-964
04.12.2012 18:10
|
Krzywy gniot. Ale są równi i równiejsi... |
|
|
SU45-245
29.11.2012 12:17
|
Ustawiasz ostrość dopiero mając pociąg w kadrze? Odważnie ;) Ja nie ufam nawet obiektywom z ultradźwiękowym AF i wolę sobie ostrość ustawić zawczasu na wybranym miejscu, gdzie za chwilę będę łapał skład, aniżeli ryzykować spudłowaniem. |
|
|
ST43-358
06.11.2012 17:32
|
Ja jadąc na rumuny jeszcze przy niej nie fotografowałem. Za bardzo oklepana ;) |
|
|
Świtaniem
04.11.2012 18:11
|
I takie klimaty lubię, choć pewnie bym trochę powalczył z obróbką tego zdjęcia :) |
|
|
Pociąg widmo
28.10.2012 00:26
|
Świetny fotomontaż, skłaniający do refleksji! |
|
|
Zdawczy z Czarnkowa
18.10.2012 09:53
|
@Dominik: ciężko powiedzieć co ile, jest to raczej zdarzenie losowe. Dostałem cynk że 12.10 do Rogoźna przyjedzie skład z węglem dla Steico w Czarnkowie, a potem już trzeba było wyniuchać sytuację. Zwykle jest tak, że pierwszego dnia do Czarnkowa jedzie pierwsza partia wagonów i powrót luzem, drugiego dnia druga partia i zwrot wagonów z pierwszej oraz trzeciego dnia luzem do Czarnkowa i zwrot wagonów z drugiej partii. Ogólnie można powiedzieć, że średnio składy kursują raz na miesiąc, przy czym w październiku zdarzyło się to już 2 razy i niewykluczone, że także w kolejnych tygodniach będą następne transporty ze względu na zwiększone potrzeby odbiorcy.
@Theo Kojak - czy ja wiem czy spóźnione? Pierwsza połowa października raczej nigdy nie jest w Wielkopolsce specjalnie kolorowa ;) |
|
|
SU42-507
05.10.2012 20:35
|
Piękny klimat! |
|
|
Sokoły
11.09.2012 20:24
|
Bardzo klimatyczne :) |
|
|
SU45-174
11.09.2012 19:54
|
A gdzie tam - to było tylko w okresie woodstocku ;) |
|
|
SM42-058
11.09.2012 00:41
|
Piękne światło! |
|
|
ST43-364
10.09.2012 13:19
|
Kurcze, chciałem jakoś na jesieni zrobić sobie pieszą wycieczkę tą linią. Szkoda, w takim razie piękną do niedawna stację Lipinka Głogowska szlag trafił do reszty... |
|
ST43-364
10.09.2012 10:08
|
Kiedy rozwalili linię do Lipinki? |
|
|
ST43-406
09.09.2012 18:06
|
Ja znam takie szkła co mają dość już od nowości. Czasem przesunięcie osi optycznej jest pierdółką i dobry specjalista to poskłada (dobrym specjalistą nie jest przy tym autoryzowany serwis) ;) |
|
|
Fajrant!
04.09.2012 22:30
|
Wirtuoz po prostu ;) Zrobi motyw nawet z kawałka g...a :) |
|
|
Po dwunastu latach przerwy.
04.09.2012 11:57
|
W ogólnie przyjętych zasadach centralne skadrowanie jest błędem - ale skoro zasady są ogólne, można od nich czasem odchodzić. I tu mi to zupełnie nie przeszkadza - kompozycja jest wyważona i może się podobać ;) |
|
|
ET22-634
25.08.2012 17:50
|
Czubki drzew są ściemnione, ale niestety są też dość mocno zjedzone szczegóły poprzez odszumianie. |
|
|
66007
24.08.2012 22:22
|
Świetne! |
|
|
ST43-398
19.08.2012 11:39
|
Nie że się czepiam, ale jak na moje zdjęcie totalnie szufladowe - nie widzę sensu pchania takich zdjęć na galerie, a już zwłaszcza na WRP... |
|
|
|
|
Wschód słońca w Stęszewie
16.08.2012 09:36
|
A pewnie, bo do słusznego komentarza też trzeba się d.....ć. Polecam obrócić o jakieś 1.5-2 stopnie w prawo. Nie wiem tylko ile wynosi norma prostości zdjęcia ;)
Zdjęcie jest potencjalnie piękne, zabrakło tylko dopieszczenia szczegółów :) |
|
|
Skandawa
10.08.2012 16:38
|
Zdecydowanie poruszone i nieostre. |
|
|
Ol49-69
30.07.2012 14:05
|
W zeszłym roku "Flotę Wielkopolski" wzięli w Pobiedziskach na bok z tego samego powodu ;) Dyżurny ruchu dostał za to gorące oklaski od pasażerów.
A zdjęcie świetne :) |
|
|
SU42-506
19.07.2012 14:06
|
No i właśnie, witamy :) |
|
SU42-506
18.07.2012 21:16
|
Regulamin, punkt 4. podpunkt e) ;) |
|
|
Dzień się budzi...
04.06.2012 12:57
|
Zasłoniłby drugi plan z lewej, ale za to odsłonił z prawej (tak żeby parowóz podpuścić w lewy dolny punkt złotego podziału) i do tego pióropusz dymu pięknie przysłoniłby słońce. Kwestia gustu - warunki świetne :) |
|
|
ET21-272
02.06.2012 12:50
|
BTW, @Janusz - skoro gonisz pociąg i robisz mu trzy zdjęcia, z których ponoć najlepsze jest zwyczajnie przeciętne, to nie lepiej po prostu zawczasu poszukać miejsca na odpowiednią fotografię i zrobić jedną, ale porządną? |
|
|
EU07-173+TKh05353
28.05.2012 00:24
|
@Dominik, sprawdź waść czy przeglądasz stronę w 100% powiększeniu. Bo jak przeglądarka przeskalowuje zdjęcia to nie ma się co dziwić że wychodzą nieostre ;) |
|
|
Mały Wielki Pociąg
24.05.2012 19:41
|
@Dominik - moim skromnym zdaniem sprzęt nie ma tu żadnego znaczenia. Seweryner jest po prostu wirtuozem fotografii kolejowej, najwyraźniej z ogromem pomysłów i cierpliwości.
Gratuluję kunsztu - naprawdę jest na co popatrzeć :) |
|
|
SP32-204
16.05.2012 16:10
|
O! Nową prądnicę dostała? |
|
|
Niecodzienny gość
13.05.2012 09:59
|
Piotr pisał o odcinku Ostbahnu obsługiwanym przez PR Poznań (Piła-Krzyż) - tam na wagonach jeździ prawie wszystko. A odcinek lubuski to już inna bajka... |
|
|
EN57-907
06.05.2012 14:08
|
Taka mała wskazówka dla Autora - zrezygnuj z AWB, bo A300 i pochodne mają sporą tendencję do ustawiania zbyt niskiej temperatury barwowej, co przy jednoczesnym niedosyceniu barw przy tych nastawach powoduje że zdjęcia wykonane nawet przy słonecznej pogodzie są szare. Najbezpieczniej robić w RAW-ach, a jeśli oszczędzasz miejsce na karcie to dla JPG-ów ustaw balans bieli na manualny (przy słonecznej pogodzie najlepiej się sprawdza 5500-6000K), a w menu strefę twórczą na krajobraz i podbij kolor na +1, pomoże ;) |
|
|
Most spod Cynozury
05.05.2012 00:18
|
@Seweryner - z początku w ogóle nie zakładałem że będę te zdjęcia składać, dopiero przy obróbce przyszło mi to do głowy i przerwy nie były jakoś uciążliwe, bo zaginęły zwyczajnie w szumie. Ogólnie nie byłem zadowolony z efektów i praca została gdzieś niedokończona pogrążona w głębokich odchłaniach plików zarchiwizowanych na kilku płytach DVD. Zwyczajnie matryce cyfrowe starszego typu (CCD) to eksperymentów z astrofotografią nie bardzo się nadają właśnie ze względu na bardzo dużą podatność na nagrzewanie się, o wyższym szumie niż na CMOS-ach nie wspominając ;) |
|
Most spod Cynozury
04.05.2012 10:31
|
@Seweryner - normalne objawy przegrzania, hotpixele i jasne rogi zdjęcia. Naświetlałem wtedy 3 razy po 15 minut, z przerwami po 30 sekund, przy ISO400. Wydawało się niby że czas dość bezpieczny, zwłaszcza że temperatura była kilka stopni poniżej zera, ale na matrycę CCD wystarczyło. Dostałem nauczkę po prostu ;)
Co do czasu naświetlania, zgadzam się z Matejem - około 50 minut. I tak btw, w 2/3 wysokości kadru po prawej też widać mały efekt grzania się matrycy ;) |
|
Most spod Cynozury
03.05.2012 22:53
|
Piękne - kiedyś coś takiego też tworzyłem (tyle że nie w tematyce kolejowej) i od tego czasu mam poważne problemy z matrycą na dłuższych naświetlaniach ;) |
|
|
TKt48-191
30.04.2012 18:15
|
Ładne! No i miło mi było poznać Ciebie Filipie :) |
|
|
182-120-6
08.04.2012 14:51
|
No właśnie, promieni zachodzącego słońca to ja tu nie widzę :P |
|
|
Acatusem do Chrzanowa.
02.04.2012 11:27
|
Szanowny kolego Krzysiu, to jest Acatus II ;) Są pewne różnice konstrukcyjne - jest uboższą wersją Elfa. Jednocześnie z pierwszym Acatusem ma niewiele wspólnego ;) |
|
|
SM42 z SU45 na złom..
30.03.2012 19:41
|
To że są fiaty IC, tłumaczy dlaczego nie jadą do W-wy - te co na Odolanach cięli to PR-owskie były ;) OIDP złomujący fiaty IC został wybrany w przetargu, a nie poprzez sprzedaż złomu od ręki. |
|
|
|
|
ST43-194
26.03.2012 21:39
|
Świetne miejsce na defekt tarabajło sobie wybrało :) |
|
|
ET22-143
15.03.2012 16:46
|
Ja powiem tak: "zwykłe szlakówki" to trochę głupie pojęcie, tak jak zwykłe "peronówki", "stacjówki" i cały ten kram. Wszystko zależy od sposobu ujęcia - a tutaj nie ma się do czego przyczepić. Mnie takie zdjęcia nie interesują raczej, dlatego zwyczajnie rzucę okiem i przeglądam dalsze fotografie, ale nigdy nie stwierdzę że zdjęcie nie powinno się gdzieś znaleźć tylko dlatego że zostało w taki a nie inny sposób wykonane, ale z zachowaniem wszystkich zasad kadrowania. No, chyba że ktoś wybierze plener wybitnie nieciekawy - ale z taką sytuacją tutaj nie mamy do czynienia. Tym bardziej oglądając różne galerie i galeryjki można dojść do wniosku, że umiejętność zrobienia dobrej "szlakówki" wcale nie jest taka powszechna ;) |
|
|
|
|
BINGO - SU46 na "wolsztyńskiej"
12.03.2012 23:21
|
W Helenie padła przepustnica, wczoraj zastępczo jeździła SM42-1100, dzisiaj jak widać znaleźli lepsze rozwiązanie. Wie może ktoś co się dzieje z 45-246? Widziałem że w lutym pojechała do Wrocławia, lecz nie wiem co dalej się z nią stało. |
|
|
754 065-1
19.02.2012 16:58
|
@TB, zdjęcie straciłoby urok gdyby czoło loka było ostre? Coś nie gra.. To podkreślenie spokoju by było fajne jakby naprawdę celowo rozmyć skład tak przy np. 1/5", a nie gdy poruszenie wynika z nie do końca udanego zamrożenia ruchu ;) Klimat zdjęcia świetny, zabrakło lepszego światełka w obiektywie tudzież wyższego użytecznego ISO ;) |
|
|
M62-295
06.02.2012 21:05
|
Płock-Świnoujście to chyba nie do końca w tę stronę ;) |
|
|
SU45-115
04.02.2012 22:46
|
Jakby tak zrobić, to zaraz by się zaczął wrzask że Niemcy naruszają naszą integralność terytorialną i jest to zamach na naszą państwowość :P Pamiętacie po co miały być z początku regioekspresy? ;) |
|
|
Bocznica ZACHEMu
22.01.2012 20:36
|
No bo to kundle są ;) Wszystko zależy od szczęścia, mi się trafił za pierwszym razem egzemplarz ostry i trafiający AF-em, natomiast koledze pomagałem wybrać egzemplarz nowszej wersji VC pod Canona 7D i na 4 sztuki tylko jedna trafiała, z tym że tylko na centralnym czujniku.
@rs: A z tym Pentaxem Twój kolega próbował uderzyć do serwisu? Bo co do Canona to serwis Tamrona stwierdził że wszystko z kalibracją jest w porządku, ciekaw jestem jak sprawa ma się wobec innych producentów. |
|
|
SU45-147
22.01.2012 17:14
|
Prześwietna, "podwórkowa" kompozycja :) |
|
|
Bocznica ZACHEMu
21.01.2012 22:41
|
Tak długo jak Canon ma w pompie niezależnych producentów, zarówno Tamrony jak i Sigmy nie będą współpracowały z ich puszkami (Canon w przeciwieństwie do innych firm nie udostępnia pełnej specyfikacji układu AF). U mnie pod Sony AF trafia bez zarzutu ;) |
|
|
SU45-246
21.01.2012 19:58
|
To i tak jest retro, przynajmniej powyższe zestawienie utrzymuje jako taką zgodność historyczną ;) |
|
|
ST44-324
17.01.2012 20:55
|
Cienie nie ruszane, ale za to naściemniane z niebem, dość wyraźnie widać jaśniejszą obwódkę wokół gagara ;) |
|
|
ST44-1102
10.01.2012 11:59
|
Panowie, a który z Was wówczas zajechał do Kalisza Kaszubskiego, gdzie się spotkaliśmy? ;) |
|
|
SM42-658 z transportem wojskowym
02.01.2012 12:49
|
Jakim cudem miałaby przerwać linię i spowodować jej likwidację, skoro na chwilę obecną przechodzi ona generalny remont i od czerwca wracają na jej całość pociągi pasażerskie? ;) |
|
|
SU45-147
29.12.2011 20:36
|
To świetna wiadomość, dzięki Filipie za info ;) |
|
SU45-147
29.12.2011 19:58
|
Przywoływanie z zaświatów ;)
Przy okazji mam pytanie do poinformowanych - czy są w planach, tudzież czy zapadły jakieś decyzje odnośnie padniętych "świeższych" fiatów stojących w Krzyżu, tj. 174 i 241? |
|
|
Rheinfall
29.12.2011 12:15
|
13 lat temu jako mały berbeć byłem tam, ale do głowy mi nie przyszło by tam łapać pociąg :) Bardzo fajne! |
|
|
SU45-045
25.12.2011 18:00
|
Bardzo klimatyczne, szkoda że to już historia... |
|
|
SU45-187
22.12.2011 23:10
|
To była śliczna lokomotywa. Wiecie może czy jeszcze istnieje? |
|
|
"Na Warsztacie" vol.4
17.12.2011 21:56
|
Tak też myślałem - choć 180 stopni to tu nie ma (rozumiem że to crop z oryginału?), dlatego mnie troszkę gryzą zniekształcenia geometryczne ;) |
|
"Na Warsztacie" vol.4
17.12.2011 20:44
|
Bardzo klimatyczne i fajne, szerokokątne spojrzenie - choć osobiście wolałbym bez dystorsji. Jakim obiektywem zrobiłeś to zdjęcie? |
|
|
Atak focistów na Ścinawkę.
17.12.2011 18:02
|
Pomyśleć że gdyby nie nawał roboty na uczelni mógłbym być na tym zdjęciu - Piotrek mi proponował żebym się zabrał, ale nie byłem w stanie się wyrobić :) |
|
|
SU45-213
15.12.2011 14:37
|
SU45-213 w czasie wykonania zdjęcia miała stały przydział do CT Wielkopolski, więc o "pożyczeniu" nie było mowy. Na Lubelszczyznę trafiła jakoś w maju 2011 (chyba, jak ktoś wie niech zweryfikuje ;)) |
|
|
SU45-116
14.12.2011 19:43
|
Zgadzam się z ustaleniem konkretnej ceny, aczkolwiek organizator przy wyznaczaniu tej ceny też powinien ustalić ją na tyle rozsądnie, by gonić pociąg samochodem się dla kogoś takiego opłaciło. Bo np. na imprezie 26.11 z SU45-116 do Czarnkowa stawka wynosiła 50zł od osoby w samochodzie. Na 4 osoby składka 200zł plus paliwo prawie drugie tyle do podziału na czterech daje po około 100zł na łebka, a więc tyle samo co przejazd tym pociągiem... |
|
|
EU07A-001
13.12.2011 12:23
|
Trochę śmiesznie to wygląda, eleganckie perony, elegancki skład - a lokomotywa stylistycznie ni z gruchy ni z pietruchy, z wyglądu to ani ładne, ani nowoczesne (bo "wnętrzności" to już inna sprawa). Oby tylko się dobrze sprawowała ;) |
|
|
ST43-406
09.12.2011 19:58
|
Prędzej niż drużyny, Wolsztyn wykruszy się sam z siebie ze względu na coraz gorszy stan parowozów... |
|
|
7100 odjazd!
05.12.2011 12:10
|
O kurcze... Tylko pozazdrościć sprzętu :) |
|
|
Jesień w Szwajcarii Czarnkowskiej
02.12.2011 18:38
|
Warunki chwilowo, dokładnie w momencie pojawienia się składu na łuku były całkiem niezłe i przez chmury przebiło się słońce. Zdjęcia nie przejarałem, scena miała dość małą rozpiętość tonalną dzięki czemu mogłem je naświetlić przy 0EV nie mając obawy że będą obszary niedoświetlone czy prześwietlone. Powyższy efekt uzyskałem jedynie mocno podbijając kontrast i odrobinę nasycenie (ze względu na odległość od składu, zdjęcie było lekko zamglone i szarawe), a potwierdzeniem optymalnej ekspozycji jest choćby przebieg krzywej tonalnej. Z drugiej strony optymalna ekspozycja to też kwestia gustu ;) |
|
|
ST43-170
01.12.2011 15:32
|
Zależy też od dnia, ale codziennie coś jedzie, teraz zwłaszcza przez remont linii z Wrocławia do Poznania. Ja będąc w niedzielę 13.11 od 8 do 16 trafiłem 4 pary towarów plus luzakujący tandem rumunów. Dyżurny w Lasocicach mówił że w tygodniu nawet i 10 par dziennie może jechać. |
|
|
751 335-1
28.11.2011 20:54
|
O kurde, to tam już tak biało jest? :) Piękna seria! |
|
|
ST44-1045 + SM42-542
25.11.2011 17:16
|
Dla mnie oba pierwsze wyglądają na świadome podbicie temperatury barwowej w aparacie, więc to nie sprzęt wydziwia. Ja też często we mgle rozświetlonej słońcem podbijam temperaturę barwową żeby nadać scenerii nastroju ;)
A co do trzeciego to niby-HDR zrobiony z jednego zdjęcia ;) |
|
ST44-1045 + SM42-542
23.11.2011 17:43
|
Każdy aparat robi zdjęcie takie jakie dobrało się do niego parametry. Jeśli balans był ustawiony na pogodę pochmurną, taki odcień jak najbardziej może być, zwłaszcza pod słońce (i mi to szczególnie nie przeszkadza). Przyznam natomiast że kadrowo mnie nie powaliło, na pewno dałoby się jakoś inaczej zrobić to zdjęcie tak by lokomotywa nie była w samym środku kadru ;) |
|
|
Po jęczmieniu ani "śladu"
21.11.2011 22:59
|
I Noteckie Ciemne cały czas trzyma klasę, choć wyszło już spod państwowych skrzydeł ;) Foto bardzo fajne. |
|
|
SU45-089
17.11.2011 08:01
|
To PR-owska barówa ;) |
|
|
754 077-6
15.11.2011 18:40
|
Bardzo ładne! I coś niedźwiedziowatego w tej "owłosionej" skałce w tle rzeczywiście jest ;) |
|
|
ST44-1045
06.11.2011 20:53
|
Zazdroszczę tych klimatów :) |
|
|
Ol49-59
05.11.2011 20:22
|
To nie była salonka, a 1 klasa typu 112A. Takiej raczej nie podczepią, bo skład musi (przynajmniej powinien) być ogrzewany. Pewnie znajdą jakąś jedną rozwaloną parową bonanzę z ważną rewizją na jakiś miesiąc, dwa ;) |
|
Ol49-59
05.11.2011 19:48
|
Jutro za to wychodzi rewizja niebiesko-żółtej bipy obecnie kursującej z parowozami. Może być (nie)ciekawie od poniedziałku... |
|
|
Kontenery na półce
31.10.2011 12:07
|
?eby tylko fotografowi zawsze tak ładnie słońce świeciło.. Piękne foto! |
|
|
Jesień w górkach
29.10.2011 20:08
|
Oj tam oj tam, 2,5h. Ja na węglówce koło Szenajdy pamiętnego dnia 29.06 czekałem aż coś towarowego pojedzie 8h. I się nie doczekałem ;) |
|
|
EU07-176
28.10.2011 19:00
|
Typowo Głazowskie foto, z definicji doskonałe ;) |
|
|
SM42-867
26.10.2011 12:13
|
U mnie podobnie, ciut za czerwono, choć klimat jest :) |
|
|
Leśny Rumun
26.10.2011 12:10
|
Po prostu urzekł mnie klimat tej foty - świetny kadr, skład z upaćkanym, lekko pordzewiałym lokiem i delikatne ziarno kojarzące się z obrazkiem z analoga - równie dobrze mógłbyś nie podać daty i bym stwierdził że to obrazek z czasów pekapu :) |
|
|
Koniec dnia nad Ostbahnem...
24.10.2011 21:13
|
Dzięki za miłe przyjęcie i pozytywne głosy :) Cieszę się że moje prace będę mógł pokazać tutaj na równi z najlepszymi. Następne zdjęcia będę jednak dawkował powoli, gdyż będąc studentem wyglądam obecnie kiepsko z czasem (z kasą z resztą też) i nie mogę sobie pozwalać na jakieś fotograficzne wojaże (a niestety do ciekawych miejsc nie mam blisko). Z pewnością jednak postaram się pokazać coś ciekawego. Jeszcze raz dzięki! :) |
|
|
|
|