| Statystyka WRP |
Razem zdjęć: 45413 Razem kategorii: 241 Liczba użytkowników: Komentarze: Wyświetlenia:
|
|
|
Bieszczady 2025
21.10.2025 20:22
|
Patrząc na zdjęcia to bardzo ładne warunki się tym razem trafiły.
Nawet nieco żałowałem, że się nie wybrałem ale złożona sobie obietnica nie zrobienia już nigdy żadnego zdjęcia Turkola wygrała ;-) |
|
|
Kociołek w Kobylinie
07.04.2025 11:50
|
Było oczywiście wietrznie ;-) (kiedyś przez tą autouzupełnianie wylecę z roboty ;) ) |
|
Kociołek w Kobylinie
07.04.2025 11:28
|
Moim zdaniem udana. Pogoda była lepsza niż można było się spodziewać, choć było niemiłosiernie zimno i wiecznie. Słońce nie bardzo współpracowało, ale dla mnie to nie jest specjalny problem.
Wiadomo - bardziej popularne miejscówki mocno obstawione i motywy trochę popsute tłumem, ale były też takie gdzie można było radować się prawie-samotnością :) |
|
|
"Kalenica" pod Nową Rudą
25.03.2025 16:56
|
W zasadzie to tylko dzięki tej niskiej szlakowej udało mi się zrobić to zdjęcie - kiedy dojechałem na miejsce (zupełnie nie znając terenu) skład już wyłaniał się zza zakrętu.
Tu się przygoda skończyła, bo już do Kłodzka nie udało mi się dogonić składu a tam postanowiłem, że czas się zbierać i pojechałem już do Wawy nie czekając na powrót. |
|
|
|
|
Plastikowy poranek
30.01.2025 08:27
|
A zupełnie nie. Pociąg to pociąg. Ja raczej nie należę do "woziarzy". Ogólnie to spodziewałem się znacznie więcej plastików a skończyło się na tym jednym z samego rana. |
|
|
BR232-103+TEM2-098
27.01.2025 09:32
|
Cool. Chyba bym się pokusił o pokazanie więcej po prawej żeby z tego ogryzka drzewa zrobić jakiś motyw. |
|
|
M62M-003
17.01.2025 20:38
|
A taki jednodniowy spontaniczny wypad przy okazji interesów we Wrocławiu :) |
|
|
Impuls o zachodzie
06.01.2025 17:30
|
Dzięki poprawione. Tak, rzeczywiście Impulsy w tym malowanie prezentują się bardzo pozytywnie - w szczególności w porównaniu do tych SKM-owych. |
|
|
Las w Żubraczach
24.10.2024 12:36
|
No właśnie zawsze się zastanawiam jak to się odmienia - poprawiłem :) |
|
|
Las o poranku
24.10.2024 08:26
|
Tak, histogram na żywo to rzecz nieoceniona. |
|
|
Santa Special II
23.10.2024 08:10
|
Ja nigdy nie pozwoliłbym sobie (przy foto kolejowym) na auto ISO. Zgadzam się też, że fotografia kolejowa pod tym względem jest bardzo mało wymagająca - warunki nie zmieniaj się szybko, tak więc na tym M można żyć (choć ja nie wiem dalej po co)
Zapraszam z manualem na pokazy lotnicze :) |
|
|
Las o poranku
22.10.2024 21:16
|
Akurat w tym wypadku dość dużo. Ale kluczem był odpowiedni dobór ekspozycji (pomiar światła przypięty do parowozu - powiązany ze śledzeniem obiektu AF) oraz korekcja na minus 1.5 |
|
|
Santa Special II
22.10.2024 21:13
|
Bezlusterkowce zasadniczo wywracają do góry nogami idee „full manual”.
Ja od dobrych 10 lat pracuję w zasadzie wyłącznie korektą ekspozycji przy trybie preselekcji. |
|
|
Krótki ale ciężki
10.09.2024 16:58
|
No nie chciałem "spamować". Oczywiście fotek z tych 3 dni przywiozłem mnóstwo, tak więc może coś tam jeszcze wybiorę :) |
|
Krótki ale ciężki
10.09.2024 10:19
|
No a właśnie tam (nie wiem czy to specyfika tej linii) to w zasadzie mieszaniec to norma. W ciągu 3 dni złapałem chyba tylko ze 4 - 5 składów jednolitych (kontenery i autolawety). Cała reszta to mieszańce. |
|
|
Klasyczny duet
05.09.2024 21:36
|
Może to kwestia nowej puszki - nieco się inaczej "ją" obrabia |
|
|
Ciężka praca
01.07.2024 22:16
|
Tak, tor był mocno wilgotny - więc cały czas na piasecznicach |
|
|
Czapaj leśny
26.06.2024 16:23
|
A to właśnie miałem na myśli a napisało się tak ;-) |
|
|
EU07-167
26.02.2024 18:48
|
No czyszczenie było na całym odcinku Łuków - Kępa Gliniecka. Muszę się wybrać na wschodni odcinek, bo tam się motywów masa porobiła. Tylko ten ruch... |
|
|
35WE-009
25.02.2024 17:42
|
PLK od pięciu lat pieprzy się z DŚU na ten odcinek. Patrząc obecnie - w tym roku można spodziewać się przetargu - czyli rozpoczęcie pewnie na przełomie 2024/2025 |
|
|
Zamiana ról
23.02.2024 15:51
|
Przy takich kadrach bardzo przydaje się stabilizacja o ile posiada do tego specjalny tryb (u canona zwany "2"). W wypadku klasycznej stabilizacji lub ustawienia w tryb "1" katastrofa gwarantowana. Mnie na samolotach udawało się schodzić do 1/10 przy jakiś 250km/h. Muszę spróbować z pociągami. |
|
|
Marooned
14.02.2024 12:21
|
Zgadzam się.
Galeria nabrała światowego tonu - żadne z 3 top zdjęć roku nie jest z Polski :) |
|
|
EU07-465
23.12.2023 12:11
|
Na SŁ to powszechna praktyka ;) Tutaj to „semafory” wjazdowe nieczynnej wschodniej głowicy Czechówka wschodniego :) |
|
|
Zimowa Szwajcaria Czarnkowska
19.12.2023 15:39
|
Powtórzę się, aura (śnieg, chmury) i obróbka zrobiły tu świetną wspólna robotę. Zdecydowanie jedno z najlepszych zanim SU zniknie na dobre. |
|
|
Z Pragi do Wrocławia na jarmark
17.12.2023 10:34
|
Bardzo fajne :)
Co do wrocławskiego jarmarku - 20 PLN za mini szklaneczkę wina grzanego i 25 PLN za gofra przyprawiło mnie ostatnio w fantastyczny humor :) |
|
|
Pod "Berlinką"
29.11.2023 17:49
|
Bardzo dynamiczne i fajne zdjęcie.
Kiedyś śledziłem na mapach lidar'owych ślady po tej budowie. Byłem zaskoczony tym jak dużo zostało śladów po tej gigantycznej budowie. |
|
|
418 154
27.11.2023 18:49
|
Umknęło mi wcześniej. W rzeczy samej bardzo klimatyczne. |
|
|
6193-005
26.11.2023 22:07
|
Staram się tak robić zdjęcia, żeby nic w kadrze nie było przypadkowe. Ten krzak miał wypełnić nudną łąkę no i nadać głębi. Co do prostowania - próbowałem już kilka razy i jak się obróci w prawo to wszystko wydaje się walić. Dlatego tak zostawiłem, choć wiem że słupy trakcyjne trochę leca w lewo. |
|
6193-005
26.11.2023 18:04
|
To powiem tak. Kiedy zdecydowałem, że będę publikować zdjęcia tylko tu to się grzecznie chłopaków z administracji spytałem, czy to nie będzie źle jeżeli będę wrzucał zdjęcia jakie robię. A robię głównie szlakówki. Co prawda (mam nadzieję), że staram się o odpowiednią estetykę i wykończenie, tym nie mniej to szlakówki. Po prostu lubię fotografować pociągi, nie muszą to być ani wozy ani spektakularne składy. Chłopaki stwierdzili, że to jest ok.
No ale jak to przeszkadza, to też mogę się powstrzymać. |
|
|
Śnieżny duet
25.11.2023 21:57
|
No właśnie jak się dowiedziałem że taki zestaw mija Czachówek, to pomyślałem, że jak szybko wsiądę w samochód to pod Puszczą złapię. No i się udało, nawet trochę poczekałem.
ps. wrzuciłem administracji poprawkę - drugie pochylenie się nad zjęciem wyszło lepiej. |
|
|
6193-005
23.11.2023 20:12
|
O sorry, źle wkleiłem. To najzwyklejsza szlakówka, innych w zasadzie nie robię. I dalej lubię. |
|
|
Nad noworudzkimi domami
16.11.2023 10:36
|
Uwielbiam Twoje zdęcia od dłuższego czasu. Bardzo przemyślane kadry, zawsze wszystko dopracowane, zdecydowanie obróbka i kolory z najwyższej półki. |
|
|
|
|
Jesienna Gama kolorów
15.11.2023 16:26
|
Ja się kolorów nie czepiam - są bardzo ładne, soczyste, takie jak lubię. Jak by ochłodzić samo "niebo" to było by jeszcze klimatycznie (po mojemu oczywiście). |
|
Jesienna Gama kolorów
15.11.2023 12:49
|
Fajny klimat choć moim zdaniem mocno za ciepłe. Mgła raczej powinna oscylować w okolicach neutralnej bieli. |
|
|
SU46-029, Zawidów
22.10.2023 16:36
|
A mnie tym Lumixem zaskoczyłeś. Bardzo jestem ciekawy jak Ci się to sprawować będzie - wygląda, że bardzo dobrze :) O ile mój Canon również produkuje całkiem znośne JPG-i to jednak ja nie pozwolę, żeby ktoś obrabiał zdjęcia za mnie :) |
|
|
Dziadowskie objazdy
22.10.2023 16:32
|
Klimat super, ale moim zdaniem z tym niebem to nie tędy droga. Zostawił bym zimne i jaśniejsze. |
|
|
Jesienny kapeć
17.10.2023 20:09
|
Wszystkie zdjęcia zawsze publikuję kalibrowane do punktu bieli D65. Więc jeżeli ktoś ma monitor w takim trybie powinno być ok.
Przyznaję, że ostatnio mam smak na ustawianie nieco zimniejszej bieli - tutaj pewnie za trochę cieplej korona by mi z głowy nie spadła :) |
|
|
Las w Solince
17.10.2023 15:05
|
Wiesz co, oczywiście że mam wersję z tłem. Mają ją też wszyscy stojący obok. I choć też uważam, że pewnie ten pełny plan jest ogólnie lepszy, to tutaj staram się pokazywać zdjęcia może nieco bardziej "inne". Zgodzę się, że nie zawsze będą najlepsza opcją dostępną w danej miejscówce. Ogólnie imprezy, kiedy zdjęcia robione są ze szpaleru - to dla mnie zawsze konieczność mocnej improwizacji - przy moich preferencjach fotograficznych zapewne wybrałbym zupełnie inne miejsca (broń Panie Boże nie narzekam na imprezy). |
|
|
SU46-029
05.10.2023 11:43
|
Bardzo eleganckie!
Za dwa tygodnie była by bajka pewnie. |
|
|
E6ACTa-004
25.09.2023 11:37
|
Tor zamknięty a nie szlak oczywiście. |
|
E6ACTa-004
25.09.2023 11:34
|
Tor fizycznie leży (choć znalazłem już kilka miejsc, gdzie szyny popękały).
Szlak zamknięty jest od kilkunastu lat - o czasu kiedy na zachodniej głowicy Mszczonowa osunął się nasyp. Sytuacja jest na tyle kuriozalna, że montując jedną parę rozjazdów na podg. Marków można było zamknięty odcinek skrócić z kilkunastu kilometrów do kilkuset metrów. No ale po co... |
|
|
Zamglona przyszłość
24.09.2023 18:10
|
Większość programów do obróbki ma możliwość wyboru jakie i czy w ogóle informacje exif będą eksportowane do końcowego pliku.
Oczywiście można babrać się exiftool'em :) |
|
|
Nie bądź baran, idź na wybory
21.09.2023 13:24
|
Chyba, że nasz ukochany właściciel infrastruktury postawi wzdłuż linii zakazy fotografowania w ten sam sposób co stawia tabliczki kilometrowe na zmodernizowanych liniach bez sieci trakcyjnej ;-) |
|
|
EP09-046
20.09.2023 11:19
|
Przede wszystkim pierwszy plan (pomimo głębi ostrości) bardzo skutecznie odciąga wzrok od czegokolwiek innego na tym zdjęciu. |
|
|
ET22-1008
19.09.2023 20:11
|
Chyba w ogóle musi się trochę przybrudzić bo wyglada okropnie farbkowato na razie. |
|
|
Trumna w Rembertowie
07.09.2023 10:26
|
A mam też i taką wersję (w nieco innym momencie) ale to już duży crop, bo ostatnio (szczególnie na rower - jak tu) biorę tylko 70-200. A tu 100-500 zdecydowanie bardziej by się przydało. |
|
|
Osobowy z Głuchołaz
03.09.2023 14:52
|
No i ogólnie warto by dopasować jasnośći kolor szyb do tła, bardzo widać, że auto było po całości rozjaśnione. |
|
|
ET21-012
16.08.2023 15:27
|
Dobre, ale nie ... idiotyczny słownik Apple'a się kłania ;-) |
|
|
Black Canyon
21.06.2023 16:31
|
Absolutnie fantastyczne dwie fotki. Przezazdroszczę. |
|
|
Taka sobie lokalna linia na Sardynii
15.06.2023 13:47
|
Malowanie szyn na biało to powszechna technika stosowana we Włoszech.
Ma zmniejszać stopień ich nagrzewania na słońcu.
Widzę, że ETCS lub coś na Euroblisach mają tam wdrożone. |
|
|
SU i Petucha
04.06.2023 07:48
|
Jeżeli dobrze zrozumiałem, to była to regularna zdawka z Czech, w skład której wchodził wagon, parowóz oraz właśnie ta cysterną. Cysternę ze składu wypięto w Węglińcu. |
|
SU i Petucha
03.06.2023 20:38
|
Zaplanowałem sobie tą klatkę (o ile coś pojedzie) i tak jak napisałem zawartość składu nie stanowiła dla mnie jakiegoś specjalnego wyróżnika (wielokrotnie pisałem, że dla mnie kolej to wyłącznie dziedzina fotografii - nic więcej). Oczywiście klatki ze składem zdecydowanie lepiej widocznym mam, ale zdecydowałem się pokazać tą zaplanowaną. |
|
SU i Petucha
03.06.2023 06:59
|
Z długim końcem to niestety tak jest że albo perspektywa albo skład.
Mam oczywiście znacznie "krótszą" wersję. No ale tu chodziło o motyw z krzaczkami a nie skład. |
|
|
Wschowa
01.06.2023 08:28
|
Pisałem już na FB, ale powtórzę bo warto. Tak jak nie jestem zwolennikiem konwersji na BW to tutaj zabieg ten wyciągnął atmosferę o 1000%. No i te prześwity słońca na elewacji. Klimat mega. |
|
|
EU06-14
30.05.2023 22:40
|
Zmieniłem położenie na mapie, bo w rzeczy samej są to resztki Warszówki |
|
EU06-14
30.05.2023 18:37
|
To na pewno. Napisałem osobowy mając na myśli pasażerski :) |
|
|
Kp4-3772
29.05.2023 17:16
|
Kciuk do góry :) |
|
Kp4-3772
29.05.2023 16:58
|
Czyli info dla wybranych członków grup. O to pytałem i nie mam pretensji jak pisałem. |
|
Kp4-3772
29.05.2023 15:34
|
Zawodowa ciekawość jednak nakazuje mi trochę pomarudzić :)
W końcu sprawdziła się bigdata, którą zacząłem pisać po tym jak Cargo zdjęło stronę z lokami (projekt miał agregować tak zwane "info" w jednym miejscu). No to odpytałem: na WRP nie było info. Na żadnej publicznie indeksowanej grupie FB nie było, na żadnej ogólnodostępnej stronie web w języku polskim na której choć raz występuje słowo "kolej" też nie było. To jednak nie tak "powszechnie komunikowany".
Nie żebym miał pretensje - choć jeżeli celem była idea podstawowa uprawiania hobby czyli "ja mam, ty nie masz" to oczywiście zrozumiałe. Ale jak miało to coś popularyzować (bo raczej nie chodzi o kasę - nie spodziewam się żeby w BKL jej brakowało) to może warto "szerzej" :)
Czekam na więcej zdjęć, bo wiosenne Bieszczady mają również świetny klimat. |
|
Kp4-3772
29.05.2023 09:34
|
Czyli jeszcze bardziej dupa ze mnie. Szkoda, bo to jedna z niewielu okazji żeby nie ominąć tej chyba najbardziej klimatycznej wąskotorówki szerokim łukiem. |
|
Kp4-3772
29.05.2023 08:09
|
Sorry, że w kolejnym komentarzu - to gdzie szukać takiego info? - bo dla mnie "kolejowy internet" to ta strona i jedna grupa na FB :) |
|
Kp4-3772
29.05.2023 07:31
|
Dupa ze mnie :( |
|
Kp4-3772
28.05.2023 22:57
|
Klimat.
Coś przegapiłem, czy to jakiś specjal dla wybranych był? |
|
|
BR232-588
17.05.2023 22:40
|
Tak, wydaje mi się, że jeżdżą dla Ecco |
|
|
Chemin de fer du Bocq (1)
14.05.2023 23:51
|
Używasz jakiegoś dziwnego profilu koloru (RTV4_SRGB). Miniaturka zawsze pokazywana jest w sRGB (bez konwersji).
U mnie obrazek wygląda tak samo jak miniaturka - co znaczy, że pewnie masz problem z przeglądarką, która nie wspiera zarządzania kolorem.
U mnie na stronie możesz to sprawdzić: https://pawel.online/zarzadzanie-kolorem-po-prostu/ |
|
|
Warto mieć marzenia
12.05.2023 09:51
|
Odsunąłeś granicę maski od linii brzegowej ale dalej bardzo silnie ją widać. Może po prostu z niej zrezygnować, albo rozciągnąć na całość - w zależności czy rozjaśniałeś prawą stronę czy pociemniałeś lewą ;-) |
|
Warto mieć marzenia
11.05.2023 21:42
|
Pomysł bardzo fajny, ale wrzuć poprawkę bo ta linia brzegowa jeziora boli okrutnie |
|
|
Kolej miejska
07.05.2023 22:11
|
W trakcie mojej krótkiej przygody z biznesem w Szwajcarii mieszkałem przy Oerlikonie. Codziennie chodziłem tam podziwiać 16-wagonowe piętrusy wjeżdżające i wyjeżdżające co niecałe 30 sekund w godzinach szczytu. Nie dało się na to napatrzeć :) |
|
|
SU45-079
27.04.2023 09:56
|
Właśnie? Choć dla mnie to marka zdecydowanie najbardziej obca, to Z-ki wydają się bardzo udanymi konstrukcjami. |
|
|
Fiatem po podsudeckiej
18.04.2023 19:04
|
A jak gdzieś obok. Kurczę, na takich wyjazdach przydały by się indetyfikatory |
|
|
Wjazd do Kamieńca
18.04.2023 19:02
|
Oj było całkiem sporo osób - choć więcej było na kursie w drugą stronę. Miejscówka słabo dostępna samochodem, o czym niektórzy się "boleśnie" przekonali :) |
|
|
SU45-079
17.04.2023 08:49
|
Po wycięciu tego "lasu" od drogi bardzo fajnie z tej perspektywy prezentuje się ta miejscówka. Bardzo ładna klatka. |
|
|
EP05-23
05.04.2023 09:36
|
A Panie, nie chciał byś wpakować się w to bagienko :) |
|
EP05-23
04.04.2023 13:36
|
Ja tam uwielbiam ptaki na zdjęciach - dodają bardzo dużo dynamiki.
W spotterce samolotowej panuje jakaś idiotyczna moda na usuwanie ptaków, bo często mylone są z paprochami na matrycy.
Ja zawsze ptaki zostawiam, co więcej cieszę się jeżeli pojawią się w kadrze. |
|
|
SM42-350
27.03.2023 08:30
|
Choć puste składy węglarek są chyba lżejsze, to EC ma tendencje to wysyłania stonek solo właśnie z kontenerami. Ta sobie poradziła bardzo porządnie, szczególnie, że widoczny odcinek musiała pokonywać 2 razy. Za pierwszym, dokładnie spod widocznych drzewek musiała cofać cały skład ponad 2km wstecz - za pierwszym przejazdem waga przy hałdzie nie "złapała" kilku ostatnich wagonów. |
|
SM42-350
26.03.2023 19:50
|
No w Wawie, to ogólnie klasycznych stonek chyba ze 4 zostało. Na elektrowni potrafią manewrować i pracować na wywrocie już wyłącznie ST48. |
|
|
SU42-536
26.03.2023 18:15
|
Tam bym przy drzewach trochę jeszcze pogasił te przebłyski, ale ogólnie bardzo ciekawie to wyszło. |
|
|
M62-1754
02.03.2023 09:57
|
Z technicznej strony, nie spodziewałem się, że przy 50mm f/2.5 da tak głęboką głębię. |
|
|
Operacja »Zieleń mchu«
20.02.2023 13:10
|
Jasne. Ja też ostatnio w LRC używam profili "Camera" od Adobe. Zawsze się zastanawiam, na ile producenci biorą udział w tworzeniu tych profili. W końcu to tylko od tego profilu zależy czy to będą to "kolory Fuji", "kolory Canon" itp. Ogólnie to z tymi koloram danej marki to trochę ściema jest - choć jest emelement, który może na to wpływać bezpośrednio i nieodwracalnie - mikstura barwników w filtrze na matrycy. I tutaj, choć matryca w Fuji jest od Sony, ponoć te filtry firmy robią sobie same. |
|
Operacja »Zieleń mchu«
20.02.2023 10:40
|
To się dopytam. Skoro z RAW, to rozumiem, że kolory z jakiegoś profilu firmowego - w czym "wywoływane"? |
|
|
|
|
66196
17.02.2023 09:16
|
Nie nie. Zdecydowałem się na zmianę 24-105 f/4 na kombo 14-35 f/4 i 70-200 f/4. To przede wszystkim zestaw podróżny - dzięki fenomenalnemu rozmiarowi 70-200 można to mieć ze sobą w górach, mieście itp. Na razie zakresu 35-70 zupełnie mi nie brakuje, bo to "nie moje" ogniskowe. Do pociągów 70-200 sprawdzi się tez zupełnie w porządku. |
|
|
M52
15.02.2023 09:31
|
Parametry ustawione "auto" czyli Av (realizowany jako wariant Fv) przy stałym ISO. |
|
|
Amsterdam Centraal
12.02.2023 18:11
|
Na wyremontowanym budynku A'DAM otworzyli taras widokowy :) Świetna sprawa. |
|
|
Haarlem
05.02.2023 20:57
|
Michał - do Amsterdamu, jak zawsze, kilka dni służbowo, kilka prywatnie. |
|
|
15D/A-033
28.01.2023 17:04
|
Krótkim przodem są znośne ;) Za to od tej dłuższej strony ich nie trawię. |
|
|
M62-1556
17.01.2023 17:55
|
Myślę, że wiele osób planuje jechać jednak to nieco za wcześniej na kupowanie biletów.
Ja na obie Fiatowe imprezy mam już pełny samochód ;-) |
|
|
EP05 na granicy
16.01.2023 21:27
|
I w dodatku granicę pokonuje bez prądu ;-) |
|
|
Nurek pod Grupą
15.01.2023 09:37
|
Nie,nie położą, taką wersję tej klatki też mam ;-) |
|
|
SU45-079 Poniec
09.01.2023 11:33
|
Ach jak by tam bez tego masztu było ładnie :) |
|
|
Byk bojowy
06.01.2023 20:37
|
Na szczęście WP chwaliło się tym transportem na swoich stronach, tak więc ewentualni szpiedzy już byli poinformowani. |
|
|
SM42-1100
03.01.2023 21:26
|
Bardzo elegancko :) |
|
|
Ściernisko
01.01.2023 19:32
|
Bardzo elegancko się to ułożyło :) |
|
|
|
|
Kanion iłowski
29.12.2022 09:20
|
Fajna głębia, szkoda, ze nie ma exifa. |
|
|
Byk zimą
18.12.2022 09:35
|
Poprawiłem datę :) |
|
|
|
|
EU07-308
22.11.2022 19:39
|
Zależy od odcinka o toru. Od 40 do 80.
Przy czym między Puszczą a Mszczonowem i w Górze Klawarii jest jednotor. |
|
|
EU07-145
22.10.2022 16:31
|
Niestety zarosło i z górki w drugą stronę nie ma motywu. Ten też pewnie na wiosnę będzie już "po ptakach". Rośnie tam wszystko strasznie szybko. |
|
|
"Energetyk Czesław"
22.10.2022 16:16
|
Ekstra. Miałem nadzieję, że ktoś wykorzysta tę miejscówkę :) |
|
|
Lyd2-63
16.10.2022 18:38
|
Fantastyczne |
|
|
EP07-385
14.10.2022 08:51
|
Bardzo dobry klimat |
|
|
M62M-010
08.10.2022 20:09
|
Dość często słyszę to pytanie - a odpowiedź wcale nie jest taka prosta :)
W związku z tym, że mam słabość do kadrów na dłuższej ogniskowej - najczęściej skład robię więc "od przodu" - co znaczy, że prędkość kątowa takiego obiektu jest znikoma - tak więc ryzyka poruszenia związanego z ruchem składu się nie boję.
Druga sprawa to stabilizacja w 100-500 plus stabilizacja matrycy w R5 daje w teoretycznie 8,5 EV zysku, praktycznie koło 6. Dużo.
Absolutną większość zdjęć robię na sporej korekcji (tak +1 - 1,5EV) - no bo wiadomo, jak się chce wykorzystać DR z RAW to tak trzeba.
A na koniec oczywiście mój zwyczaj używania wyłącznie bazowego ISO na matrycach isoless. Dziś Canonowska R5/R3 oraz wszystko nowe co jest w Sony i Nikonie (bo to też Sony) to matryce dual-gain z dwoma bazowymi ISO i praktycznie isoless w obu zakresach. Nie ma żadnego zysku z używania wyższego ISO - oczywiście trzeba manewrować korekcją i potem więcej jest do zrobienia post-procu (no ale to akurat lubię).
Podsumowując - nauczyłem się tak i w zasadzie nie zdarzają mi się poruszone zdjęcia. |
|
|
SM42-329
06.10.2022 16:42
|
Canon całkowicie zablokował możliwość produkcji "kundli" pod RF. Po prostu protokół RF jest szyfrowany i tylko Canon ma klucze :)
Dotychasowe podróby RF miały co prawda bagnet RF ale nadal używały protokołu EF. |
|
|
Nowogród Bobrzański
05.10.2022 14:59
|
Tak tak. Byłem świadkiem i za pierwszym razem miałem jakąś chwilową nadzieję na oblot ;-) |
|
Nowogród Bobrzański
05.10.2022 10:01
|
Bardzo żałowałem, że składy wypychane z bocznicy nie dojeżdżają tak daleko :) |
|
Nowogród Bobrzański
05.10.2022 07:41
|
Zapadła mi ta stacyjna w pamięci. Tak sobie myślałem, że w takiej kompozycji skład musi tu pięknie wyjść - i się nie myliłem :) |
|
|
Powrót SU45-079
03.10.2022 18:11
|
Było na prawdę fantastycznym przeżyciem móc uczestniczyć w tej doskonale zorganizowanej imprezie. Mam nadzieję, że to nie koniec. Będę ten dzień na prawdę długo wspomniał. Piękne dzięki! |
|
|
Ty42-107
31.08.2022 22:56
|
No właśnie, to szkło nie dość że bardzo ładnie rysuje to do tego ma łagodny, prześliczny bokeh. |
|
|
ST43-366
19.08.2022 10:07
|
Wyczyść cache przeglądarki |
|
|
S273
12.08.2022 10:01
|
Jak to się udało przy 1/4 sek :) |
|
|
Kiss nad Renem
19.05.2022 23:58
|
Tak, zdecydowanie polecam wyprawę łodzią na tę wysepkę. |
|
|
753 775-6
25.04.2022 22:43
|
Oj tak sobie myślałem, że z tamtego miejsca wyjdzie bardzo elegancko. I wyszło :) |
|
|
Na popychu krecika
25.04.2022 22:30
|
Właśnie jakoś sam krecik to najmniej mnie interesował ;-) |
|
|
|
|
EU07-308
22.02.2022 21:28
|
Nie są takie specjalnie niebieskie ;-P Wiem, że to zdjęcie powinno być cieplejsze ale ja mam ostatnio jakąś fazę na zimno. |
|
|
Panorama Brodnicy
15.02.2022 10:30
|
Ok, jasna sprawa. Jak to mawiają, każda decyzja jest dobra jeżeli jest podjęta świadomie :) |
|
Panorama Brodnicy
15.02.2022 09:35
|
Fajna miejscówka, choć mnie tu ostatnio Nadia złapała ;-)
Dobry pomysł z 1800px jednakże, jeżeli galeria nie będzie dawała możliwości obejrzenia zdjęcia 1:1 lub w całkowitej skali to moim zdaniem trochę dziecko wylane z kąpielą. |
|
|
038 ponownie na szlaku
26.01.2022 14:30
|
Wydaje mi się, że istnieje różnica pomiędzy jeżdżącym eksponatem muzealnym a czynnym "wozem" pomalowanym w historyczne barwy. Mnie w tej drugiej roli się podoba (choć oczywiście ja mam dość ambiwalentny stosunek to tego jakie szczegóły się zgadzają a jakie nie). Ładnie pomalowany, ot co. :) |
|
|
SA103-006
20.01.2022 09:16
|
Niestety tak. Wszystko co pokazuje LR włączając w to histogram jest budowane na podstawie RAW'a przetworzonego do "bieżącej" wersji JPG. Nie ma na rynku programu do obróbki, w którym można by obejrzeć dane RAW w wersji raw... |
|
SA103-006
19.01.2022 20:04
|
To ostrzeżenie w LR dotyczące przepalenia niestety jest "oszukane". Jedyna realna metoda na obejrzenie tego co stało się w RAW to narzędzie typu RawDigger. Niestety Adobe, CameraOne itp - pokazują prześwietlenia tam gdzie pokazał by je silnik JPG aparatu a nie tam gdzie na prawdę kanał RAW się "przepalił". Ma na to wpływ choćby balans bieli, którego w RAW po prostu nie ma. |
|
|
|
|
Halligbahn Nordstrandischmoor
19.01.2022 14:18
|
Ta prostopadła fotka to u Filipa na FB. W sumie to chyba nie są to pola a zaczątek budowanego tam polderu - szczególnie dobrze widać to na mapach satelitarnych. |
|
|
SA103-006
19.01.2022 08:54
|
Mnie też się wydaje że ta biel w RAW powinna być do uratowania. Nawet jak prześwietlił się kanał G to obecne obrabiarki są w stanie całkiem nieźle odzyskać detale z pozostałych dwóch. |
|
|
EP07-361
14.01.2022 08:59
|
E, stabilizacja by tak nie szepnęła, ewidentnie "trącone" body podczas ekspozycji. W większości nowoczesnych body IS sam się potrafi wyłączyć przy dłuższych czasach. |
|
|
E6ACTadb-036
09.01.2022 09:27
|
No ze 4, wiec zgodnie z regulaminem to nie jest to samo zdjęcie (trochę nawet specjalnie to zrobiłem - osobiście uważam, ten przepis za idiotyczny). Ale rozumiem - ograniczę trochę działalność tu, żeby nie razić w oczy. |
|
|
TEM2-262+TEM2-231
07.01.2022 20:43
|
O wyobrażam sobie te dźwięki. W takich warunkach fotka bardzo dobra! |
|
|
Bajka
03.01.2022 22:55
|
Bajka w rzeczy samej. Świetne! |
|
|
Nieco bardziej eko
01.01.2022 12:46
|
Ten zacytowany to przestrzeń P3 ale z krzywą DCI. Ja używam wersji Display P3. Tym nie mniej z punktu widzenia oglądającego - to nie ma znaczenia.
Dla zainteresowanych polecam dwa wpisy u mnie: Zarządzanie Kolorem oraz Dlaczego P3 |
|
Nieco bardziej eko
31.12.2021 08:29
|
Heheh, tu przy ruszaniu też była promocja, ale krótka ;-) |
|
|
Śnieżny Flisak
13.12.2021 09:08
|
Też mi się wydaje, że choćby sądząc po zainteresowaniu, to jest oferta. W sumie wszyscy "lokalsi" jakich spotkałem przy torach wiedzieli o tym pociągu. |
|
Śnieżny Flisak
12.12.2021 20:55
|
Do Laskowic, choć dziś jechał na zimno z Gdyni w składzie |
|
Śnieżny Flisak
12.12.2021 20:11
|
Zgodnie z życzeniem wszystko poprawiłem :) |
|
|
Powrót ST44-1228
04.12.2021 22:34
|
Biomasa jedzie do EC Siekierki. Jeziorna to punkt zdawczo-odbiorczy. |
|
|
Pociąg na Słońce
04.11.2021 12:57
|
A ja już Ci pisałem, że musisz mieć tam "chody" ;-) Ja mam kilka takich miejscówek ze słońcem w osi i już chyba ze 4-5 lat poluję - na razie bez skutku. Jak jest słońce, to nie ma składu, jak jest skład to słońce już nie tam gdzie trzeba.
Świetne. |
|
|
M62M-006
24.10.2021 20:34
|
A okoliczności były nieco specyficzne, ale żeby się nie powtarzac, oczywiście jest wpis na blogu na ten temat |
|
M62M-006
24.10.2021 18:22
|
Tak, sprzedałem cały system Sony na rzecz Canona.
Podesłałem na @ administracji podmiankę - wersję mocno cieplejszą. |
|
|
Lyd2-07
19.10.2021 22:46
|
Notorycznie zdarza mi się o tym zapomnieć. Przerpaszam. :) Ja w Bieszczady jeżdzę co roku na jezieni. W tym roku udało mi się po raz pierwszy trafić w "sedno" jesieni.
Chętnych do obejrzenia zapraszam do siebie na stronę. |
|
|
Po ciemku
12.08.2021 11:40
|
Na szkle 4.5-7.1 na długim końcu raczej ciężko było otworzyć przesłonę ;-) |
|
Po ciemku
10.08.2021 22:32
|
No to z wiaduktu więc oczywiście oparłem się o barierkę na tyle na ile się dało. |
|
Po ciemku
10.08.2021 21:10
|
Oczywiscie z ręki :) |
|
Po ciemku
10.08.2021 16:18
|
No jakże bym mógł :) Trochę myślałem, którą gdzie wrzucić i wyszło mi, że ta choć mniej eksponuje pojazd, to dzięki oświetleniu szyn i teletechniki ma lepszy klimat :) |
|
Po ciemku
10.08.2021 13:06
|
Dzięki, prawdę mówiąc to sam byłem absolutnie przekonany, że nic z tego nie będzie - no ale trening na jadącym kilkanaście minut wczesniej szynobusie dał pewne nadzieje, tak więc postanowiłem spróbować. |
|
Po ciemku
10.08.2021 12:31
|
Nie mam pojęcią - co więcej to nie jest jedyne, które wyszło. Skład co prawda nie jechał specjalnie szybko więc na takiej ogniskowej różnica kątowa związana z ruchem jest bardzo mała. |
|
|
|
|
M62-3554
08.08.2021 23:33
|
Oj chciałbym, ale wiadomo jak jest - zawsze znajdze się ten co nie powinien był przeczytać :( |
|
|
ET22-1214
26.07.2021 18:53
|
Ja ostatnio w taką chmurę pyłu za składem wpadłem na węglówce. Jedynie aparat dążyłem pod koszulkę schować, bo taki pył węglowy to zabójstwo dla elektroniki itp. Przez dłuższą chwilę nie widziałem kompletnie nic... |
|
|
Kp4-3772
19.07.2021 09:43
|
I według rozkładu to tak ma być aź do października włącznie. |
|
|
Rekin nad Wisłą
04.07.2021 23:14
|
Myśle, że nawet można by pomyśleć o filmie ;) |
|
|
ST44-1245
01.07.2021 16:02
|
Bardzo dobrze to wyszło. Odechciewa się robić zdjęć jak się widzi takie piękne motywy. |
|
|
Rezerwat w Wierzchucinie
21.06.2021 07:59
|
No właśnie u mnie na stronie mój własny profil, a tu jakaś wariacja na temat standardu Adobe - dalej nie mogę się zdecydować. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Niedźwiadek rusza z Czerska
08.06.2021 22:20
|
No więc, mam podejrzenie, że na Soniaku mogło by się nie udać. Nawet nie w zakresie DR, ale mógłbym mieć znacznie więcej kłopotu z kolorem. |
|
|
|
|
ST44-1204
24.05.2021 09:07
|
Oj tak, zaglądam już tu po raz kolejny. Bardzo ładnie ułożone. |
|
|
Do Widzenia! Auf Wiedersehen! Bye Bye!
29.04.2021 19:30
|
Panie świeć nad Jego Duszą.
Okropna wiadomość, trudno się z tym pogodzić.
Ostatnio Jeżyka spotkałem pod semaforem blisko Rzepedzi jesienią zeszłego roku. Wymienilismy kilka szybkich zdań, że trzeba się kiedyś złapać, że trzeba pogadać. No i już sobie nie pogadam, przynajmniej na tym Świecie.
Wyrazy współczucia dla rodziny i bliskich. |
|
|
LKR w Wolsztynie
09.04.2021 21:09
|
Ja nawet musiałem posilić się Wiki, żeby uwierzyć, że to jest prawda :) |
|
|
Czerwony Most Polanów
06.04.2021 16:18
|
Nie za bardzo widać na filmie, ale moim zdaniem to nie środkowe jest uniesione a boczne "spadło" z rolek zapewniających pracę przy zmianach temperatury. To oczywiście tylko teoria. |
|
|
SU42-536
30.03.2021 22:09
|
Klatka wpadła mi w oko w trakcie gonitwy w drugą stronę i warto było wracając zatrzymać się. |
|
|
EN77-003 "Jura"
25.03.2021 16:37
|
Chyba sam sobie odpowiedziałem - ten kozioł co widać, to chyba jest na żeberku a nie na bocznicy. |
|
|
|
|
Prawie wiosenny byk
21.03.2021 20:16
|
Mimo wszystko chyba nie. Jeżeli dobrze pamiętam, to tor jest zamknięty po tym jak gdzieś po drodze obsunął się nasyp. |
|
Prawie wiosenny byk
21.03.2021 13:12
|
Tak, formalnie zdecydowanie tak. Dyżurni w Mszczonowie każdemu składowi mówią "Do Puszczy po lewym" |
|
|
Cień wielkiej góry
09.03.2021 09:40
|
A ja własnie niedawno się zastanawiałem, czy traktory da się gdzies jeszcze na szlaku złapać. Oj dał bym wiele, żeby usłyszeć te maszyny na żywo... |
|
|
ST44-1218
07.03.2021 10:31
|
Przepraszam, zawsze zapomnę. |
|
|
ST44-1237
04.03.2021 16:54
|
Ależ tam jest ładnie :) |
|
|
Dróżnik
03.03.2021 19:06
|
Haha. Właśnie chciałem napisać wcześniej komentarz, że bym sobie darował ten słup, ale zaraz przyszło mi do głowy, że sam bym wtedy skomentował, że szkoda, że ucięty ;-) |
|
|
ST48-036
27.02.2021 21:50
|
Tak, tym razem cel wypadu był może nie stricte, ale głównie kolejowy ;-) Pojechałem zrobić 2 zdjęcia, niezależnie od tego co pojedzie ;-) |
|
|
S200-260
08.02.2021 14:55
|
Świetny klimat. |
|
|
Stonki do zezłomowania II
08.02.2021 14:53
|
Tak z ciekawości pojechał ten gagar ze zborzówkami i te stonki tego dnia? Pewnie w tym samym monencie stałem po drugiej stronie tego składu i właśnie rezygnowałem z czekania. |
|
|
Na Roztoczu
03.02.2021 09:33
|
Moim zdaniem jest ok - jak by było jaśniej zniknął by klimat nieba. Mnie natomiast jednak nieco przeszkadza mocno ruszony lok. |
|
Na Roztoczu
03.02.2021 08:59
|
Drugiego dnia przy chatce był postój, ale ja też akurat ten motyw kompletnie zwaliłem. |
|
|
SM42-2602
01.02.2021 10:34
|
Ten najwyższy komin należy do bloku opalanego "mazutem" - znaczy się dziś już po prostu lekkim olejem. Używany jest tylko przy niskich tempreraturach - jako blok czysto ciepłowniczy. Już wiem, że jak wysoki komin dymi, to można się spodziewać transportu ;-) |
|
|
Niedzielny ładowny z Barnówka
31.01.2021 20:47
|
Drobna techniczna uwaga. Zdjęcie w profilu ProPhoto przy 8 bitach to bardzo niedobry pomysł. AdobeRGB/DisplayP3 to wszystko co te 8 bitów jest w stanie wytrzymać. |
|
|
Bystry
31.01.2021 16:47
|
Bardzo, bardzo dobre! :) |
|
|
Trapez we mgle
15.01.2021 17:22
|
Tak, dokładnie. Jak by mógł nie zdejmował bym go z puszki ;-) |
|
|
BR233-689-9
11.01.2021 10:09
|
W zasadzie wszystko już powiedziano o tym zdjęciu, tym nie mniej dodam od siebie, że jest fantastyczne. W końcu nie ma jak jedyny słuszny sprzęt ;-) |
|
|
SM30-1053
16.12.2020 19:36
|
Cała seria świetna. Bardzo bym chciał zobaczyć więcej pikseli. |
|
|
TEM2-276
03.12.2020 15:52
|
O czekałem na ten klimat. Świetne! |
|
|
Korzonka końcówka
02.12.2020 14:49
|
Dzięki za miłe słowa. Bardzo mi zależało na tym miejscu - jestem ogromnym miłośnikiem takiej surowej mechaniki jak widoczna w tych koparkach. Pewnie dało się lepiej, ale na całą akcję miałem 3 godziny i to tylko z kadrami zaplanowanymi przy pomocy rozpoznania terenu googlem... |
|
|
Piach z Korzonka
26.11.2020 10:34
|
Tak, zdaje się, że wczoraj tego Wojtka ładowali na Ortowicach.
ps. gdyby jednak lepsza wersja była by kadrowana wyżej - to dajcie znać, oczywiście takową też posiadam - podeślę podmiankę. |
|
Piach z Korzonka
25.11.2020 22:30
|
A skądże - tak to wykadrowałem z pełną premedytacją. Wydawało mi się, że to porośnięte torowisko będzie ciekawsze niż dość jednolite niebo i na dodatek nada trochę przestrzenności. |
|
Piach z Korzonka
25.11.2020 21:34
|
O mamo, nie wiem skąd mi się to wzięło. Dzięki, poprawione. |
|
Piach z Korzonka
25.11.2020 21:08
|
Słyszałem, że Korzonek ma umrzeć z końcem tego tygodnia - ale tylko słyszałem. |
|
|
SN83-005
30.10.2020 12:33
|
Zdjęcie fantastycznie, dokładnie tak jak lubię :) - choć ja pewnie już tradycyjnie pogrzebał bym przy niebie.
Ja u siebie przy mieszanej stabilizacji (2 osie w szkle i 3 na matrycy) nauczyłem się dość bezkarnie strzelać z ręki na 1/100 przy 400mm. Żeby zejść niżej trzeba się już trochę przyłożyć. |
|
|
Stonka, byki i krowa
28.10.2020 09:52
|
Dzięki - mam podobne zdanie, ale landszafciarz pewnie miałby już tutaj spore "ale" :) |
|
|
ST44-1229
07.10.2020 08:46
|
Na marginesie - pozwoliłem sobie aktywować ten odcinek linii na OSM - ktoś zaznaczył cały jako nieużywany, a widać, że chyba nieco nad wyrost. |
|
|
Jesień w RPN
04.10.2020 21:05
|
Ech, a ja miałem nadzieję, że w końcu gdzieś Cię tam przy szlaku złapię... :( |
|
|
E6ACTa-008
12.09.2020 22:08
|
Ło losie, oba są na R i po tej samej stronie Wisły, a to już czyni je dla mnie nieodróżnialnymi ;-) Oczywiście, że Radzymina ;-) |
|
|
TEM2-141
30.08.2020 10:11
|
A to ktoś mi źle powiedział najwidoczniej :) |
|
TEM2-141
30.08.2020 09:48
|
Thx, ja tych wszystkich P-cośtam, moden itp nie obczajam zupełnie :) |
|
|
I am Einziganders.
19.08.2020 23:10
|
Też mi się wydaje, że to wciskanie na siłę ideologii u nich szybciej się źle skończy niż u nas. Mają, z resztą, w tym wprawę sprzed tych 60-ciu paru lat. |
|
|
Wiesen Viaduct
17.08.2020 11:52
|
O tak, dzięki. Łapię się już w tę pułapkę któryś już raz - tłumaczę niepoprawnie nazwę oryginalną. |
|
|
M62M-012 do Widełki
13.08.2020 10:41
|
Wydaje mi się, że fotka jest do uratowania - a raczej do lepszego obrobienia. O ile to był oczywiście RAW. Niebo jest przepalone, ale nie wyglada na permanentny przepał w RAWie. W takiej sytuacji wystarczy trochę ściągnąć ekspozycję, rozjaśnić cienie i powinno być git. W takich sytuacjach (jeżeli nie ma się narzędzi wbudowanych w aparat) warto trochę poeksperymentować z poprawną ekspozycją na sucho. |
|
|
Bernina
21.07.2020 17:04
|
Tak, kiedyś mi się ta Beina zakodowała i tak mi zostało. Ja też jechałem tą linią już kilka razy - ale dopiero teraz tak sobie zaplanowałem wszystko, że miałem dzień na zatrzymanie się tam. |
|
|
Na styk
02.07.2020 11:38
|
Oh my! No po prostu bajka. Piękne. |
|
|
Mieszaniec z Polkowic
30.06.2020 13:09
|
Hm... miałem najwyraźniej błędne przekonanie, że wolno używać tylko tych słów kluczowych wymienionych na stronie dodawania zdjęcia... D29 nie dodałem, bo wyszło mi (chyba słusznie), że to już linia zakładowa. |
|
|
Ty 1884
09.06.2020 22:06
|
Zapewne zainteresowanych (potencjalnych) było więcej niż obecnych ;-) |
|
|
Lubelskie Tajty
25.05.2020 07:42
|
Wcale się nie dziwię, że mówiłeś, że to Twoja ulubiona miejscówa. Fantastyczne kolorki. |
|
|
Pikuś
26.04.2020 18:53
|
Ja ma taką trochę wbudowaną awersję do szerokiego kąta, tak więc nie specjalnie często myślę o takich kadrach. :) |
|
|
SU42-512
30.03.2020 14:07
|
Jakościowo jest ok, po prostu jest przeostrzone zdrowo. |
|
|
Szszszybko!
30.03.2020 14:05
|
O mateczko. Takiego podejścia do panningu jeszcze nie widziałem. Doskonały pomysł. |
|
|
Pt47 Stefanowo
29.03.2020 09:22
|
Na szczeście nie wszyscy sami wiemy jak obecne władze szanują jakiekolwiek zapisy czy inne instytucje... Każde rozporządzenie ma cel i stoi za tym jakaś intencja wydającego. Wystarczy stosować się do tej intencji - czyli minimalizować kontakt z innymi. Samotna wyprawa gdzieś na odludzie moim zdaniem wpisuje się w tę intencję. |
|
Pt47 Stefanowo
28.03.2020 16:29
|
Jeżei podejść do sprawy formalnie, to rozporządzenie nie zakazuje wyjścia celem zralizowania potrzeb podstawowych - również takich jak spacer, pod warunkem, że odbywa się on samotnie z dala od innych osób. Niestety dzisiejszy obraz okolic Warszawy w których mieszkam stanowczo przeczy temu, że ktokolwiek to rozumie. Masa spacerujących rodzin... W tym kontekście samotna wyprawa na pusktowie przy szlaku to raczej pestka i zapewne dla niektórych odrobina zdrowia psychicznego. |
|
|
ET25-001
27.03.2020 19:08
|
Ajajaj, skąd mi się wzięły te średniki? ;) Dzięki, poprawione. |
|
|
Nocne sygnały
24.03.2020 21:29
|
No właśnie dlatego dopytałem - kiedyś pochodziłem do godzinnej ekspozycji na jednej klatce i pojedyncze sztuczne światło na horyzoncie potrafiło wszystko kompletnie zepsuć. Szacun za ręczne złożenie tego - automaty do fotografii astro pewnie by nie poradziły sobie z takim "obcym" obiektem. |
|
Nocne sygnały
24.03.2020 20:07
|
Super. Z ciekawości - z jednego strzału, czy klejone? |
|
|
Re421-379
19.03.2020 16:01
|
Nie, z mostu kolejowego. Tam są po obu stronach kładki dla pieszych/rowerów. |
|
|
420-208
12.03.2020 23:31
|
Poprawiłem i dopisałem, choć z formalnego punktu widzenia komplet informacji był - bo skoro S19 do Effretikon to z Dietikon ;) |
|
420-208
12.03.2020 16:10
|
Niestety na razie nie. Mam tu krótki biznes do zrobienia. |
|
420-208
12.03.2020 12:44
|
Tak, wiesz, że u mnie to proces zrób-obrób-zapomnij - i to im szybciej tym lepiej. Widoczną dróżką chodzę codziennie do pracy - więc wychodzi prawie na żywo ;) |
|
|
|
|
S24 nad Rheinfall
09.03.2020 18:46
|
Tak, ten pierwszy człon to fizycznie lokomotywa bez dostępu. Co ciekawe w drugą stronę jechałem zestawem 3 takich składów (czyli 2 lokomotywy między wagonami) i trzecia na popychu. |
|
|
X4EC-047
02.03.2020 08:40
|
No tam poza tym wszystko jest gotowe na 2-gi tor. Pytanie tylko czy to jest potrzebne, przy obecnym ruchu na 12-ce to chyba nie jest jakiś wielki problem. Tutaj to jednotor to chyba niecałe 2km, a przecież obecnie odcinek Mszczonów - Puszcza jest w zasadzie jednotorowy. |
|
X4EC-047
01.03.2020 16:15
|
W sumie racja, będę się musiał tam przejechać zobaczyć, czy coś z nimi zrobili. W sumie nie bardzo wiem na jakim etapie są plany/prace związane z modernizacją 12-tki. |
|
X4EC-047
29.02.2020 16:00
|
A to te były od zawsze. Po prostu teraz je widać. |
|
X4EC-047
29.02.2020 15:34
|
Wydaje mi się, że tylko wycięli trochę krzaczorów - ja co kilka lat. |
|
|
ST45-17
25.02.2020 21:16
|
Przy 50-ce i f/4 - i wszystkim wyskalowanym do 1200px to raczej głębi nie będzie widać. Na oryginale na pewno było by płycej. Kto by pomyślał, że to R3 :) |
|
|
SU46-035
18.02.2020 18:39
|
Właśnie mialem to napisać. Świetne zdjęcie. |
|
|
Australijski węgiel z "Bondem"
12.02.2020 08:11
|
Moim zdaniem jedynym ratunkiem dla wszelakich spółek po-PKP-owskich jest ich zarodnie do fundamentów i wybudowanie od nowa. Bez tego ta patologia będzie się ciągnęła jeszcze wiele lat, a ludzie tam pracujący będą uznać, że to jest zupełnie normalne. Oczywiście nikt niczego takiego nie zrobi - bo nie ma takiej ekipy rządzącej, która by się na to zdecydowała. To nie jedyna post-peerelowska grupa spółek, której należało by się takie potraktowanie. |
|
|
Mgliste 286
04.02.2020 08:27
|
Kiedyś funkcjonowała zasada odwrotności ogniskowej. Przy matrycy 60mpx szacuje się, że zasada jest stanowczo za łagodna i powinno się stosować T = 1/4f. Ale, zakładając że efektywny zysk ze stabilizacji to jakieś 4,5EV no to można wrócić do T=1/f. W tym wypadku przy ogniskowej 285 naciągnąłem tą zasadę o jakieś 1EV ;-) |
|
|
Plastikiem po polu
01.12.2019 22:50
|
Sony to chyba jedyny producent, który udostępnia specyfikacje swojego bagnetu i protokoły komunikacji. |
|
Plastikiem po polu
01.12.2019 20:26
|
Tak wiem wiem, ja mam "systemowy" wstręt do wszelakich przejściówek - z tego co czytałem to Nikon na początku też miał problem z niektórymi szkłami no i nie wszystkie "kundle" chyba na tym pójdą. |
|
Plastikiem po polu
01.12.2019 18:13
|
Rafał - bezlustra Nikona mają inny bagnet niż lustrzanki.
Jeżeli chodzi o Sony - to ja obecnie mam dwa szkła, które pokrywają większość moich potrzeb: 24-105 G f/4 (bardzo dobre) i 100-400 GM f/4.5-5.6 (jeszcze lepsze). Do tego mam 85 f/1.8 - ale to portretówa. |
|
|
Powiśle w ogniu (2)
11.11.2019 19:29
|
Idąc właśnie w tej zadymie myślałem sobie, że fajne by zdjęcie wyszło - i wyszło :) |
|
|
ET42-015 Mydlniki Wapiennik
28.10.2019 18:56
|
Z takim kątem natarcia i wysuniętym podwoziem to musi być lądowanie :) A w prawo leci i to już gołym okiem widać bez mierzenia ;-) |
|
|
Turkol na 528
18.10.2019 11:31
|
Staliśmy tam i też się nad tym zastanawialiśmy - może ktoś chciał zaliczyć łącznicę ;-) |
|
|
Sprinter
15.10.2019 20:49
|
O patrz, a ja byłem przekonany, że tam Sprintery biegają tylko do Zandvoort. Swoją droga następnym razem muszę się do Hoorn wybrać. Poprawione. |
|
|
Jesień na kozienickiej
15.10.2019 18:28
|
To jest ciężkie miejsce. Jak rozjaśniasz czoło - podciągnij też balans bieli na nim w kierunku niższych temperatur - będzie naturalniej |
|
|
Lyd2-57
24.08.2019 23:16
|
Widzę, Wojtek, że Cię dronowanie wciągnęło na dobre. Ja swojego jakiś czas temu sprzedałem - chwilowa fascynacja widokami jednak nie była w stanie konkurować z przyjemnością trzymania sprzętu w ręku ;) z możliwością uchwycenia chwili bez tych wszystkich przygotowań. |
|
|
M62-1685
11.08.2019 20:56
|
Hm, czyli da się wejść na tą budę ;-) |
|
|
2016 069
05.08.2019 11:48
|
Inn w tym roku mocno wzburzony i wysoki. Jak i reszta alpejskich rzek. |
|
|
Katastrofa z Rumunem w Bełżcu
03.05.2019 09:55
|
Zrobiłem małą statystykę na podstawie tagów GPS w każdym zdjęciu (wcześniej w ramach przygotowań wszystkie fotostopy naniosłem na mapy googla):
Fotostop oznaczony (+) - odbył się w oznaczonym miejscu. Fotostop oznaczony (-) nie odbył się lub odbył się w innym miejscu. Fotostopów dodatkowych nie wymieniłem ale uwzględniłem w liczbie. Godziny w rozkładzie to odjazdy aproksymowane na podstawie najbliższego zdjęcia dalej na trasie:
Jarosław -> Zamość
24 fotostopy w tym oznaczone na mapie:
Zagrody +, Nowa Grobla I +, Nowa Grobla II +, Oleszyce -, Antoniki I +, Antoniki II +, Horyniec -, Nowiny Horynieckie I, Nowiny Horynieckie II + ,Dziewięcierz +, Werchrata +, Prusie +, Mosty -, Zatyle I +, Zatyle II -, Chyże -, Wólka Łosienicka + ,Nowiny - ,Długi Kąt + ,Potok Senderski + ,Florianka -, Zurawnica +
Zamość -> Jarosław
21 fotostopów w tym oznaczone na mapie:
Żurawnica + ,Florianka + ,Józefów Roztoczański +, Długi Kąt -, Nowiny -, Maziły +, Zatyle +, Lubycza +, Siedliska +, Prusie +, Werchrata +, Dziewięcierz -, Horyniec -, Basznia -, Antoniki +, Oleszyce -, Nowa Grobla -, Zagrody +, Zgoda +, Tuczempy +
Rozkład vs rzeczywistość
Trasa TAM: Bobrówka 08:26/08:22, 9:25/9:35, Horyniec 9:43/10:30, Werchrata 11:42/12:07, Hrebenne 12:28/12:50, Bełżec 13:11/--:--, 14:18/14:00, Zwierzyniec Po 16:20/15:18
Trasa Z POWROTEM: Zawada 7:12/--:--, Zwierzyniec po 7:52/8:09, Susiec 9:17/9:19, Bełżec 10:14/10:18, Hrebenne 11:07/11:05, Werchrata 12:13/13:19, Horyniec 13:28/14:05, Lubaczów 14:27/--:--, Bobrówka 15:34/15:02, Munina 16:31/15:54 |
|
Katastrofa z Rumunem w Bełżcu
01.05.2019 21:16
|
Rafał, ok - czyli to taki trochę klimat z tego nieszczęsnego foto-stopu w Werchracie, gdzie chyba zawiodło wszystko co mogło. W sumie na poprzedniej imprezie byłem też z SMK na wąskim i tam choć powrót odbywał się w atmosferze dogorywającego wesela, to jednak fotostopy były z najazdami, które dawały szansę na ciekawe (oczywiście w moim odczuciu) kadry. |
|
Katastrofa z Rumunem w Bełżcu
01.05.2019 20:15
|
Przepraszam za komentarz w stylu "nie znam się to się wypowiem" ale co mi tam. Jak się przygotowywałem do tej imprezy to wszyscy, których się radziłem mówili "nie goń, to jest ciężki teren, tam w sumie można łapać tylko na przejazdach, wyjdziesz na tym jak Zabłocki itp.". No a tu się na miejscu okazuje, że wszyscy najbardziej rozpoznawalni ludzie decydują się na gonienie. Tak więc zupełnie szczerze - dlaczego? Dla mnie jedynym rozsądnym argumentem było potencjalne buractwo-pijactwo specjalistów od przedłużania sobie tego i owego przy pomoc flaszki przy każdej możliwej okazji. To jest jakiś obciach pojechać takim składem?, nie wypada?, na prawdę była szansa na jakieś dużo ciekawsze kadry? Pytam z czystej ciekawości. Oczywiście wiem, że jak się pojedzie to trzeba zrobić coś z tego co się dostało od organizatorów i w dodatku z miejsca które udało się "zdobyć" w szpalerze, no ale to też jakieś wyzwanie. Sprawa potraktowania goniących to zupełnie inna sprawa - trudno się wypowiadać z perspektywy pasażera. |
|
|
Stop CO2 ?
11.02.2019 11:45
|
Rafał, ale akurat jakość powietrza zawdzięczamy w znakomitym procencie własnym sąsiadom z podwórka a nie przemysłowi. Oczywiście problem jest bardzo złożony - wieloletni brak jakiejkolwiek polityki w stosunku do sektora energetycznego zemści się niedługo - nie tylko w zakresie środowiska. Natomiast patrząc na Świat to raczej nie spodziewał bym się jakiegoś przełomu w emisji CO2 - co więcej ostatnio naukowcy twierdzą, że i tak w zasadzie jest już za późno. |
|
Stop CO2 ?
10.02.2019 21:52
|
Z tym utrzymaniem całych Niemiec z OZE to trochę bajka. W dalszym ciągu ich gospodarka produkuje z paliw kopalnych ponad 2 razy więcej CO2 niż Polska. Niemcy to obecnie 2,1% światowej emisji, Polska 0,9%. |
|
|
Mroźne Niegosławice
10.02.2019 17:16
|
Fantastyczny klimat, te poranne odbicie słońca w szybach jeszcze dodaje uroku. Mnie tam ta kołomna bardzo pasuje, ale ja jestem inny - mnie się wszystko co na szynach podoba ;-) |
|
|
SM42-1070
17.01.2019 20:38
|
Wiesz Wojtek, że ja preferuję podejście portreciarskie ponad landszafciarstwo z GO od metra do nieskończoności. |
|
SM42-1070
17.01.2019 13:48
|
Nie, nie, techniki ze smartfonów jeszcze nie stosuję. Czysta optyka - ogniskowa i spora dziura. |
|
|
Rumun w Kaczawach
06.11.2018 10:23
|
O klimacie nie ma co pisać, bo jest mega. Ale również, bardzo podoba mi się obróbka i ogólny odbiór. |
|
|
REX Hnilec cz.1
06.11.2018 10:20
|
Poza tym dronowanie to zupełnie inne doświadczenie niż robienie zdjęć. Ja w zasadzie jestem bliski decyzji sprzedania swojego drona. Za bardzo w krew weszło mi trzymanie aparatu w dłoni i zabija mnie cała procedura ze startowaniem, uruchamianiem sterowania itp. Coś o tym napisałem tutaj . |
|
REX Hnilec cz.1
05.11.2018 20:53
|
Poza tym panuje powszechne przekonanie, że zdjęcie dronem to jest łatwizna. Pyk i już. A wcale tak nie jest. Lot trzeba przygotować, dron ma baterię, która wcale nie starcza na długo - tak więc trzeba wszystko odpowiednio zgrać. Poza tym wybór motywu też wydaje się prosty a potem okazuje się, że z powietrza teren wygląda zupełnie inaczej niż się wydawało, że będzie wyglądał z ziemi. Często wymaga to więcej zachodu niż wlezienie na drzewo. |
|
|
ST43-355 Kaczorów
03.11.2018 22:14
|
Ech, czaiłem się i czaiłem na tą imprezę, po czym ją przegapiłem. Cały ja. Zostanie mi focić na tej mojej bocznicy do końca życia ;-) |
|
|
Jesiennie przy wale
22.10.2018 18:44
|
Formalnie jest to ulica Wał Zawadowski, a ścieżka biegnie po wale. Ze względu jednak na budowę POW ścieżka jest zamknięta na tym odcinku a na drodze w tygodniu w zasadzie ciężko jeździć bo łatwo zostać rozjechanym przez sznur wywrotek obsługujących budowę. Szlakowa tutaj to chyba 30, więc gonienie składu zależy od kondycji goniącego ;-) |
|
|
Czeski popych
22.10.2018 10:36
|
Raczej nie uzasadniona żadnym twardszym argumentem tęsknota za "magią pełnej klatki". No a skoro juz pełna to też postanowiłem uderzyć w większą ilość pikseli. |
|
|
ET22-939
22.10.2018 10:18
|
Paning na 1/8 sek - fantastycznie wyszło. |
|
|
Czeski popych
20.10.2018 16:54
|
Nie no nie przesadzajmy, to w dalszym ciągu jest rozsądnie mniejsze od lustrzanki. |
|
|
|
Czeski popych
19.10.2018 17:44
|
A jednak, szkło poszło na sprzedaż :) (razem z puszką z resztą) |
|
|
Czeski popych
02.10.2018 10:21
|
O nie, 18-135 nie wyrzucę za żadne skarby. To szkło ma swoje przywary ale stosunek jakości do rozmiaru to killer. To moje podstawowe podróżne szkło. Nie specjalnie często używam go do fotek kolejowych szczególnie na tak nieprzyzwoicie szerokim kącie. |
|
|
|
|
Lodołamacz
13.09.2018 20:59
|
Ależ to jest fotograficzne! Przez bardzo duże F :) |
|
|
TEM2-286
03.09.2018 17:02
|
O w końcu sie udało :) |
|
|
Osobowy z Radiowa
27.08.2018 19:02
|
Nazywało się toto "Bielańskie rodzinne spotkania z koleją". W sali były jakieś makiety, symulator a na Radiowo zaciągnęli jeszcze Czecha i zdaje się dźwig kolejowy z Huty (ale te pozycje sobie darowałem) |
|
|
|
|
ST44-1230
25.08.2018 17:27
|
Moim zdaniem poza rzeczywiście nieładnym bandingiem na niebie, reszta jest w porządku (torchę wygląda jakby niebo było mocno ciągnięte z przepału).
Jak by ktoś chciał trochę głębiej zanurkować w optymalizację parametrów ekspozycji pod kątem jakości/dynamiki to popełniłem kilka tekstów na ten temat (uwaga, dość zaawansowane technicznie): 1 , 2 , 3 |
|
|
Na Gdańskim
20.08.2018 18:26
|
No taki był cel wizyty na "młotku", choć koledzy się śmiali, że oni szkła do góry a ja na dół ;-) |
|
Na Gdańskim
18.08.2018 08:09
|
Tak, to pierwsza grupa Mi dwójek |
|
|
|
|
Pod Le Cervin
30.07.2018 16:42
|
A ja mam zupełnie odwrotne odczucia. W porównaniu z poprzednim rokiem w tym śniegu zostało bardzo dużo. W tym roku postanowiłem wejść na większość okolicznych szczytów nie wymagających sprzętu (czyli tak do 3300 mnpm) i w zasadzie wejście na każdy z nich wymagało przemierzenia dość sporych odcinków po jeszcze całkiem głębokim śniegu. Wody schodzącej dolinami też znacząco więcej. W zeszłym roku w zasadzie śniegu nie było w ogóle. |
|
|
Karolewo
23.06.2018 22:59
|
Mavic się sprawdza :) |
|
|
Zmiana
18.06.2018 13:43
|
Ech, w mnie LR tak wsiąkł, że kompletnie nie idzie mi suwakologia w czymś innym. Poza tym skatalogowane prawie 70 tysięcy zdjęć w LR też robi swoje. Z C1 mam problem, bo tam nie da się zrobić własnego profilu matrycy, choć wbudowane profile rzeczywiście dają dość porządny rendering koloru. Ja dalej mam ciągoty do FF, choć w końcu nie po to z niego wychodziłem, żeby teraz wracać, a niestety to cholerne A7III jest strasznie kuszące ;-) |
|
|
2ТЭ10М-2562
16.06.2018 13:01
|
Abstrahując do samego nieopisywalnego klimatu, absolutnie urzekające kolory. |
|
|
Zmiana
16.06.2018 12:46
|
I jak wrażenia z przejścia na Capture One (bo o wrażennia z MF to się nawet nie będę pytał). Ja próbowałem kilka razy i nigdy się nie udało... |
|
|
|
|
Zimowy zachód Słońca
30.03.2018 14:24
|
No właśnie, a u mnie zestaw A6500+18-135 waży jakieś 1,5kg, jak dołożę do tego 70-300 to 2,5 :)
p,paw |
|
Zimowy zachód Słońca
28.03.2018 09:19
|
Najprostsze wytłumaczenie idei ISO-less (nie lubię tej nazwy, bo jest mylna) - jeżeli matryca ma taką charakterystykę, to niezależnie czy na ISO 100 niedoświetlisz o 3-4 EV i potem wyciągniesz w obróbce czy zrobisz poprawną ekspozycję na 400-800 (czyli 3-4 EV) to obrazek wyjdzie dokładnie taki sam pod kątem szumu.
Jeżeli chodzi o D90 i D700 - to to są dobre matryce. Jako, że mają po 12mpix to piksele są wielkości boisk do piki nożnej, co oczywiście robi swoje. Obie mają bazowe ISO 200 a z wykresów wynika, że nie należy stosować ISO "połówkowych" bo są generowane cyfrowo (czyli jedziemy 200-400-800 itp). Obie są bardzo bliskie ISO-less przy czym D90 jest prawie 2 razy lepszy (zwiększając ISO ze 200 do 800 zyskujesz tylko 0,5 EV cieni, w wypadku D700 to już 1 EV). W dalszym ciągu zadowalająco mało :) |
|
Zimowy zachód Słońca
27.03.2018 11:11
|
O tak, dla mnie też poważnym odkryciem było, że nie zależnie od tego jak dobra i mało szumiąca matryca by była podwyższanie ISO zawsze wiąże się z utratą dynamiki tego co potrafimy zarejestrować.
Co więcej - rzeczywiście w matrycach ISOless podwyższanie ISO w zasadzie nie ma żadnego uzasadnienia.
Co do lustrzanki - jak zapewne czytałeś, moje przenosiny na bezlustro były związanie głównie z ciężarem i kompaktowością nowego systemu a nie jakością. Moim zdaniem obecnie DSLR vs MILC jakościowo się niczym nie różnią. |
|
|
|
Zimowy zachód Słońca
21.03.2018 08:33
|
Mnie też chodziło o ekspozycję, bo widać, że z rawa w obróbce się już nic nie wyciągnie. Trzeba było pewnie dać jakieś 2ev na minusie i mieć nadzieje że całe DR sceny wejdzie w matrycę i da się odzyskać cienie. Oczywiście ryzykowne podejście. W sunie zainteresowałem się akurat tą fotką bo idealnie pasuje w przypadki nad jakimi się chce pochylić w następnej części historii o ettr u mnie na webie. |
|
Zimowy zachód Słońca
20.03.2018 16:54
|
Fantastyczny klimat. Jako „obróbkowiec” zastanawiam się czy dało by się uratować niebo. |
|
|
Klasyk klasycznie
16.03.2018 19:13
|
Jeździ od 2 dni (robi Hutę i manewry na Odolanach). Jak długo zostanie, to zapewne wiedzą wtajemniczeni. |
|
|
Mróz
15.02.2018 16:49
|
. Ach, no właśnie myślałem czy to ta Sigma.
Z innej beczki - mocno odszumiane w postprocu?
Klatka oczywiście doskonała! |
|
|
TEM2-175
13.02.2018 11:38
|
Hehe, tak tu też jest selfie ;-) No obiecuję sobie poczekać na lepszą pogodę, ale na razie prognoza robi codziennie zimny prysznic :) |
|
TEM2-175
13.02.2018 07:40
|
Jeszcze nie, w tej kategorii wagowej i terenach jeszcze nie muszę. Ale owszem mam plan zrobić jak trochę się "oswoję" |
|
|
EP05-23
25.01.2018 13:41
|
I tak miło, że było - w wawie było całkowite zachmurzenie.
A popros czechów to doskonale pamietam super-expresy (bo chyba tak to się nazywało) z Krakowa zawsze prowadzone dwoma. |
|
|
Zimowa Kalina
22.01.2018 22:30
|
Dla mnie za to filmowanie to czarna magia :) Do Canona już bym pewnie nie umiał wrócić, za to sprzedaję 18-105 na rzecz tego nowego 18-135. |
|
Zimowa Kalina
22.01.2018 22:04
|
O, dobrze widzę A6500 + 18-105 PZ ? :) |
|
|
Ruch w Radoszkach
17.01.2018 09:22
|
Ech, do dziś żałuję błędów "młodości". Te dobre 10 lat temu potrafiłem tam przesiadywać godzinami i nawet nie podniosłem obiektywu na śmigające ;-) suki... |
|
|
Pomoc korkowa
16.01.2018 21:40
|
Tak, niestety ostatnio moja miłość do kolei ma wymiar promienia 10km od domu ;-) Wiem, że przynudzam. |
|
|
Mglisto jesienna zima
25.12.2017 14:23
|
Wszakże Sony przy tym zestawie obiecuje wydajność stabilizacji ma 5,5 EV ;) |
|
|
Zima jednodniowa
06.12.2017 21:20
|
Można się patrzyć na to zdjęcie w nieskończoność :) |
|
|
Lubanice
17.11.2017 12:26
|
Złościsz mnie tymi swoimi zdjęciami na maksa ;-) Nie dość że taki klimat to jeszcze za każdym razem ta obróbka na na 150%. Piękne. |
|
|
Huta wiecznie żywa
11.11.2017 20:45
|
Z tą obsługą przez 199 dziś to lekka przesada ;-) Na zimno przyciągnęła go stonka do Jeziornej gdzie został wygaszony wraz z Tamarą 286. |
|
|
TEM2-065
10.09.2017 18:21
|
Ja się nie znam, ja tylko lubię robić zdjęcia ;-) Rzeczywiście zdaje się, że była na zimno. Poprawiłem. |
|
|
Panorama Olecka
23.08.2017 19:50
|
Długo się własnie przyglądałem okolicy i wyszło mi na to samo.
Jako, że stanowczo jestem za stary na takie przygody a klimat jest nieziemski, kończę zbierać kasę na drona ;-)
Foto oczywiście piękne, również pod kątem obróbki. |
|
|
Pod górkę w Kluczowej
12.08.2017 16:11
|
Tak, akurat schowanie kioska było trochę celowe. Tutaj zależało mi na tle. Oczywiście na fotce z drugiego końca lufy i po lekkim odejściu od toru widać drugiego loka i większość składu, ale ta jakoś bardziej mi się widziała. |
|
|
TU6P-0053
24.06.2017 15:05
|
Klimat niesamowity.
Jeszcze bardziej szokujące jest to, że Google ma tam street view :) Trójkąt jest z tyłu kadru, jeżel wierzyć googlowi. |
|
|
TU4-2630
24.06.2017 09:42
|
Panowie, to co się dzieje na galeriach kolejowych to jest absolutnie nic w porównaniu z tym co odstawiają spotterzy :) Tam potrafią wyliczać, czy obiekt znajduje się dokładnie takiej samej ilości _pikseli_ od obu krańców kadru :) |
|
|
|
|
Trapez na podmiejskiej
13.06.2017 14:20
|
Remont jednego toru jedynki. Cześć TLKow jeździ w kierunku wawy po 447. |
|
|
Luzak z Jeziornej
19.05.2017 16:51
|
Dziś też był. Zdaje się, że lok oddelegowany do obsługi składów DB Okęcie - Jeziorna.
Przez cały czerwiec linia będzie zamknięta, stąd pewnie obecnie wzmożony ruch. |
|
|
"PRZEDOSTATNI KONTENEROWIEC NA SU46-041"
18.05.2017 09:50
|
No to chyba trochę zależy od tego, czy fotografię traktujemy jako narzędzie do przedstawienia pikseli czy też jednak chcemy żeby było w tym coś "artystycznego" od nas. Ja wolę tą drugą opcję i tu, moim zdaniem, została zrealizowana doskonale. |
|
|
|
|
ST43-R007
13.05.2017 17:31
|
Tak, po słupach zostały fundamenty lub odcięte kikuty. |
|
|
Lxd2-465
07.05.2017 08:35
|
Acha ;-) W takim razie przepraszam za nadinterpretację ;) |
|
Lxd2-465
03.05.2017 20:55
|
No ta akurat jest dość dokładna. Inspekcja terenu niestety nie objawiła żadnego obiekty, który byłby pionowy ;) |
|
Lxd2-465
03.05.2017 20:39
|
Poziomica w puszce miała inne zdanie co do krzywości. Z pozostałymi zarzutami nie dyskutuję ;-) |
|
|
Dowidzenia
16.03.2017 17:06
|
"Dowidzenia" ma trochę głębszą historię, ale pochodzącą z zupełnie innej branży, więc może trochę na wyrost tutaj zastosowana. Chodzi o pewien słynny IVR jednego z operatorów komórkowych ;-) |
|
|
Cargo z metrem...
26.02.2017 18:47
|
Patrząc na exifa (data) to w rzeczy samej miał dobre +200. Ja się za Dęblinem nie doczekałem. |
|
|
SU46-047
15.01.2017 19:32
|
Tomasz, większość nowych bezlusterkowców ma już AF oparty detekcję fazy jedynie "backupowany" przez detekcję kontrastu.
Detekcja kontrastu wymaga "szukania" punktu ostrości, co znakomicie ten proces wydłuża - i w zasadzie kompletnie nie nadaje się do pracy w trybie ciągłym. Poza tym gotów jestem postawić tezę, że jednak detekcja fazy jest dokładniejsza - bazuje na fizyce a nie analizie obrazu. |
|
SU46-047
13.01.2017 17:43
|
Z mojego skromnego doświadczenia jeżeli chodzi o bezlustra - to ich przewagą robi się ilość punktów AF. Co prawda w bezlustrach AF wbudowany jest w matrycę a nie pracuje na oddzielnym sensorze (w sumie małej matrycy a nawet zestawie matryc jeżeli mówimy o punktach krzyżowych) za to najnowsze modele posiadają tych punktów od cholery i to na całej powierzchni klatki.
Tak więc ustawienie dowolnego punktu na klatce jako aktywnego powoduje, że aparat ma do dyspozyji tak na prawdę kilka punktów AF w tym obszarze - a któryś zawsze złapie.
Moje A6500 (i wcześniej A6300) pod względem AF sprawuje się lepiej od byłego 5Dmk3, co było dla mnie lekkim zaskoczeniem.
W bezlustrach do tego dochodzi jeszcze możliwość aktywnego śledzenia obiektu wraz z podążaniem za nim aktywnego/aktywnych punktów AF. |
|
|
Zimowe wióry
11.01.2017 21:59
|
Czyli dobrze rozumiem, że ta cała biomasa spalana jest tylko po to, żeby podwyższyć procentowy udział OZE w bilansie tak?
Bo właśnie mi się wydawało, że pewnie cały taki skład to przy spalaniu daje tyle energii co wagon węgla - z tego punktu widzenia cała ta biomasa nie ma żadnego znaczenia.
Tak przy okazji - wszędzie znajduję informację, że Siekierki są drugą co do wielkości elektrociepłownią w Europie (i pierwszą w Polsce). Ktoś wie gdzie jest pierwsza? - Nigdzie nie mogę znaleźć. |
|
Zimowe wióry
11.01.2017 08:12
|
Jak się dowiedziałem, że ta cała biomasa to po prostu drewniane wióry to najpierw nie bardzo mogłem uwierzyć a potem sobie pomyślałem, że na prawdę ta ekologia to jeden wielki przekręt. |
|
|
Jesienna skoda
20.10.2016 08:37
|
Oczywiście, że to jest 182 ;-) Jak nie krzywe to literówka ;-) |
|
|
Kręta ścieżka
23.09.2016 22:27
|
Gratulacje pomysłu próby wejścia w świat bezluterkowcow. Ja już rok po takiej decyzji uważam ją za jedną z lepszych w fotograficznym życiu :) |
|
|
Na Przysłup
11.09.2016 21:24
|
Jest jeszcze bardzo zielono. Są dopiero pierwsze żółte liście, tak więc jeszcze lekko 3-4 tygodnie do poważniejszej jesieni. |
|
Na Przysłup
11.09.2016 20:56
|
Jak się łatwo domyślić oczywiście, że łuk z górami w tle też powstał. |
|
|
|
|
O Sole Mio
30.08.2016 10:54
|
Za moich czasów Canonowych to już 100-400 z konwerterem 1,4 (choć AF nadal działał) wymagało bardzo stabilnej ręki :) Takie 1200mm na pokazy to cud, tylko ten AF :( |
|
O Sole Mio
30.08.2016 10:39
|
Cholera, to ja popieprzyłem z Sigmą - bo ona występuję w dwóch wersjach (Contemporary i Sport).
Lotniskowi koledzy tego Tamrona bardzo chwalą - choć (co w wypadku pociągów nie powinno mieć znaczenia) miał jakieś poważne problemy ze stabilizacją przy panningu. Przy APS-C na długi końcu to już jest prawie teleskop ;-) |
|
O Sole Mio
30.08.2016 09:56
|
Ten 150-600 to wersja S czy C? |
|
|
Sokołów Podlaski 1998
16.08.2016 19:52
|
Niestety tylko tyle udało się osiągnąć karkołomną techniką - zdjęcie odbitki ;-)
Negatywy przestały istnieć dobre kilka lat temu - poszły z dymem :( |
|
|
Leśny eszelon
04.08.2016 14:53
|
Skądże. Pilnowali tylko przejazdu drogowego. Dolazłem za składem aż na rampę, gdzie pozwolili nawet trochę się pokręcić: Rozładunek Leoparda |
|
|
Objazdowy dziadek
26.06.2016 18:44
|
Kolory na Soniaku ostatnio już dopracowałem. Musiałem aż z tego powodu nabyć Colorchecker'a ;-)
A to pewnie ostatnie zdjęcie tym szkłem... |
|
Objazdowy dziadek
23.06.2016 08:54
|
Raz na jakiś czas trzeba ruszyć, co by się za bardzo nie zakurzyła ;) |
|
|
To już jest koniec...
05.02.2016 10:09
|
I tak koniec zdaje się być bliski. W ramach modernizacji Warszawy Okęcie budowany jest terminal przy samej stacji i rurociąg do stacji paliw na lotnisku... |
|
|
SA106-016
04.02.2016 21:53
|
Tak, oczywiście. Nie uznaję formatu innego niż RAW ;-) |
|
SA106-016
03.02.2016 21:18
|
Obróbka w całości w Lighroom'ie (CC). Akurat w wypadku tej fotki - bardzo łagodna. Jedynie lekko pociągnięty kontrast, dopasowany balans bieli, lekko wyostrzone, lekko podciągnięte nasycenie (vibrance). Eksport bezpośrednio do docelowej klatki z ostrzeniem pod ekran. Profil Camera-Faithful.
Matryca w mkIII to jedna z bardziej udanych matryc Canon'a, przynajmniej moim zdaniem.
Trzeba jeszcze dodać, że nowe 100-400 fenomenalnie oddaje barwy, zupełnie inaczej w porównaniu do poprzednika. |
|
|
Specjalny Fiat za Sokołowem
31.01.2016 08:31
|
Tak rzeczywiście. Jest to dokładnie 85km na słupku. Sprawdziłem numery zdjęć - wymieszały mi się z kolejnym fotostopem, który był na 62km - czyli właśnie gdzies w Wólce. Z tamtego fotostopu zdjęcia są już gdzie indziej, więc tu nie będę wrzucał. |
|
|
|
|
|
Specjalny Fiat za Sokołowem
27.01.2016 22:23
|
Hm, dawne czasy, pamięć już nie dopisuje.
Ale tak - zdaje się, że maszyna zmieniła się jakoś tak na sam koniec.
Chodziło głównie odcinek przed samym starym mostem na Bugu. Pamiętam, że prawie na niego wjechaliśmy ;) |
|
|
|
|
|
|