| Statystyka WRP |
Razem zdjęć: 45409 Razem kategorii: 241 Liczba użytkowników: Komentarze: Wyświetlenia:
|
|
|
ET22-954
16.10.2007 22:08
|
Pozwoliłam sobie uzupełnić opis. Czy ktoś może potwierdzić, że to jest to miejsce? |
|
|
EU07-047
12.10.2007 16:18
|
Już sama poprawiłam. Nagle mnie oświeciło, że przecież sama mogę to zrobić :) |
|
|
ET22-051
08.10.2007 21:52
|
Jeśli chodzi o zdjęcie i jego motyw, to pamiętam, jak na jednym z pierwszych zdjęć tu na galerii, Eryk podpisał swoje zdjęcie słowem "wiadukt" i jak zwrócono Mu uwagę, że to na pewno wiadukt nie jest. Otóż chciałam Go zrehabilitować. Nasz bolesławiecki most jest również wiaduktem, czego może nie widać na załączonych zdjęciach. Jest jednym z najdłuższych w Europie, ma ok. 20 przęseł (gdy przeliczę dokładnie- podam prawidłową ilość), z których przynajmniej 2 przebiegają nad jezdnią. |
|
ET22-051
08.10.2007 21:20
|
Zdążyłam zauważyć to pytanie na chwilę przed usunięciem go przez "dobre duszki". Dziękuję za ochronę. Myślę, że to pytanie będzie wracać tu co jakiś czas. Nie wiem, czy to odpowiednie miejsce, ale aby zaspokoić ciekawość pytających, odpowiem teraz. Eryk zachorował na zapalenie mięśnia sercowego, którego nabawił się prawdopodobnie po nieleczonej grypie. Zmarł 14.03.2006 w wieku 32 lat. |
|
|
EU07-396
07.10.2007 18:46
|
Wysłałam do Adminów 5 płyt ze zdjęciami kolejowymi zrobionymi przez Eryka. Nie znam się ani na fotografii ani na "pociągach". Wiem, że większość zdjęć to swoista "inwentarzówka", jak się o niej wyrażał Eryk. Wierzę, że wśród tej ogromnej ilości zdjęć są i takie, które mogą znaleźć się na WRP. Ja nie potrafię wybrać takich, których poziom, wartość historyczna lub inne kryterim decydowałyby o zamieszczeniu ich tutaj. Wierzę, że Mareczek i Artooro dokonują słusznych wyborów i że Eryk chętnie właśnie te zdjęcia by tu zamieścił. Jestem za to ogromnie wdzięczna. Dziękuję również za wszystkie komentarze. Dzięki Wam wciąż mogę czuć Jego obecność. |
|
|
EP07-391
25.09.2007 22:31
|
Dziękuję za ciepłe przyjęcie i przepraszam, że musieliście czekać na kolejne fotki Eryka aż półtora roku.
Jeśli chodzi o to zdjęcie, to w pamięci aparatu jest godz. 9:46.
Pozdrawiam wszystkich ciepło. Ilona |
|
|
SA106-011
30.12.2005 19:11
|
... nie bardzo miałem czas. Właściwie to goniłem towarowy z Jaworzyny, który przypadkiem wypatrzyłem koło Strzegomia. Chciałem go właśnie tam dopaść, ale gdy dojechałem na miejsce zobaczyłem tylko tyły. Opstrykałem trochę budynek i ruszyłem w kierunku Jawora, ale coś mnie tknęło, żeby po drodze zahaczyć o Rogoźnicę. I całe szczęście, bo towarowy dojeżdżał tylko dotąd. Auto zostawiłem koło przejazdu skąd do stacji był kawałek, a szynobus już się wtaczał...
Z semaforami obfociłem stonkę, która po przywiezieniu wagonów robiła oblot w stronę Jaworzyny. Niestety robiło już się coraz ciemniej i nie sądzę, abym coś więcej wybrał.
Swoją drogą klimatyczna stacyjka i z pewnością kiedyś tu powrócę. |
|
|
EN94-21
30.12.2005 13:56
|
O, nawet tramwaj można ciekawie sfocić! ;) |
|
|
SU42-508
28.12.2005 15:01
|
zarąbiście mi się podoba to zdjęcie. |
|
|
Ok22-31
28.12.2005 14:59
|
fajne przejście planów uchwyciłeś w tej fotce. :) |
|
|
EP09-021
28.12.2005 14:57
|
to zdjęcie było robione chyba z tej dłuższej "rury"? |
|
|
SU46-041
28.12.2005 14:49
|
... znany i lubiany, więc dla czego nie przypomnieć. :
) |
|
|
Ok22
28.12.2005 14:46
|
taka perełka i nikt ani słowa??? |
|
|
ST44-1102
28.12.2005 14:30
|
Jezusie Maryjo!!! Uważajcie panowie, bo wam całą tę galerię razem z wami zamkną!!! ;) |
|
|
EU07-161
21.12.2005 09:06
|
Już poprawione - dzięki. Parę w palcach straciłem normalnie i 1 nie wskoczyła :p |
|
|
SU45-113
20.12.2005 20:16
|
Panowie nie przesadzajcie z tymi motywami - nie każda fota musi je mieć. Czasami pociąg podczas ciekawej pogody czy ładnie skadrowany w lesie nawet bez żadnej infry i otoczki może być sam w sobie ciekawym motywem. :) |
|
|
EU07-209
20.12.2005 20:03
|
Super kadr, a do tego fotka oddaje klimat żywieckiej stacji jaki zapamiętałem z podróży pośpiechem Szczecin - Zakopane. Pochmurno, mgliście, zimno i dość ... pusto. Podoba mi się ta fotka. |
|
|
ST44-878
20.12.2005 20:00
|
zgadzam się. Fajny skład i do tego ciekawie skadrowany |
|
|
Tkt48-18
20.12.2005 08:10
|
No i tylko one jeszcze przez jakiś czas tam jeszcze zostaną... ;) |
|
|
ET40-21
19.12.2005 19:23
|
fajnie skadrowany skład. |
|
|
Tkt48-18
19.12.2005 19:20
|
i jeszcze ?nieżka, i Kopa... osz! |
|
|
EW60-002
17.12.2005 19:31
|
Wszystko zależy od tego jakie są założenia galerii.Albo stawiamy na wartości historyczne albo "artystyczne" w końcu fotka z 2005 roku w 2015 będzie również historyczna.
Jak wspomniał autor " kto ma z tamtych latach zdjęcia np. EW60 o preferowanej ,wysokiej jakosci?
I gdyby nie to, że fotka ma już ponad 10 lat byłaby bardziej niż przeciętna...
Już pisałem o wydzieleniu podgalerii "zdjęcia historyczne" i wrzucaniu tam takich fotek jak ta. Jak określić granice "historii"? Temat do dyskusji... |
|
|
Ty45-379
03.12.2005 18:09
|
to chyba przez tę niską szlakową dym zakręciło do przodui i pomyślałem,że to fotostop |
|
|
943 005-9
02.12.2005 16:13
|
943 to wagon sterowniczy. Skład pcha jakaś maszyna serii 843. |
|
|
Ty45-379
02.12.2005 16:07
|
W fajnej scenerii ten foto - stop |
|
|
Ol49-105
02.12.2005 16:04
|
z tym "złamaniem" regulaminu to nie do końca tak na poważnie. Chodziło mi o wynalezienie sposobu, aby móc umieszczać zdjęcia o takiej wartości jak to powyżej, bez "łamania" ustalonych wcześniej zasad. Przypuszczam, że twórcom strony chodzi m.in. o to, by stworzyć wartościowy zbiór dotyczący kolejnictwa. A nieumieszczanie takiej foty ze względu na to, że nie zrobił jej wstawiający,( chociażby dla tego, że jeszcze go na świecie wtedy nie było) byłoby wręcz "grzechem". :)
A nasze fotki z czasem również nabiorą wartości historycznej (nieraz jest to kwestia kilku miesiecy) ze względu na to co się dzieje w naszym kraju z koleją... |
|
|
SU46-024
02.12.2005 15:39
|
do wstawiania TAKICH fotek w TAKIEJ scenerii ZAWSZE jest odpowiedni czasookres :) |
|
|
751 041-5
01.12.2005 21:49
|
a te modrzewie na górce wyglądają po prostu świetnie |
|
|
Ol49-105
01.12.2005 19:41
|
Szanowny Adminie. Masz rację, że ocenianie fot historycznych mija się z celem. Tu się zgadzam z Tobą w stu %.
Pragnę zwrócić Twoją uwagę, może na błahostkę, ale złamana tu została pierwsza z zasad (punktów) regulaminu WRP, a mianowicie:
„1. Zdjęcie musi być własnego autorstwa”
Pomijam już tutaj, że zdarzało się to wcześniej („zdjęcie zrobił mój tata*, brat*, kumpel*” - *niepotrzebne skreślić), oraz to, że wstawiający dopisał „autor nieznany”.
Aby uniknąć niepotrzebnych przepychanek, proponuję, aby utworzyć dodatkową galerię pod nazwą „zdjęcia historyczne” czy jakoś tam, zablokować w niej możliwość oceniania, aby nie było wątpliwości i wstawiać tam foty z poprzednich epok, obojętnie jakiej jakości i czyjego autorstwa. Zdjęcia z tej galerii powinny być wyłączone z Top 30. Natomiast możliwość komentowania zostawiłbym jak najbardziej, chociażby aby wyrazić swój zachwyt nad tym jaką fajną czapkę ma pan Gienek – palacz. ;)
Korzystając z okazji proszę również o zablokowanie autorom możliwości oceniania własnych zdjęć. Ja wiem, że nie chodzi tu o jakieś współzawodnictwo czy o walkę o nie wiadomo jakie nagrody, tylko o to, aby stworzyć „sito” do przesiewania słabszych fotek. Jeżeli jednak taka możliwość istnieje – traci sens aktualna ankieta na stronie głównej.
Uff, ależ się znowu rozpisałem. |
|
|
ET21-469
29.11.2005 13:55
|
Czy ten wysoki budynek w tle to urządzenie do nawęglania parowozów? |
|
|
ST43-71
29.11.2005 13:52
|
?wietne niebo wyszło na tej fotce. |
|
|
SU45-197
27.11.2005 20:58
|
a perspektywa ciekawa i wymagająca zwinności ;) |
|
|
Pt47-112
24.11.2005 20:51
|
?adnie dymi, ale skąd takie ziarno na niebie? |
|
|
SP42-240
24.11.2005 20:50
|
dla mnie bomba! Najładniejsze światło zawsze jest po wschodzie lub przed zachodem. |
|
|
Ol49-7
24.11.2005 20:48
|
czy używasz jakichś zabezpieczeń do wspinaczki? ;) |
|
|
Px48-1724
24.11.2005 19:11
|
Bardzo ładne ujęcie. Można było dać więcej tego drzewa po lewej, aby robiło za ramkę. ;) |
|
|
Px38-805
24.11.2005 19:10
|
jakość skanu rzeczywiście pozostawia sporo do życzenia. Ale ta "zabawka" na zdjęciu tak przyciąga wzrok, że prawie się tego nie dostrzega. :) |
|
|
SU45-245
24.11.2005 19:06
|
H-słupy nadają niesamowity klimat Ostbahnowi. |
|
|
ST44-1113
24.11.2005 19:05
|
niesamowicie wyszło niebo na tym zdjęciu. |
|
|
Ol49-59
24.11.2005 18:59
|
Bardzo mi się podoba ta fotka |
|
|
Pt47-112
24.11.2005 18:57
|
szkoda, że nie ma już planowych towarowych pod parą w Wolsztynie |
|
|
Ol49-69 (ex 99)
24.11.2005 18:53
|
?adnie zawiewa ten dym. Dzień wcześniej musiało wiać w przeciwną stronę - patrz słupy. :) |
|
|
Ok22-31
19.11.2005 22:40
|
Michał - niezły z Ciebie prowokator.
Kovalek - racja, ale nie do końca - "A i jeszcze jedno. Przy panoramowaniu cały skład powinien być ostry, a nie tylko parowóz :-)" - nie do końca. Jeżeli fotka nie jest robiona dokładnie z kąta prostego w stosunku do składu to tylko część będzie ostra. |
|
Ok22-31
19.11.2005 18:52
|
Jakiej czułości filmu używałeś, a jeżeli cyfrą to jakie ISO miałeś nastawione? |
|
|
SU45-073
19.11.2005 12:40
|
loka o tym numerze fociłem w zeszłym roku w Legnicy - przyciągnął "Wawel". Fiacik był w opłakanym stanie - farba złaziła z niego dosłownie płatami. :( |
|
|
SP42-054
19.11.2005 12:29
|
Ten lasek przypomina mi klimaty z Borów Dolnośląskich |
|
|
SU46-011
18.11.2005 21:32
|
Nie krzywe, tylko mała ogniskowa. |
|
|
749 011-3
18.11.2005 17:00
|
A jak takie "czeskie literki" zamieszczać? |
|
|
EU07-460
17.11.2005 07:33
|
i na stronie p. Potockiego jest jakiś błąd odnośnie D-29 - wyszukując stacjami jest 164 a liniami 311 |
|
EU07-460
17.11.2005 07:25
|
Oddaje warunki jakie były. Chyba zimno musiało być w ten dzień. :) |
|
|
ST43-05
15.11.2005 15:26
|
to chyba ostatni rok kursowania wikinga tą trasą? |
|
|
SU45-204
15.11.2005 15:22
|
fajowe ujęcie i skład. |
|
|
ET21-331
15.11.2005 15:00
|
chciałbym się mylić, ale widziałem w interku projekt nowego rozkładu jazdy 2005/2006. Wśród kilkudziesięciu połączeń, które gdy nie będzie dodatkowego dofinansowania, zostaną zawieszone od marca, znajdowały się m.in. wszystkie pociągi na trasie J.Góra - Węgliniec, J. Góra - Lwówek ?ląski, J.Góra - Szklarska Poręba (zostają tylko sezonowe pospieszne) Wałbrzych - Kłodzko... naprawdę chciałbym, żeby to był tylko żart... |
|
|
EU07-057
15.11.2005 11:42
|
@tki3 - z Sokolika Wielkiego.
@Czubol - Czy Wiking nie jeździł kiedyś przez Lwówek, Zebrzydową?. Pytam, bo miałem kiedyś okazję jechać na wakacje pod namioty do Krosna Odrzańskiego pociągiem posp. Jel. Góra - Szczecin wsiadając doń w Zebrzydowej. |
|
|
Ol49-7
14.11.2005 20:10
|
opłacało się trochę pomęczyć. |
|
|
M62-1764
13.11.2005 19:21
|
Na szczęście większość pracowników zachowuje się wobec MK obojętnie, a nawet przyjaźnie - miejscowości ma się rozumieć nie przytoczę, żeby nie mieli przes... u przełożonych ;-) |
|
|
PT47-112
12.11.2005 22:01
|
popieram. trochę cierpliwości :) |
|
|
M62-1764
12.11.2005 21:57
|
Sądzę, że to co opisujesz to odosobnione przypadki, które owszem, psują nasz obraz w oczach pracowników kolei, ale to są sporadyczne wyjątki. (zawsze znajdzie się jakaś czarna owca w stadzie). Choć nie sądzę aby „rasowy” MK pozwolił sobie np. na włażenie na tory by mieć „lepsze ujęcie”, bądź zachowanie stwarzające zagrożenie nie tylko dla siebie. (Myślę, że ta grupa pseudo MK, którą opisujesz musiała się chyba ostro nachlać)
Uważam, że bagaż jaki ze sobą dźwigają, jeszcze raz podkreślę, niektórzy pracownicy, to bagaż postaw i zachowań z poprzedniej epoki. Nie wiedzą lub nie chcą przyjąć do wiadomości, że od 15 lat fotografowanie obiektów kolejowych nie jest zabronione. Skąd to wynika nie mi osądzać, może z nudy, może ze strachu a może z czystej nietolerancji. – No bo co to za w ogóle hobby robić zdjęcia pociągom? Będzie mi tu jakiś wariat aparat wyciągał i robił zdjęcia... |
|
M62-1764
11.11.2005 12:58
|
Czytaj uważnie - nie generalizuję. Może się nie dosyć jasno wyraziłem, ale chodziło mi o niektóre postawy prezentowane przez niektórych pracowników. I podkreślę jeszcze raz to nie jest atak w kolejarzy jako grupę... w końcu uważam się za miłośnika kolei, więc nie tylko maszyn i budynków...
No i może niepotrzebnie wylałem swój żal na to co się w tej chwili dzieje na kolei. Po prostu wkur.. mnie jak zabytkowe, niekiedy ponad stuletnie budynki są rozbierane bądź ogołacane z wyposażenia, co jest skutkiem zbrodniczej wręcz polityki władz naczelnych. Odnoszę wrażenie, że komuś zależy na tym, żeby wszystko rozpierd... a potem założyć spółkę i przejąć wszystko za darmo. Spójrz w tabelę rozkładu jazdy i znajdź dogodne połączenie np. z Bolesławca do Jeleniej Góry, czy Szklarskiej Poręby tak, aby pojechać sobie w Karkonosze na wycieczkę... Czy to jest skrajny pesymizm? Zauważyłeś może jaka jest, dzięki wspaniale ułożonym godzinom odjazdów i liczności połączeń, frekwencja w niektórych składach? Co później jest argumentem za likwidacją kolejnych połączeń, bądź wprowadzeniem ZKA. Porównaj Czechy i Polskę – podobne korzenie, a jakże inny obraz. U nas ciągłe narzekania, że komunikacja pasażerska jest deficytowa, u nich do najmniejszych pipidów dojeżdża szynobus i to po 6 – 7 razy dziennie. Czy mój post to skrajny pesymizm??? |
|
M62-1764
11.11.2005 10:58
|
Trafiłeś w 10 Jeżyku a reszta odbyła się prawie tak jak w poście mateja.
Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, że MK z aparatem w ręku na stacji (tu akurat stałem na peronie i nie naruszałem żadnych przepisów) jest postrzegany jako większe zagrożenie niż "złomiarze" wykręcający śruby, czy demontujący części infrastruktury, albo durnie ze sprayami bazgrzący po taborze, bądź budynkach i demolujący dworce, powodując niejednokrotnie straty liczone w tysiącach a niekiedy więcej złotych. Ale niestety, dla niektórych ludzi żyjących w realiach poprzedniej , skąd inąd jakże łaskawej dla PKP epoki, łatwiej jest nasłać organa ścigania na kolesia z aparatem, który fotografuje strategicznie ważne dla państwa urządzenia i wykazać się przed zwierzchnikami niesamowitą czujnością na posterunku, niż przedsięwziąć jakieś kroki w celu ukarania kolesia, który np. odlewa się w przejściu podziemnym pod torami, bazgrze po siedzeniach w wagonie czy wyłuskuje kostki z peronu (bo takie nawet przypadki widziałem). W dobie satelitów szpiegowskich, które pozwalają zajrzeć nawet kobiecie do stanika, wydaje się to śmieszne, a argument, że terroryści do takich urządzeń nie mają dostępu i muszą robić „rozpoznanie w terenie” jest również słabiutki bo nikt z nich nie robił by tego w tak oficjalny sposób (spróbujcie wyobrazić sobie wojownika Ben Ladena rozkładającego na peronie statyw, robiącego pomiary światła i wypróbowującego różne ustawienia i kadrowanie – koń zaczyna rechotać, pomijając to, że chce zaatakować tak strategiczny dla obronności państwa obiekt jak stacja w ?cinawie, będący symbolem dumy narodowej Polaków, przez który, dzięki wspaniale ułożonemu rozkładowi jazdy, dziennie przewijają się tysiące pasażerów... hehehehehehehe) Myślę, że niektórzy pracownicy o takim sposobie myślenia są sami zagrożeniem dla własnej firmy. Nie potrafią znaleźć się w nowych realiach i są wodzeni za nos przez swoich zwierzchników, by odwrócić uwagę od tego co naprawdę dzieje się w całym tym bajzlu. Jak rozkradany jest majątek, jak niektórzy bogacą się kosztem kolei na bocznicach, jakie straty ponosi firma dzięki świadomym zaniedbaniom - patrz dworzec Lubsko, a lista jest długa...
MK ze wszystkich zakątków Polski!!! Spieszmy się zatem by utrwalić to co jeszcze z tego wszystkiego pozostało, bo nasze dzieci by zobaczyć pociąg będą musiały jeździć do Czech. :p :p :p
PKP w ostatnich latach zmierza do autodestrukcji i jak na razie nie widzę żadnych oznak, że przy tym sposobie myślenia coś się zmieni.
Mam nadzieję Romku, że nigdy nie zelektryfikują Ostbahnu ;) , choćby ze względów, o których wspomina Artur. |
|
M62-1764
10.11.2005 20:14
|
Zdjęcie z dedykacją dla przemiłych panów policjantów ze ?cinawy. :)
Natomiast ludzi siedzących tego dnia w zielonym domku nie pozdrawiamy |
|
|
ST44-1102
10.11.2005 19:24
|
bardzo ładna widokówka. :) |
|
|
SP32-208
09.11.2005 22:05
|
extra górski klimacik |
|
|
SU45-217
09.11.2005 22:03
|
to chyba najbardziej obfotografowane drzewo w Polsce :) |
|
|
ET40-56
09.11.2005 22:01
|
Fajnie zaprezentowany ten bombowiec |
|
|
SM42-377
09.11.2005 21:52
|
co to za czerwona rakieta? Fotka ma klimat. |
|
|
Px29-1704
09.11.2005 21:51
|
dołączam się do pochwał |
|
|
810 470-5
08.11.2005 13:40
|
Dobre pytanie, choć jestem zdania by ją pozostawić - skoro malują ją na pojeździe... |
|
|
SM42+Bh+SU42
08.11.2005 09:48
|
fajny klimat i ciekawe zestawienie taboru |
|
|
810 470-5
07.11.2005 20:25
|
Moja ignorancja nie zna granic :)
Widzę, że muszę poprawić pozostałe fotki z Czech :p |
|
|
SA102-001
06.11.2005 12:05
|
robione z cypla paręset metrów od tamy. W lecie rzeczywiście marne szanse na uchwycenie czegokolwiek z tego miejsca |
|
|
ET21-331
04.11.2005 20:56
|
od marca tak skrócą, że sam dworzec sobie będzie można pofocić :( |
|
|
ET22-908
04.11.2005 19:08
|
a no ten rok mam coś pechowy -coś podupadam na zdrowiu (starość nie radość :p ) - cały październik złota polska jesień a ja musiałem leżeć pod kroplówą :( i mogłem tylko sobie pomarzyć o pięknych motywach. |
|
|
ET21-331
04.11.2005 19:03
|
we wrześniu to chyba codziennie, teraz - nie wiem. Spory ruch towarowy panuje na tej linii - w związku z remontem E30 |
|
|
EU07-469
27.09.2005 09:17
|
nie może jechać do Jeleniej, bo słońce miałby po "lewej" stronie. |
|
|
Tkt48-191
21.09.2005 07:15
|
i słusznie kombinowałeś :) |
|
|
Tr5-65
20.09.2005 22:36
|
które tu wstawiłeś pamiętam z Twojej strony internetowej. Są extra. |
|
|
Ok1-359
20.09.2005 18:51
|
zostałem zabrany w podróż w czasie. dzięki.
I nie ważne czy pan na motocyklu był podstawiony, czy nie... |
|
|
|
|
ET22-519
20.09.2005 11:17
|
widzę, że muszę wstawić ze 4 buźki, żeby żart został zrozumiany. troszkę luzu... |
|
|
Wawele
20.09.2005 08:12
|
teraz mijają się gdzieś w okolicach Miłkowic. |
|
|
ET22-519
18.09.2005 21:01
|
przynajmniej dopisała. Minutą ciszy uczcijmy tych, którzy udali się w ostatnią drogę. |
|
|
EU07-371
18.09.2005 19:48
|
na tej fotce. Takiego malowania siódemki już chyba nie uświadczysz... |
|
|
SU45-228
18.09.2005 19:43
|
niezły masz zbiorek na swojej stronie. A i ta fotka niczego sobie. Pozdrawiam. |
|
|
Ol49-7
18.09.2005 18:05
|
wszyscy zgodnie w rządku, bez przepychanek i włażenia w kadr (no chyba, że autorowi :) ) |
|
|
SU45-143
17.09.2005 19:06
|
tam zaraz farcik :p z kapelusza nawyjmował czarodziej :-) |
|
|
EU07-333
16.09.2005 14:56
|
siódemeczka w brzozowo - leśnym klimacie. |
|
|
EN57
16.09.2005 14:54
|
dosyć podobny, tylko nieco mniejszy jest w Zgorzelcu na Nysie i to bez drutów. |
|
|
ET22-764
16.09.2005 14:51
|
aż tak się nie poświęcałem :) - rzeka jest w pobliżu mostu dość głęboka bo za mostem jest spiętrzenie. Robiłem z brzegu - z lekkiego zakrętu na ok 100 mm. |
|
|
Mikulovice
16.09.2005 12:37
|
racja 751 lub 749. 749 to przebudowane 751 - kocioł parowy zastąpiony ogrzewaniem elektrycznym. Przy wolnej amerykance w malowaniu panującej w CD z daleka nie do odróżnienia. Wygląd i pozostałe parametry obu typów - takie same. Lokomotywa dostała nagrodę za "design", a ponieważ ma dość wysunięty przód pod oknami zyskała przezwisko "Bardotka" :) |
|
|
SU42-539
16.09.2005 11:13
|
racja, coś przeleciało na niebie... Fajna nocna fotka. |
|
|
EU07-494
16.09.2005 11:06
|
chyba chodzi o suchy zbiornik przeciwpowodziowy w pobliżu Cieplic / Sobieszowa. Sosnówka jest bardziej na wschód -bliżej Karpacza. Fajnie wstawiłeś ?mielec, Wielki Szyszak i ?nieżne Kotły. |
|
|
E03-001
16.09.2005 11:01
|
też chciałbym mieć kultową stotrójkę w swoich zbiorach. |
|
|
EP07-476
16.09.2005 10:51
|
że prawdopodobnie od grudnia nie uświadczymy już osobowców w tej relacji. |
|
|
ST44-1113
16.09.2005 10:45
|
fajnie sfocony w takich warunkach |
|
|
EU07-010
16.09.2005 10:40
|
jedenastkę mam sfoconą z obu stron i nie ma napisu |
|
|
SU45-230
14.09.2005 19:03
|
klimacik fajny, ale trzeba było troszkę wyczekać, aż skład będzie bliżej. |
|
|
TEM2-128
14.09.2005 18:57
|
fajnie zamglone, fajnie wyłapane. |
|
|
SU45-100
14.09.2005 18:51
|
?wietny motyw, szkoda, że nie wlazł cały skład, ale i tak mi się podoba. |
|
|
ST44-1102
14.09.2005 18:50
|
przydymił, że ach - co na to zieloni? |
|
|
310-0134#2
14.09.2005 18:26
|
niestety jeżeli chodzi o kultywowanie tradycji związanych z kolejnictwem i pewnego rodzaju podejścia do kolei wogóle (mam na myśli m.in. opiekę nad zabytkowymi obiektami czy budynkami) to Czechom do pięt nie dorastamy. Polecam wyprawę za naszą południową granicę, szczególnie na jakąś drugorzędną linię - po prostu nie ma porównania. Odchwaszczone torowiska, odmalowane budynki, rozkład jazdy dzięki któremu CD mogą konkurować z innymi przewodnikami... To samo z organizacją imprez - prawie co tydzień jest jakaś jazda parowozu, bądź jakiegoś innego pojazdu, a jeżeli chodzi o frekwencję - pisałem już przy poprzedniej fotce. Tu konkretnie impreza była połączona z jakimś festynem w Rovensku. Pociągiem i za pociągiem podążały tłumy. Jak widać - u nich dasię. Cieszę się, że fotki podobqją się. |
|
|
SA102-001
14.09.2005 06:54
|
czyżby reaktywują również Lubawkę? Czy po porostu SA102 zostanie odstawiony? |
|
|
SU46-048
14.09.2005 06:49
|
z tego co mi wiadomo suczki otrzymały nie tylko nowe malowanie, ale również jakieś modernizacje związane z przekraczaniem granicy. Więc to nie tylko operacja plastyczna :p Z resztą lepsze to niż gnicie w krzakach. :p |
|
SU46-048
13.09.2005 21:54
|
to jedne z najładniejszych loków |
|
SU46-048
13.09.2005 19:32
|
widziałem letem, rok temu, w dość odrapanym stanie a w tym roku zaskoczenie - piękna nowa zieleń. |
|
|
310-0134#2
13.09.2005 19:28
|
jest jak najbardziej normalnotorowy, liczy sobie 92 lata i rozwija zabójczą prędkość 40 km/h. Fotka dedykowana UOP-owi. |
|
|
SU46-048
13.09.2005 17:37
|
to z tego co mi wiadomo 4 SU uzyskały nowe "świetne" barwy: 011, 032, 037, 048 |
|
|
EU07-516
13.09.2005 14:26
|
Po prostu aura pomogła. Mglisty poranek, bliskość morza, ukształtowanie terenu... |
|
|
SA102-001
13.09.2005 07:32
|
zapytam więc jeszcze raz - skąd takie informacje, bo gdy PKP umieszcza na karteczce na stacji "do odwołania", a w rozkładzie autobus jest do grudnia - to można się załamać. |
|
|
ET22-1160
12.09.2005 19:54
|
Co to za jasna krecha na wagonach? Czyżby coś podjeżdżało? |
|
|
Szamotuły
12.09.2005 19:51
|
po ilu podejściach? |
|
|
SM42-733
12.09.2005 19:45
|
... a tych wagonów jest ze ... Fajny bumerang. |
|
|
362 001
12.09.2005 19:42
|
Fajny górski klimacik. |
|
|
ET21-469
09.09.2005 17:22
|
ładna widokówka. |
|
|
SU45-179
09.09.2005 17:20
|
Robione z narażeniem życia :) |
|
|
Pruszcz Bagienica
09.09.2005 17:18
|
obraz polskiej kolei. Zardzewiałe szyny, krótki pociąg, zwieszone smutno ramiona semaforów - nostalgia. |
|
|
ET22-706
09.09.2005 17:16
|
jak dla mnie kompozycyjnie bez większych zastrzeżeń. Może możnaby trochę się schylić by kratownice nie przysłaniały budynku (ów). Można by bardziej doświetlić, choć przy takiej pogodzie istnieje ryzyko, że obiekty w ruchu mogą się rozmazać. |
|
|
SA102-001
09.09.2005 16:18
|
racja, szynobus bez wagonu doczepnego. Pedro - skąd takie informacje??? Ja widząc na dworcu we Lwówku kartkę z dopiskiem "wprowadza się... do odwołania" straciłem wszelkie nadzieje |
|
|
SU45-185
07.09.2005 22:02
|
extra - kwiacik z bipami w klasycznym ujęciu na stacji :) |
|
|
310-0134
07.09.2005 21:16
|
fotek mam sporo bo przejechałem za nim na gumach całą trasę. Trochę będzie problem z wybraniem, bo na imprezie frekwencja była ogromna, a i fotografów podążało za składem od groma. Nie dość, że pociąg się spóźnił, bo musieli dostawiać dodatkowe wagony (już mniej zabytkowe - nawet lekko załapały się na fotce), to do tego ciężko było skadrować skład bez jakiegoś czeskiego MK. Nawiasem mówiąc wszyscy włazili sobie w kadr nawzajem i nie patrzyli, czy ktoś wcześniej zajął sobie dogodne miejsce... Postaram się wybrać jeszcze ze dwa ujęcia. |
|
|
03-2204-0
07.09.2005 21:03
|
Dziękuję - mniodek będę wstawiał - na pewno :) Nastawnie przechodziły pewną ewolucję w ubarwieniu, bo jeszcze pod koniec lutego miały ładne zółtawo-ceglaste? barwy. Gdy byłem tam w maju żółć została zastąpiona bielą, a gdy odwiedziłem Rokitki by złapać parowóz mało się nie załamałem. Na obu jakiś artysta z PKP pierdyknął niebieściutkie, świetnie współgrające z resztą paseczki... Trzecia nastawnia ma swój poprzedni kolor, ale nie przyglądałem się dokładnie w jakim jest stanie. |
|
|
SU46-014
06.09.2005 22:05
|
ano nie ma (od kwietnia 04), a i suki zdążyły już zmienić malowanie na "efektowne" cargowskie. Choć 014 zyskała "normalne", zielone barwy |
|
|
SP42-235
05.09.2005 22:07
|
robione z wieży z Wleńskiego Gródka. Teraz drzewa podrosły i nawet szynobus ciężko mi było wykadrować zwśród gałęzi |
|
|
EP07-129
25.08.2005 09:58
|
tak jest doktorze - więcej takich komentarzy. W końcu jesteśmy dalej dużymi chłopcami, którzy swoimi zainteresowaniami próbóją nadal odświeżać wspomnienia z młodych lat. (Przynajmniej ja tak mam) |
|
|
EU07-112
25.08.2005 09:49
|
tak jest. Numerek. Bez numerka się nie liczy :P |
|
|
SU46-048
25.08.2005 09:46
|
ja też czekam na relację. I nie będę się powtarzeał jakie jest moje zdanie n.t. polityki PKP |
|
|
SU45-128
25.08.2005 09:35
|
- świetnie się prezentują przy tym skrócie perspektywy |
|
|
SU46-037
25.08.2005 09:09
|
W odnośniki chyba wkradł się błąd - w tytule 037 w odnośniku 051. Fotka - fajna. |
|
|
EU07-516
25.08.2005 08:50
|
Grzegorz - tu 380mm. Stałem oparty o dach auta poza "chmurą" - wbrew pozorom nie było tak ciemno - widać słoneczko na loku i pierwszych wagonach. Michał - Olympus C750. ?ugańsk, macias382, kovalek - dzięki :D |
|
|
854 013-0
24.08.2005 21:57
|
Wróciłem dopiero teraz po 3 miesiącach leżenia. Fotkę zamieściła (na moją prośbę) żona. Dzięki za wsparcie duchowe. |
|
|
ST44-815
24.08.2005 21:43
|
Mimo zmian motyw i tak wyszedł ciekawie |
|
|
ST43-242
30.05.2005 13:28
|
pasażerowie chyba się trochę wymarzli... |
|
|
ET22-811
30.05.2005 08:57
|
Może nie jest to i poprawna definicja - nie studiowałem budownictwa - ale u nas nazywamy toto wiadukt. Widzę, że jednak chyba muszę sięgnąć do jakiegoś słownika, czy encyklopedii i nanieść stosowne poprawki. :) |
|
|
EU06-11
28.05.2005 23:15
|
ech wspomnienia... |
|
|
BR52-8080-5
28.05.2005 23:06
|
taka gratka trafiła mi się przypadkiem. Wybrałem się do Goerlitz aby pofocić Ludmiły. Zajeżdżam na stację a tam manewruje BR52. Przetarłem oczy i pobiegłem na perony zastanawiając się co to za impreza - Kriegslok ze składem towarowym w dodatku stylizowanym na wczesnego Honeckera. Zrobiłem chyba ze 40 zdjęć z czego większość spieprzyłem (wcześnie rano i pod słońce) po czym pociąg ruszył. Maszynista dał taki popis, że stałem nie wierząc własnym oczom i uszom. Dopiero po powrocie do chaty zacząłem grzebać w internecie i okazało się, że to była impreza dla miłośników (słono z resztą opłacona), a skład był specjalnie ułożony pod fotografów i przemierzał linie z resztkami przedwojennej infry (podobno można jeszcze trafić we wschodnich landach linie ze słupami telegraficznymi)
Ale się rozpisałem :) |
|
|
ET22-811
28.05.2005 22:52
|
zgodnie z obietnicą specjalnie dla Czubola |
|
|
SM42-742
24.05.2005 22:40
|
krajobraz to prawie podgórski na tych Kaszubach ;) |
|
|
EU07-366
24.05.2005 21:47
|
Niestety nie posiadam takich informacji. :( Wiem, że od czasu do czasu jeżdżą zdawki również do Osiecznicy i ?awszowej - trafiłem na takową przypadkiem - fotkę zamieszczę w przyszłości. |
|
|
SU46-048
24.05.2005 21:14
|
Nie, no malowanie to ma zaje... |
|
|
SU45-080
24.05.2005 21:12
|
Zawsze uważałem, że najlepszą porą na zdjęcia jest wczesny ranek. |
|
|
SU46-009
24.05.2005 21:09
|
Fajne ujęcie, szkoda, że pogoda nie dopisała. |
|
|
EN57-1489
23.05.2005 22:37
|
szkoda, że nie dymi :) |
|
|
SP42-208
22.05.2005 23:06
|
rano było dość zimno no i dzięki aurze musieli ogrzewać skład, a tym samym dostałem "prezent" w postaci kłębów pary :) |
|
|
EN57-1286
22.05.2005 22:13
|
fajna widokówka :) |
|
|
EN57-1790
22.05.2005 22:11
|
fajny efekt wyszedł z tym światłem. |
|
|
EN57-1160
22.05.2005 22:10
|
i nawet kibelki potrafią być fotogeniczne. |
|
|
EP07-372
22.05.2005 22:01
|
?adnie, wiosennie :) |
|
|
SP32-210
22.05.2005 21:55
|
a tak uzupełniając opis - żeby zrobić to ujęcie wdrapałem się dość wysoko na skałki w pobliżu toru. Maszynista, gdy mnie zobaczył przyczepionego do skały w dość dziwnej pozie z aparatem, zdziwił się okrutnie i przejeżdżając koło mnie dał po sygnale tak, że aż mną zatrzęsło i o mało nie zrypałem się ze sprzętem na dół :P |
|
|
SP42-235
22.05.2005 20:40
|
Szkoda, że po tej linii jeździ już tylko szynobus. A jeszcze trochę ponad rok temu można było oglądać taki skład. |
|
|
SU45-006 SM42-305
19.05.2005 07:37
|
Poszperałem sobie trochę w "archiwum" i znalazłem to cudo. Niesamowity klimat poranka - te przymglone drzewa, ledwo widoczne semafory - super. |
|
|
ET40-31
19.05.2005 07:26
|
?o jaki obdrapany ten bombowiec |
|
|
ET21-604
14.05.2005 19:47
|
Ten przejazd tak mnie zaskoczył, że skupiłem się właśnie głównie na celowaniu w światło, a niestety nie zdążyłem optymalnie ustawić parametrów i kadru (ucięta tablica) :D |
|
|
SU45-130
13.05.2005 23:24
|
Fajne spojrzenie na fiacika, infrę i dworzec |
|
|
ET21-604
13.05.2005 23:17
|
drogę wolną wpisałem trochę z rozpędu - nie zwróciłem po prostu uwagi jaki sygnał został wyświetlony. Sputnik poprostu przejechał dość wolno bez zatrzymywania się przez stację, a że dopiero na fotce spostrzegłem, że jest wyświetlone czerwone światło... |
|
|
SU42-522
13.05.2005 22:23
|
fajnie ustawione te semafory |
|
|
Ty45-214
13.05.2005 22:13
|
?wietne ujęcie. Kawał historii na tym zdjęciu. Ech komuno wróć :-p |
|
|
SP42-230
13.05.2005 22:05
|
za żuczkiem.
czy drugi wagon to przemalowany ryflak? |
|
|
M62-1764
06.05.2005 22:25
|
?wietny industrialny klimat. Te dymy i mgła... |
|
|
SU46-032
06.05.2005 12:36
|
I znów kawałek historii uwieczniony w kadrze...
Ta SU już ze dwa razy zmieniła malowanie. Teraz ma beznadziejne (moim zdaniem) barwy Cargo.
A "Wiking" tylko (niestety) sezonowo hula przez Wałbrzych, Wrocław |
|
|
SU46-039
06.05.2005 12:31
|
Zamówienie przyjęte ;-) Niedługo wstawię coś z tego mostu.
A tak odnośnie klimatów, to chyba w każdym miejscu można coś fajnego wypatrzyć, potrzeba tylko trochę wolnego czasu, przeprowadzenia wcześniejszego wywiadu, no i trochę szczęścia, bo nie zawsze pogoda dopisuje, bądź (w przypadku niektórych linii) akurat coś będzie przejeżdżać. No i co najważniejsze być we właściwym miejscu o właściwym czasie. Pozdrawiam |
|
|
EU07-148
06.05.2005 09:52
|
Dziękuję za ciepłe przyjęcie. Cieszę się, że mogę zamieszczać fotki w WRP :-) |
|
|
SU45-182
05.05.2005 21:31
|
super wyłapane. ?wiatło podkreśla kontury fiatów, a do tego jeszcze to odbicie... |
|
|
SU46-048
05.05.2005 19:25
|
Racja, to co się dzieje z naszą koleją to istny koszmar. Wystarczy zajrzeć do naszych południowych i zachodnich sąsiadów - u nich wszystko jakoś może funkcjonować. W Czechach do najmniejszej pipidówy zajeżdza po kilka dziennie szynobusów. U nas niestety - zamykane są kolejne linie, opuszczane budynki, nastawnie. A polaczki nauczeni latami zaborów, wojen i komuny - co nie pilnowane - trzeba rozkraść, albo rozpi... Scyzoryk się w kieszeni otwiera... |
|
|
TKt48-18
05.05.2005 15:53
|
Extra, klimat bajkowy, wędkarze pewno nie wierzyl własnym oczom... :-) |
|
|
SU46-039
05.05.2005 15:50
|
Nostalgiczny kolejowy krajobrazik. ?adne tematy Twoich okolicach, no i fajnie wypatrzone. |
|
|
SU45-048
05.05.2005 15:48
|
Też sfociłem ten pociąg, tylko z innej perspektywy. Może kiedyś zamieszczę :-) |
|
|
SU46-047
04.05.2005 22:24
|
Fotka rzeczywiście historyczna. Dobrze, że chociaż "Bóbr" jeszcze do Wrocławia hula. Co do wymierania - PKP zarzyna się samo - likwidując kolejne połączenia. Robi się z tego reakcja łańcuchowa. Za takie decyzje w normalnej firmie dawno poleciałyby głowy i stołki... |
|
|
|
|