| Losowe zdjęcie |
|
Przedzierając się przez błękitną zasłonę nocy
|
|
|
| Autor: |
Lev Pavliuk 96 |
| Kategoria: |
Kosowo - KSV |
| Dodano: |
21.02.2024 16:23 |
|
| Komentarze: |
1 |
|
|
|
| Statystyka WRP |
Razem zdjęć: 45409 Razem kategorii: 241 Liczba użytkowników: Komentarze: Wyświetlenia:
|
|
|
Bratonožići /Братоножићи/
22.11.2015 12:33
|
Po prostu coś pięknego! Wstaję od kompa i robię aplauz na stojąco za powyższe zdjęcie. Jakoś zawsze podobał mi się motyw kolei w kanionach i wąwozach. ;) |
|
|
Messe/Deutz
08.11.2015 09:57
|
Pierwsze co kojarzy mi się ze słowem Deutz to wspomnienie z byłej pracy - widok dziury w bloku silnika o poranku, wybitej przez urwany korbowód w dieslu produkcji firmy Deutz AG... ;) |
|
|
Criccieth Walia
11.09.2015 16:54
|
Czyli to stąd pochodzi arcyangielska (walijska?) gra w krykieta? :) |
|
|
Rozmierka
11.09.2015 16:53
|
Zdaje się, że niewiele wcześniej przed wykonaniem tego zdjęcia na tej linii kursowały składy w postaci ET21 z bipą. |
|
|
ST44-282
07.08.2015 13:26
|
Przypomniałem sobie jak lubię naszą Warszawę. ;) Fajne ujęcie! |
|
|
Wąwóz Boomski cz. III
28.06.2015 23:00
|
W budce jest posterunek zmilitaryzowanej ochrony. Tamtego dnia służnę pełniła w nim Kirgizka, która wyglądała komicznie z głową owiniętą chustami, a korpulentnym tułowiem ubranym w mundur i dodatkowo z automatem na plecach. ;) Po konsultacji telefonicznej z naczalstwem dostała pozwolenie na oprowadzenie mnie po galerii. :D |
|
|
Przyczajony
21.05.2015 01:16
|
Doskonała gra światłem i ostrością. I te owady na tle czoła. :) |
|
|
Wiosna w Bieszczadach
20.05.2015 11:42
|
Christoph, unfortunately in the rush of our crazy trip I lost your business card somewhere. Send me an e-mail so I can share my recent photos with you as I publish them for a bigger audience not too often. ;) |
|
Wiosna w Bieszczadach
19.05.2015 00:51
|
Hey Christoph, it was nice to accidentally meet in ukrainian Carpathians three weeks ago. I hope you enjoyed driving around Bieszczady, especially having ukrainian 'well-maintained' roads in mind. :D |
|
|
Pont de Bir-Hakeim
14.05.2015 12:54
|
Bardzo sympatyczne zdjęcie. Aż zatęskniło mi się za Europą Zachodnią, co mi się rzadko zdarza, bo tęsknoty mają u mnie raczej wschodni kierunek. ;) |
|
|
3TE10M-1247
11.05.2015 10:59
|
Lokomotywy z rodziny TE10 można dowolnie rozłączać, tak więc oryginalna 4-ka czy 3-ka może pracować w sile dwóch czy nawet jednej sekcji. |
|
|
ST45-13 w Bartoszycach
20.04.2015 09:51
|
Uch, spośród elementów kolejowego świata sploty różnych szerokości toru są jednym z moich ulubionych. ;) |
|
ST45-13 w Bartoszycach
19.04.2015 13:10
|
Ech, ale bym się cofnął w czasie i przejechał się osobówką (mam przed oczami cegłę 88/89 i kursowała wówczas jedna para) Bartoszyce - Głomno. Albo chociaż imprezowym ganzem w 2003 r. Dokąd dochodził splot 1435/1520? |
|
|
Rusłan
13.04.2015 22:38
|
Klimatyczna seria. To jest właśnie serce i dusza kolejowej Mołdawii. :) |
|
|
Zona industriala
04.04.2015 18:16
|
W najfajniejszym języku romańskim, czyli po rumuńsku - "zona industriala". :) |
|
|
Zdawka ze Sanoka
25.03.2015 11:08
|
I love such forgotten stations in the outskirts of small villages. :) |
|
|
BR 232 Horka - Węgliniec
23.03.2015 23:13
|
Cenne zdjęcie. Przy okazji zmieniłem kategorię na Niemcy, gdyż lokomotywa należy do niemieckiego przewoźnika. |
|
|
Wiosna na Kręgu Polarnym
17.03.2015 17:17
|
A w tle jak gdyby ogromne morskie fale zamarzły tuż przed rozbiciem się o brzeg. :) |
|
|
Ekibastuz cz. V
14.03.2015 14:58
|
Tu na zdjęciu mamy i tak malutki kawałek całej odkrywki, która ma ok. 25 km² powierzhni i 300 m głębokości. :) |
|
|
|
|
Wśród skał
10.03.2015 23:52
|
Z tego co mi świta, to podjazdy tam mają nawet po 30 promili. |
|
|
Wśród skał
06.03.2015 11:10
|
Spasiba za miłe słowa. ;)
Zbyszek - skład ma 21 wagonów, co daje w sumie ok. 1300 ton masy. Na końcu jedzie jeszcze tamara jako zabezpieczenie w razie rozerwania składu. Podjazdy na tej górskiej linii są arcypotężne. A białe wydechy to taka uzbecka świecka tradycja. :)
Seweryn - daj spokój, jeśli chodzi o poziom zdjęć to mógłbyś tymi armatami spuścić mi konkretny łomot. ;) |
|
|
Bellavista
28.02.2015 11:06
|
Całkiem przyjemnie w tym Chile. |
|
|
Dorneşti
18.02.2015 10:42
|
Całkiem możliwe. ;) |
|
|
Worochta
26.01.2015 22:33
|
W większości krajów d. ZSRR większe kolejowe obiekty takie jak mosty, tunele itp. są ochraniane przez uzbrojonych strażników formacji ВОХР (WOchr, czyli w rozwinięciu "zmilitaryzowana ochrona"). W tej niebieskiej budce siedzi właśnie jeden z nich. :) |
|
Worochta
26.01.2015 14:07
|
To ta sama linia. Do 2000-go roku pociągi jeździły po kamiennym moście. |
|
|
TE3-7152
19.01.2015 14:10
|
W całym Azerbejdżanie nie więcej niż 5-10 sztuk. |
|
|
Wąwóz Boomski cz. II
14.01.2015 11:28
|
Seweryn - dziennik podróży jest w trakcie digitalizacji. Ślimaczy się to bardzo, ale mam nadzieję do końca stycznia się wyrobić. ;) |
|
|
Szum stepu i pustyni
27.11.2014 07:50
|
Gratulacje! Trzeba przelewać wspomnienia na papier, bo pamięć zawodną jest, a poza tym słowo pisane jest nie mniej cenne od fotografii. A znając Twoje opisy zdjęć mogę stwierdzić, że masz talent do pióra (czy też klawiatury :D). W przyszłym miesiącu też zabieram się do publikacji relacji z tegorocznej wyprawy po AZB-RUS-KAZ-KRG, co prawda tylko w formie elektronicznej. |
|
|
Tatarstan
04.07.2014 12:11
|
Jak najbardziej mogłem i uczyniłem to. ;) Jechałem bezpośrednio z Baku do Samary. |
|
Tatarstan
03.07.2014 13:00
|
Do odwiedzenia Tatarstanu skłoniły mnie intensywność ruchu oraz tamtejszy tabor. Poza tym przemieszczałem się pociągami z Azerbejdżanu do wschodniego Kazachstanu, a Tatarstan leżał mniej więcej po drodze. ;) |
|
Tatarstan
02.07.2014 22:21
|
Filip - tak, to właśnie ta linia.
Patryk - zdjęcia zostały odzyskane w 100%. |
|
|
ST44-358
28.06.2014 14:41
|
Rzekłbym, że ładne fest. ;) |
|
|
Ekibastuz cz. III
26.06.2014 13:02
|
A idź mi z tym Tatarstanem! Następna klatka będzie stamtąd. :p |
|
|
SP42 -191
25.06.2014 15:13
|
Wróciłem do tego zdjęcia po siedmiu latach i jestem zachwycony. :) |
|
|
ST44-1109 + ST44-1106
24.06.2014 14:03
|
Skład, przepiękne chmury i klimat letniego wieczoru - to wszystko składa się na zdjęcie na medal! |
|
|
TE3-7149 nad Morzem Kaspijskim
10.06.2014 12:45
|
Christoph - there are 3-4 pieces still in service at Salyan depot and an unknown (to me) number of them in Baku.
Filip - zawsze można poczekać do końca ważności paszportu, pytanie czy te-tri poczekają. ;) |
|
|
|
|
Wąwóz Boomski
26.05.2014 15:29
|
Tak mi się przypomniało, że zdjęcie zostało zrobione prawie dokładnie w 66-tą rocznicę otwarcia linii. :P |
|
|
Mijanka w Andrychowie
18.04.2014 15:06
|
Cenny kadr. Nie masz przypadkiem czegoś z nieodległego odcinka Spytkowice - Wadowice? |
|
|
EL2-20
07.01.2014 23:19
|
Zgodzę się z powyższym. ;) |
|
|
Bukowiński towos
29.07.2013 18:58
|
Węglarki szły do Waduł-Siret, gdzie i tak następuje zmiana czoła, więc nie ma wielkiej straty czasowej na manewrach. |
|
Bukowiński towos
28.07.2013 18:29
|
Nie ma różnicy. Nie zawsze jadą w składzie wagony towarowe, a rozkład jest ten sam. |
|
|
ET21-548
20.05.2013 10:51
|
Po pierwsze, świetne zdjęcie. Po drugie, dodaj datę do opisu. :) |
|
|
Kolej Transandyjska
13.05.2013 16:57
|
Świetne! Góry, stepowa roślinność i kolej to nadzwyczaj smaczne połączenie. :)
PS. Kategoria dodana. |
|
|
EL2-10
24.04.2013 00:05
|
Poprawione. |
|
|
M62Y-375B
22.04.2013 12:35
|
Obie lokomotywy służyły dawniej jako 2М62У-0375 w hucie w Makiejewce na Ukrainie. W Polsce dostały "mądre" oznaczenie M62Y. |
|
|
Mołdawska klasyka
20.04.2013 13:02
|
Marcin - to pierwsze, chociaż część kolejarzy rumuńskiego jak najbardziej nie zna.
Goral - Mołdawianie są dużo bardziej zrusycyzowani niż narody Pribałtyki. Poza tym terytorium Mołdawii zamieszkują też inne narody (Gagauzi, Bułgarzy, Ukraińcy, Rosjanie, Polacy) i rosyjski pozwala im wszystkim bez przeszkód się porozumieć. |
|
Mołdawska klasyka
19.04.2013 11:59
|
Goral - w Mołdawii język rosyjski słyszy i widzi się na każdym kroku. Na kolei rozkłady, informacje, zapowiedzi itp. są w dwóch językach, natomiast wewnętrzne dokumenty kolejowe są pisane tylko po rosyjsku.
The Kojak - nie pamiętam dokładnie, ale na pewno między 15 a 20. Latem dochodzi czasem do 21. |
|
|
ST43-195
16.04.2013 00:23
|
Całkiem przyjemne. |
|
|
EU07-019
11.04.2013 17:08
|
E tam, w 2008 stałem może 25 metrów dalej. :P Chyba że chodzi Ci o zdjęcie od strony przystanku, z widokiem na górę. |
|
EU07-019
09.04.2013 23:50
|
Rafał - 5 lat temu przeszedłem sobie ten odcinek z kapcia, wówczas odkryłem powyższą miejscówkę i dopiero teraz pojawiła się szansa na coś ciekawszego niż EN57. Skład pogoniliśmy z Jarzynką do samego Wodzisławia Śl.
Goral - wymiana pasażerska była nad wyraz mizerna. No ale to było chwilę po zgaszeniu ulicznych latarń w niedzielę. :) |
|
|
3TE10M-1148
08.04.2013 13:04
|
Dzięki wszystkim za miłe słowa. ;D
Badworm - za kilka lat na powyższej linii zawiśnie sieć trakcyjna. A co do WŁ10, to niedługo jakieś się pojawią na WRP.
Leszek - obywatelstwo i zameldowanie mam w PL. |
|
3TE10M-1148
04.04.2013 23:41
|
Słabą to tam mają sytuację ze zużyciem paliwa na tonokilometr. :D |
|
|
CzME3-2247
28.03.2013 12:48
|
Wygodne łóżko w ługańskich kimnatach widpoczynku. :) |
|
|
Urumczi - Ałma-Ata
18.03.2013 14:52
|
Hehe, dokładnie - o emeryturze raczej nie będzie mowy. Zwłaszcza, że został mi do niej kawał czasu, w ciągu którego ZUS niemal na pewno zawali się z hukiem.
BoGneR - normalnie i grzecznie wysiadłem na stacji Koktuma z porannej osobówki (której zdjęcie jest już na WRP) i ruszyłem na miejscówkę z kapcia. ;) |
|
|
Urumczi - Ałma-Ata
14.03.2013 22:17
|
Dzięki wszystkim!
headder - jadąc przez step, z początku pojawia się fascynacja jego bezbrzeżnością, ale po paru dniach patrzenia w okno zaciekawienie budzi wszystko, co nie jest stepem. Na przykład jadący na przełaj w stronę horyzontu Kamaz, za którym ciągnie się ogromna chmura kurzu... :)
BoGneR - odpowiedź brzmi: tak, nocuję w tych pustkowiach. W Koktumie za łóżko robiła porzucona z dala od zabudowań betonowa płyta. Z jednej strony szumiało mi słone jezioro, z drugiej warczały pociągi, na bezchmurnym niebie połyskiwały gwiazdy, a temperatura nie spadała w nocy poniżej 15 stopni. Żyć nie umierać. :) |
|
|
240 119
09.03.2013 16:31
|
Przyjemne! Więcej zdjęć z SK bym prosił. :) Przy okazji poprawiłem słowa kluczowe. |
|
|
Naslavcea cz. II
14.02.2013 01:04
|
Jeżyk - Kajetan raczej odnosi się do (swoich i moich) najbliższych planów, które być może zawrą w sobie powyższe okolice. ;)
Tomasz - ano ciekawie wyglądała, bo obie trójki wypluwały ogromne ilości dymu. Bezpośrednią przyczyną pożaru były gorące spaliny z odpowietrzenia silnika uderzające w ziemię wprost z rurki zamontowanej przy wózku. Do tego swoje dołożyła trwająca w tamtych rejonach susza i okolica stanęła w płomieniach. :) |
|
|
Potęga w uzbeckich górach
06.02.2013 23:43
|
Dziękuję!
Goral - nie, pociągi z Tadżykistanu nadal jeżdżą "po staremu", czyli tranzytem przez kawałek Turkmenistanu. Tędy jeździ tylko jedna para z Taszkentu do Termezu (w dni parzyste) lub Denov (w nieparzyste). |
|
|
Pociąg Widmo
02.02.2013 12:38
|
Również gratuluję i dziękuję za głosy! Cieszy fakt, że w pierwszej piątce aż cztery zdjęcia pochodzą z szerokiego toru. :) |
|
|
|
|
Do Zyrianowska wzdłuż Irtyszu
01.02.2013 00:27
|
Dzięki za miłe słowa. ;)
Goral - niestety nie odwiedziłem Tadżykistanu podczas zeszłorocznej wyprawy, czwarty kraj wizowy przekroczyłby możliwości finansowe. O fakcie zniesienia wiz do Tadżykistanu dowiedziałem się, gdy miałem już zakupione bilety kolejowe na część trasy i wklejone trzy inne wizy do paszportu... Zresztą w razie kolejnego wypadu w tamten rejon świata celowałbym bardziej w Kirgistan i tamtejszą linię nad jezioro Issyk-kul.
Wilchelm - lekka adrenalina była, bo wysiadłem z owego pociągu na tamtejszej stacji i, korzystając z 20-minutowego postoju, wyprzedziłem go pieszo. Ruch tam słabiutki i nie mogłem sobie pozwolić, żeby coś uciekło, więc resztę dnia szedłem 26 km wzdłuż toru do stacji Buchtarma.
A swoją drogą - jakieś 20 lat wcześniej pociąg ze zdjęcia miał 15 wagonów i na tym odcinku był prowadzony przez 4 sekcje. :) |
|
|
ST43-223
05.01.2013 00:15
|
Po prostu piękne! |
|
|
Kotki jadą
03.01.2013 17:08
|
A jednak byłem w błędzie. Okazuje się, że 0337 przeszedł w 2010 r. modernizację w Ussuryjsku i tam przerobiono obydwie sekcje na samodzielne lokomotywy. Rzadko Rosjanie bawią się w coś takiego. |
|
Kotki jadą
02.01.2013 06:55
|
To więcej niż pewne, że na zdjęciu mamy po prostu jeden człon 2M62U, a nie jakąś przeróbkę. |
|
|
Kaługa
14.12.2012 11:48
|
Chyba brak wiedzy kolejarzy o braku zakazu fotografowania? ;) Swoją drogą, arcyklimatyczny przystanek. |
|
|
|
|
Na chińską granicę
11.12.2012 12:47
|
Daleko od domu, ale i tak czułem się tam bardzo przyjemnie. Bardzo odludne miejsce, gdzie spotykają się jezioro, step i góry. Od miejscowych "osmotrszczików" dowiedziałem się, że dwa miesiące wcześniej odpoczywał tam nad jeziorem również jakiś samotny Polak. :) Z tej okolicy pojawią się jeszcze 2 kadry. |
|
|
SU45-245
29.11.2012 17:47
|
A mi od paru lat nie działa automatyka w obu obiektywach i jestem całkowicie wolny od problemów z AF. :) |
|
|
Stepowe psy
18.11.2012 19:42
|
Zaszczita to nie miejscowość, lecz stacja - największa z trzech położonych w wielkim, mocno uprzemysłowionym i pięknie położonym wśród gór Ałtaju Kruszcowego blokowisku, gdzie Kazachów nie ma nawet 30%, czyli Ust-Kamienogorsku - stolicy obwodu wschodniokazachstańskiego. :) A taką nazwę stacji nadano zapewne na cześć Armii Czerwonej, bo защита to po rosyjsku obrona. |
|
|
2ТЭ10М-2466
14.11.2012 18:11
|
Te słupy z LPN-ami w krajach d. ZSRR to przekleństwo. Zdarzają się nawet sytuacje, gdzie z jednej strony toru idą dwa LPN-y, a z drugiej teletechnika. |
|
|
SM42-2479
12.11.2012 22:24
|
Pięknie oddany klimat popłuczyn po wielkim przemyśle. |
|
|
W drodze do Baku
12.11.2012 13:44
|
Po prostu tak ułożony rozkład, bo konieczności ku temu nie ma, nawet lokomotywa nie jest przepinana. Ten pociąg ma zresztą najdłuższy postój spośród wszystkich. Ten sam jadący w drugą stronę (do Charkowa) bawi tam tylko 20 minut. |
|
|
Świtaniem
05.11.2012 01:00
|
Dawno żadne zdjęcie z Polski nie trafiło do mnie swoim klimatem tak, jak powyższe! Natomiast nad obróbką rzeczywiście bym tu przysiadł. |
|
|
Naslavcea
05.11.2012 00:55
|
W widocznej na zdjęciu okolicy przez 2 dni w ogóle nie stwierdziłem obecności jakichkolwiek służb. Na pieszym przejściu Mohylów/Otaci młody pogranicznik koniecznie chciał się do czegoś przyczepić na widok ilości wiz, ale starszy oficer po krótkim przesłuchaniu machnął tylko ręką i puścił bez problemów. Zresztą n-ty już "razgowor" z mołdawskimi mundurowcami wydawał się być dziecięcą igraszką w porównaniu z zaliczonym niewiele wcześniej tygodniowym podróżowaniem po terytorium Federacji Rosyjskiej bez pieczątki wjazdowej. :D |
|
|
3TE10M-1124
04.11.2012 18:05
|
Pisałem pod poprzednim zdjęciem z Uzbekistanu, że nie spotkałem tam żadnych węży, a nocowałem na ciernisto-kamienistym łonie natury. |
|
|
2TE10M-3235
15.10.2012 21:44
|
Skałki różnej maści towarzyszyły mi dość często. ;) |
|
|
3TE10M-0730
02.10.2012 21:37
|
Tak, to jest nowa linia Taszguzar - Kumkurgan. 223 km linii po górach wybudowano kosztem $447 mln i oddano do użytku w sierpniu 2007 r. W tym roku rozpoczęła się jej elektryfikacja. A po co to wszystko? Po rozpadzie ZSRR część sieci kolejowej Uzbekistanu na południu została odcięta od reszty kraju - w tym duże miasta Termez i Denau oraz dwie wchodzące tam ślepe linie z Tadżykistanu. W związku z tym trzeba było kierować cały ruch stamtąd tranzytem przez Turkmenistan, oczywiście za odpowiednią opłatą. :) Teraz Uzbecy mają swoją własną linię, co skróciło drogę pociągom o 170 km i pozwoliło ominąć Turkmenię. Minusem jest bardzo ciężki profil linii. W najwyższym punkcie, tj. wspomnianej w opisie przełęczy, tor osiąga wysokość ponad 1500 m npm. Efekt tego jest taki, że pociągi towarowe są prowadzone czasem nawet przez dwie 3TE10M, które lubią sobie wypić troszkę paliwa i oleju. :) |
|
3TE10M-0730
02.10.2012 19:20
|
Zapomniałem dodać w ramach ciekawostki, że w strumieniu widocznym po prawej płynie słona woda. :)
Co do zwierzaków - węży nie spotkałem, chociaż miejscowi kolejarze ostrzegali przed żmijami. Z innych zwierząt bliższy kontakt miałem z szerszeniami oraz, oczywiście, ogromnymi ilościami zwierząt gospodarskich, które pozwalają się jakoś utrzymać ludziom w tej najbiedniejszej części kraju. |
|
|
Ol49-59
02.10.2012 02:13
|
Proponuję wrzucać zdjęcia częściej niż raz do roku. ;) |
|
|
Na słonym jeziorze
27.09.2012 15:39
|
TEM7A to modyfikacja produkowana w Ludinowie od 1988 r. Silnik 12ЧН26/26 - widlasty, dwunastocylindrowy z turbodoładowaniem i intercoolerem o mocy 2000 KM. Jest to taki sam silnik, jaki montuje się w naszych modernizowanych gagarinach. |
|
|
|
|
EP07-1030
19.09.2012 14:48
|
O, takie miejsca lubię zwłaszcza jesienią. :) |
|
|
ET21-469
18.09.2012 08:23
|
Na wszystko przyjdzie czas. :) |
|
|
D1-715
15.08.2012 22:41
|
Dworzec wg tego samego projektu co tarnowski. |
|
|
EU07-010 z Berlin - Saratov
10.08.2012 14:16
|
W miejsce słów z transkrypcji angielskiej można śmiało wpisać po polsku Saratów, Nowosybirsk i Woroneż. Swoją drogą - piękny skład. |
|
|
ST44-1101
07.08.2012 11:56
|
Świetnie skomponowane. :) |
|
|
Znów zielono na JSL II
07.08.2012 01:28
|
Ta trzcina to z portu jechała? Wszak w Europie się jej praktycznie nie uprawia. |
|
|
3TE10M-0023
07.08.2012 00:57
|
Oj zdecydowanie warto! Pożdże - nic nie wiadomo. :) |
|
|
2M62-0897
23.07.2012 00:14
|
To tabliczka z napisem "Зупинка першого вагона", będąca odpowiednikiem naszego wskaźnika W4. Peron przystanku jest zasłonięty przez pociąg. |
|
|
Stój dla Magistrali Błędowskiej!
12.06.2012 23:22
|
Jędruś ma całkowitą rację. Prawdziwi biedacy zbierają ochłapy po złodziejskich zorganizowanych grupach, których członkowie żyją w dostatku. |
|
|
W drodze
08.06.2012 00:51
|
Było ciepło, a wręcz upalnie. A okno w tej płackarcie (jadącej jako zahalnyj a.ka. obszczij) dało się otworzyć m.in. nad śmietnikiem w przedsionku. |
|
|
Nad Prutem
19.05.2012 12:35
|
Dzięki za pozytywny odbiór. :) |
|
|
2TE10U-0062 accelerating
18.05.2012 09:09
|
Jeśli masz na myśli etnicznych Estończyków, to owszem, Rosjan i ich język darzą oni niechęcią (z wzajemnością), ale i tak 1/4 mieszkańców Estonii stanowią Rosjanie, którzy często nie znają estońskiego. Na Łotwie jest ich jeszcze więcej i to głównie z nich składa się kadra na kolei. :) |
|
2TE10U-0062 accelerating
17.05.2012 22:20
|
Odpowiem Ci po polsku - nie ma żadnych problemów, większość kolejarzy jest przyjaźnie nastawiona do miłośników, a służby nie robią kłopotów. Na dodatek na kolei łotewskiej (nie wiem jak z estońską, ale raczej podobnie) praktycznie wszyscy mówią po rosyjsku, co ułatwia kontakt. A swoją drogą, kolega Audrius jest z Litwy. :) |
|
|
TEM2-053
16.05.2012 15:46
|
Przemysłowy klimat z najwyższej półki. :) |
|
|
ST44-2033
13.05.2012 23:01
|
Zdecydowanie jedno z lepszych ujęć z tej miejscówki. |
|
|
3TE10M-1213
10.04.2012 14:55
|
Na tzw. (z rosyjskiego) "bazie zapasa" przy stacji C |
|
|
SM31-113
04.04.2012 12:25
|
Dzięki. Dodam tylko, że do ZCh "Alwernia" dość często jeżdżą beczki zza wschodniej granicy. Teraz chyba SM42 prowadzą tą zdawkę. |
|
|
EU07-137
03.04.2012 22:42
|
Nie do wiary, jechałem tamtędy kilkaset razy, a nie kojarzę miejscówki. :) |
|
|
2TE10M-2828
26.03.2012 21:09
|
Patrząc po oryginale, skład liczy ponad 50 wagonów. |
|
|
401Da-477
22.03.2012 11:53
|
W Mikołajowie, w byłej największej stoczni marynarki wojennej ZSRR, stoją dwie suwnice z udźwigiem po 900 t i nawet zdjęcie pociągu z nimi da się zrobić. ;) |
|
|
Jadą wozy kolorowe
19.03.2012 23:48
|
Lubię zdjęcia, gdzie nie idzie rozpoznać miejscówki już po miniaturce. ;) |
|
|
ST44-1211
15.03.2012 23:36
|
Poprawiłem tagi - powinny wyglądać tak jak teraz. |
|
|
Nocny do Kiszyniowa
12.03.2012 21:06
|
Zgadza się, szlak Besarabka - Abaclia jest w praktyce dwutorowy, z czego jeden tor idzie po kawałku terytorium Ukrainy. :) |
|
|
ST44-927
09.03.2012 18:46
|
Skład jak żywcem wyjęty sprzed jakichś dwóch i pół dekady. :) |
|
|
183 040-5+TEM2-299 PMT
22.02.2012 16:28
|
Należy rozróżnić Śląsk jako krainę historyczną, a woj. śląskie jako jednostkę administracyjną, bo to dwie różne rzeczy. Jaworzno leży w woj. śląskim, a należy do historycznej Małopolski - dla przykładu. |
|
|
TEM2-149
04.02.2012 17:27
|
Ładnie uchwycona chwila. |
|
|
|
|
Скотарське cz. II
02.02.2012 10:18
|
Lepiej późno niż wcale. ;) Zdjęć z tej linii na polskich galeriach jak na lekarstwo, a można tam ujrzeć różne ciekawe widoczki. |
|
|
Скотарське
29.01.2012 15:05
|
Bo konstrukcja ET42 ma wiele wspólnego z elektrowozami jeżdżącymi po tamtej linii - WŁ11M (ruch towarowy) oraz WŁ10 (ruch pasażerski). :) |
|
|
Przy granicznych słupkach
23.01.2012 10:36
|
Przez wzgórza od Besarabki do Abaclii idą dwa tory, w Abaclii jest rozgałęzienie na linie do Etulii i Cahulu. Czemu tak jest, nie wiem. |
|
|
Pt47-65
14.01.2012 15:44
|
Usunąłem zbędne tagi. Wyszukiwarka i tak nie widzi ich poniżej 3 znaków długości. |
|
|
SA133-010
09.01.2012 20:37
|
Abstrahując od tematu zdjęcia - po co taki mały format? Wrzucajcie na 900 albo 1024 px szerokości. |
|
|
2M62U-0393
05.01.2012 14:36
|
A swoją drogą, jest to jeden z najmłodszych wyprodukowanych gagarinów - rocznik 2000. |
|
|
EP07-1032
29.12.2011 14:26
|
Kamaz jest - wszystko jest. :) |
|
|
2TE10M-2941
20.12.2011 16:17
|
Oknickie studnie zapewniły wodę pitną i do mycia na 2 dni. :) |
|
|
|
|
Px48-3917
14.12.2011 23:09
|
Poprawiono opis i tagi... |
|
|
ST43-396
04.12.2011 14:15
|
@KowiEU: żeby zamienić skład w cienki sznurek na zdjęciu? Fotografowałem w tamtym miejscu kiedyś i taki kadr jest najbardziej optymalny. |
|
|
ST43-198
21.11.2011 20:57
|
Piękny skład. Trochę szkoda, że w stacji, a nie gdzieś na szlaku, gdzie można by go ładnie wyeksponować. |
|
|
"Na warsztacie"
21.11.2011 01:51
|
Jak najbardziej istnieje takie słowo. Obie formy są poprawne. |
|
|
Przy granicznych słupkach
19.11.2011 18:20
|
Nie było. Granica tam jest praktycznie niestrzeżona, zaznaczona jedynie sznurkiem rozciągniętym na drewnianych słupkach. Z racji strefy przygranicznej powinno się zameldować na policji, w przypadku noclegu w dworcowych komnatach funkcjonariusze sami się do pacjenta fatygują. ;) |
|
|
Koniec linii siarkowej.
10.11.2011 15:12
|
Jakim taborem jeździli po tych liniach siarkowych? Tamarami, które do dziś są w posiadaniu czynnych kopalń? |
|
|
Poranek w Ługańsku
01.11.2011 15:56
|
Ja zawsze patrzę na ogłoszenia na słupach - język w jakim są pisane najlepiej pokazuje, po jakiemu naprawdę mówi ludność na danym terenie. I tym sposobem w niektórych krajach częściej widzi się "grażdankę" niż język urzędowy. ;) |
|
Poranek w Ługańsku
01.11.2011 15:15
|
Zgadza się, aczkolwiek nazwy oficjalne na dworcach i tak piszą po ukraińsku lub przynajmniej dwujęzycznie. Coś z tamtejszego obwodu jeszcze się pojawi. ;) |
|
Poranek w Ługańsku
01.11.2011 14:46
|
Dokładnie 5:23, w oczekiwaniu na "prigorod" do Starobielska. W kwestiach gastronomicznych, to z dziewczyną spożywaliśmy na śniadanie pączka z kotletem mielonym wewnątrz, nawet smaczny. :) A w widocznym z tyłu bloku znajdują się m.in. kimnaty widpoczynku. |
|
|
Regional-Express 18119
29.10.2011 14:46
|
Edytowałem tagi - nazwy miejscowości zapisujemy albo w oryginale, albo podajemy polską nazwę. W tym wypadku brakowało umlauta. Tag DB nie jest potrzebny, bo wyszukiwarka widzi tagi dopiero od 3 liter długości. |
|
|
Ukraiński SZT
25.10.2011 00:50
|
Ze wschodniej i południowej UA coś się znajdzie. Co ciekawe, na tej stacji spotkałem żyjącego tam weterana z Afganistanu, który pracował za młodu na stacji Mościska-II na granicy z Polską. :) |
|
|
TEM2U-8546
09.10.2011 17:10
|
Piękny klimat. :)
Przeedytowałem tagi tak, jak wyglądać powinny. Jeszcze mała sugestia o dodawanie zdjęć w formacie na 1024 px szerokości, na większe zdjęcie dużo przyjemniej patrzeć. |
|
|
EU07-077
02.10.2011 15:01
|
Trzeba będzie wprowadzić zakazy w związku z dolną granicą rozmiaru zdjęć, bo przy obecnych przekątnych monitorów obrazki 800x533 trzeba pod lupą oglądać. ;) Do dziś na niektórych galeriach zdarzają się tacy, którzy dodają fotki w rozmiarze na 750 px szerokości! |
|
|
Nad Dunajem
26.09.2011 18:24
|
Po pierwsze dziękuję za uznanie, po drugie informuję - zdjęć póki co nie powinno zabraknąć, ale od zawsze stosuję ich umiarkowane dawkowanie. ;) |
|
|
ET21-430
01.09.2011 23:27
|
Raz za czas nie zaszkodzi. ;) |
|
|
Bukareszt - Kiszyniów
31.08.2011 23:47
|
Na lokomotywie jest trochę wyżej, ale przy otwartych obydwu drzwiach da się przejść. |
|
|
M62-0837
29.08.2011 06:18
|
Bardzo ładne. :) |
|
|
3TE10M-0019
25.08.2011 00:21
|
Tutaj akurat przemieszczaliśmy się samochodem. Ten środek transportu najbardziej mi odpowiada, bo daje największą mobilność, a poza tym dzięki niemu można zobaczyć najwięcej z prostego życia danego kraju, zwłaszcza jeśli szuka się dobrych miejscówek na zdjęcia. Szukanie drogi lub noclegu nieraz kończy się dużo ciekawiej, niż można oczekiwać. ;) Oczywiście nie oznacza to, że nie podróżuję pociągiem, konfiguracja pociąg+nogi też ma swoje plusy. :) |
|
3TE10M-0019
24.08.2011 20:34
|
Z tego co pamiętam, w kadrze nie zmieściło się jeszcze 6 albo 7 wagonów. :) |
|
|
U Polaków na Bukowinie
27.07.2011 14:55
|
Zdaje się, że Sighetu Marma?iei. W Werchracie ostatnio nie podawali sygnałów dla poc. szerokotorowych. |
|
U Polaków na Bukowinie
25.07.2011 14:42
|
Jakoś się udało, ale łatwo nie było, bo zagęszczenie służb mundurowych na tej stacji jest krytyczne. Grunt, że trafiłem na sympatycznego dowódcę straży granicznej, z którym szło się dogadać po rosyjsku. ;) |
|
U Polaków na Bukowinie
24.07.2011 18:15
|
"Ufortyfikowanie" raczej wiąże się z zapobieżeniem przemytowi, bo to stacja graniczna. Tam odbywają się kontrole celne i paszportowe. |
|
|
Mińsk - Warna
23.07.2011 15:11
|
Warto dodać, że jedyne pasażerskie pociągi na granicznym odcinku Waduł Siret - Dornesti to konkretne relacje Moskwa - Sofia (na poprzednim moim zdjęciu) i owa powyższa. :) Zmiana rozstawu następuje w Waduł Siret, skąd pociągi w kierunku Rumunii podejmują normalnotorowe rumuny CFR Calatori. |
|
|
TLK "Gwarek" w Chojnicach
23.04.2011 21:54
|
Przyszły czasy, że widok takiego objazdowego pośpiecha w Chojnicach nie robi na człowieku (przynajmniej na mnie) większego wrażenia... Może to i ortodoksja, cóż. ;) |
|
|
SU45-164C
19.04.2011 21:21
|
Uśredniona wartość "ładności" całej serii przewyższa wartość większości pojedynczych zdjęć dostępnych na galeriach, o. ;) |
|
SU45-164C
19.04.2011 15:17
|
Najlepsza seria zdjęć z imprezy. |
|
|
ST43-400
10.04.2011 15:06
|
Każdy, kto chociaż parę lat żyje w Polsce wie, że specjalnością naszego świętego, umęczonego narodu wybranego przez Najświętszą Panienkę jest doprowadzanie otaczającej rzeczywistości do ruiny lub skrajnego nieporządku. :) |
|
|
Pociąg gospodarczy :)
06.04.2011 17:08
|
Bardzo ładnie utrzymana (co w Polsce nadal jest wyjątkiem, niestety), nawet płotek pasuje. |
|
|
ST44-927
25.03.2011 00:10
|
Apeluję w tym miejscu do wszystkich użytkowników naszej galerii o wrzucanie zdjęć w dużym rozmiarze, oczywiście najlepiej na 1024 px szerokości. :) |
|
|
ET22-997
20.03.2011 20:28
|
Proszę na przyszłość pamiętać o wpisywaniu numeru D29 linii do słów kluczowych. |
|
|
SM30-220
17.03.2011 16:36
|
Wreszcie zdjęcie, na którym nie idzie rozpoznać miejsca wykonania po miniaturce... ;) |
|
|
Płaza
13.03.2011 19:19
|
@JK: odcinek do Płazy nadal jest przejezdny, dopiero za dawną stacją w stronę Bolęcina kończą się tory. |
|
|
SM42-963
10.03.2011 18:33
|
Co do likwidacji, to odsyłany na śmietnik historii ma być odcinek z Polskiej Cerekwi do KKZ, a nie Baborowa. Spośród okolicznych linii przejezdna jest też Pietrowice Wlk. - Kietrz, gdzie jesienią kursują pociągi z burakami "z PGRu". Do Pilszcza, Krzanowic Płd. ani Pietrowic Głubczyckich nie da się już dojechać ni diabła. |
|
SM42-963
09.03.2011 21:11
|
W owym czasie pociąg Cargo jeździł w 1, 3, 5. Wagony dostarczano do Lekartowa, Głubczyc i Polskiej Cerekwi, a także bardzo rzadko do Kietrza. Raz za czas jeździł też PTKH/DBSRP z węglem do cukrowni w Polskiej Cerekwi. Jedyną czynną stacją był Baborów, gdzie podawano nawet semafory kształtowe. Obecnie nie wiem niestety jak to wygląda. |
|
SM42-963
09.03.2011 14:57
|
Nie siarka, lecz jakieś nawozy z zakładów w Puławach. |
|
|
2M62U-0206
25.02.2011 17:20
|
Na szczęście wiatr w porę odgonił chmurę, która mogła niechybnie poczynić szkody dla zdjęcia. :) |
|
|
ST44-1219
16.02.2011 23:18
|
Oczekujący rewizji. Rok temu na jego miejscu stał trup 610. |
|
|
Kasprowy
03.02.2011 15:13
|
Nowy Targ - bardzo sympatyczna stacja, m. in. dzięki tej nastawni. ;) Mam sentyment do tego miejsca. Polecam przejść się kawałek w stronę Podczerwonego, na klimatyczną ładownię w gęstym lesie, gdzie nadal stoją kształtowe tarcze zaporowe. |
|
|
2M62U-0096
01.02.2011 01:13
|
Brak problemów. To nie dzika ziemia. ;) |
|
|
ST44-1041
25.01.2011 22:36
|
Na ten moment jeździ w Czeremsze. |
|
|
TEM2-097
16.01.2011 23:30
|
6 ostatnich słów kluczowych niepotrzebnych, a zdjęcia pociągów DB Schenker tagujemy skrótem DBSRP. Dodatkowo lokomotywy serii S200 tagujemy np. S200-260, nie S260. |
|
|
|
|
DS200 dla Maroka.
11.01.2011 23:18
|
Mocno wątpliwe. Tak właśnie wygląda okolica koło hal Fabloku, gdzie robiono zdjęcia do albumów itp. Zresztą włącz następne zdjęcie z SP42 i porównaj tło. Zdjęcie klepnięto raczej tuż przed wyjazdem do Gdyni. |
|
|
"Prototyp" SM31
09.01.2011 21:52
|
A ostateczna odpowiedź na powyższe dylematy jest taka - na zdjęciu widoczny jest prototyp lokomotywy znanej obecnie jako 401Da (ozn. fabr. Ls350), a zdjęcie wykonano ok. 1965-66 roku, czego dowodem jest widoczny w tle maszt semafora kształtowego i brak sieci trakcyjnej, która pojawiła się tam dopiero w 1973 r. Jak już wspomniał KrzyszTTof, w opisie do zdjęcia wspomniana jest SM25 (ozn. fabr. Ls350H) z przekładnią hydrauliczną. PKP-owskie oznaczenie SM31 nadano widocznej tu lokomotywie na długo przed powstaniem obecnej SM31 (Ls1200), prawdopodobnie spodziewając się wejścia tej serii na stan PKP. A zdjęcie już seryjnego egzemplarza 401Da znajduje się na str. 31 tego albumu. |
|
|
|
|
SM31-001 w FABLOK-u (1976)
09.01.2011 14:21
|
Jeśli Twój dziadek pracował w Fabloku, to możesz spytać się go, czy zna Mietka Bigaja, byłego głównego technologa, który z kolei jest moim dziadkiem. :) |
|
|
SM42-929
06.01.2011 20:40
|
Nie ma co ukrywać, że "religijność" widoczna na powyższym obrazku ma wszelkie znamiona jarmarczności i pokazowości. Zdjęcia porobić i z zaciekawieniem popatrzeć można, gorzej jak się traktuje to na poważnie. ;) |
|
|
Depo Rēzekne-1
16.12.2010 09:36
|
No widzisz, a naczelnik miło nas przyjął i stwierdził, że "u nas sekretów niet". A goście z warsztatu zapraszali na fantomasa. :) |
|
|
EP07-1056
08.12.2010 20:01
|
Przedni klimat miejscówki. A lokomotywa nam nieco zżółkła. :) |
|
|
Bocznica Czatkowice
19.11.2010 00:58
|
Według nomenklatury jest to linia. W odróżnieniu od bocznicy, która jest osłaniana tarczą manewrową. |
|
Bocznica Czatkowice
18.11.2010 23:37
|
Odcinek do Czatkowic (podobnie zresztą jak ten do znajdującego się na południe od Krzeszowic Zalasu) w praktyce jest linią, wjazdy tak w stację, jak do kopalni są osłaniane semaforami. Jednak, jak wspomniał Janusz, w D29 nigdy ten odcinek nie występował i jest uznawany za bocznicę. |
|
|
До побачення Хирів
13.11.2010 19:50
|
Hm, przecież w ukraińskiej cyrylicy nie występuje litera ы? |
|
|
Lubin Zachodni
26.10.2010 20:23
|
Heh, rzeczywiście. :) A co do numeru to jego ustaleniem zajął się Grzesiek.
EDIT: a jednak znalazłem w zapiskach prawidłowy numer. ;) |
|
|
Kaub
23.10.2010 14:34
|
Zdjęcie pierwsza klasa, ale proszę o dodanie słów kluczowych. |
|
|
ST44-895
22.10.2010 18:57
|
Ten apostrof zbędny. ;) |
|
|
SM48-106
02.10.2010 19:32
|
A suwnice produkcji FUD Mińsk Mazowiecki. :) |
|
|
2TE10U-0189
28.09.2010 15:43
|
Nie czuję, jakbym dodawał cokolwiek na siłę. W mojej opinii zdjęcia (aż 2) które póki co wrzuciłem jak najbardziej nadają się na galerię. Takich widoków w Polsce nie mamy i nigdy nie będziemy mieli i myślę, że warto pokazać, co można tam zobaczyć, nawet jeśli nie jest to zdjęcie z eski w słoneczku na pierwszą ligę. |
|
|
M62-1722
23.08.2010 10:00
|
Gwoli ścisłości to do Kobylan. |
|
|
VT627-102
14.08.2010 19:40
|
Takich nastawni są w Polsce setki, w każdym niemal zakątku kraju. Mówi się na nie również 'bocianki'. |
|
|
2TE10U-0485
12.07.2010 22:01
|
Dobrze widzieć na WRP zdjęcia z takich miejsc jak Naddniestrze. :) |
|
|
163 250-4
03.07.2010 10:00
|
Po miniaturce patrząc myślałem, że uwieczniłeś najciemniejsze burzowe niebo w historii fotografii kolejowej. ;) |
|
|
TEM2-157
13.06.2010 16:18
|
?wietne, niekonwencjonalne spojrzenie na most. Trzeba uwieczniać pozostałości po kolei piaskowej póki jeszcze istnieją. Dla przykładu, na moście Andrzej w Trzebini zdjęcia pociągu od 3 miesięcy już się nie zrobi. |
|
|
SM42-2067
03.06.2010 16:31
|
Konkretne jak cholera. :) |
|
|
Kolejka cegielni "Górna Wrończa"
30.05.2010 14:40
|
Zdjęć z kilku nadal czynnych kolejek cegielnianych pojawia się jak na lekarstwo, tym cenniejszy powyższy obrazek. :) |
|
|
5 370 007 1251
17.05.2010 13:13
|
Z tym że prawidłowa pisownia jest przez "ks", tj. EkspresInterCity. Najlepiej wpisywać skrót i jego rozwinięcie. |
|
|
SP42-260
15.05.2010 23:03
|
A ponoć zadyma z rzekomą kradzieżą aparatu była?! |
|
|
EU07-119
19.04.2010 16:46
|
Gigbayt - dzięki, również pozdrawiam(y) ;)
?AQ - co kto lubi, linia kopalnią motywów nie jest, a została wybrana na cel z racji niewyeksploatowania w przeciwieństwie do reszty okolicy. |
|
|
Wierzbno
18.03.2010 19:50
|
Elegancki klimat ma ta stacja. Gdy byłem tam w 2008 roku temu lokalni kolejarze twierdzili, że wraz z uruchomieniem terminalu sygnalizacja zostanie przebudowana na świetlną. Jak widać nie potwierdziło się to. |
|
|
SU45 + 1 wagon
09.03.2010 17:06
|
Przydałoby się dodać zdjęciu kontrastu (sprawia lekkie wrażenie wypranego) i ostrości. |
|
|
ST44-089
28.02.2010 19:07
|
Coś pięknego. :) |
|
|
SM48-038
20.02.2010 17:41
|
Dzięki. Poprawione. |
|
|
SU45-210
11.02.2010 21:00
|
Ha. Wyklepać. :D |
|
|
S200-2103
09.02.2010 21:42
|
Grzegorz fota nie ma, bo byłem tam sam. |
|
|
Trochę zieleni.
08.02.2010 16:19
|
Kursuje też zdawka do Wadowic ze Spytkowic do jakichś prywatnych małych odbiorców. |
|
|
187 015-3
07.02.2010 14:07
|
Jeśli znałby polski, to jak najbardziej. Polacy, którzy znają niemiecki, porozumiewają się z Niemcem (co prawda o polskich korzeniach?) po niemiecku. |
|
|
ST43-399
04.02.2010 19:29
|
O, bardzo ładne. :) |
|
|
S200-2103
29.01.2010 14:34
|
Dzięki. Ja miałem o tyle dobrze, że okoliczności pozwoliły mi zrobić to zdjęcie jeszcze tego samego dnia, w którym pomysł na nie przyszedł mi do głowy. :) |
|
|
ST44-1099
09.01.2010 00:20
|
Hehe, co jak co, ale ten gagarin wiele się nie zmienił od tamtego czasu. :) |
|
|
SU45-246
08.01.2010 22:18
|
Chcesz powiedzieć, że odcienie zieleni na zdjęciu powyższym i zdjęciu podlinkowanym przez Kilana są identyczne? Poza tym skoro trzeba znać temat z autopsji to wszelka historiografia nie ma sensu, wszak kto zna z autopsji wydarzenia mają miejsce chociażby 100 lat temu? |
|
|
SU45-045
03.01.2010 02:14
|
Bardzo fajne! Niejedno zdjęcie już było z tej perspektywy, ale to wg mnie jest najlepsze. |
|
|
SU45-089 TAIZE3
29.12.2009 18:21
|
Co Ty masz z tymi przydziałami, jakaś forma fanatyzmu? :) |
|
|
SM31-167 + SM31-049
23.12.2009 00:58
|
Z tejże linii została tylko błotnista droga. Za niedługo w Trzebini nie zostanie żaden czynny most podsadzkowy. |
|
|
EP07-541
14.12.2009 16:22
|
Spisali nas i pojechali w swoją stronę. Wszak prawa nie łamaliśmy. :) |
|
|
EU06-01
04.12.2009 16:26
|
Z powyższych dwóch interlokutorów to klanfan ma rację. |
|
|
EN57-1114
01.12.2009 22:17
|
Nie nazwałbym tego remontowanym mostem, lecz nowo budowanym wiaduktem. Usprawni on znacznie komunikację kołową w mieście. |
|
|
E186 143-4
29.11.2009 00:36
|
Przecież wielkość liter w słowach kluczowych nie ma znaczenia. |
|
|
TEM2-188
07.11.2009 13:31
|
?wietne, to się nazywa klimat! |
|
|
Nowogard
27.10.2009 17:16
|
Przez 'ustawianie' przedpiścy mieli na myśli raczej posadzenie kota na latarni, a nie przywiezienie go w aucie. Mi też nie chce się wierzyć, że wszedł tam dobrowolnie, ale nic złego w tym nie widzę. :) |
|
|
SU45-246
19.10.2009 22:37
|
Dzięki, brakuje tu tylko dyżurnego opierającego się o murek i ćmiącego papierocha. ;) Dodam, że noc wcześniej spaliśmy wraz z Grzesiem Jarzyną na trawniku przed widoczną nastawnią, w towarzystwie jakże miłych dla ucha dźwięków silnika ST44-1079. :D |
|
|
ST44-282
13.10.2009 23:04
|
To wskazania będą unieważnione... |
|
ST44-282
13.10.2009 21:55
|
Mechanik nic nie zapomniał, jak na zdjęciu widać na tym szlaku znajduje się SBL, więc sygnał Pc2 nie jest potrzebny. |
|
|
ST44-1082
08.10.2009 21:57
|
Pociąg wyjeżdża z Czeremchy ok. 11 - 12, z Siedlec natomiast ok. 16 - 17, w odbiegu za 88623. |
|
|
3E-74
06.10.2009 16:21
|
Piękna sprawa! :) |
|
|
SU42-507
05.10.2009 23:02
|
No to powinni zrobić zatrzymania pociągów tam w sezonie 1.09 - 30.11. No chyba że sezon na opieńki się przedłuży, wtedy skandal będzie. :D |
|
|
|
|
ET21-351+57
01.10.2009 13:50
|
SOKistów nie stwierdzono tamtego dnia. |
|
ET21-351+57
01.10.2009 11:01
|
Hm, o jakie bony chodzi? ;) |
|
|
Lxd2-09
30.09.2009 19:07
|
Piękna sprawa. :-) Trzeba doceniać takie klimaty, a niestety duża część miłośników woli masówkę którą zalewane są galerie. |
|
|
SM48-026 "na rejonach"
09.09.2009 17:16
|
Hm, głośno? Myślę, że zostawiłem po sobie dobre wrażenie. ;) A wręcz jestem oczekiwany znowu na jesieni. :D |
|
SM48-026 "na rejonach"
08.09.2009 17:15
|
Ten skład jechał do Małaszewicz, być może stamtąd do Kobylan. Na "linii północnej" do Kobylan było akurat zamknięcie szlaku. |
|
|
SU45-030
06.09.2009 21:40
|
To jedź tam i je ratuj. |
|
|
SM42-800
26.08.2009 15:46
|
W słowach kluczowych brakuje rzeczonej Zawady, natomiast jest o jeden Zamość za dużo. ;) |
|
|
Burakowa zdawka
08.08.2009 22:17
|
Do Sępopola to chętnie bym się przejechał z Wiatrowca. ;-) |
|
|
SM48-100
03.08.2009 21:57
|
Niestety nie, ale nadrobię to za tydzień... :) A szopa jest czynna jak najbardziej, ale akurat kilka torów zamkniętych było od tej strony. |
|
|
Towar przez Rogóźno Pomorskie!!!!
31.07.2009 13:32
|
Pomimo niebycia budynkiem z czerwonej cegły który aż promieniuje kunsztem pruskich budowniczych, to nastawnia mi się podoba, zwłaszcza w klimacie bezdrucia. ;) Samo zdjęcie również! |
|
|
Metro Okęcie
31.07.2009 02:26
|
22 bm. był kolejny transport wagonów metra do W-wy. |
|
|
ST44-700
31.07.2009 02:23
|
Ha, zgadza się Marcinie. :) |
|
|
ST44-967
30.07.2009 23:13
|
Ależ jak najbardziej cyknąłem. :) |
|
|
M62-1608 w Terespolu
27.07.2009 23:17
|
Co do popularności to te okolice są zdecydowanie jednymi z najmniej 'popularnych' w kraju. |
|
M62-1608 w Terespolu
27.07.2009 16:05
|
Przebudowa obecnie trwa pełną parą na odcinku ?uków - Terespol. Z tym że ze stacji jedynie Chotyłów jest rozgrzebany, na pozostałych (takich jak Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Małaszewicze) ograniczono się na razie jedynie do wymiany semaforów na świetlne. Podejrzewam, że stacje w ostatniej kolejności będą robić. |
|
|
Polska Cerekiew
13.07.2009 16:58
|
W 1997 pamiętna powódź podmyła mosty na linii, nikomu nie chciało się za to brać i tak się skończyło. |
|
|
SP42-007
10.07.2009 00:24
|
Rzeczywiste 218 mm, czyli 330 mm dla normalnej klatki. |
|
|
ET21-386
08.07.2009 07:40
|
Chrzanów - Trzebinia 20 km/h, Trzebinia - Chrzanów 40 km/h. |
|
|
60-2415
05.07.2009 12:38
|
Tak Wam to przeszkadza?
Co do zdjęcia - ładne. :-) |
|
|
ET21-261 ET21-351
05.07.2009 12:25
|
Przyprowadziły brutto z Krakowa Prokocimia PrC do Nowego Targu. |
|
|
223 070
21.06.2009 17:23
|
I to się nazywa harmonia kolorystyczna. A u nas? Czerwono-srebrna lokomotywa, żółto-niebieski bohun i zielono-kremowa bonanza. :-P |
|
|
ET21-309
18.06.2009 23:55
|
Oto nastawnia na trochę mniejszym kącie: http://tiny.pl/34kh Jeszcze mała ciekawostka. Z tego co wiem jest to jedna z dwóch w Polsce nastawni (obok wykonawczej w Młynarach) położonych w całości na wiadukcie - http://tiny.pl/34k7 |
|
|
SM42-963
14.06.2009 22:25
|
Kursują 1, 3, 5. Zawsze stonka raczej. Niby jakiś prywaciarz miał tera zacząć jeździć w te okolice, ale jak to będzie to się zobaczy. |
|
|
SM42-963
11.06.2009 23:08
|
A dociera, tego dnia było nawet ~30 wagonów. Z tym że wszytko do Głubczyc i Polskiej Cerekwi. A w Baborowie nawet sygnały na semaforach kształtowych podają. :) |
|
|
EU07-160
03.06.2009 20:31
|
Ta słupomania to czysty idiotyzm. |
|
|
Ol49-59
27.05.2009 20:11
|
Czemu niestandardowe od razu oznacza złe? Ja do panoramek nic nie mam. Piotrze, nie daj się przekonać ich przeciwnikom. ;) |
|
|
SU46-048
15.05.2009 20:08
|
Haha! Ciekawe, kto Ci to powiedział. :) |
|
|
"Kopernik" w Stobnie
11.05.2009 16:18
|
Podejrzewam, że mieszkańcy kamienicy nie są wcale z tego zadowoleni. ;-) |
|
|
Trumienny duet
08.05.2009 16:59
|
I tu się mylisz. Obsługa tego pociągu przez 2*SM31 to zabieg celowy - dzięki temu przy pociągu nie musi być zmieniana lokomotywa ani razu od kopalni po elektrownię. Gdyby zapiąć tutaj np. ET22, osobna lokomotywa musiałaby wyciągać skład z bocznicy kopalni, a ET22 i tak nie mogą wjeżdżać na linię do Trzebini Sierszy. Poza tym bocznica elektrowni jest niezelektryfikowana. Więc to akurat było mądre posunięcie. ;) |
|
|
ST44-615 + EU07-167
08.05.2009 16:48
|
Maybe it was built during the war. But it's just my guess. |
|
|
Ol49-59
08.05.2009 09:27
|
"Quo vadis" po łacinie oznacza "dokąd idziesz". Oj, nie uważało się na polskim. ;-) A co do samego zdjęcia to przydałoby mu się wyostrzenie. Swoją drogą to witam na galerii. :) |
|
|
ET22-232
01.05.2009 22:31
|
Rozkładowa Vmax 50 km/h na całej trasie. |
|
|
SU45-045
01.05.2009 14:37
|
"(...) Dlaczego nie jedzie on linią zelektryfikowaną?" - haha, pytasz się serio czy świrujesz? :) |
|
|
Pt47-65
30.04.2009 22:42
|
Liter "Czerwonej Kartki" na głowę zakupionej w GSie przed wysłaniem papierów do Gniezna i oto efekt. |
|
|
ET21-309
25.04.2009 23:13
|
Niestety powinieneś napisać to w czasie przeszłym. |
|
|
ST44-615+EP07-435
25.04.2009 11:16
|
W słowach kluczowych przy tym i poprzednim zdjęciu rozwiń "Runowo_Pom." do "Runowo Pomorskie". |
|
|
Ol49-59
20.04.2009 16:50
|
Mimo wszystko przyciemnianie nieba zdrowo przesadzone. |
|
|
BR232-446
17.04.2009 17:22
|
He, Grzesiu, dawoj dawoj całą masę fotek z przemysłowych klimatów. ;D |
|
|
ST44-206
10.04.2009 22:21
|
No, po półtorarocznej przerwie Dyżurny z Wd nareszcie wraca do żywych. ;) Jeszcze datę bym prosił. |
|
|
ST44-700
10.04.2009 09:34
|
Dzięki za uznanie. :) Jeśli chodzi o miejsce zrobienia zdjęcia, to ugościł mnie w swych konarach rozłożysty świerk. Warunki miałem komfortowe - na jednej gałęzi termos, na drugiej kanapki, a ja sam wygodnie czytałem sobie gazetkę. ;) |
|
|
TKt48-18
05.04.2009 19:46
|
Cholera, fajne to jest! Traktorzysta musiał być troszkę zadziwiony tym widokiem. :) |
|
|
SU42-530
26.03.2009 19:59
|
?wietne zdjęcie. :) |
|
|
ST43-21
24.03.2009 21:28
|
Owszem. :) |
|
|
ST44-R010 w Wierzbnie
24.03.2009 18:39
|
W Wierzbnie nadal są kształty? W sierpniu mówiło się o wymianie na świetlne z powodu budowy bocznicy. Jest klimat - szlabany na DK 24 obsługiwane są na korbę. :) A co do tarcz ostrzegawczych, to pozrywane są do nich pędnie i nie działają. |
|
|
232 011-7
18.03.2009 19:47
|
Excellent one. :-) |
|
|
218 137
10.03.2009 18:48
|
O taaa... Z tą SP32 i Kosowem prawdę rzekłeś. :) |
|
|
Wałcz 1945
08.03.2009 16:46
|
Przecież to nie żaden plan filmowy tylko impreza plenerowa ku uciesze ludu. |
|
|
EN57-822
08.03.2009 15:55
|
Wg hafasa są to pociągi odpowiednio 70322 i 70325. Zresztą pociąg jadący do Rzepina miałby numer nieparzysty, więc 70324 średnio pasuje. ;) |
|
|
ST44-1217
08.03.2009 00:29
|
A tam od razu dramat. W wersji z bez 'okularów' wygląda to całkiem ładnie. BarteS, dobrze prawisz! |
|
|
EU07-078
02.03.2009 22:48
|
To nie tarcza, ale semafor odstępowy obsługiwany z nastawni tego posterunku (o ile jest czynny). |
|
|
ST44-019
20.02.2009 10:37
|
@Tomasz: 060 dalej stoi i trupieje.
@Andrzej: dzięki ;) |
|
|
SM48-054
18.02.2009 16:16
|
Mieszkasz przypadkiem w Leżajsku? :) Zdjęć z tamtych rejonów na WRP mamy tyle co kot napłakał. |
|
|
Ostrów Mazowiecka
02.02.2009 22:15
|
Autorem co prawda nie jestem, ale odpowiem - tak, to jest obwodnica Ostrowi. W zeszły poniedziałek zmarła osoba nadzorująca jej budowę, mój dziadek. |
|
|
SU42-507
01.02.2009 21:29
|
W terminologii kolejarskiej 'bocianek'. ;) |
|
|
SU46-008
19.01.2009 18:09
|
O, jaka fajna nienawiść, haha! Dobre. ;-) |
|
|
Gustowna tablica
18.01.2009 01:45
|
Typowo kolejarski styl pisma, a zwłaszcza ten 'daszek' nad ł. ;) |
|
|
"Retro"
13.01.2009 19:41
|
Genialnie to wygląda. Klimat jest. ;) |
|
|
EN57
06.01.2009 20:58
|
Prawdopodobnie chodzi o tą - LINK |
|
|
EU07-308
05.01.2009 18:26
|
Heh, a dziś w Ełku temperatura przygruntowa -30 |
|
|
EP07-1021
05.01.2009 16:47
|
Nieprawda, bo fajne. :) |
|
|
SU45-225
04.01.2009 21:25
|
Klimatyczne te anteny. ;) |
|
|
Ludka o wschodzie.
28.12.2008 12:54
|
Nawet jeśli jest, to co z tego...? Zdjęcie jest dobre w obecnym kształcie. |
|
|
M62M-007
27.12.2008 22:31
|
Problem w tym, że z tamtych okolic (okołooświęcimskich) mam zdjęć jak na lekarstwo. ;) Ale kto wie, może wkrótce jakieś wpadną... Brzeszcze czy coś. ;) |
|
|
Bonanza :)
17.12.2008 19:27
|
Jeśli już o linii 34 mowa, to prosiłbym Remika o wrzucenie tych kilku zdjęć z imprezy z SU45, które zawisły na galerii w lutym i przepadły w czasie awarii serwera. :) |
|
|
EU07-227
01.12.2008 20:15
|
Nowe wypusty już tego paska nie mają. |
|
|
SU46-043
29.11.2008 17:54
|
Robiłeś kiedyś zdjęcia na stacji zelektryfikowanej? Zdeformowane kadry stworzone byle nie uciąć odgromnika, LPNa albo izolatora są doprawdy o kant żopy potłuc. ;-) |
|
|
TEM2-128
24.11.2008 16:02
|
Na półbramce jest czynny semafor wyjazdowy w Skwierzynie (dość popularny na zdjęciach), poza tym nieczynna To na półbramce we Wschowie. |
|
|
SP42-208
23.11.2008 22:45
|
Kurde, klata z klimatem! Jest coś w tym zdjęciu. ;-) |
|
|
Paryż - Kraków (2)
20.11.2008 14:54
|
Bo ten pociąg jechał z Oświęcimia, jakaś francuska wycieczka do Auschwitz. |
|
|
SU46-022
15.11.2008 13:14
|
Ciekawe, gdzie Ty tu widzisz fiata. ;-) Jeśli ta seria zdjęć z linii 236 jest katowaniem, to najwyraźniej jestem masochistą. Klatki dzięki tej "beznadziejnej" pogodzie mają swój klimat, a dorzuciwszy do tego zrujnowane stac(yjki)je i nietypową dla takich miejsc SU46, to bilans wychodzi bardzo in plus. :) |
|
|
SP42-007
13.11.2008 20:23
|
No i bardzo dobrze. :P |
|
SP42-007
13.11.2008 19:41
|
Proszę? Gdzie wisi _to_ zdjęcie jeszcze? |
|
SP42-007
13.11.2008 14:50
|
Dzięki wszystkim. :) Pochodzę ze wschodniego Mazowsza, aczkolwiek mieszkam w Chrzanowie. A co do organizacji wypadów to różnorodność geograficzna jest nawet wskazana. ;) |
|
|
EN57-1167
12.11.2008 19:51
|
"Powyższy" w sensie ten autorstwa MM, synchronizacja z Romo nastąpiła. |
|
EN57-1167
12.11.2008 19:47
|
Mniej więcej jedna trzecia komentarzy autorstwa niezalogowanych nadaje się do wywalenia od strzała... W tym powyższy. |
|
|
ST44-1041
12.11.2008 17:00
|
Stałem w połowie odległości między przystankami, a na zdjęciu widać wskaźnik do Borowików. Co do tego pociągu to jeździ bardzo sztywno - w świątek, piątek czy niedzielę, a wyjazd między 11 a 12 z Czeremchy. :) |
|
|
EN57-1682
11.11.2008 21:03
|
?uków - Siemiatycze? Gdzie Ty o takiej linii słyszałeś!? |
|
|
ST43-223
03.11.2008 19:26
|
Urządzenia SRK są sprawne, nie licząc [B]kształtowych tarcz ostrzegawczych[/B]. Stacja jest obsługiwana w dni robocze bodajże od 7 do 15 przez dyżurnego, który po wpuszczeniu pociągu na stację dyma na drugą nastawnię w celu jego wypuszczenia. ;) Jeśli o ruch chodzi, to jedyny pociąg kursujący w str. Międzychodu widnieje na zdjęciu. Oprócz tego kursują nieplanowo pociągi do Rokitna i jakiejś żwirowni koło Goraja (?). Wkrótce ruch wzrośnie z powodu budowy terminala przeładunkowego ropy naftowej kawałeczek od stacji. Z tego powodu też wkrótce w Wierzbnie staną semafory świetlne. |
|
|
M62-1077
01.11.2008 16:30
|
O co nieodpowiedniego jest w tym słońcu wg Ciebie? Jak bok pociągu jest nieoświetlony, to od razu be? |
|
|
Drogosze
26.10.2008 12:58
|
A TAK to wyglądało 17 lat temu... |
|
|
Prawie 100 km/h
21.10.2008 18:05
|
Hehe, a obok Haslera paczka ukraińskich "Classiców" z przemytu. ;-P |
|
|
EP09-011
20.10.2008 22:18
|
No, no, LCS wykończony klinkierem, nieźle. :) Fajnie to w środku wygląda - wszędzie monitory i szum wiatraczków komputerowych, aczkolwiek do przedwojennego aparatu blokowego i wyślizganych dłońmi do połysku wajch się nie umywa. ;-) |
|
|
SU45-217
19.10.2008 22:31
|
Owszem - ale tor ten sam. "Z drugiej strony" semafora też nie ma. ;) A wiem to od osoby, który własnymi ręcyma podawała sygnały pociągom do Krzyża. |
|
SU45-217
19.10.2008 21:01
|
Z tego toru startowały pociągi do Krzyża via Drezdenko, Stare Bielice. Po zawieszeniu ruchu i semafor przeszedł do historii. |
|
|
ST44-068
18.10.2008 19:34
|
Co te gagariny w tym czasie robiły w Czechowicach? Podejrzewam, że obsługa bocznic, bo od 2 lat już wszystko w okolicy było pod drutem. |
|
|
Nowe barwy grupy PKP
11.10.2008 15:12
|
Dobrze, że zmniejszyli to żółtawe wcięcie na czole. Gdyby jeszcze zgarniacz był corny, to naprawdę nie byłoby źle. :) |
|
|
2M62-0892
09.10.2008 17:40
|
Fajne! Dobrze, że padał deszcz. :) |
|
|
Ty2-970 (4)
08.10.2008 16:48
|
"Dodał: Gość"? Czyżby wykorzystanie jakiegoś buga w kategorii Varia przez nie-użytkownika? ;) |
|
|
ST43-386
07.10.2008 20:15
|
Hm, zwiewna? :-D |
|
|
ST43-361
29.09.2008 20:04
|
O jakiej Ty "klasie" mówisz? |
|
|
ST43-185
24.09.2008 18:15
|
Szlak Skwierzyna - Wierzbno ma ponad 20 km, nie lepiej podać pomiędzy jakimi przystankami czy tam ex-stacjami jest pociąg? |
|
|
Dróżnik "na skale"
21.09.2008 22:36
|
W Sieniawie jest wcale nie gorsze - budka jest dużo wyżej i obsługuje 3 przejazdy. :) Ogólnie Zakopianka to bastion dróżników, teraz nawet szukają nowych. |
|
|
EU07-089
20.09.2008 16:04
|
Ta rzeczka to nic innego jak Skawa. |
|
|
EW55-42+49
20.09.2008 12:08
|
Masakra po prostu! Kilka lat później wszystkie stacje na tej linii zostały zmienione w bezduszne, nowoczesne potworki. |
|
|
ST43-260
19.09.2008 18:46
|
Ja również miałem smak na tą linkę od dłuższego czasu. Szczęśliwym trafem byłem akurat 2 dni w Sulechowie (ostatni stop podczas objazdu całego kraju) i dotarłem do Wschowy za pomocą 2 autobusów, a powrót 3-ma pociągami. :) Jeszcze mam jedno zdjęcie stamtąd w zanadrzu, ale to na kiedy indziej. |
|
|
SU45-174
18.09.2008 20:33
|
Pociąg jechał z Głogowa na pewno. Może jakaś dobra dusza poda mi numer, ze Wschowy miał odjazd 13:32 bodajże. Obecnie figuruje w rozkładzie jako ZG-Leszno 70330. @Fukacz: to było robione na najniższej ogniskowej obiektywu, tj. 70 mm (x1,5), a z tą tarczą mam osobne zdjęcie z rumunowym bruttem. :) Robiłem też ujęcie na dłuższej rurze (176 mm x 1,5), ale wiał wręcz huraganowy wiatr i wyszło - mimo słońca - poruszone. |
|
|
ST43-272
04.09.2008 23:29
|
Owszem, miałem na myśli te kamienice. Tworzą fajny klimat. :) |
|
ST43-272
04.09.2008 21:52
|
Oprócz tego, że tutaj druta i kształtów niet, to mimo wszystko stacja budzi we mnie skojarzenia z Ostródą. :) |
|
|
SM42
26.08.2008 15:21
|
O kurdelebele, to jest ten terminalowy semafor i tarcza, o której mi Grzesiek mówił! Wybornie to wygląda. :) Miałeś problemy z wejściem na terminal? |
|
|
ST44-700
23.08.2008 19:29
|
Obecnie bipy stoją w Sokołowie na stacji - stwierdzone dzisiaj naocznie, prawdopodobnie w poniedziałek je wciągną na teren złomu. |
|
|
ST43-419
22.08.2008 11:35
|
Od numeru 278 wzwyż rumuny są przystosowane właśnie do zabudowy sprzęgu samoczynnego, co zresztą zmniejsza wytrzymałość śrubowego do 833 kN (<278 mają 850 kN). |
|
|
ET22-436
20.08.2008 18:07
|
W tą stronę jest dużo ciekawiej. |
|
|
TEM2-078
19.08.2008 12:33
|
Zdjęcie powinno znajdować się w TEM2, a nie SM48. ;) |
|
|
ET22-1055
15.08.2008 19:59
|
To jest jeszcze Ziemia ?więtokrzyska ze stolicą w Kielcach. :) Byłem, czy też byliśmy, w terenach od Staszowa do mostu na Wiśle w Woli Baranowskiej. |
|
|
SM48-177
12.08.2008 18:06
|
Ciekawostka, bo niemal identyczne malowanie miały przed laty manewrówki na PKP. |
|
|
SU45-147
10.08.2008 14:16
|
Masakra, jak bardzo to miejsce się zmieniło! Obecnie WSZYSTKIE budynki cukrowni widoczne na zdjęciu i nie tylko są zrównane z ziemią. Na wielkim placu pozostałym po demolce jest teraz wielkie składowisko przeznaczonych do utylizacji sprzętów AGD/RTV. Czyli mówiąc prościej - hałdy wybebeszonych lodówek, komputerów itp. Tyle dobrego, że ładują to na wagony (m.in. przy pomocy 409Da) i dalej jedzie to prawdopodobnie do pieca. :) |
|
|
ET22-347
04.08.2008 12:29
|
Dzięki. Byłem przy, na, nad i pod mostem - dowody w postaci zdjęć być może się na galerii pojawią. ;) |
|
|
Mijanka w Santoku
11.07.2008 14:01
|
Skoro jest tam szlak dwutorowy, to co w tym dziwnego? |
|
|
ST44-793+788
09.07.2008 22:35
|
Hłe hłe, Okuniowiec to żelazny punkt wypraw na Suwalszczyznę - bez niego (i ujrzenia tam widoków widzianych wcześniej n razy na galeriach) się nie liczy. ;) |
|
|
SP42-007
06.07.2008 15:56
|
Heh, nie wiem, co mi się w głowie uroiło, ten sam błąd przy dwóch zdjęciach. Już poprawione, dzięki. |
|
|
SP42-007
06.07.2008 14:07
|
Już jest glanc. ;) |
|
SP42-007
06.07.2008 01:12
|
Jest tak, jak napisał Grzesiek kawałek wcześniej - tego dnia miał ok. 2000 km do odstawki. W przeliczeniu 2 tygodnie. |
|
|
ET21-57+351
03.07.2008 20:37
|
Dokładnie tak, jak napisałeś. Lokomotyw nie rozłączano. |
|
|
163 048-2
03.07.2008 19:21
|
Liii tam, nie o takiej porze się wstawało. ;) Tutaj akurat miałem budzik na 4:15. Ostatnio na 00:45, a dzisiaj... nie będę spał chyba w ogóle. ;D
PS. Jędruś, wybacz obudzenie o tak wczesnej porze. ;) |
|
|
ET21-57+351
03.07.2008 15:15
|
Do Krakowa na sezon oddelegowano 2 sputniki (skąd i jakie numery - nie pytajcie nawet, no idea). Teoretycznie powinny jeździć z TLK "Monciak-Krupówki" i "Reglami". Tego akurat dnia nie pojechały z niczym, a przykładowo dzień później cisnął ET21-261 z 53513 Gdynia Gł. - Zakopane. A co do 57 - od wielkiego dzwonu też pewnie pojechałby z jakimś pasażerkiem. |
|
|
SP32-210
15.06.2008 21:09
|
Mianiturka zdjęcia coś się nie kwasi, bo jest wielkości zdjęcia. :) |
|
|
Wibratory dwa
10.06.2008 19:48
|
Co do pytajników, to nie stawia się przed nimi spacji... |
|
|
ST43-221
09.06.2008 19:41
|
Te kody już nie śmieszą, więc pisanie ich w co 3-cim komentarzu jest bezcelowe. |
|
|
SA105-104
28.05.2008 22:51
|
Podobno na stacji (pomimo wznowienia do życia) ma pozostać sygnalizacja kształtowa - tak mi się gdzieś obiło o oczy. ;) Prawda li to...? Niezbyt wiarygodnie brzmi. |
|
|
ST44-206
25.05.2008 21:58
|
Słońce może i upalne, ale w czerwcu to trochę bardziej zielono jest. ;) |
|
|
EP07-340
23.05.2008 18:40
|
Bohuny są raciborskie. ;) |
|
EP07-340
22.05.2008 16:00
|
Pierwszy kurs bohunów był 19-tego maja. |
|
EP07-340
22.05.2008 11:50
|
Po prawej widoczna jest nastawnia wykonawcza Ch-1, jedyna w promieniu wielu kilometrów klimatyczna i stara nastawnia. Istnieje do dziś, bo u nas w Chrzanowie nadal nie ma scentralizowanego sterowania. W okręgu nastawczym Ch-1 urządzenia SRK są kluczowe, na dysponującym Ch pędniowe. :) ...a w okolicy wszystek jest już na elektryce. |
|
|
EU07-210
12.05.2008 21:13
|
...ponownie wrzucona w lepszej wersji. |
|
|
Px48-1724
03.05.2008 00:32
|
Coś dziwnegoś z niebem poczynił. ;) |
|
|
SA135-001
01.05.2008 21:44
|
To podaj choć jeden link do dubli tego zdjęcia. |
|
|
SM31-100
25.04.2008 20:28
|
Ja spytałem o pozwolenie pracowników widocznego tu posterunku i nie było problemów. |
|
|
EN57
24.04.2008 21:09
|
Jeździł jakiś czas temu w KaeMie, teraz znowu stacjonuje w Krakowie. |
|
|
Ol49-32
17.04.2008 19:41
|
Skład podpuszczony dalej zasłoniłby naprężacze. A co do motywu ludzkiego, to takowy zawsze jest mile widziany na zdjęciu. ;) |
|
|
SM31-013
13.04.2008 11:55
|
Kopalnię obsługują dwie SM31 i SM42 z NZTK. Jakiś czas temu (2-3 lata temu? nie pamiętam) kopalnią zajmowały się S200. Poza tym z tyłu kopalni działa wąskotorówka na placu materiałowym, gdzie troszkę manewrów robi Wueleska. :) Zdjęcia stamtąd będą w najbliższym czasie. |
|
|
SM42-411
12.04.2008 16:38
|
Przydałoby się rozjaśnić trochę cienie, zresztą nie tylko na tym Twoim zdjęciu. |
|
|
ST44-1106
10.04.2008 19:48
|
Lubię takie ujęcia z budynkami ekspedycji towarowych i rampami. "Kliiiimat" ;) |
|
|
ET22-729
31.03.2008 22:36
|
Na stacji nie ma żadnych rozjazdów, sieci nad torami dodatkowymi ani obsługi. Poza tym po wschodniej nastawni śladu już nie ma... Swoją drogą - na tym semaforze jak najbardziej wisi "krzyż". |
|
|
EP07-174
16.03.2008 20:30
|
Cóż, taka przypadłość się zdarza, niestety w większości przypadków jest nieuleczalna. ;) |
|
EP07-174
16.03.2008 19:12
|
Naturalnie takie ujęcie też mam, ale niestety siódema zasłania wtedy ten klimatyczny domek przy zagrodzie, który widoczny jest też tutaj |
|
|
ET21-377
15.03.2008 16:31
|
Rasowa teletechnika i LPN na oddzielnych słupach. :) No i ten skład! |
|
|
Łąka
14.03.2008 20:23
|
Gdyby nie sygnaturka, można by pomyśleć, że to zdjęcie vrednego - właśnie dzięki tej nutce magenty. ;) |
|
|
ET41-002
14.03.2008 19:15
|
No, że tak powiem - lajtowe. :D |
|
|
ST44-206
13.03.2008 20:53
|
Lechu, a co porabiasz w pięknych unieszewskich okolicach? :) |
|
|
ST44-R008
07.03.2008 18:09
|
Przydałoby się wpisać nazwę stacji, którą opuścił pociąg i numer linii. |
|
|
|
|
Ol49-69 (ex 99)
23.01.2008 16:38
|
Naprawdę superek. ;) Przez Ciebie zatęskniłem do rodzinnego Mazowsza, chociaż zdjęcie zrobione zgoła indziej. :) |
|
|
SP32-063
19.01.2008 23:01
|
Uważaj, bo Ci jeszcze ekolodzy wygarbują skórę za brak szacunku do życiodajnej zieleni, która ma prawo (ba! obowiązek!) rozrastać się zawsze i wszędzie. ;) |
|
|
SP32-099
19.01.2008 12:53
|
O tak! Nigdzie nie mogłem znaleźć zdjęć z tej imprezy, błagam o zamieszczenie choć kilku. ;) Mam wielkie "smaki" na to. Najbardziej interesujące byłyby fotki z łącznicy Treblinka - Prostyń Bug, samej Treblinki i Podnieśna. :) |
|
|
SP32-208
18.01.2008 20:14
|
...chyba o 4 lata za duża. ;) |
|
|
SP32-112
07.01.2008 19:59
|
...i upublicznić, naturalnie! ;) |
|
SP32-112
06.01.2008 20:09
|
A ja to już widziałem. ;) Dla mnie jest to jedno z najcenniejszych zdjęć na galerii, super, że się tu znalazło! :O
@Czubol: SP32 stacjonowały w tamtym czasie w MD Siedlce i obsługiwały ruch osobowy aż do Ostrołęki. |
|
|
SU46-009
05.01.2008 19:14
|
Pewnie komentarze od 3-go do 5-go pisała ta sama osoba. Można to srawdzić po IP. I zapobiec takim sytuacjom banem. ;) |
|
|
ET21-456
02.01.2008 14:39
|
Numer linii jest błędny. |
|
|
ET21-261
26.12.2007 19:36
|
To fakt, ale operujemy teraz nazwami kolejowymi. ;) A Prokocim to nie jedyny taki przypadek - palców u rąk by nie starczyło, żeby wymienić stacje/przystanki, które nazywają się inaczej niż wiocha, w której leżą. ;) |
|
ET21-261
26.12.2007 10:44
|
W żadnym Bieżanowie nie ma szopy! Nie myl Bieżanowa z Prokocimiem, bo PrB i Bieżanów leżą praktycznie obok siebie. |
|
ET21-261
26.12.2007 10:23
|
ET21-386 z Jaworzna-Szczakowej to stały 'operator Trzebinia' i jest tu prawie codziennie, natomiast raz za czas zdarzają się wyskoki sputników z Krakowa Prokocimia - tak jak tu na zdjęciu. |
|
|
Ucieczka II
24.12.2007 22:19
|
Jakby się nie załapała, to bym za indyjskiego boga nie publikował. ;) |
|
|
SM42-389
20.12.2007 19:40
|
Czyżby "murzyństwo"? ;P |
|
|
SNCB 5537
16.12.2007 22:21
|
Wygląda imponująco! :) |
|
|
SU42-516
14.12.2007 14:13
|
Popieram ?uczka co do lepszości tego kadru. ;) |
|
|
ST44-1082
10.12.2007 21:14
|
A mnie ciekawi jedno. Jak powszechnie wiadomo, kasa na elektryfikację z Siedlec do Czeremchy skończyła się w Mordach. Czy w ogóle cokolwiek elektrycznego ten odcinek pokonało pobierając prąd z sieci? Jest tam napięcie w sieci, czy po prostu stoi "dla ozdoby"? Może drzewiej jakieś absurdy typu kibel Siedlce - Mordy? Czekam zainteresowany na wypowiedzi znawców tematu. :) |
|
|
SM15-003
09.12.2007 11:44
|
Może po kamienicach w tle ktoś będzie w stanie zidentyfikować miejsce? Bajdełej, mam drugie zdjęcie, ale nienadające się na galerię, mimo wszystko może kogoś zainteresować: http://tiny.pl/jv2s Obydwa skany z odbitek 8x6 cm, stąd śmieszna wielkość. ;) |
|
|
EN57-1239
04.12.2007 14:30
|
Jeśli uznajesz kibla za ciekawy tabor, to jak najbardziej. ;) Raczej nic innego się tu nie da spotkać w dzień. Pozostaje liczyć na duże opóźnienie "Podhalanina" w czerwcu/lipcu. :) Planowo będzie tam o 3:30. |
|
|
Wyścigi
19.11.2007 15:54
|
The more the better. ;)
BTW - dorwałeś jakąś siódemkę z kontenerami tam? Dość często widywałem takie obrazki na 13. |
|
|
ET22-664
14.11.2007 14:53
|
@Kamil: pudeł na bank jest 13, liczone na oryginale.
@kris: dzięki, rzeczywiście jest to 664. |
|
|
EP07-388
11.11.2007 19:31
|
...siakaś dziwna, poruszono-rozmyta. Albo oczęta do wymiany. ;) |
|
|
EU07-331
09.11.2007 16:34
|
A co z okolicami Pustelnika!? Ja rozumiem, że nazwa (po części słusznie, jeśli o ruch chodzi) odstrasza, ale przy odrobinie dobrej woli można cyknąć tam takie zdjęcie, że muszysko ni inny insekt nie siada. Szkoda tylko architektury (a właściwie jej braku), nie licząc nastawni wybudowanych wedle najlepszych socjalistycznych wzorców. ;) |
|
|
Tandem ET22 w Jerzmanicach Zdr
07.11.2007 19:46
|
...przedniej urody. :) Parę dni temu naszła mnie nagła chęć odwiedzenia tej linii z racji wykształcenia ;) i ruchu towarowego takiego, jak na powyższym obrazku. A jak tam z motywami na szlaku? Po wyglądzie stacji przewiduję nie lada zakrzaczenie. :( |
|
|
SU46-048
06.11.2007 13:49
|
No nie wiem, czy nastawnię można tak sobie ustawić do zdjęcia. :) To raczej odniesienie do tej dyskusji: http://tiny.pl/jttt |
|
|
Lx-164
01.11.2007 19:12
|
Ale wpisz pełną nazwę stacji w słowach kluczowych, bo w tej chwili pod "Warszawa_Zach." znajduje się tylko owo zdjęcie. |
|
|
2TE116-667
31.10.2007 16:26
|
I raczej nie będą, bo nie zmieściłyby się pod siecią. |
|
|
EN57-1409
30.10.2007 16:22
|
Normalną, przez Pszczynę. |
|
|
Nad Bugiem
27.10.2007 14:42
|
Mnie tam interesują pociągi, a nie gówna, więc się nie przyglądałem. ;) Jak chcesz, to podeślę Ci wersję w pełnej rozdzielczości - może wypatrzysz ich więcej, wszak koni na pastwisku co niemiara. :) |
|
|
SU45-178
27.10.2007 11:02
|
Typowy mazowiecki landszaft - płasko jak stół, a zabudowania wiejskie z drewna i pustaków. :D A, jeszcze jedno - las pełen grzybów na horyzoncie. :) |
|
|
ET22-563
25.10.2007 14:13
|
Zadzwoń na nastawnię w Pustelniku po informacje. ;) 022-474-4000 to numer do biura numerów kolejowych w Warszawie. |
|
ET22-563
25.10.2007 13:36
|
Proponuję też odwiedzić północną część linii - posiadając dłuższą rurę można wychwycić fajne klimaty. Jest kilka miejsc, gdzie tor idzie prosto jak pod linijkę aż po horyzont, falując na wzniesieniach i spadkach terenu. :) Niestety nierzadko przeszkadzają krzaczyska. Poza tym fajny motyw mamy z nowo wybudowanego wiaduktu nad torami w Arynowie. |
|
|
MD Trzebinia
15.10.2007 22:09
|
Jak mniemam, związany drzewiej byłeś z MD Trzebinia. Jeśli tak, to proszę o kontakt - dane moje są w profilu. Pozdrawiam. :) |
|
|
Kasztan
12.10.2007 13:33
|
O, "moja" linia! :) Nareszcie jakieś zdjęcie z 13-tki. Co prawda jest nudna i zakrzaczona, ale lubię ja mimo wszystko. ;) No i składy ma ciekawe, co widać m.in. na tymże zdjęciu. A w godzinach szczytu niesamowity ruch towarowy. |
|
|
ET21-272
30.09.2007 23:35
|
Dzięki za dedykację. :) A tak niewiele brakowało, żebym w sierpniu go capnął na Zakopiance... |
|
|
PWM-15.M-05
24.09.2007 23:11
|
W nazwie PWM, a w słowach kluczowych PMW - proszę o poprawienie. ;) |
|
|
EN57-1626+7
24.09.2007 21:35
|
Naturalnie - podobnież jak reszta urządzeń SRK na tej stacji. :) Co ciekawe, nierzadko można tu usłyszeć skrzypienie semafora od toru dodatkowego z racji istnienia rampy przy dużym placu wyładowanym kłodami drewna. Na tymże dodatkowym stał skład platform wyładowanych kontenerami. |
|
EN57-1626+7
24.09.2007 17:48
|
Dzięki. Tak to jest, jak się źle na hafasa spojrzy. ;) |
|
|
ST44-2021+2009
09.09.2007 21:52
|
Zdjęcie (i lokomotywa prowadząca!) bajerka, ale wydaje się krzywe. Wystarczy przysunąć górną krawędź okna przeglądarki do linii drzew. :) |
|
|
Zwierzyniec na węźle
03.09.2007 09:37
|
Lokalni pracownicy PKP cieszą się złą sławą wśród MK. Są oni chorzy na punkcie "ataku terrorystycznego" na transporty kolejowe z pobliskich Zakładów Chemicznych w Alwerni, dokąd jeździ zdawka z SM31. Ja tego dnia też byłem zmuszony wysłuchiwać dzikiego ryku PKPiarza z jakiejś przystacyjnej budy (coś jak mini-biuro). Powodem było wejście na trawę za peronem wyspowym. Chłop wyjął nawet radiotelefon do zawiadomienia dyżurnego ruchu oraz rozkazaniu mu wezwania policji. :) Ale, dla kontrastu, kobieta z kasy towarowej udzieliła mi informacji o zdawce do Alwerni, mimo aparatu wiszącego mi na szyi. ;) |
|
|
810 237-8
29.08.2007 22:07
|
Budynek u góry wygląda, jak wstawiony z gry komputerowej. ;) Widać zabawa z warstwami była. |
|
|
SM42-418
29.08.2007 20:32
|
Nie na pewno. Zapomniałem sobie zapisać jej numer. Ale ustaliłem, że jest to 418. Dzięki za zwrócenie uwagi. ;) |
|
|
Tkp Śląsk 4422
27.08.2007 21:58
|
He he he, trawa jak na polu golfowym. :) |
|
|
ST44-992
27.08.2007 19:22
|
IMHO lepiej wyglądałoby to, gdyby zdjęcie było wykadrowane od prawej strony do maski najbardziej plugawego środka transportu. ;) Lepiej byłoby widać zawijas wagonów, a i flaga łopocząca przy budzie motywicznie zrobiłaby swoje. :) |
|
|
Ty2-953
13.08.2007 08:56
|
Bardzo fajne! Jedno z lepszych zdjęć z Parowozjady IMHO. :) |
|
|
Uwaga, fociści!
11.08.2007 12:51
|
Czy według Ciebie po angielsku pisk to "pisc"!? To jak w tym kawale, co dwóch ?lązaków zamawiało schabowy we francuskiej restauracji... ;) |
|
|
Ty2-953 Mszana Dolna Marki
11.08.2007 11:45
|
Haha, rozbawiłeś mnie. :) Wygląda na to, że to Tobie skończyły się argumenty, bo zareagowałaś wręcz wzorcowo. I nadal nie odpowiedziałeś na pytania Marcina. |
|
|
2TE10M-2850
07.08.2007 14:52
|
Heh, a ja widziałem zdjęcie z Litwy, gdzie mechanik "pozdrawiał" polskiego focistę środkowym palcem. ;) |
|
|
Startujemy!
06.08.2007 16:16
|
No więc: zdawka wyjeżdża z Małkini planowo, ale wraca od razu po zakończeniu manewrów i formalności. W tym wypadku była to równa godzina przed planem. Zdjęcie zrobione w (4), czyli jechała jako dodatkowy. Dzień później nie jechała, bo po prostu nie zdążyliby załadować/wyładować zwartego i dość długiego składu węglarek. Swoją drogą, to gonienie tej zdawki autem byłoby nie lada wyzwaniem - naprawdę pędzi te rozkładowe 60 km/h! :) |
|
|
EN57-1689+1763
06.08.2007 08:59
|
Wyczytałem, że kursuje 6 lipca - 14 sierpnia w (D). No ale ja się nie znam. ;) Na wszelki wypadek zmienię opis.
P.S. Jak kładłem się spać, tak myślałem, że coś pochrzaniłem i Jędruś moje bzdury sprostuje. ;) |
|
|
Startujemy!
02.08.2007 18:31
|
A dziękuję. :) Niestety linia zapomniana dość mocno przez fotografów, w związku z czym zdjęć mało. Jesienią postaram się zdobyć zdjęcia zdawki z/do Sokołowa. :) |
|
|
ET40-56
02.08.2007 18:29
|
To musiałby się autor wypowiedzieć. ;) |
|
|
|
|
ST44-1028
02.08.2007 00:05
|
Można prosić kogoś zorientowanego o numer pociągu? :) |
|
|
prawie jak w górach
18.07.2007 15:11
|
Ktoś pod poprzednim zdjęciem tej maszyny napisał, że ten byk jest Chesterowy. ;) Ideał piękna! Listwy, kanciaste wiadra, jasny (a nie oczojebnie zielony jak obecnie) górny pas, brud i smar ze ślizgacza spływający strumieniami, mmm... :) |
|
|
ST43-216
18.07.2007 14:03
|
Lokomotywy PKP są w osobnych kategoriach, a prywatne w osobnych. Więc keyword "PKP_CARGO" jest zbyteczny. A teraz weźmy sytuację: chcę znaleźć jakieś zdjęcia pociągów CTL. Wpisuję w wyszukiwarce "CTL" i... nie pokazują się zdjęcia BarTa (nie licząc kilku, gdzie słowo "CTL" jest w opisie zdjęcia). Laikowi, który nie orientuje się w nazwach przewoźników nie przyjdzie do głowy wpisanie "CTL_LOGISTICS" do wyszukiwarki... |
|
ST43-216
18.07.2007 12:52
|
Wiem. No i co z tego? Chodzi o ułatwienie wyszukiwania. |
|
|
TEM2-025
14.07.2007 20:33
|
?miem wątpić. Mi się bardzo podoba. :) |
|
|
Kabina ET21-20.
06.07.2007 17:58
|
Zamiast CTL_LOGISTICS chyba lepiej wpisać po prostu CTL. Ułatwi to szukanie. |
|
|
EP07-424
05.07.2007 11:47
|
Człowiek ciągle chce więcej i więcej. ;) A te podlinkowane fotki prawie codziennie oglądam. :D |
|
EP07-424
05.07.2007 10:57
|
Błagam na kolanach o zdjęcia sputników z Zakopianki (zresztą z innych miejsc też mogą być). ;) |
|
|
EU06-12
25.06.2007 09:07
|
BR też mam, ale się rozmyła trochę. To zdjęcie było robione na czasie 1/40 s. BR na 1/10. Użyłem zaimprowizowanego statywu zrobionego z kija od szczotki. :) |
|
EU06-12
25.06.2007 00:25
|
Jeśli wczoraj (tzn. 24 czerwca) rano (w Krakowie koło 7:30) z pociągiem 83910 Kołobrzeg - Nowy Sącz nie jechał ET21-630, to znaczy, że najprawdopodobniej ET21 dotrze do końca trasy. Jeśli ktoś widział rano ten pociąg, to niech da tutaj znać. A należy się go spodziewać w K-gu ok. godziny 9:00 (+/- 40 minut). |
|
|
Szczawne przejazd
24.06.2007 22:40
|
Fota wymiata, ale proponuję wstawić inną nazwę zdjęcia. Najlepiej "ST43-177". ;) Bo teraz nie wiadomo za bardzo, o co chodzi. |
|
|
SU46-009
24.06.2007 19:58
|
Bardzo mi się podoba. :) Ptaszyska dodają zdjęciu trochę smaczku. ;) |
|
|
BR 231-063
18.06.2007 17:31
|
Nie dopadły Cię kruki na tym wiadukcie? ;) |
|
|
ST44-613
17.06.2007 22:10
|
Ale przydałoby się więcej kontrastu. ;) |
|
|
SU46-049
04.06.2007 17:00
|
Popieram Maćka, oj popieram. ;) |
|
|
Jelonki dwa
28.05.2007 15:48
|
Są lepsze. ;) A w Woli Filipowskiej to średnio ten zamek widać... |
|
|
ET22-439
23.05.2007 18:30
|
Na murze jest napisane "Tędy przeszła Warszawa. 6 VIII do 19 X 1944 r. Durchgangslager 121 Pruszków". W czasie Powstania Warszawskiego na terenie zakładów był obóz przejściowy dla wysiedleńców. Przewinęło się przez niego ok. 650 tys. osób... |
|
|
EU07-117
20.05.2007 17:24
|
Proszę adminów o przeniesienie fotki do kat. EU07. Przez moją pomyłkę optyczną uznałem loka za EU06. ;) Co nie zmienia faktu, iż 06-17 nierzadko na Skalnicy się pojawia... |
|
|
ST44-644
20.05.2007 14:46
|
Bardzo mi się podoba to zdjęcie... Jednak nie ma to jak Suwalszczyzna. :) |
|
|
SU45-131
15.05.2007 14:49
|
Gratulacje i życzę kolejnej dwusetki. ;) |
|
|
ET21-386
11.05.2007 12:05
|
A mi mechanik-miłośnik powiedział, że 309 teraz ma PD. Podobno zdjęli pudło z wózków i usuwają rdzę. |
|
|
SU42-516
06.05.2007 23:38
|
A IMHO ta ciemność robi klimat. ;) Czy coś było kombinowane z niebem? Widać dość duże różnice przy izolatorach na słupie SN. |
|
|
ST44-1081
06.05.2007 18:54
|
Robi się nam druga Wieżyca. ;D Mnie ciekawi, czy dałoby się ustrzelić coś sensownego stojąc przy domku w tle. Może będę w Suwałkach w wakacje, to się sprawdzi. ;) A zdjęcie bardzo ładne!
P.S. Czy miejsce to leży na tym samym równoleżniku co znajdująca się 1,8 km na wschód Nowa Wieś? |
|
|
SU46-037
06.05.2007 00:41
|
Bardzo mi się to podoba. :) |
|
|
ET21-22
05.05.2007 13:39
|
Dzięki. Rzeczywiście słupy nie pomagały. Ciekawe, czy sputniki też pomalują w te trumniaste nowe barwy?... :| 182 w nowych kolorkach stał na stacji wtedy (foto na TWB) |
|
|
ET21-331
03.05.2007 22:32
|
Uwielbiam to zdjęcie... Często do niego wracam. Zresztą tak samo jak do wszystkich zdjęć ET21 w wykonaniu Pawła. ;) |
|
|
ET21 w Wałbrzychu
03.05.2007 22:29
|
Ja tam od parowozów wolę ET21, więc fota nie mogłaby być lepsza niż jest. :P |
|
|
3E-001
02.05.2007 21:24
|
Piękna sprawa! Proszę o więcej fot prywatnych sputników w słusznym malowaniu. :) |
|
|
"Torowiskiem przez ziemię szczęśliwą..."
02.05.2007 20:50
|
Zdjęcie zrobione z płotu cmentarza w Nawojowej Górze. A skład celowo w tą stronę. Gdyby jechał od Krakowa, to nie ująłbym rzepakowej drogi i całego pola z tyłu, a kawałek dalej w prawo kończyło się pole. |
|
|
SP42-222
01.05.2007 13:06
|
?wietny klimacik. Gratulacje. :) |
|
|
Na żywopłot
01.05.2007 12:06
|
Proponuję zakończyć waśń i spór. Nic dobrego z tego nie wyniknie, położę swoją głowę jeśli będzie inaczej. ;) |
|
Na żywopłot
30.04.2007 18:49
|
A ja poprę mateja. IMHO WRP nie jest miejscem dla tego typu zdjęć. Mogłeś przesłać to na joemonster czy też inny serwis humorystyczny. Ale co to ma wspólnego z koleją?... Rozumiem, że nie wszystkie zdjęcia w kategorii Sierść przedstawiają sytuacje na dworcach czy przejazdach, ale tutaj komizm wynika nie z (jak matej wspomniał) sytuacji zastanej, ale z 'manewru' fotografa. Zdjęcie mnie rozśmieszyło - ale wg mnie nie powinno ono się tu w ogóle znaleźć. |
|
|
ST44-992
29.04.2007 21:23
|
Ja bardzo proszę o dorzucenie do tych fotek jakichś zdjęć ET21. Zdjęcia sputników autorstwa Pawła działają na mnie narkotycznie po prostu. ;) |
|
|
SU45-247
29.04.2007 18:26
|
Niezły ten skład jak na osobówkę. 3*Bdhpumn i 3 (??) bonanzy... Ale to chyba "paradowe" wzmocnienie? Gdyby PKP się postarało, to takie składy na liniach lokalnych (nawet "nierentownych") miałyby rację bytu. Ale to już temat na oddzielną dyskusję. ;) |
|
|
060Da-2384
26.04.2007 22:29
|
Mniej więcej od zdjęcia tamar 230+218 na Twoich zdjęciach pojawiła się mocna tendencja do czerwieni, Marcinie. ;) |
|
|
Czekając na....
26.04.2007 20:27
|
Trzebiński dworzec jest jednym z tych, które mogą się pochwalić odnowioną elewacją i wnętrzem, a także brakiem bohomazów na ścianach. To duma i chwała Ziemi Chrzanowskiej. ;) Przydałoby się jeszcze odremontować perony i wiaty, podobnie jak kawałek dalej, na p.o. Chrzanów ?ródmieście. |
|
|
181 074-6
26.04.2007 20:23
|
Jędrusiu! Czy mógłbyś się do mnie odezwać na GG/e-mail? Mam sprawę do Ciebie, na której bardzo mi zależy. :) Dane są w profilu. Z góry dzięki. |
|
|
M62-1241
16.04.2007 20:48
|
Taa, nie ma to jak usiąść piekielnie głodnym do komputera i natrafić na takie oto zdjęcie. :D |
|
|
Wisłok z ostatnią taką SP...
16.04.2007 10:25
|
Dzięki. :) Jeśli nie umiesz, to zawsze możesz podmienić na moją lub kogoś lepszego wersję. Poza tym wierzę, że się nauczysz, to nic trudnego! :) |
|
|
|
|
181 039-9
15.04.2007 17:59
|
Bardzo ciekawie to wyszło, wygląda jak obraz. W końcu fotografia to malowanie światłem... ;) |
|
|
S296
14.04.2007 18:33
|
Na bocznicy Krzeszowice - Zalas również znajduje się kształtowa tarcza ostrzegawcza. Mam nadzieję, że w czasie imprezy 12 maja będziemy mieli fotostop z tą tarczą. Niestety stoi równo pod wiaduktem A4. :| ZDJ?CIE |
|
|
040DK-94 w Borj Cedrii
13.04.2007 12:01
|
Byłem w te wakacje w Tunezji i kontakt z tamtejszą koleją miałem. Stacjonowałem w miejscowości Borj Cedria, jakieś 30 km od Tunisu. Jest tam stacja będąca końcową (a zarazem początkową) dla pociągów Tunis - Borj Cedria - Tunis. Mają tam tory węższe od naszych, bodajże 1000 mm. Pewnego słonecznego dnia (innych tam nie ma :D) wybrałem się razem z rodzinką do Tunisu. Pociągi kursują co ~20 minut. Jeżdżą tam składy typu push-pull - na przedzie (spalinowa z racji braku elektryfikacji linii) lokomotywa wielkości tamary oznaczona 040DK - widzimy na zdjęciu. Na haku skład wagonów ze sterowniczym na końcu. Frekwencja jest niesamowita! Każdy skład wypchany po brzegi. Torowiska w miarę zadbane, bez roślin. Za to to wzdłuż torów strasznie dużo śmieci, zresztą jak wszędzie w Tunezji. Dworce w klimacie afrykańskim, pomalowane na oczojebnie biały kolor. Ale to co się dzieje w czasie odjazdu pociagu to po prostu masakra. :D Ludzie wsiadają i wysiadają niemal w pełnym biegu. Zresztą samochody czynią podobnie - taksówkarz, z którym jechałem z dworca do hotelu omal nie władował się pod pędzący ekspres, pomimo przeraźliwego trąbienia lokomotywy. Szlabany i dzwonki nie robią na Tunezyjczykach dużego wrażenia. ;)
@Fukacz: w lipcu 2007 jeszcze nie przejmowałem się kadrem, jakością itp. Dopiero pod koniec sierpnia zacząłem robić w miarę technicznie poprawne zdjęcia i szukać motywów pod wpływem... oglądania zdjęć z WRP. :D |
|
|
Ol49-7
12.04.2007 19:47
|
Niebiesko-żółta bipa na tej linii to po prostu dramat. :| Nijak nie współgra z klimatem i malowaniem maszyny na przedzie. A samo zdjęcie bardzo mi się podoba - jednak czy nie przydałoby się troszkę więcej kontrastu?
I czy ktoś zorientowany może mi powiedzieć, jaki jest mniej więcej procentaż turystów (co często pada jako argument w sporach o tą linię) w tych kilku planowych pociągach prowadzonych kopciuchami? |
|
|
SP42-230
11.04.2007 20:56
|
W rozkładzie 98/99 czas przejazdu po tej 56-kilometrowej trasie wynosił 1 godz. 42 min. :)) Prędkość wręcz zabójcza... |
|
|
Ol49-23
11.04.2007 20:37
|
Nie 259, lecz 359. 259 to Kętrzyn-Węgorzewo. |
|
|
EU07-508
11.04.2007 19:47
|
Szkoda, że w większości wagonów nie ma zamkniętego zbiornika na fekalia, bo wąchanie i patrzenie na kał/mocz przy peronie stacyjnym orgią dla zmysłów nie jest... :| |
|
|
SU45-197
10.04.2007 16:18
|
Kolego Siersza! Czy mógłbyś zgłosić się do mnie na GG lub e-mail (są w profilu)? Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam! :) |
|
|
Ty2-911
10.04.2007 15:07
|
Hehe, zdjęcie jest na okładce "Nowych Sygnałów" 9/2000. :) |
|
|
SA104-001
09.04.2007 19:46
|
Czyli coś jak z SA101/121, rozumiem. :) Co nie zmienia faktu, że powinna istnieć kategoria SA104. ;) |
|
|
Px48-1785 Śmigiel
09.04.2007 18:16
|
O ja pierniczę, ale klimat! Błagam na kolanach o wersję 1024x768 na qnt(maupa)tlen.pl! :) |
|
|
SA104-001
09.04.2007 18:13
|
Proponuję wydzielić szynobusy do oddzielnej kategorii na stronie głównej, a przy okazji dodać kat. SA122. :) Proszę administrację o rozważenie. ;) |
|
|
Ostatni dzień bip w KM
09.04.2007 00:42
|
Ależ się ten słup dystorsyjnie wygiął. :-D ?adne - mam jakiś popęd do różowych budynków stacyjnych. ;)
P.S. wychyli |
|
|
Ok1-359
08.04.2007 21:28
|
Fotka naprawdę do mnie przemawia. Ten koleś w grubym płaszczu, w kaloszach i z "doniczką" na głowie, do tego wózek domowej roboty... :) Szkoda tylko nowoczesnego znaku G-1b 'dotykającego' parowozu i słupka przydrożnego. Ale zdjęcie zabija klimatem! Bardzo lubię kolejowe fotki, na których motyw ludzki patrzy na pociąg, a nie w obiektyw. I wiele bym dał, żeby się takim składem przejechać... |
|
|
232 152
06.04.2007 19:20
|
Wagony 94A, szkoda, że już nie jeżdżą. :(( Strasznie ich niewiele zostało. |
|
|
Ol49-18, SP45-055
05.04.2007 22:20
|
Czy w zbiorach Pawła Winnickiego znajdują się może jakieś zdjęcia z linii Ostrołęka-Siedlce? Osobówki zawiesili tam w 1994. Oddałbym wiele za zobaczenie foty z tamtej linii sprzed '94... :( |
|
|
EU07-239
05.04.2007 09:35
|
Miałem podobne wrażenie. ;) Co do linii do Czatkowic i Zalasu - już wkrótce na galerii powinny się pojawić kolejne zdjęcia z nich. :) |
|
|
Ol49 + 2Bh
03.04.2007 16:19
|
Ale raczej nie kształtowy. :) |
|
|
ST44-966
01.04.2007 20:38
|
Ech, wybieram się tam jak sójka za morze... Szczerze mówiąc, to 925 bardziej mi się podoba. ;) Farba na 966 wygląda na strasznie wyblakłą. Czy to prawda, że coś stało się 966 (jeśli tak, to co)? |
|
|
Tkt48-18
01.04.2007 16:42
|
Niesamowity klimat ma to zdjęcie... I to zachmurzone niebo, rewelka. :) |
|
|
M62-961
01.04.2007 14:34
|
Raczej EC ?ęg - Dwory Monowice. W końcu wracają z Krakowa.
Widzę, że mi się prawie pod domem kręciłeś. :D Pecha mam do świetnego 961, bo zawsze trafiają mi się paskudne gagary z malutkimi reflektorami. :|
Poza tym tor po prawej już od listopada zamknięty z powodu kiepskiego stanu wiaduktu kawałek za Chrzanowem. |
|
|
EP07-391
31.03.2007 22:29
|
EP07 w barwach PCC Rail Szczakowa. :P |
|
|
SA101-002
31.03.2007 18:45
|
Czyżby niedobry kotek zakamuflował się pod nowym nickiem? |
|
|
ST44-495
27.03.2007 15:25
|
Lubię zdjęcia z zapomnianych lub bardzo rzadko używanych linii. Na dodatek taki piękny gagar w interesującej scenerii. :) Czy po lewej stronie od loka widzimy podstawę obciętego słupa teletechnicznego? |
|
|
ET41-160
27.03.2007 15:10
|
Ja cię kręcę, niesamowity ten podjazd. :D Skojarzyło mi się z roller-coaster'em. :) |
|
|
SM42-109
24.03.2007 14:54
|
Fajne, ale zdeka przecyjanowane i przezielenione. |
|
|
ET21-261
19.03.2007 09:44
|
Zdjęcie obecnie w lepszej wersji obróbkowej niż na początku. ;) |
|
|
SU45-147
15.03.2007 12:14
|
Dzięki umiejscowieniu zakapturzonego rowerzysty w centrum kadru zdjęcie nabrało niesamowitego klimatu... Dla mnie bomba! :) Im więcej oglądam zdjęć Pedra z Wielkopolski, tym bardziej fascynują i pociągają mnie tamtejsze żelazne szlaki. Szacunek dla autora! :) |
|
|
M62-1478
23.02.2007 01:47
|
Wg listu przewozowego jadą z Monowic (nie kwestionuję tego, skąd jest węgiel). Codziennie jeździ przez Chrzanów jedna para gagarów RP. :) |
|
|
060Da-2222
22.02.2007 12:06
|
konkretnie miejscowość Młoszowa. Miejsce, w którym wiele godzin przesiedziałem na trawie z aparatem w ręku... ;) Szkoda tylko, że zdjęcie tak ciemne. Swoją drogą, to na WRP wrzuciłem zdjęcie z miejsca ok. 800 m dalej w stronę Dulowej. :) |
|
|
SU45-064
19.02.2007 18:03
|
Fajny błysk w oku suki. :D Fota też niczego sobie. :) |
|
|
"Niech żyje kolej"
06.02.2007 16:13
|
A ja prawie identyczne ujęcie widziałem na galerii Tomka Florczaka. :D |
|
|
Ol49 + Bipa
06.02.2007 15:28
|
Kto w ogóle wymyślił to malowanie bip i bohunów? Czy wszystko musi być pstrokate, żeby się podobać?
I jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby sugestie na PKP cokolwiek zdziałały... :( |
|
|
|
|
EU07-182 i ET21-345
05.02.2007 18:34
|
Wg rozkładu to jest TLK. Możliwe też, że jest to P 83205 lub P 13201 z ponad godzinnym spóźnieniem. |
|
EU07-182 i ET21-345
05.02.2007 17:11
|
To miło, że się podoba. :) Właściwie w czasie tygodniowego pobytu w Poroninie zrobiłem tylko jedno w miarę porządne zdjęcie, wszystko przez brak synchronizacji pociągów z nartami. To był akurat już dzień wyjazdu, więc wstałem o 6 i na nogach popylałem z ośrodka na motyw. :) A w widocznej na zdjęciu zagrodzie pierwszego dnia był koń, niestety tylko wtedy. :( |
|
|
Zdawka do Czatkowic I
03.02.2007 23:00
|
Aparatu niestety nie zmieniłem, ale się na to szykuję. Akurat wtedy z okazji pobytu starego złoma w remoncie pożyczyłem od rodziców "trochę" lepszy sprzęt. ;) Możliwe, że w poniedziałek uderzę znów na jakiś pociąg do Czatkowic. |
|
|
SM30-231
03.02.2007 11:05
|
Na zdjęcia ze Szczucinki mógłbym patrzeć w nieskończoność - świetny klimat. :) Ponoć można tam teraz złapać zdawkę. |
|
|
ET22-419
04.01.2007 22:20
|
Cóż, każdy ma swój gust. Mi się zdjęcie bardzo podoba- głównie ze względu na skład i lokomotywę. Motyw też jest ładny - całokształt jak dla mnie bomba. ;) |
|
|
EU06-10+07
03.01.2007 17:41
|
Owszem - lecz na podlinkowanym zdjęciu jest ten sam pociąg i sprawa wyjaśniona pisemnie. ;) |
|
|
ET22-419
03.01.2007 16:53
|
Zachwytom nie ma końca - piękny motyw, piękny byk (druga moja ulubiona kombinacja malowania i świateł), piękny skład! Gratulacje! :) |
|
|
TEM2-019
02.01.2007 21:09
|
Szlak Chrzanów-Płaza. Już o tym kiedyś rozmawialiśmy. :) Chrzanów CPN to tylko towarowa bocznica szlakowa, podobnie jak ZMO (tory rozebrane) i KiPD ?elatowa. Pogorzyce to przystanek osobowy; jeszcze kilkanaście lat temu zatrzymywały się tu SP42 z bipami, potem kible. Wiele ludzi jeździło z Chrzanowa do pracy, a z osiedla Stella do szkół w centrum Chrzanowa. Podobno ostatnio do Płazy przejechała zdawka, a Zakłady Wapiennicze w Płazie rozkręcają się na nowo i uruchomią ruch kolejowy. Niestety na przejeździe w Pile Kościeleckiej tory usunięte, więc pociąg już tam nie przejedzie. Ciekawi mnie tylko, jakie lokomotywy elektryczne (a wcześniej spalinowe, nie licząc SM42) pojawiały się na linii. W końcu przez 9 lat elektryfikacji musiał przejechać jakiś "elektryczny" towar... Jeśli ktoś posiada jakieś wspomnienia czy zdjęcia związane z linią, to prosiłbym o kontakt na e-mail: qnt(at)tlen.pl. Zresztą dane są w profilu. Jetsem pasjonatem tej linii i każda, nawet najdrobniejsza informacja o niej jest dla mnie na wagę złota. Ja przeprowadziłem się do Chrzanowa w roku 1999, a moje -że tak powiem- możliwości eksploracyjne były znikome, więc nie mam prawie żadnych wspomnień związanych z linią. Jedyne co pamiętam, to powtarzacz stojący na wysokości Zakładów Mięsnych (dziś nie ma po nim śladu) oraz cysterny na bocznicy CPN. Kawałek dalej pozostałości po elektromagnesie (rezonatorze) SHP. Dawniej wzdłuż toru stała linia teletechniczna, ale bardzo niewiele z niej pozostało. Ech, strasznie przygnębiające - upadek polskiej kolei w pigułce (linia jest dość krótka). :( |
|
|
EU06-10+07
01.01.2007 21:56
|
Sprawa wyjaśniona w opisie do TEGO zdjęcia. |
|
|
SU46-047
26.12.2006 13:36
|
Niezwykłe malowanie, pierwszy raz się z nim spotykam. Mimo to niespecjalnie mi przypadło do gustu - jednak te "skrzydła" i strzałki były najlepsze. :) |
|
|
SM42-581
18.12.2006 22:03
|
Tam jest aż taki podjazd, że z 5 wagonami muszą 2 stonki jechać? |
|
|
SP32-207
17.12.2006 21:24
|
Jaa.... Ekstra fota! :O |
|
|
EU07-221
16.12.2006 20:18
|
O ile wiem, to właśnie ta lokomotywa jako pierwsza wjechała na nowo wybudowany Dworzec Centralny w Warszawie. :) Tutaj link do reportażu o budowie dworca. |
|
|
Beczkowiec
16.12.2006 18:11
|
...jest piękne. :O Super fota! |
|
|
ST44-313
14.12.2006 20:06
|
bardzo ciekawe wagony, jedne z moich ulubionych. ;) |
|
|
ST44-313
12.12.2006 17:31
|
Byle pociągi jeździły z sensownym rozkładem. Bo bez tego linia może ponownie umrzeć. :( |
|
|
SM48-013
10.12.2006 22:31
|
Czy wiecie coś na temat zakupu TEM18 dla LHS? Wyczytałem w gazecie, że "TEM18 mają ciągnąć składy z terminalu w Sławkowie do granicy z Ukrainą i zastąpią używane dotychczas TEM2". Za jakiekolwiek informacje z góry dzięki. ;) |
|
|
ST44-399
06.12.2006 00:36
|
Dla mnie kształt gagara jest dużo bardziej pociągający niż rumuna. ;) Według mnie kult tych maszyn może być zupełnie podświadomy - np. w dawnych latach w czasie podróży na wakacje często widywaliśmy gagariny i nasz mózg złapał takie skoajrzenie, że gagar=przyjemność. Tak samo z innymi lokami. Tutaj może decydować też, czy ktoś ma wrodzony popęd ;) do brutalnej siły i ciężkiej maszynerii czy też do "nowoczesnej techniki" (tzn. rumun :P). |
|
|
Shit!
06.12.2006 00:16
|
Dobre! ;D Naprawdę nieźle złapane. Może nie pies który jeździł koleją, ale prawie. ;)) |
|
|
Ku jasności
04.12.2006 23:52
|
Uzywana owszem, ale podobno jedynie nocą tamtędy coś jeździ. :( Szkoda, że do Zalasu tylko SM42 jeżdżą, chętnie zobaczyłbym tam chociaż tamarę lub inny prywatny tabor. |
|
|
ST44-399
04.12.2006 18:10
|
Wydaje mi się, iż Czubol mówił z perspektywy firmy. Biorąc pod uwagę ten punkt widzenia liczy się co innego, niż dla zmarzniętego i głuchnącego mechanika. :P Mimo wszystko jestem fanem gagarów i żadna bezduszna statystyka mnie nie przekona - w końcu czy statystyki i wyliczenia są tak klimatyczne i dają takie wspaniałe Rp1? ;) |
|
|
Ku jasności
04.12.2006 18:01
|
Owszem, tą skałę w postaci kamyków wykorzystuje się jako tłuczeń (podsypkę) pod torami. PKP właśnie po to tam jeździ. :) A swoją drogą to mam pytanie: czy ta linia należy do PLK i czy ma swój numerek? Przy torach stoją słupki kilometrażowe i linia teletechniczna. Ogółem tor ma 7,1 km. |
|
|
SM42-970
03.12.2006 16:46
|
Dzięki za te uwagi, przydadzą się, w końcu cały czas uczę się jak robić dobre zdjęcia. :)
Poza tym jutro kolejny transport wagonów. Postaram się cyknąć coś ciekawego, bo z rana wszystko jest pokryte fajnym szronem. A niedługo będzie coś z [wg mnie] najbardziej klimatycznej linii Ziemi Chrzanowskiej, czyli Krzeszowice-Zalas. |
|
|
Wyrób kosmetyków
02.12.2006 20:01
|
To już wiemy, na czym polega "precyzyjna nanowitalizacja wektorowa skóry" (cytat z reklamy kosmetyków). Trochę zaprawy, odpowiedni sprzęt i wprawna ręka majstra - oto przepis na sukces. ;) |
|
|
|
|