| Statystyka WRP |
Razem zdjęć: 45411 Razem kategorii: 241 Liczba użytkowników: Komentarze: Wyświetlenia:
|
|
|
M62k-1482
21.10.2025 04:41
|
Wracał po naprawie na Ukrainę do Krzywego Rogu, z Sędziszowa już po torze szerokim. |
|
|
WCRC 102
25.06.2025 11:55
|
Lokomotywy widoczne na zdjęciach są sprawne, tym bardziej szkoda że nie wykorzystane. |
|
|
CBRW 166
15.04.2025 00:31
|
Tak, mam w tym miejscu sfotografowane manewry dzień wcześniej. |
|
|
BNSF 5700
02.04.2025 16:41
|
Tak samochód przyjechał droga widoczną obok, tutaj podmiany robi się gdziekolwiek gdzie da się dojechać. |
|
|
Typowy SKPL
24.07.2024 19:38
|
W tym przypadku wszystkie transportowane maszyny przejdą NG i ponownie zobaczymy je w pracy na sieci PLK. |
|
|
AZER 4001
28.05.2024 07:26
|
Barwy podobne bo to jest ten sam właściciel - Spółka Genesee & Wyoming. |
|
|
UP 7112
28.05.2024 07:24
|
To linia dwu torowa. |
|
|
UP 8788
17.05.2024 10:11
|
Oczywiście że można było, spędziłem w okolicy tunelu cały dzień, ruch także dopisywał. W USA wiele dróg biegnących przy torach, jest drogami serwisowymi należącymi do kolei i nie zawsze da się na nie wjechać samochodem, trzeba wtedy wszystko obejść na pieszo, podczas dojazdu na miejsca nie ma też co sugerować się nawigacją bo często wprowadzi nas w błąd. Pracownicy kolei są pozytywnie nastawieni do fotografujących. |
|
|
NS 9737
16.05.2024 21:48
|
Lokomotywa raczej była tutaj na gościnnych występach pod banderą BNSF, przesyły lokomotyw zazwyczaj były realizowane za lokomotywami czynnymi z czoła pociągu, a same maszyny były nieczynne. Zdarza się tak że pociąg np. Norfolk Southern przejmuje przewoźnik BNSF, ale zapina na czoło tylko swoją lokomotywę ze względu na różnice w systemach bezpieczeństwa i tak całość jeździ dopóki lokomotywa nie wróci na swoją kolej macierzystą. |
|
|
DPR-1
05.05.2024 14:43
|
Fakt długa nie jest ale bardzo malownicza. Co do ruchu to się nie zgodzę że niewielki ruch jest typowo Amerykański, owszem są linie gdzie pociągi jadą w określone dni, są takie gdzie za dnia można złapać 2-5 pociągów, ale są też takie gdzie pociąg jedzie średnio co 20-30 minut. |
|
DPR-1
04.05.2024 17:53
|
Ta linia ma 56km i zasilanie 50kV, 60Hz AC. W poniedziałki i wtorki kursują dwa składy, a przez pozostałe dni robocze jeden. Mimo iż to tylko dwa pociągi, da się zrobić trochę fajnych zdjęć, a na fotografowanie schodzi cały dzień od wschodu do zachodu słońca. |
|
|
UP 6431
04.05.2024 15:14
|
Niestety w tym dniu wiało tak że ciężko na nogach było ustać, do tego co chwilę śnieżyce, więc filmów brak z tego miejsca. |
|
|
BNSF 7341
30.04.2024 02:49
|
Do 15 maja jestem w trakcie wypadu :-) |
|
|
S273
17.03.2024 23:06
|
PRD jest w sumie po lewej stronie od lokomotywy, pociąg miał odjazd z PRC. |
|
|
HXN5 0409
02.02.2024 22:54
|
Podzielam Twoje zdanie, wielka szkoda że ta linia już została zamknięta. Wciąż są jednak miejsca w które warto się wybrać, może uda się jeszcze kilka planów zrealizować :-) |
|
|
|
|
HXN5 0409
02.02.2024 01:30
|
Ruch był dobry, aczkolwiek w godzinach kiedy słońce idealnie pasowało w tym miejscu pociągi jeździły akurat w przeciwnym kierunku. Może uda się tutaj wrócić po elektryfikacji :-) |
|
|
DF8B-0248
21.01.2024 21:56
|
Coś tam nagrałem :-) |
|
|
JS 8089
21.01.2024 21:53
|
Tak jak ostatnio indywidualny wyjazd w asyście miejscowych znajomych. |
|
|
JS 8089
21.01.2024 17:45
|
Wszystko było uzgodnione z maszynistą, zarówno miejsce jak i czas :-) |
|
|
|
JS 8089
20.01.2024 11:45
|
To było ostatnie miejsce wykorzystujące trakcję parową w normalnej pracy. Teraz zostały tylko nieliczne wąskotorówki turystyczne. |
|
|
ME1532
17.12.2023 14:38
|
Proszę o utworzenie kategorii ME/SU175 i przeniesienie tam zdjęć, zapewne z biegiem czasu pojawi się ich więcej. |
|
|
M61-020
30.08.2023 21:41
|
Wypad na Węgry jak zwykle udany. Nohaby należą do stowarzyszenia miłośników i bardzo często prowadzą pociągi specjalne/pasażerskie, lub towarowe/robocze które w większości dostarczają środków na utrzymanie lokomotyw. |
|
|
Mbxd2-310
04.07.2023 09:59
|
Jak zauważyłem to mniej więcej połowa wagonu była zajęta, ale to też początek sezonu. |
|
|
S273 w Pieniężnie - II
08.04.2023 14:26
|
Sam wiadukt jest bardzo ciekawy, ale niestety na tyle zarośnięty że sensowne zdjęcie da się zrobić tylko z drona. |
|
|
S273 w Pieniężnie - IV
08.04.2023 14:05
|
Coś jeszcze dodam, wpadło trochę ciekawych zdjęć, a sama stacja w Pieniężnie jest bardzo klimatyczna. |
|
|
TEM2-232
19.03.2023 00:11
|
Ten akurat jechał do naprawy, za kilka miesięcy wróci już w nowych barwach przewoźnika VHID. |
|
|
ET22-676
04.01.2023 17:26
|
Smardzów to najbliższą miejscowość na mapie od miejsca wykonania zdjęcia, widoczna powyżej. |
|
|
ST43-115
29.12.2022 20:02
|
Szczakowa Północ ma oddane niedawno połączenie ze stacją Jaworzno Szczakowa, tor odchodzi z rejonu JSC. Tor ze Szczakowej Północ do JCA jest docelowo niestety do rozebrania. |
|
|
Px29-1704
11.10.2022 21:55
|
To akurat z drzewa :-) |
|
|
Kolejowy przekładaniec...
03.09.2022 12:58
|
W Daugavpils został chyba jedyny sensowny duży zakład oferujący dobrą jakość napraw/remontów lokomotyw spalinowych produkowanych w byłym ZSRR. |
|
Kolejowy przekładaniec...
03.09.2022 09:54
|
Widzę że ostatnio modne jest powielanie niesprawdzonych informacji, głownie z jakiś stron z FB. Garaginy jadą na Łotwę na naprawę, nie na modernizację, węglarki jadą na naprawę do Łap, a wagony osobowe na pocięcie i to bynajmniej nie do Sokołowa Podlaskiego a do Siedlec. |
|
|
BR285-123
07.08.2022 00:06
|
Racja! Już poprawiłem. |
|
|
S2111
03.08.2022 21:52
|
Tego dnia jechała jeszcze jedna para PKP Cargo na ST44, więc raczej słabo. |
|
|
S273
12.06.2022 15:53
|
Tak robił za masę hamującą, są dwie sztuki. |
|
|
33-504
17.04.2022 19:08
|
Niestety normalnie parowozy wykonują tylko manewry na terenie kopalń, trzeba trafić żeby coś się działo, jak byłem tam kilka lat temu to drużyna brała w "łapę" i robiła manewry do zdjęć. Jeśli chce się sfotografować coś więcej pozostaje dołączyć do grupy organizującej pociągi na zamówienie. |
|
|
83-159
16.04.2022 21:41
|
Około 8 km, i kolejne 2 km jednotoru. |
|
83-159
16.04.2022 14:05
|
Szlak dwutorowy, prowadzi on aż do ładowni Grivice, dalej do ostatniego miejsca jest jeden tor. |
|
|
33-236
16.04.2022 14:04
|
@Jaco, jednak nie. Remont kapitalny przechodzi obecnie jedna z maszyn produkowanych w Poznaniu, druga miała wykonywane drobne naprawy w dniu wizyty na lokomotywowni. |
|
33-236
16.04.2022 12:51
|
Lokomotywy wciąż wykonują planowo prace manewrowe na terenie kopalń Sikulje i Dubrave, jednak w ostatnich dniach odbywały się dodatkowe jazdy na zamówienie grupy fotografów Farrail Tours. |
|
|
S273
13.03.2022 14:49
|
@Jaco 541, 608, 629, 004, 022, 017, 024 |
|
|
SU46-008
01.01.2022 14:16
|
Tak, miało to na celu przygotowanie lokomotyw do transportu, w tej sytuacji kluczową rolę odgrywa układ biegowy lokomotywy. |
|
|
ST43-115
24.12.2021 23:35
|
Dzięki za pozytywne komentarze, aczkolwiek są tutaj na pewno lepsi ode mnie :-) @ Paweł Winnicki, dziękuję za pozytywny komentarz, fakt że dobrze mieć pracę do której wychodzi się z przyjemnością i którą można połączyć z pasją. Ciągle czeka aż otworzysz w pełni swoje archiwum z każdym kolejnym dodanym przez Ciebie zdjęciem wspomnienia dawnej kolei którą pamiętam wracają. Zawsze czekam na kolejne zdjęcia, szczególnie na te z lokomotywami serii SP32 w roli głównej, które bardzo pozytywnie wspominam. |
|
|
M62-1457
23.08.2021 10:18
|
Akurat w tym przypadku cały czas pracowała lokomotywa M62, człon D1 w większości jechał wygaszony. |
|
|
ВЛ8м-531
20.08.2021 13:12
|
Już się zgadza :-) |
|
|
TEM2-204
14.03.2021 18:35
|
@Jaco To jest nowa sieć nie oddana jescze do eksploatacji. W tym miejscu jest przygotowana tak aby koparka mogła załadować lub rozładować wagony. |
|
|
SM42-053
22.02.2021 09:03
|
Zdjęcie zdjęcia, akurat nie było innej możliwości |
|
|
JS 8225
04.01.2021 19:46
|
Nie ma już żadnego sprawnego QJ, ale jak wspominali mi koledzy istnieje wiele parowozów QJ które bez większego problemu dało by się uruchomić, może jeszcze się doczekamy. |
|
|
ST44-1204
30.11.2020 19:19
|
Kasper tak zdjęcie zrobiłem z dachu :-) |
|
|
M61-001
20.08.2020 11:28
|
ISO200, 1/640s, F7.1 |
|
|
M62-127
05.08.2020 12:42
|
Dokładnie jest tak jak pisze Filip, z jednej strony jest sprzęg śrubowy, z drugiej samoczynny. Maszty pełnią rolę oświetleniowych, widać zainstalowane na nich oprawy. |
|
|
M61-019
04.08.2020 21:42
|
Tak masz racje to była 001. Również miło było Cię poznać! |
|
|
M62U-375B
10.07.2020 21:03
|
Tego dnia dwie pary składów z kamieniem na M62U, oraz skład FPL-u, chyba ładował się w Wapiennie później. |
|
|
Bankowe foto
25.05.2020 23:34
|
Ja z kolei bardzo się cieszę że koledzy publikują swoje fotografie i można zobaczyć jak kiedyś kolej w Polsce wyglądała. Wcześniej pojawiało się wiele fotografii kolegów zza granicy, a teraz "swoi" otwierają swoje szuflady co bardzo doceniam i liczę na więcej :-) |
|
|
M62-961
17.05.2020 23:02
|
Nie jeździ, stoi odstawiony we Włosienicy. |
|
|
Pt47 Stefanowo
29.03.2020 22:07
|
Pozwolę sobie wtrącić swoje trzy grosze w tej dyskusji. Tak się składa że wylatywałem do Chin w styczniu kiedy w Polsce jeszcze nic nie mówiło się o żadnym wirusie. Zresztą jak się następnie okazało byłem zmuszony skrócić swój pobyt który miał trwać ponad 3 tygodnie a zakończył się po jednym.
Na pewno nie jest prawdą że całe Chiny "stanęły". Odizolowana została prowincja Hubei i miasta z największą liczbą przypadków wirusa. W pozostałej części nadal działała część zakładów oraz przewóz towarów, w Pekinie ruch był dużo mniejszy, ale ludzie dalej pracowali, przemieszczali się, chodzili na spacery poza obszary miejskie.
Więc dla czego wróciłem? Nie było tak żeby ktokolwiek mnie z Chin wyganiał. W sytuacji kiedy dotarłem prawie do Sandaoling, i zaczęto zawieszać połączenia pasażerskie, zamykano część hoteli, mówiło się o odwołaniu lotów, mogłem zostać i czekać aż wszystko się unormuje i będzie możliwość powrotu do domu, albo zrobić to od razu co też uczyniłem.
Należy brać poprawkę na to co serwują nam media ...
Patrząc na sytuację w Polsce duża część ludzi łącznie z rządzącymi popada w jakąś paranoję, i to masowe wykupowanie towarów ze sklepów ...
Pomimo wprowadzonych obostrzeń, prawno nie zabrania nikomu wychodzić z domu, pomijam fakt że na siłę przeprowadzić się chce wybory prezydenckie co moim zdaniem samo w sobie zaprzecza wprowadzanym obostrzeniom.
Ludzie którzy mogą pozwolić sobie na siedzenie w domu z różnych powodów niech siedzą, ale nie wszystkich to dotyczy. Ja cały czas normalnie pracuję więc czemu by przy okazji nie zrobić jakiegoś zdjęcia, robiąc to jestem sam więc zagrożenie jest mniejsze jak w pracy. Czemu by nie wybrać się za miasto pospacerować?
Życzę wszystkim zdrowego rozsądku i zdrowia, i nie popadajmy w paranoję. |
|
|
Elektrykiem po bezdruciu
14.03.2020 12:25
|
Można się zgadzać lub nie ale specyfikacja producenta jest jasna i mówi ona tak jak wyżej napisał Jaco. Nie tylko tutaj mamy do czynienia z sytuacją gdy przewoźnik próbuje wykorzystywać lokomotywę elektryczną z silnikiem dojazdowym będąc przekonanym o tym że sprawdzi się to tak jak normalny diesel, ale tak nie jest. Przy eksploatacji niezgodnie ze specyfikacją należy się liczyć z szeregiem konsekwencji w przypadku awarii, które się zdarzają. |
|
|
M62U-375B
01.03.2020 19:11
|
Trafiliśmy jeden pociąg po czym gagarin zaliczył usterkę i na kolejnym pociągu pojechała BR232. Dzień wcześniej gagarin wrócił z serwisu po poprzedniej usterce ... Ten z literką A podobno jest dużo bardziej awaryjny, i rzadziej go widać na szlaku. |
|
|
DF4D-4258
04.02.2020 16:43
|
Nie, pociągiem niestety zbyt długo to trwa. Lot samolotem to jakieś 9h więc zdecydowanie korzystniej. |
|
DF4D-4258
03.02.2020 20:32
|
Niestety wyjazd musiałem z powodu epidemii zakończyć ponad dwa tygodnie wcześniej, zdjęć niestety nie mam zbyt wiele, może jeszcze kilka się znajdzie. Na tej linii z pociągami towarowymi kursują tylko HXN5, z pasażerskimi DF4D, pozostałe wymienione przez Ciebie lokomotywy można spotkać na innych liniach. Ruch był bardzo dobry, 4 pary pociągów pasażerskich, i 6-8 towarowych, przez jakieś 8 godzin. |
|
|
DF4D-0019
30.01.2020 23:52
|
Już nie krąży... Musiałem skrócić wyjazd o ponad 2 tygodnie w związku z tym co się teraz dzieje. |
|
|
Na Southcie w Chicago
08.01.2020 09:09
|
Bardzo dobre! Czemu właściwie "serce w przełyku"? Nieciekawa dzielnica miasta? |
|
|
2ТЭ10У-0501
07.01.2020 22:48
|
To miejsce wcale nie jest normalnie dostępne, trzeba było nieco zaryzykować:-) Na zdjęciu 10 wagonów i 6000KM które na prawdę się przydaje. |
|
|
TEM2-304
19.12.2019 00:27
|
Tak to worki z piaskiem. |
|
|
UFO 8837
08.12.2019 10:07
|
Lokomotywa zasilana napięciem stałym 1500V, porusza się po wydzielonych zelektryfikowanych torach na Hucie. Lokomotywa sterowana tylko radiowo, w kabinie nie ma wyposażenia. Pojazd pracuje tylko i wyłącznie przy opróżnianiu wagonów na wywrotnicach, wagony ochronne służą do bezpiecznego wepchnięcia pierwszych wagonów przeznaczonych do opróżnienia na wywrotnicę, gdzie sieć trakcyjna kończy się kawałek wcześniej. Pierwszy wagon ochronny posiada budkę dla maszynisty/ustawiacza który obsługuje lokomotywę. |
|
|
M62-1457
23.09.2019 13:26
|
@Tadzik mam serię zdjęć nieco wcześniej ale niestety coś na nich z ostrością nie zagrało. |
|
|
M62-1556
24.07.2019 18:09
|
Teoretycznie powinien być taki sam, aczkolwiek mam wrażenie że odcień na dragonie jest nieco inny/ciemniejszy. |
|
|
JS 8197
20.07.2019 22:47
|
Przy okazji tego zdjęcia chciał bym zapytać, czy jest ktoś chętny na wypad do Chin w styczniu 2020? |
|
|
ET22-829
20.07.2019 22:44
|
Tak, ale nie wiem co ten pojazd tam robi. |
|
|
T478.2 011
04.06.2019 21:03
|
Przy drodze jest mały parking, i tam trzeba zostawić auto i jest dojście kilkadziesiąt metrów w górę (pewnie lekko ponad 100), drogi żadnej tam nie ma. |
|
|
ET40-43
30.04.2019 09:14
|
Maciej, rozwiń myśl. Lokomotywy są na tyle awaryjne że Lotos z nich rezygnuje? |
|
|
SY 1772
12.02.2019 11:04
|
Steam Festival 2019 odbywa się co roku w styczniu i trwa jakieś 2 tygodnie. Co dzień uruchamianych jest od jednego do trzech pociągów obsługiwanych parowozami SY z lokomotywowni w Diaobingshan gdzie znajduje się także muzeum. Pociągi poruszają się zazwyczaj po liniach przemysłowych/kopalnianych których w okolicy jest bardzo dużo, na co dzień nie dostępnych dla pociągów pasażerskich. Mój pobyt w tej okolicy był jak najbardziej zamierzony, jednak mam pewien niedosyt gdyż byłem tam tylko dwa dni. |
|
|
JS 8077
01.02.2019 08:40
|
Tak, regularna normalna praca w Sandaoling. Są jeszcze miejsca gdzie pracują pojedyncze egzemplarze, lub są uruchamiane okresowo. |
|
|
JS 8197
28.01.2019 12:40
|
Bardziej skomplikowana jest sprawa całej organizacji, obecnie jest to rejon w którym występują silne napięcia, jest sporo policji i posterunków. Są miejsca w które można wejść, są takie gdzie trzeba mieć pozwolenie i są takie gdzie się nie dostaniesz i to wszystko trzeba wiedzieć żeby nie narobić sobie problemów. Policja interesują się obcokrajowcami. Sam teren jest tak rozległy że potrzebna jest osoba z samochodem i znajomością terenu. Jak potrzebujesz bardziej szczegółowe informacje napisz do mnie na adres e-mail. |
|
|
Ostatni Bastion I
26.01.2019 21:58
|
Nie, podczas tego wyjazdu skupiłem się w zasadzie na 3 miejscach: Sandaoling, Diaobingshan i Fushun. |
|
|
|
|
Ostatni Bastion I
26.01.2019 13:28
|
Oczywiście że było warto! Czas zleciał bardzo szybko, co dzień było co robić :-) |
|
|
|
|
Ostatni Bastion II
26.01.2019 12:01
|
Taki efektowny przejazd można uzyskać tylko po uzgodnieniu z maszynistą w danym miejscu. Najbardziej efektowne przejazdy były oczywiście w wykonaniu "starych" maszynistów którzy doskonale znają te maszyny. Lokomotywy opalane są normalnym węglem który ładowany jest obecnie do tendra w tym samym miejscu co wagony, czyli na terenie kopalni. |
|
Ostatni Bastion II
26.01.2019 10:13
|
Pawle to są tereny pustynne, w miejscach wykonania tych zdjęć jest tylko piach i kamienie. |
|
|
641 330
09.01.2019 10:59
|
Tak, wszystkie w Serbii mają oryginalne silniki. |
|
|
M62-1793
17.12.2018 16:21
|
Różnie przyjeżdżają, widuje 2 - 5 razy w miesiącu. |
|
|
ET21-427
28.10.2018 16:06
|
Poprawiłem :-) |
|
|
M62-194
12.10.2018 18:13
|
Tak węglarki PKP Cargo. |
|
|
740-107
09.09.2018 17:52
|
Racja mieliśmy wykupione pozwolenia, aczkolwiek żadna ochrona za nami nie biegała :-) |
|
740-107
08.09.2018 13:52
|
Jak to się skończyło? Nie mieliśmy tam żadnego problemu. |
|
|
401Da-115
03.09.2018 09:50
|
Widoczny na zdjęciu skład wagonów jest wlasnością firmy Dolata, wagony te jeżdżą tylko do Gniewkowa, rozładunek zawsze odbywa się w oklicach Poznanka, najczęściej jest to Palędzie. |
|
|
ВЛ11М-009
01.07.2018 23:00
|
Mam odmienne zdanie na ten temat. Od kiedy posiadam konto na WRP średnia to nie całe 2 zdjęcia na dzień i nie uważam żeby było to dużo. Posiadam fotografie którymi chciał bym się z użytkownikami podzielić więc je dodaję. Jeśli komuś moje fotografie przeszkadzają lub nie podobają się nie musi ich oglądać, pomijam fakt iż ostatecznie o dodaniu zdjęcia decyduje administracja, a nie wszystkie dodawane przeze mnie fotografie pojawiają się na stronie. |
|
ВЛ11М-009
27.06.2018 21:12
|
To nie są zdjęcia z jednego dnia, poza tym nie dodaję ich codziennie. |
|
|
2M62-1001
20.06.2018 16:04
|
Jescze się nie wyprowadziłem, skąd ten pomysł? :-) |
|
|
ВЛ8м-528
18.06.2018 09:01
|
Tak, ten most jest chroniony. |
|
|
T669.1-046
18.05.2018 19:41
|
Akurat w sobotę wszytkie hale były zamknięte i nie było tam nikogo, jakoś trzeba było sobie poradzić :-) |
|
|
2620 016
26.04.2018 13:01
|
Obecnie tylko jeden nohab jest sprawny i używany bardzo sporadycznie głównie przy pociągach towarowych, przy pasażerskich tylko w sezonie letnim i do tego trzeba by mieć szczęście. Pozostałe 3 lokomotywy raczej nie doczekają się naprawy. |
|
|
661 268
22.04.2018 18:44
|
Ciężko jednoznacznie powiedzieć, zdecydowanie najmniej jechało na odcinku Doboj - Lukavac (1 pociąg), kursują pociągi do elektrowni w Tuzli z Lukavac, Donje Dubrave, Oskova (2 osiowe węglarki, różna częstotliwość), jeżdżą pociągi z Vinkovci (różna częstotliwość, pociągi jadą z oblotem w Tuzli towarowej), z Lukavac jeździ także co dzień koks do Zvornika. |
|
|
740-113
22.04.2018 18:38
|
Na taśmociągu są dokładnie niekompletne osłony. Ładowano tutaj węgiel brunatny. |
|
|
661 268
21.04.2018 16:32
|
Pociągów pasażerskich 2 pary na dzień, z towarowymi znacznie lepiej 4 - 8 w ciągu dnia się trafiało. |
|
|
HSH 2003
16.04.2018 17:27
|
Jadąc tam zastanawiałem się czy jeszcze będzie tam cokolwiek stało, najaktualniejsze zdjęcia były z przed kilku lat. |
|
|
740-108
16.04.2018 17:25
|
Dwa tory idą na odcinku od Banovići do Grivic. Banovići - Oskova, i Grivice - Besin to jeden tor. |
|
|
T669.1 054
15.04.2018 16:18
|
Tamtejsze koleje dalej wyglądają jak by za chwilę miały zakończyć działalność, do Vlore nie ma obecnie żadnego pociągu. |
|
|
T669.1 054
13.04.2018 07:39
|
Liczyliśmy się z tym że ta lokomotywa może pojechać na pociągu gdyż w Durres jej nie widzieliśmy. W przeciwnym kierunku jechał już zielony klasyk.
@Eli, tak to są niemieckie wagony. |
|
T669.1 054
12.04.2018 19:56
|
Właśnie to była wielka zagadka, z informacji jakie miałem wynikało że jeszcze niedawno jeździł tylko pociąg Durres - Kashar, na miejscu okazało się że w tym dniu kursował skład w relacji Durress - Shkoder, oraz dwie pary Durres - Elbasan, szkoda bo jedna para według rozkładu powinna dojeżdżać do Librazhd, czyli odcinkiem malowniczej linii prowadzącej do Pogradec. Z terenu depo widzieliśmy także jeden pociąg towarowy, który niestety szybko schował się na bocznicy portu. Jednym słowem mówiąc to co pojedzie jest podobno wielką zagadką, dla nas jednocześnie była to miła niespodzianka. |
|
|
M62-194
12.04.2018 18:44
|
Jechał tylko nurek AWT luzem, a później wracał z pociągiem. A poza tym 12 pociągów na M62. |
|
|
SP42-231
22.02.2018 20:55
|
Już poprawiłem, 2002 powinien być. |
|
|
ST44-1212
23.01.2018 11:43
|
W tym dniu widziałem tylko 1212 i 1232 jeździł do spółki z jakąś stonką. |
|
|
401Da-397
19.01.2018 19:07
|
Widziałem w Malborku tak samo pomalowaną 401Da i właśnie logiem HSL. |
|
|
SU45-214
18.01.2018 14:35
|
Jak na razie wszystkie zakupione lokomotywy istnieją, żadna nie została skasowana. |
|
|
459 021
09.12.2017 22:00
|
Dwie lokomotywy eksploatuje węgierska firma Kárpát (021, 022), lokomotywy M61-001, 006, 019, 020 należą do fundacji MÁV Nosztalgia Kft., M61-002 (nieczynna), 010, 017 należą do fundacji NOHAB-GM Alapítványhoz. Warto zwrócić uwagę że NOHAB-GM Alapítványhoz jest także właścicielem sprowadzonych na Węgry lokomotyw 3.623 (M61-000), oraz 5201 (ex.SNCB), obecnie lokomotywy są nieczynne jednak są plany ich uruchomienia. Poza lokomotywami eksploatowanymi na co dzień w firmie Kárpát, resztę spotkać można przy obsłudze pociągów specjalnych, lub sporadycznie roboczych lub towarowych co pozwala na utrzymanie tych lokomotyw w ruchu. Istnieje także część lokomotywy M61-004 która uległa wykolejeniu, ustawiona jest jako pomnik w miejscowości Tapolca. |
|
|
448 517
09.12.2017 00:16
|
Tak niektóre lokomotywy były przystosowane do zabudowy sprzęgu SA3. |
|
|
ЧМЭ3 1320
17.11.2017 11:14
|
Tak oznaczenie rosyjskie także pozostało. |
|
|
LDE130-010
31.10.2017 21:44
|
W ruchu są na pewno 3 sztuki, mieliśmy cynk o lokomotywie należącej do CFR Infrastruktura, ale akurat pojechała gdzieś na szlak na roboty torowe i nie udało się jej znaleźć. |
|
|
SU45-192(4)
22.10.2017 13:14
|
Haha i ten napis - ZNTK Brzesko. Za taką kasę można jakiegoś gagarina albo BR232 kupić. Powodzenia :-) |
|
SU45-192(4)
29.09.2017 08:26
|
W ZNTK Poznań podczas napraw montowano tłoki firmy Mahle. Fakt, faktem że silniki spalinowe od początku były słabą stroną tej lokomotywy, o ile korbowód bokiem nie wychodził za często w tego typu silnikach, to zacieranie na panewkach poprzez kiepskie ich smarowanie, pękanie śrub korbowych było częstymi przypadkami. Pewne modyfikacje wprowadzane były podczas napraw w ZNTK Poznań, ale i tak niewiele poprawiało to niezawodność tych silników. Podejrzewam że z tych samych powodów nie naprawia się już serii SU46 która posiada te same silniki po niewielkich modyfikacjach, brak nowych części zamiennych też odgrywa tutaj dużą rolę. |
|
|
M62-1457
11.09.2017 22:19
|
To nie są Kwasy, lokalizacja jest prawidłowa:-) |
|
|
НП1-026
11.09.2017 00:09
|
Masz rację, wysyłam zdjęcie do podmiany. Coś tam się chyba dostało na matryce. |
|
НП1-026
10.09.2017 20:42
|
Z bliska nie mam, wygląda to tak jak OPE1AM. |
|
|
ВЛ11М-150
10.09.2017 20:40
|
Potrzeby trakcyjne, na popychu jechały jescze 2 lokomotywy. |
|
|
ОПЭ1АМ-085
03.09.2017 10:10
|
Wysłałem do podmiany, dzięki. |
|
|
ТГМ6А-1013
29.08.2017 20:48
|
Jedna nie dała by rady wepchnąć wagonów na widoczne miejsce. |
|
|
M62УП-0031
26.08.2017 20:06
|
Racja, miejsce to Jezupol, poprawione. |
|
|
DA-130-023
29.05.2017 18:32
|
Rumun 002 jest także wyłączony z eksploatacji. Wagony oczywiście holenderskie, ale co tam robią i jakie jest ich przeznaczenie nie udało mi się dowiedzieć. |
|
DA-130-023
29.05.2017 12:41
|
Ogólnie na pewno istnieje 8 lokomotyw w różnym stanie od złomów po czynne, jak na razie udało mi się złapać 3 w tym jedna była niestety w danym dniu zastawiona wagonami, przy następnej okazji może uda się coś jeszcze złapać. |
|
|
|
|
06 080.2
22.05.2017 00:03
|
W pochmurny dzień, można wykonać coś znacznie lepszego :-), mam jeszcze jedną wersję z całym wiaduktem oraz fragmentem jeziora po prawej, ale wypalone niebo nie zachęca do publikacji. |
|
|
L45H-099
10.05.2017 18:33
|
W tym przypadku z napisów umieszczonych na wagonach wynikało że ważyły one prawie 17 ton co przy próżnym składzie dawało 204 tony, podejrzewam że ładowny skład ma waży około 500 ton. W tym przypadku profil linii jest sprzyjający gdyż próżny skład całą drogę do kopalni porusza się pod górkę, ładowny wystarczy ruszyć z miejsca i tylko hamować. |
|
|
60 1139-4
08.05.2017 15:21
|
Tak udało się sfotografować jedną lokomotywę LDE130, druga w tym dniu była schowana w hali. Ogólnie udało mi się sfotografować 3 lokomotywy tego typu, wiem że na pewno istnieje 8 lokomotyw, może uda się znaleźć kolejne następnym razem. |
|
|
07 047.4
08.05.2017 15:16
|
Warto dodać że skład chwilę wcześniej zjechał z widocznego w tle wzgórza. Po lewej stronie można dostrzec fragment torowiska. |
|
|
L45H-099
01.05.2017 18:31
|
Wagony produkcji najprawdopodobniej Rosyjskiej z hamulcem Matrosowa. |
|
L45H-099
01.05.2017 18:30
|
Tak to wąski tor. W Rumunii zostało jeszcze sporo takich wąskotorówek. Ta konkretna łączy kopalnię wapienia z cementownią i ma ok. 15km, łącznie pracuje na niej 6 lokomotyw L45H z czego aż 5 co dzień jest w ruchu. Za dnia pojechało co najmniej 12 pociągów! |
|
|
Trio Ecco Rail
05.11.2016 10:58
|
Ooo Paweł fajne zdjęcie mi zrobiłeś :-), akurat prowadziłem ten pociąg. Skład załadowany jest zbożem. |
|
|
ZNTK Poznań
07.10.2016 16:58
|
Piękny kawałek historii, budynek widoczny z tyłu został chyba wyburzony jako jeden z pierwszych przy okazji likwidacji torowiska. |
|
|
2ТЭ10М-3604
09.09.2016 11:06
|
Kasper zdjęcie jest po zabiegach o których piszesz, u mnie wygląda dobrze. |
|
|
2ТЭ116-1106
08.09.2016 09:15
|
Kamer na pewno nie było. Między sekcjami znajdują się tylko małe dolne światła, te powyżej są zamontowane dodatkowo, fabrycznie ich nie ma, jednak każda sekcja 2ТЭ116, czy też np. 2ТЭ10 lub 2M62 może poruszać się samodzielnie. |
|
2ТЭ116-1106
07.09.2016 20:16
|
Ku naszemu zdziwieniu obsługa maszyny najzwyczajniej w świecie prowadziła swój pociąg niebyt interesując się tym co dzieje się przed nimi :-) |
|
|
EL21-057
04.09.2016 10:17
|
EL21 posiada tak jak napisał Jacek układ osi Bo'Bo'Bo'. |
|
|
2ТЭ10У-0487
03.09.2016 12:10
|
To wagon sprężarka dla obsługi urządzeń wyładunkowych widocznych w składzie hopperów. |
|
|
ST44-1212
27.07.2016 23:21
|
Obecnie ruch bardzo słaby 3 pociągi na dzień, czasem jakiś prywatny nie ma reguły. |
|
|
46.03
10.05.2016 00:28
|
Tak to moje zdjęcia. Parowóz na żywo robi wrażenie. |
|
|
16.27
22.04.2016 19:12
|
Przypadek, dowiedzieliśmy się chyba na 3 dni przed wyjazdem i musieliśmy zmodyfikować nieco plan i zostać dłużej, ale warto było, sama impreza trwała 3 dni, my zachaczyliśmy tylko 1 dzień, trzeba śledzić kiedy będzie kolejna. |
|
|
2M62-1149
03.03.2016 19:53
|
Jakie problemy kolega ma na myśli? Autem normalnie granice przekraczaliśmy poza sporymi kolejkami problemu żadnego nie było.
Radziol wersję ruchomą oczywiście posiadam, podam linka jak będzie dostępna w internecie. |
|
|
448 403
03.03.2016 19:49
|
Przewoźnik państwowy eksploatuje już tylko zmodernizowane lokomotywy DVM2 jak na zdjęciu, jednak wciąż w ruchu zachowało się wiele oryginalnych lokomotyw u przewoźników prywatnych. |
|
|
EU07-206
08.02.2016 17:42
|
Do pociągu dobierana była lok. TEM2 na tej stacji. |
|
|
Quentin
23.11.2015 10:12
|
Bardzo przykra wiadomość, do tej pory ciężko mi w to uwierzyć..... :-( |
|
|
TEP60-0924
27.09.2015 23:42
|
Tak linia do Haapsalu jest już nieprzejezdna, zarośnięta, liczne ubytki w nawierzchni oraz zalane asfaltem przejazdy kolejowe między innymi na terenie samej stacji. |
|
|
2TE116-1097
26.06.2015 08:45
|
To była bodaj budka zwrotniczego :-) |
|
|
2M62U-0188
26.06.2015 08:44
|
Tak to składak, ale nie mam numeru drugiej maszyny. |
|
|
T478.2-011
12.06.2015 10:20
|
Tak, impreza z okazji dnia dziecka. |
|
T478.2-011
11.06.2015 17:57
|
Niestety nie, gagarin jechał dzień wcześniej. W następnym roku będzie trzeba pojechać na 3 dni aby wszystko połapać. |
|
|
D1-552
12.05.2015 11:50
|
Nie jest znana mi dokładna sytuacja zepołów D1, widać jednak gołym okiem że ich stan techniczny nie jest zbyt dobry. |
|
|
2TE10Ł-2303
09.05.2015 16:52
|
Lokomotywy te kręcą się głównie wokół miejscowości: Ocnita, Bielce, Basarabeasca. |
|
|
M62-1410
07.05.2015 19:06
|
Różnie to wyglądało, akurat na tym odcinku jak na zdjęciu. |
|
|
C36-7i 1505
12.03.2015 09:04
|
Tak zarówno na terenach lokomotywowni jak i większych stacjach znajdują się obrotnice. Zdarza się też że maszyny jadą długim nosem wracając z pomniejszych stacji z pociągami zdawczymi. |
|
|
TEM2-172
27.02.2015 16:02
|
Już działa, dzięki za czujność :-) |
|
|
163 042-5
26.01.2015 17:19
|
Czynny był w tym czasie tylko jeden tor - ten po którym porusza się pociąg. |
|
|
w oczekiwaniu na eszelony...
25.01.2015 09:26
|
Węzeł to chyba będzie Zbąszynecki, a Zbąszynek to już Lubuskie mimo że Wielkopolska podkupiła tutaj trochę terenu :-) |
|
|
Atacama
29.11.2014 15:57
|
Zapowiada się seria ciekawych zdjęć :-) |
|
|
ST43-361
14.10.2014 15:58
|
Zgadza się 052, wśród całem masy ST43 kryje się jeszcze SP32-149. |
|
|
C36-7i 1539
22.08.2014 09:08
|
Te ramiona to są do piaskowania lokomotyw, dystrybutor kryje się za lokomotywą. |
|
|
C36-7i 1510
17.08.2014 11:19
|
Ruch na pewno był większy w czasie kiedy Jacek był w Estoni, obecnie po wykuieniu EVR przez państwo przewozy zmalały, średnio w ciągu 6 godzin w zależności od miejsca przejeżdżało od 2 do 5 pociągów prowadzonych maszynami C36-7i czy 2TE116. Obecnie po kapitalnym remoncie infrastruktury jeżdzi sporo pociągów osobowych na spalinowyc i elektrycznych Flirtach, 2 razy dziennie na lini z Tallinna można zobaczyć pociągi na TEP70 i DR1. |
|
|
201Eo-009
02.03.2014 17:15
|
Prowadziłem ten pociąg na odcinku z Trzepowa do Ostrowa, ze Świnoujścia pociąg przyjechał na 201Eo-008, maszyne tą jak i 007 dzierżawi teraz KolTrans. |
|
201Eo-009
02.03.2014 15:56
|
To już wiem kto robił zdjęcia przy A1 w Strzelcach, no i we Florku. Pozdrowionka |
|
|
201Eo-009
01.03.2014 13:35
|
164005/5 Płock Trzepowo - Międzylesie :-) |
|
|
BR231-014
15.09.2013 20:17
|
Do Bielska jechał skład platform pod załadunek drzewa, do Białegostoku ciągneła EU07-166 a dalej SM42-2326, BR-ka wymieniona była w Rzepinie. |
|
|
ST43-365
22.07.2013 19:00
|
Tego dnia były 2XST43, ST44 i SM42 z Cargo, poza tym M62M z RP i BR285 z Lotosu. |
|
|
LDH45-025
16.07.2013 10:31
|
Przy okazji proszę aministrację o utworzenie kategorii LDH45 i przeniesienie tam zdjęcia. |
|
|
TEM2-253
28.05.2013 12:23
|
Widoczna tutaj linie to pozostałość po licznej kiedyś sieci kolei piaskowych, obecnie liniami włada spółka Śląskie Linie Kolejowe Sp. z o.o.. Sieć trakcyjna istnieje już tylko w całośći na stacji Jęzor, ostatnio została rozebrana także na szlaku Jęzor - Szczkowa Północ był to ostatni odcinek lini byłych kolei piaskowych gdzie sieć trakcyjna pozostała, obecnie na tym odcinku trwa także likwidacja jednego z dwóch torów tak że sieć lini byłych kolei piaskowych i w tym roku się kurczy. |
|
|
SA132-012
23.03.2013 13:10
|
Wnętrze wagonu PKP IC po remoncie w Cegielskim. |
|
|
ST43-278
30.01.2013 12:14
|
Tak poprawiłem, dzięki :-) |
|
|
ET22-1211
23.12.2012 00:00
|
Obok to podg.Dorota - Sosnowiec Jęzor |
|
|
M62-1848
09.12.2012 19:38
|
Warto było posiedzieć, zimno nie było ale przez pewien czas ostro padał śnieg, przez 4 godziny pojechało 8 pociągów w tym dwa z Orlenu na gagarinach, kilka godzin wcześniej przyjechałem do Świnoujścia właśnie pociągiem prowadzonym przez dwa gagriny. |
|
|
163 043-3
09.12.2012 13:56
|
Zgadza się to była Mewa, o czym innym myślałem co innego pisałem:-), akurat wracałem tym pociągiem z pracy a tutaj taki rodzynek:-) |
|
|
EN57-964
04.12.2012 20:30
|
Nie mam bezpośredniego uploadu jakby co :-) |
|
|
ST43-397
29.08.2012 22:01
|
ST43-170, 185, SM31-111, SP42-260, ST43-267, 04, SP42-114, ST43-21, SM03-102, SM42-341, SN80-12 - takie lokomotywy stoją w tym rzędzie, ponadto odstawione są ST43-290, 275, 399, 200, 407, 216, 269, 252, SM42-328, SM31-131, 041, 069, SM30-065. |
|
|
EP08-008
08.08.2012 22:00
|
Mam tu jeszcze kibla, ale to mi się jakoś bardziej podobało, słońce pasuje już wieczorem najlepiej w tym miejscu. |
|
|
TEM2-185
14.07.2012 09:17
|
Nie było żadnego problemu z wejściem jak i zrobieniem zdjęć. |
|
|
ST44-949
02.07.2012 16:12
|
Zgadza się, mój błąd. |
|
|
SP32-204
29.05.2012 22:35
|
Dodaję tylko to co uważam za ciekawe a nie wszystko, jeśli za dużo zrobię sobie przerwę:-), opis uzupełnię jak proponujesz. |
|
|
SM42-1601
15.04.2012 12:00
|
A czemu mieliby pogonić? Fotografowałem na legalu. |
|
|
Łożnica
08.04.2012 12:28
|
Dokładnie jest to podg i po, ale już nie chciałem się tak w to zagłębiać:-) |
|
|
ET42-48
30.03.2012 00:07
|
Lokomotywa oczywiście bez zera, tak jak napisałem. Wiadomo jakie numerki kolejne w tym malowaniu? |
|
|
E 186 243-2
26.02.2012 08:21
|
poc. 812880, ładnie wyszło że też chciało się wam tam stać w taką pogodę:-) |
|
|
SM42-2477
24.02.2012 21:15
|
Lokomotywa jeździ pod szyldem właściciela obecnie. |
|
|
131 010-1
12.01.2012 09:54
|
Zaobserwowałem już 131 019-2+131 020-0, 131 096-6+131 097-8, 131 030-9+131 029-1, 131 010-1+131 009-3, 131 025-9+131 026-7. |
|
|
ST44-199
14.09.2011 19:23
|
Do cukrowni, aczkolwiek co w tych wagonach tam jeździ to nie wiem. |
|
|
SU45-246
28.08.2011 23:04
|
Tak faktycznie powinno być 139 |
|
|
Łukasz
10.08.2011 18:07
|
Znałem ?ukasza tylko z widzenia, ale jak każdego tutaj poruszyła mnie jego śmierć, to wielka strata przede wszystkim dla rodziny, znajomych, ale i dla środowiska MK. Spoczywaj w pokoju. |
|
|
Erie Lackawana PA1
09.08.2011 19:28
|
Proponuję zajrzeć także w czasopismo ?wiat Kolei i zobaczyć ile tam zamieszczonych zdjęć opatrzonych jest adnotacją "ze zbiorów....", chciej pokazać coś ciekawego a tu kolejny nie zadowolony klient |
|
|
SU45-245
07.08.2011 08:50
|
W tym dniu miał na liczniku równe 390 tysięcy kilometrów. |
|
|
|
|
Erie Lackawana PA1
04.08.2011 17:38
|
Faktycznie skan to może złe określenie, część z materiałów skanowana była w foto labie, natomiast dorobiłem się przystawki dzięki której mogę przenieść materiał z negatywu w postać cyfrową za pomocą aparatu, co nie ukrywam jest znacznie tańsze przy porównywalnej jakości. Jestem w posiadaniu prawie 2000tys. zdjęć na negatywach z USA, wiadomo że nie są to moje zdjęcia ale jak napisano w mojego zbioru, każdy zainteresowany lub niedowiarek może sobie do mnie przyjechać i obejrzeć jeśli ma taką potrzebe:-) |
|
|
Wypadek w Strzelcach (2)
03.08.2011 21:05
|
Po tym co piszesz widzę że masz niepełne, niedokładne i wyjęte z kapelusza informacje odnośnie mego zatrudnienia więc nie podyskutujemy, proponuję zapoznać się z regulaminem obsługi tegoż punktu rozładunkowego. Bez odbioru! |
|
Wypadek w Strzelcach (2)
02.08.2011 23:09
|
Tak się składa że w DB też pracowałem i to za maszynistę, i jak na razie większego "burdlu" jak w tej firmie nie widziałem, a Ty widzę ze mimo iż pracujesz dłużej ode mnie niczego się nie nauczyłeś, jak chcesz dyskutować zapraszam na prv. |
|
Wypadek w Strzelcach (2)
28.07.2011 11:33
|
Mimo iż jest to linia kolejowa to pociąg jedzie tam jako manewr, a wedle prawideł w takim przypadku lokomotywa powinna znajdować się od strony spadku, jak widać było odwrotnie. |
|
Wypadek w Strzelcach (2)
27.07.2011 20:55
|
Nie zaprzeczam gdyż i z takimi przypadkami sam się spotykałem, aczkolwiek prawda jest taka iż przewoźnik zawsze będzie dążył do obciążenia odpowiedzialnością wszystkich tylko nie siebie. |
|
Wypadek w Strzelcach (2)
27.07.2011 18:39
|
Pozwolę sobie na zabranie głosu w tej sprawie. Już trochę pracuję w tej branży i według mnie ten wypadek to tylko i wyłącznie wina przewoźnika, ciągłe upraszczanie procedur, "praca na skróty", przemęczenie pracowników, oraz zatrudnianiu np. przy manewrach osób nie posiadających uprawnień do wykonywania takich prac, a także zatrudnianie ludzi świeżo po kursach bez żadnego doświadczenia nad którymi nikt nie czuwa. Jeżeli wagony nie były spięte z lokomotywą, nie były w prawidłowy sposób zabezpieczone przed zbiegnięciem jest to ewidentnie wina przewoźnika. |
|
|
3E-100-117
08.06.2011 17:33
|
Niestety nie mam pojęcia co oznacza "117" |
|
|
M62-1154
19.04.2011 17:46
|
@Tomasz
Niestety nie potrafię się wytłumaczyć z zastosowanych parametrów:-) |
|
|
ET41-166
02.03.2011 16:20
|
ja też się tak dawno nie ubawiłem przyglądając się temu zdarzeniu, głupota nie zna granic... |
|
|
M62-3518
15.02.2011 21:23
|
Ta maszyna to była ST44-934, później pracowała w Niemczech jako V200.07, a ostatnim właścicielem był CTL (jako ST44-R007). Ktoś wie kto obecnie dzierżawi te maszyne? Czyżby CTL Express? |
|
|
Chiny - parowozy QJ
06.02.2011 22:14
|
Pisałem już że nie jestem, jestem tylko właścicielem kilkuset orginalnych slajdów zakupionych od miłośnika z USA z prawem do publikacji, większość ze slajdów nie jest opisanych jeśli chodzi o autora. |
|
|
Kabina M62-2848
06.02.2011 20:59
|
Ja też mam sentyment do starej wersji kabiny, aczkolwiek patrząc z czysto zawodowego punktu widzenia w tej komfort pracy jest o wiele lepszy. Fotki z przedziału silnikowego także posiadam. |
|
|
Chiny - parowozy QJ
06.02.2011 13:35
|
Nie ukrywam chciałbym tam być jak te parowozy jeździły, ale nie byłem. To są orginalne materiały w postaci slajdów które posiadam w swojej kolekcji, jest tego trochę. |
|
|
311D-01
09.12.2010 19:52
|
Do Rogoźna nic się nie szykuje, dziś został podstawiony skład na stację Poznań Wschód, stoi tam 311D-02. |
|
|
SP32-120
02.12.2010 22:49
|
Nigdzie nie dopatrzyłem się numeru tej drugiej maszyny, niedleko peronów stoi jeszcze SP32-025. |
|
|
EN57-645
02.12.2010 22:42
|
To pociąg relacji Zbąszynek - Poznań Główny, delikatnie opóźniony:-) |
|
|
Pt47-20
12.10.2010 18:10
|
Zdjęcie wgrywałem do kategorii "Parowozy", a numer nadałem właśnie takie co na tablicach. |
|
|
SM42-2595
15.09.2010 22:08
|
Lokomotywa jak najbardziej w służbie dla ITL. Musiałeś się ładnie w tych krzakach schować że Cię widać nie było:-) |
|
|
311D-01
14.09.2010 16:29
|
Tor jak najbardziej wyposażony w kanał. |
|
|
SM42-172
09.09.2010 23:29
|
Spoko Seba, krytykować każdy może najwyżej przy najbliższej okazji wejde Ci w kadr:P, skoro fotka tu wisi widocznie taka zła nie jest :-) |
|
|
SU45-115
02.08.2010 23:36
|
Oczywiście że się opłacało, miło było poznać :-) |
|
|
SM42-1012
01.06.2010 21:06
|
SM42-1012 to napewno poprawny numer, mam jeszcze zdjęcie z dobrze widocznym numerem więc mowy o pomyłce nie ma. |
|
|
M62-2848
31.05.2010 23:33
|
Proponuję dodać do słów kluczowych ITL Polska gdyż był to właśnie pociąg tego przewoźnika, lokomotywa dzierżawiona jest przez tą samą firme. |
|
|
E189-459
21.05.2010 19:46
|
No patrz znalazł się ten co lata ze szmatą:P, generalnie czoła brudzą się tu strasznie szybko, w chwili zrobienia fotki drugie było już czyste, myje się bardzo dobrze, oba czoła to kwestia 30 minut i czyściutkie są:-) |
|
|
Tr201-51
18.05.2010 22:47
|
Poprawiono, Dzięki :-) |
|
|
ET22-343
11.05.2010 21:52
|
Elektrociepłownia:-) |
|
|
M62-2848
11.05.2010 18:53
|
zgadza się :-) |
|
M62-2848
11.05.2010 17:20
|
Bardzo ładnie wyszło :-) |
|
|
SU45-064
08.05.2010 22:15
|
W Rzepinie sią tylko SU45. |
|
SU45-064
08.05.2010 15:22
|
Jest to pociąg z Poznania do Frankfurtu, obsługa SU45 na odcinku od Rzepina do Frankfurtu, w Rzepinie następuje zamiana loka, często do Rzepina pociąg ciągnie E189. Po 13 ma odjazd z Rzepina do Frankfurtu. |
|
|
Ty2-953
07.05.2010 17:15
|
Nie wydaje mi się aby specjalnie coś było odmalowane, semafor poprostu dobrze wygląda :-) |
|
|
Ty2-953
04.05.2010 11:09
|
pociąg do ?owynia |
|
|
Ty2-953
04.05.2010 11:07
|
miejscowość nazywa się Dąbrówka Wielkopolska, należy poprawić :-) |
|
|
M62M-001
04.04.2010 15:48
|
?adunkiem jest kamień pod budowę drogi. |
|
|
SA106-018
28.03.2010 12:33
|
Cieszę się że zdjęcie się podoba:-), mam pytanie co do ruchu towarowego na JSL, jak on obecnie wygląda, w dniu popełnienia fotki linią jechał tylko towarowy ITL-u do Skępe, czy można zobaczyć tu więcej towarków? |
|
|
Silnik 14D40
19.03.2010 10:55
|
Re: Michał - tak racja dzięki za zwrócenie uwagi:-), normalne ciśnienie oleju podczas pracy to między 3 a 5at, na 8 pozycji powinno wynosić jakieś 4at, generalnie gagarin posiada 3 wyłączniki ciśnieniowe które działają przy różnych ciśnieniach, przy 2at i to na 8 pozycji silnik wedle mojej wiedzy powinien się wyłączyć, ale sam jeździłem na maszynach które ciśnienia nie trzymały i mimo to silnik pracował, głównie spotykałem się z przypadkami gdzie spadek cisnienia oleju był spowodowany właśnie dostawaniem się paliwa do oleju. Przy niskim ciśnieniu oleju często jest też tak że silnik gasnie przy schodzeniu z pozycji. |
|
|
E189-458
23.02.2010 23:40
|
Tak ta jedna lokomotywa jest w dzierżawie. |
|
E189-458
23.02.2010 20:36
|
Zauważyłem że pociągiem tym jechało dość sporo ludzi, w każdym przedziale po kilku pasażerów. |
|
E189-458
22.02.2010 21:20
|
Tak wiem rozpędziłem się, już to poprawiłem. |
|
|
ST43-04
16.02.2010 22:47
|
To może skasować skoro zdjęcie jest beee? I nie wrzucać zdjęć z lat 90-tych? |
|
|
Pt47-65
15.02.2010 21:02
|
Bardzo mi się podoba to zdjęcie! Gratuluję! |
|
|
ET22-718
08.02.2010 22:50
|
Co do aparatu to mogłobyć lepiej, myślałem ze bedzie to lepszy sprzęt, tak po krótce to ma ciemny obiektyw, nierzadko problemy ze złapaniem ostrości, szczególnie przy zdjęciach nocnych - manualna ostrość jest do niczego jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się ustawić jej tak by było dobrze, pozatym słabiutka stabilizacja obrazu. Generalnie moglo być lepiej. |
|
|
M62-2987
08.02.2010 22:46
|
Tyle to ja wiem, chodzi mi o głębsze rozwinięcie informacji. |
|
|
S253
03.02.2010 21:29
|
7 620 128 - 7 3013 |
|
|
Kabina SP32
21.01.2010 22:25
|
Co do spręzarki, SP32 miały ją napędzaną oddzielnym silnikiem elektrycnym, załączała się ona tylko w razie potrzeby, nie była sprzęgnięta z silnikiem spalinowym. Sprężarka znajduje się z tyłu lokomotywy czyli w ktrótkim przedziale przed przedziałem maszyn elektrycznych. Tak jak piszesz rozmieszczenie przyrządów rónież było dla mnie wygodnie podobnie jak w TEM2 (SM48). |
|
Kabina SP32
21.01.2010 10:33
|
Owszem zgadze się z tym co piszesz bo tak jest, i o tym wiem ale pisanie że ogrzewanie składu pochodzi z prądnicy głównej to juz lekka przesada. Jak pisałem wyżej miałem okazje jeździć na SP32 i dla mnie była to lokomotywa "wygodna". |
|
Kabina SP32
21.01.2010 08:07
|
Co to za głupota Kolego z tym ogrzewaniem? SP32 mają tak jak i SU45 zupełnie oddzielną prądnicę grzewczą - nie jest do tego celu wogóle wykorzystywana prądnica główna! SP32 przy swojej mocy 1200KM z powodzeniem mogłyby być wykorzystane w ruchu towarowym, wszak T448p maszyny 4 osiowe także o mocy 1200KM spisują się w tej roli doskonale. Część SP32 z Nadodrza została przewieziona do Piły, ale co tam się z nimi dzieje to ja już nie wiem. |
|
Kabina SP32
20.01.2010 17:06
|
Mówiąc nowy silnik, miałem na mysli tylko i wyłącznie silnik, a nie całkowitą modernizacje lokomotywy, sama wymiana silnika już by dużo dała, lokomotywy bardzo by na tym zyskały. |
|
|
M62-1154
20.01.2010 16:43
|
Pozwolę sobie pod tym zdjęciem poinformować iż w dniu jutrzejszym z Lubina Górniczego odjedzie luzem przez Głogów lokomotywa M62-1154, bedzie to między godziną 6.30 a 8.00. Po przyjeździe do ?ar zostanie zabrany pociag do Guben przez Zieloną Górę. Zapraszam do fotografowania :-) |
|
|
Kabina SP32
20.01.2010 14:51
|
Marnie to wyglada na tym zdjęciu, miałem przyjemność jechać parę razy na SP32 i warunki pracy są wedle mnie bardzo dobre, jest ciepło, cicho, dwa pulpity sterownicze, dużo miejsca. Gdyby lokomotywy te wyposażyć tylko w inny silnik byłyby to bardzo dobre i niezawodne pojazdy. |
|
|
UP 4-6-6-4 3999
18.01.2010 14:52
|
Tak jest to typowe, tzw. notacja Whyte'a. W przypadku wyzej oznacza to 4 połączone koła toczne i 6 połaczonych kół napędowych + to samo na drugiej sekcji. Mam jeszcze w swojej kolekcji trochę parowozów, są to głównie 4-8-8-4 z UP, ale znajdą się też jakieś ogromne parowozy z koleii Baltimore & Ohio, Norfolk & Western, czy też niesamowity parowóz 4-6-6-6 koleii Virginian Railroad. |
|
|
PRR E3b 4995
18.01.2010 14:46
|
W zależności od systemu zasilania między 5,5 a 6,2 metra to chyba najbardziej rozpowszechniony zakres wysokości. |
|
|
M62-1154
31.12.2009 10:35
|
Oczywiście że był to skład z koksem. Gagarina doczepialiśmy właśnie w Oławie, a węglarki które tam stały jechały do Chałupek. |
|
M62-1154
30.12.2009 22:49
|
Pociąg Zdzieszowice - Guben, na haku 2132 tony, gagain prowadził od Czerwieńska, do przyjechała 311D-01. |
|
|
I po wagonie...
10.12.2009 17:10
|
W Zbąszynku w tym roku pocięto co najmniej 10 wagonów, nie wspominam o poprzednich latach gdzie cięte były przy rampie złomowiska też podobne wagony jak i bipy, czy też parowóz Ty2-6 |
|
|
ET22-568
19.11.2009 18:55
|
No i tak będzie jak piszesz, zapraszam do fotografowania w dniu jutrzejszym. |
|
ET22-568
19.11.2009 16:16
|
W dniu jutrzejszym odjezdżamy z pociągiem z Gdyni Portu do Rzepina - odjazd w godzinach 10:00 - 13:00, lokomotywa prowadząca to najprawdopodobniej Bombardier Traxx, lub 311D. |
|
|
SM42-2336
19.11.2009 10:30
|
Lokomotywa widoczna na zdjęciu może być zdalnie sterowana, "koguty" święcą wtedy gdy maszynista będący zarówno ustawiaczem znajduje się na początku składu pchanego przez lokomotywę i steruje nią z podręcznego pulpitu, wtedy na lokomotywie nikogo nie ma. |
|
|
T448p-051 w Pakości
12.10.2009 22:31
|
Fajna fotka, jak często jeżdżą tam pociągi z Transody, w jakich godzinach mniejwięcej? |
|
|
Ty2-1282
09.10.2009 11:10
|
A mam:-) Jeszcze dodam jakieś napewno:-) |
|
|
M62-1154
09.10.2009 10:30
|
Jesli ktoś chciałby zrobić fotki maszynie M62-1154 informuję że dziś w godzinach 18-19 wyjeżdżamy ze składem 16 wagonów z Oławy do Guben, lokomotywa powinna obecnie stać w Oławie. Z Guben następnie jedziemy luzem do Czerwieńska gdzie maszyna prawdopodobnie poczeka na kolejny pociąg. |
|
|
3E-74
08.10.2009 20:39
|
Zmiany w opisie naniesiono, faktycznie stacja Kotlarnia - wkradł się błąd. Co do 3E-003 to wg. danych jakie mam to była to 3E/1-61, pracowała też pod oznaczeniem 3E/1-138, i 3E/1-74. Co do maszyny z PTKiGK Rybnik jest tak jak napisał wyżej kolega md. |
|
3E-74
07.10.2009 00:01
|
Ok dzięki za uwage, sprawdze czy nie popełniłem błędu, ale wydaje mi się że chyba masz racje. |
|
|
GN 5011
06.10.2009 11:01
|
Systemy zasilania były różne, począwszy od 600V do 25kV, w zależności od operatora, stosowano napięcie stałe, jak i zmienne. |
|
GN 5011
05.10.2009 14:48
|
11kV, 25Hz, taki system zasilania posiadały koleje Great Northern. |
|
GN 5011
05.10.2009 14:28
|
Z "Boxcab-ami" sprawa wyglądała nieco skomplikowanie, powstały one mianowicie jako typ EF-1 składający się z 2 członów, późniejze typy powtały już jako modyfikacja typu EF-1, czyli np. EF-2 to maszyny 3 członowe, tak samo jak i EF-3 jednak człony były tutaj inaczj łączone stąd różnica w typach. Ostatnim typem były EF-5 składające się z 4 członów, w przeróznych konfiguracjach. Co do maszyn przerabianych na wersje pasażerskie to nosiły one oznaczenie EP-1 były to jeśli mnie pamięć nie myli dwa zestawy dwuczłonowe, które zresztą zostały spowrotem przebudowane na wersje towarowe. Co do podobieństwa prezentowanej Y-1a do "Little Joe" EF-4, nie można tu mówić że się upodobniła gdyż maszynę tą odbudowano w 1946 roku, a konstrukcja EF-4 powstała dopiero w roku 1964. |
|
|
SM42-2335
26.09.2009 22:25
|
No było tak jak piszesz:-), partyzantki robić tam nie warto, może się źle skończyć. |
|
|
Wagon gaśniczy II
26.09.2009 18:51
|
Koks w sortowni jest segregowany pod względem przeznaczenia jak i pod względem rozmiarów a następnie ładowany na wagony, lub gdy nie ma zbytu sypany na hałdy. |
|
|
SP32-204
26.09.2009 13:37
|
Zbąszynek, a po reorganizacji zakładów Czerwieńsk też miał SP32. |
|
|
Wagon gaśniczy I
25.09.2009 13:44
|
Owszem posiadam więcej zdjęć, dodam jezcze kilka, jeśli administracja uzna je za warte opublikowania to się ukażą:-) Wagon pchany jest przez tzw. wóz gaśniczy, de facto jest to wysoka lokomotywka elektryczna zasilana z widocznych po lewej stronie szyn w których płynie prąd, generalnie cały proces produkcji jest bardzo ciekawy. |
|
|
M62-1154
25.09.2009 13:40
|
Krzysiek maszyna szła jak trzeba, pod Zieloną Góre się trochę napociła, ale co się dziwic, bardzo duże wznieienie przy takim pociągu swoje robi. |
|
M62-1154
24.09.2009 23:45
|
Dzięki chłopaki, extra fotka!, tak w ramach sprostowania napisze że docelowo pociąg jechał w relacji Zdzieszowice - Guben, kolejny powinien jechać z/do Oderbrucke. Maszyna miała co rozbić z 30-to wagonowym składem wyładowanym koksem:-) |
|
|
ST43-R006
17.09.2009 12:15
|
Właśnie prawdopodobnie i ten budynek zostanie przystosowany do napraw taboru i znów zacznie funkcjonować dzięki temu. |
|
|
Milw E45A, E70
16.09.2009 20:43
|
Oczywiście zgadzam się z kolegą, dziękuję za uwage. |
|
Milw E45A, E70
15.09.2009 21:27
|
Przyczyną de-elektryfikacji kolei Milwaukee Road były ustalenia dyrekcji firmy, w ich założeniu pozbycie się trakcji elektrycznej miało uprościć proces fuzjii z innymi firmami, twierdzono także że koszty utrzymania trakcji elektrycznej na liczącym 1056km odcinku linii zeelektryfikowanej były dość znaczne, a pieniądze na to wydawane możnaby przeznaczyć na nowoczesne lokomotywy diesla. W lutym 1974 podjęto decyzję o zaprzestaniu eksploatacji trakcji elektrycznej, proces jej wycofywania i demontażu urządzeń trwał do początku 1974 roku. Jak już wiadomo władze Milwakee Road zrobiły błąd podejmując taką decyzje gdyż następnie w wyniku kryzysu naftowego i pogłębiającej się zapaści finansowej firma ogłosiła upadłość w 1977 roku. Była to jedna z ważniejszych przyczyn bankructwa firmy. |
|
|
ST43-R012
11.09.2009 17:03
|
Pociągi jeżdżą tą linią codziennie. |
|
|
UP DDA35A 77
11.09.2009 16:40
|
Tak to były super maszyny, warto dodac jeszcze że produkowano je w werski DD35B, czyli jako maszyny bez kabin sterowane z lokomotywy prowadzącej. |
|
|
ST43-R001
01.06.2009 15:01
|
No tak seba, ale to inna spółka. |
|
|
155 152-2
01.06.2009 00:12
|
Kolchem jeździ o różnych godzinach, zdarzają się dni w które mozna zobaczyć kilka pociągów Kolchemu w ciągu jednego dnia. |
|
|
NH 156
19.04.2009 20:42
|
Tak na bramkach znajdowały się transformatory lub dławiki. |
|
|
GN 5008A
19.04.2009 19:53
|
Trakcja elektryczna na GN została wprowadzona w 1909 roku, w związku z dużym zadymieniem tuneli i problemami w ich wentylacji, era trakcji elektrycznej zakończyła się w 1956 roku w związku z modernizacją systemu wentylacyjnego tuneli oraz wprowadzeniem nowoczesnych lokmotyw spalinowych.
A waotorówki owszem istnieją:-) |
|
|
UP 6936
16.04.2009 13:40
|
Oczywiście że zdjęć tych nie wykonałem sam - byłoby to poprostu niemozliwe. Moje zbiory składają się na kilkaset zdjęć (zarówno klisze jak i zdjęcia), a pozyskałem je będąc w kontakcie z MK w USA, a część z kolekcji poprostu zakupiłem. O trwałości materiałów fotograficznych niestety nic napisać nie mogę. |
|
|
GN 5019
15.04.2009 20:52
|
3,73MW (5000KM) |
|
|
SM30-019
07.04.2009 19:38
|
Tak stoi na platformie przed tą SM30. |
|
|
EL2-36
26.02.2009 14:39
|
nic, a nic :-) |
|
|
Union Pacific 69
25.02.2009 22:15
|
Oczywiście jest to numer inwentarzowy, nie wiem niestety jakie oznaczenie fabryczne i typu nosiły te lokomotywy, egzemplarz prototypowy był oznaczony jako GE 101. |
|
|
ET22-015
19.02.2009 13:19
|
Dokładnie tak głosi napis. |
|
|
TEM2-149
12.12.2008 17:55
|
O Panie to Ci się udało, super fota!!! |
|
|
EU43-006
25.11.2008 19:04
|
O ile mi wiadomo Pawle to jeszcze tylko 002 nie jest oklejona. |
|
|
SU46-022
21.11.2008 19:07
|
W wagonie dostarczony został węgiel, odbiorca podjedzie autem, zabierze i ot cała filozofia:-) |
|
|
SU46-022
02.11.2008 12:18
|
Faktycznie fotki obrabiam na LCD, ale u mnie wyglądają one dobrze, więc nie mam pojęcia na ile to jeszcze rozjaśnić.
@UOP
W miejsce te docierają tylko ciężkie diesle, stonka nie dałaby sobie tam rady, spotkać można tam maszyny SU46, SU45, lub ST43. |
|
SU46-022
02.11.2008 00:40
|
Dużo, baaaaardzo dużo:| |
|
|
SU46-022
29.10.2008 20:24
|
W zapasie jest też SU45-247 która awaryjnie obsługuje Czarnków. |
|
|
SU46-022
24.10.2008 11:57
|
Sprawa pociągów do Czarnkowa ma się nijak do rozkładu. Mianowicie pociągi nie chodzą codzień jak kiedyś, obecnie zakład wyrobu płyt wiórowych zainstalował sobie jakieś ekologiczne piece i już tyle miału nie potrzebują jak kiedyś. W tym miesiącu miały pojechać 4 pociągi z miałem, pojechały 2 i już na ten miesiąc się nic nie zapowiada, dopiero na kolejny. Jeśli pociąg przychodzi to jednego dnia jest ciągnięta połowa składu i lokomotywa wraca luzem, kolejnego dnia zabierana jest druga połowa pociągu, a z Czarnkowa zabiera się skład po wyładunku, dnia trzeciego do Czarnkowa jedzie lok luzem i zabiera stamtąd drugą część po wyładunku. Pozatym są jeszcze pociągi z kamieniem do Połajewa ale też regularnie nie idą, no i rozwozi się jeszcze po lini pojedyńcze węglarki z węglem dla lokalnych odbiorców. Wszystko co jezdzi po tej lini idzie w planach 1167 w stronę Czarnkowa i 1168 spowrotem. Wczoraj akurat na zdawce z Rogoźna uzbierało nam się 41 węglarek, zarówno po rozladunku z Czarnkowa jak i po kamieniu, także SU46-022 maiła co robić w drodze do Franowa. Jak coś będe wiedział o kolejnych pociągach to zainteresowani mogę się do mnie zgłosić i dam wtedy znać. |
|
|
311D-06
22.10.2008 21:20
|
Bocznica STRABAG Polska, na Rudniczach, niedaleko przystanku na Junikowie. |
|
|
SU46-027
17.10.2008 12:51
|
Tak się składa że znam autora zdjęć!, Niegdyś oglądałem te fotki wywołane, w sumie autor zdjęć mieszka niedaleko mnie:-) |
|
|
M62-1007
16.10.2008 17:24
|
Maszyna dzierżawiona jest przez CTL Expres |
|
|
Lxd2-472
13.10.2008 22:20
|
Zapełnienie składów na moje oko - 100% |
|
|
311D-06
07.10.2008 20:07
|
a cóż to za firma:>
Bocznica jest obsługiwana niemal codziennie, przez PKP Cargo, CTL, Rail Polska, Kolej Bałtycką, i jak się okazuje RCO. |
|
|
SU46-033
29.09.2008 22:23
|
Posiadam także fotkę z budynkiem stacyjnym, jednakże nie wrzucałem jej ze względu na marne oświetlenie, jednak że mogę zarzucić - może się przyjmie:-) |
|
|
SU45-205
25.09.2008 21:30
|
Dokładnie maszyny należą do Cargo, zobaczymy co z nich będzie, narazie zapotrzebowanie na mocniejsze diesle do towarowych w samym poznaniu duże nie jest, w ruchu towarowym chodzą głównie SU46-022, 033, SU45-247, głównie obsługa Rogoźna, Czarnkowa i Wągrowca. |
|
|
EU43-001
04.09.2008 00:04
|
owszem stał w tym dość ciekawym miejscu, zrobiłem fotke w drodze do pracy jak tam stał, tę udało mi się popełnić już pod koniec pracy :-) |
|
|
EP09-004
03.09.2008 09:53
|
Nie trafiłem takowej lokomotywy. |
|
|
SM42-1008
25.08.2008 21:09
|
Przyczyną był stan rozjazdu, po którym to przejeżdżała lokomotywa. |
|
|
SM41-39
15.06.2008 21:10
|
?wietne były te maszyny :-) |
|
|
Ok1-359
09.06.2008 10:01
|
Nic mi o tym nie wiadomo:-), od Jacka takiej informacji nie otrzymałem:-) |
|
|
SP32-117
06.06.2008 10:58
|
Odp - Maciej Kłos - z tego co się dowiedziałem to lokomotywy mają być wysyłane sukcesywnie z Wrocławia do napraw i mają się pojawić na naszych szlakach (nie wiadomo narazie pod szyldem jakiego przewoźnika), mają to być normalne naprawy lub naprawy połączone z modernizacją. Odp - Remik - nie przypominam sobie aby pod tym zdjęciem był jakikolwiek komentarz mówiący o tym że fotka jest ciemna, na moim LCD wszystko jest dokładnie widoczne i fotka wygląda OK., |
|
SP32-117
05.06.2008 09:18
|
Jako uzupełnienie opisu, dodam iż w ostatnim transporcie do Wrocławia pojechały lokomotywy SP32-091, 034, 028, 115, 136, oraz widoczna na zdjęciu 117. |
|
|
060Da-1547
31.05.2008 21:59
|
Jaki ładunek przewoził ten pociąg?, to jakiś jednorazowy transport czy może kroi się coś większego? |
|
|
ST44-293
30.05.2008 20:26
|
Super fotka!!! |
|
|
Zemsta Kolmexu
12.05.2008 22:45
|
Dokładnie do wywozu jest 66 maszyn, bodaj dwie pocięto. |
|
|
ST44-R003
21.03.2008 21:03
|
Do Guben wjeżdża praktycznie wszystko co możliwe, ST43/060Da, M62, SM42/Ls800, BR232, S200, T448p, Class66, TEM2, czyli to co prywaciarze lub Cargo mają:-) |
|
|
SP32-125
18.03.2008 12:38
|
Ciekawe stwierdzenie, czy oby napewno? |
|
|
M62-1186
16.03.2008 22:19
|
Malowali oznaczenia na lampach :-) |
|
|
EU43-005
15.03.2008 13:43
|
Proszę o utworzenia kategorii EU43 i przeniesienie do niej zdjęć! |
|
|
LK Team
26.01.2008 19:44
|
Dobre, dobre, ekipa jak sie patrzy:D |
|
|
66002 & 66006
06.01.2008 22:48
|
?wienie od wczoraj siedziałem w Gorzowie, zmyłem się dopiero dziś wieczorem i takie rzeczy przegapiłem, no gorzej być nie może:-) |
|
|
ST43-338
18.12.2007 17:44
|
No więc właśnie ja nie przypominam sobie abym wydał zgode na publikację swoich zdjęć na tej stronie, baaa nawet nie dostałem zadnego meila z zapytaniem czy mozna. Ewidentny przykład łamania praw autorskich!! |
|
|
TEM2-100
06.12.2007 15:23
|
Pociąg przewozi ropę surową z punktu wydobycia w Międzychodzie. Jest kilka takich pociągów w następujących relacjach:
Międzychód - Kostrzyn
Sulechów - Kostrzyn
Wałowice - Kostrzyn
Boleszkowice - Kostrzyn
Kamień Pomorski - Kostrzyn
Te pociągi kursują raz w tygodniu.
W Kostrzynie z całej tej zbieraniny zestawiany jest pociąd w relacji Kostrzyn - Trzebinia. Ponadto osobnymi składami są pociągi z Barnówka do Kostrzyna i dalej także do Trzebini, które kursują codziennie. |
|
|
SP45-234
24.11.2007 22:15
|
Wiem że jest tak jak piszesz, mam zwyczaj pisania oznaczeń jak na loku:) |
|
|
TEM2-293
13.11.2007 21:48
|
Coś w tym stylu:) |
|
|
ST43-399
09.11.2007 16:50
|
Rumunek chyba już dobre pół roku jeździ w Czerwieńsku - przyszedł z Jasła. |
|
|
TEM2-143
07.11.2007 16:21
|
Węgiel został przywieziony jak najbardziej do Międzyrzecza do zakładu znajdującego się zaraz za cementownią i posiadającego z nią wspólną bocznice. |
|
TEM2-143
07.11.2007 12:59
|
Co ciekawe to już drugi taki pociąg w ostatnim czasie, każdy składał się z 16-tu wagonów wypełnionych węglem. Trasa pociągu też jest ciekawa, kieruje się on z Zabrza przez Gliwice, Pyskowice, Opole, Wrocław do Leszna gdzie następnie odbija na Wolsztyn, dojeżdża do Zbąszynka skąd po zmianie kierunku udaje się do Międzyrzecza. Droga powrotna odbywa się tą samą trasą. |
|
|
C36-7i 1503
06.11.2007 21:25
|
To już ostatnia fotka :-) narazie więcej nie będzie :-) |
|
|
C36-7i 1549
28.10.2007 23:25
|
fakt nie przeliczyłem jednostek, maszyna waży dokładnie 192 tony czyli duet 384 tony. |
|
|
2TE116-1442
25.10.2007 20:00
|
Nie jest to żadna przeróbka gagara. Maszynka ma dokładnie 3060KM, a jej masa to bodaj ok 140ton, silnik oczywiście 16 cylindrowy. Dane tyczą się pojedyńczego członu. |
|
|
C36-7i 1549
25.10.2007 19:50
|
Jednak nie dokońca, maszynka przy 16 cylindrowym silniku osiąga moc 3600KM, a jej masa może dochodzić do 300ton. |
|
|
|
|
Ok1-359
06.10.2007 22:22
|
Woda nie była dopierana w Zbąszynku, szybki oblot składu, przyjechał szynobus z Gorzowa i skład odjechał. Czynny pozostaje żuraw przy peronie od strony dyżurnego ruchu. ?uraw stojący przy końcu peronu 3 jest już po cześci zdemontowany. |
|
|
S290
02.10.2007 09:16
|
?witna fotka, elegancki klimat! |
|
|
Ok1-359
01.10.2007 20:12
|
Fotka podmieniona:-) |
|
Ok1-359
01.10.2007 13:24
|
Możesz sprecyzować, bo niebardzo kapuje o co ci chodzi? Jak juz będe wiedział to pomyśle nad poprakami:-) |
|
|
SU45-028
01.10.2007 12:14
|
Faktycznie cos mi sie daty po......., dworzez odnowiono całkiem niedawno, zakończono bodaj w tym miesiącu. |
|
|
TEM2-148
01.10.2007 10:30
|
Szynobus jechał w kierunku Zbąszynka, więc kierunku przeciwnym jak do stacji :-) |
|
TEM2-148
30.09.2007 23:31
|
Do Powodowa wozimy węgiel. |
|
|
SA108-003
25.09.2007 20:21
|
Tak jest dokładnie:-) |
|
|
TEM2-148
25.09.2007 20:20
|
CTL wozi do Powodowa węgiel, tym razem były 23 węglarki, cement dostarcza dalej Cargo. |
|
|
SM42-2442
23.09.2007 22:22
|
Profil wcae nie jest taki łagodny, na lini są dwa dość duże wzniesienia gdzie stonka z tym pociągiem osiąga w porywach 5-10km/h, pozatym liczne zwolnienia do 20 a nawet 10km/h, maszyna ma co tam robić. |
|
|
ST43-355
15.09.2007 21:00
|
Zestawienie z pociągu było następujące ST43-355 + 3x2Kl + 1x1Kl + 3x2Kl + 20platform z jakimis wozami + ST43-406. W pierwszej chwili myślałęm ze to jakaś osobówka tyle tych klas, no ale jak zobaczyłem platformy to się wyjaśniło. Szkoda tylko że nie udało mi się popełnić foty z jakiegoś lepszego miejsca w sumie byłem zaczajony tu na szynobusa, a tu masz :-) |
|
|
ST43-277
09.09.2007 13:49
|
To są EU07-227 i EU07-019 |
|
|
SP32-034
30.08.2007 09:31
|
Sprawdziłem notatki jak i fotki, z SP32-056 nie ma pomyłki, tego dnia się tam znajdowała. Natomiast z 036 faktycznie zaszła pomyłka, miało być 136 :-) |
|
SP32-034
29.08.2007 17:32
|
Jutro sprawdze to o czym napisaliście, może coś zle odczytałem ale nie sądze bo tego dnia zrobiłem foty wszystkich maszyn prócz właśnie SM03 i SU45 która się tam znajdowała. |
|
|
TEM2-148
23.08.2007 21:31
|
Rozkład zamawiany w PLK jak jest zapotrzebowanie, także jezdzi w różnych dniach w różnych godzinach. |
|
TEM2-148
23.08.2007 21:18
|
Pawle relacja pociągu to Międzychód - Kostrzyn Tow. (KOB), w Kotrzyniu beczki są łączone w pociąg do Trzebini, często pociąg ten to zbieranina beczek z Wałowic, Mozowa, Międzychodu, Barnówka i okolic Szczeina (nie pamiętam miejscowości).
Autorowi gratuluję ładnej fotki :-) |
|
|
M62M-004
23.08.2007 14:02
|
silniki trakcyjne zostały takie jak były czyli ED107 |
|
M62M-004
23.08.2007 13:40
|
Ważne że się sprawdza. |
|
M62M-004
23.08.2007 13:07
|
Nie wiem czy takie stare wiekszość lokomotyw z których użyte zostały podzepoły wyprodukowano mniej wiecej w połowie lat 80-tych. Lokomotywy zostały wycofane tylko i wyłącznie ze względu na przeznaczenie do tzw. Polskiego Progrmu czyli modernizacji lokomotyw M62. |
|
M62M-004
23.08.2007 12:26
|
Modernizacja polega na wstawieniu w lokomotywe podzespołów z amerykańskich maszyn typu F40PH. Wstawiono min. 16-to cylindrowe silniki spalinowe o mocy 3000KM typu 645E3B, wraz z zespołem prądotwórczym AR10/D14 o napięciu 600V, prądzie maksymalnym 4200A, napięciu pomocniczym 215V, zastosowano sprężarke 4 cylindrową typu WBO-RGD, wysokowydajny system chłodzenia z 3 wentylatorami elektrycznymi. Pozatym zastosowano system sterowania DASH, kabiny wyposażono w takie samo oprzyrządowanie jak w wyzej wymienionych już lokomotywach F40PH. Niezmieniony został natomiat układ hamulca, gdzie w większości pozostał Matrosow. |
|
|
SP32-128
21.08.2007 13:30
|
szope ostatecznie zamknięto na początku 2002 roku. |
|
|
234 278-0
21.08.2007 13:25
|
Wydaje mi się że diesle ostatnio na BWE pojawiają się w miarę czesto, w zeszłym tygodniu widziałem je dwa razy, choć w jednym dniu pojawiały się też i czeskie skody. Zauważyłem też ze zdarza się tak że porannego BWE przyciągnie ludmiła, a popołudniowego już elektryk tak wiec jak widać różnie z tym bywa. |
|
|
TEM2-053
20.08.2007 20:57
|
Z moich danych wynika ze to TEM2-053. Nie było problemów z ochroną huty Marcinie?? Mnie z kolegami już ścigneli :-) |
|
|
140 059-7 + M62M-001
20.08.2007 18:19
|
Wkońcu maszyna się ruszyła poza szope w Monowicach:-) Fajna fotka:-) |
|
|
EU07-225
18.08.2007 22:16
|
Widze że jednak sie Kolega czepia, tylko tym razem nie zdjęcia! |
|
EU07-225
18.08.2007 22:05
|
cóż następnym razem przed zrobieniem zdjęcia z tego miejsca będe próbował przestawić tę bramkę za nastawnie, może i przy okazji ją wyprostuje. |
|
EU07-225
18.08.2007 21:51
|
Co było tematem poprzedniego zdjęcia już Koledze ktoś naświetlił, także w tym przypadku może i Kolega się sam domyśli co jest tematem zdjęcia a może i nie. W każdym razie oba zdjęcia miały wyglądać jak wyglądają. |
|
|
SA105-101
15.08.2007 14:19
|
Szczerze mówiąc Pawle to nie przypuszczałbym, że to Ciebie w Międzyrzeczu poznam:-) Gdzieś nawet załapałeś się z kolegą na którymś z moich zdjęć:-) Pozdrawiam |
|
|
060Da-2335
12.08.2007 11:02
|
Panie Kolego, mnie się wydaje że jednak była to relacja w kierunku przeciwnym bo pociąg jechał właśnie od strony Malczyc (Leszna). :-) |
|
|
TGM6
08.08.2007 21:44
|
?wietna fota Panie Kolego :-) |
|
|
TEM2-148
26.07.2007 18:07
|
Lokomotywa pojechała luzem do Szamotuł aby wstawiś skład pociągu z Czech, na teren zakładów tłuszczowych.
Owszem z Choruli numerek pociągu zaczynał się na 6, lecz na odjazd ze Zbąszynka dostaje nowy nr.
Pociągi CTL-u często pojawiają się na Ostbahnie, chocicażby składy do Wawrowa, ostatnio jeździ także cement na platformach z Kostrzyna do Piły, no i luzaki się także zdarzają. |
|
|
781368-6 + M62-1845
26.07.2007 18:04
|
Bardzo ładnej maszyny się lotos dorobił:-) Ten drugi gagarin to napewno był 1845??, może 1841 poszedł do przemalowania tylko?? |
|
|
TEM2-148
10.07.2007 19:21
|
To był nasz pierwszy kurs do Powodowa, razem pojechały dwa składy po 13 wagonów, jutro prawdopodobnie z rana wyciągniemy całe 26 węglarek próżnych, wcześniej przez Wolsztyn przejeżdżały sporadycznie nasze luzaki.
Do Czubola
Panie ja nie wiem co to za insynuacje mają być:P |
|
|
SM42-051
05.07.2007 13:40
|
oczywiście służbowa, jak cię interesuje ta informacja to jutro prawdopodbnie też będe z Kuźnik pociąg zabierał:-) |
|
|
Ls60-36
26.06.2007 22:40
|
Pawle, więc to było tak że jadąc sobie pociągiem w jedynie słusznym miejscu :-), wypatrzyłem jak coś przemieszcza sie po nasypie tej lini, chwyciłem za aparat i popełniłem fotke przedsawioną powyżej, oczywiście zgadzam się bez słupów byłoby lepsze, ale zanim wyszły one z kadru, ów składzik schował się za drzewkami. Także miałem dużego farta popełniając tę fotke :-) |
|
|
Tr5-65
26.06.2007 19:45
|
Fotka super, gratuluje :-)
Czubol podejrzewam że parowóz ze składem zapuścił się kawałek na tą linię, aby możnabyło mu na niej fotki zrobić, ale mogę się mylić. |
|
|
Ls60-36
26.06.2007 16:41
|
A więc z tego co mi wiadomo to ruch odbywa się na odcinku od Sulechowa do Mozowa, oraz od strony ?wiebodzina PKP podstawia wagony do jakiegoś elewatora, czy tym podobnego zakładu. Wagony od strony ?wiebodzina są podstawiane w razie zapotrzebowania zakładu. Natomist jeśli chodzi o Sulechów to podstawiane są cysterny do Mozowa w nieiwielkiej ilości, i pompuje się do nich jakieś paliwo, cysterny są zawsze wypychane przez lokomotywę do Mozowa gdyż brak jest możliwości oblotu składu na miejscu. Z tego co wiem lokomotywki podstawiające tam wagony przebywają w nieczynnej hali lokomotywowni w Sulechowie (aż dziw że coś tam jeszcze stoi). Wagony są podstawiane nieregularnie, ja wiem od dobrych 5 lat że ma tam miejsce taki proceder, a skład udało mi się uchwycić tylko raz. Podejrzewam że więcej informacji możnaby zasięgnąć u dyżurnego w Sulechowie, ale osobiście nie poczyniałem kroków w tym kierunku.
Swoją drogą Czubol tez jechałem tą linią niegdyś pociągiem LKR właśnie do ?agowa :-) |
|
|
ST44-R009
25.06.2007 15:48
|
Pawle, jeśli możesz zdradzić, to z jakiego miejsca popełniona była ta fotka?? |
|
|
TEM2-148
24.06.2007 14:09
|
Pociąg kursuje raz w tygodniu, przyjeżdża zazwyczaj w piątek, a odjeżdża w sobotę, czasem zdarza się że po rozładunku odjeżdża w piątek po godzinie 20-tej. Tym razem wyjątkowo przyjechał w sobotę, a odjedzie w poniedziałek zaraz po rozładunku. |
|
|
2M62K-0486
20.06.2007 12:21
|
Dobry patent z tymi gazetami :-) |
|
|
409Da-738
20.06.2007 09:35
|
Generalnie na tej szopie można spotkać niemal wszystkie lokomotywy eksploatowane przez grupę CTL LOGISTICS, które w danej chwili zjeżdżają na PK lub jakąś naprawe. |
|
|
Ty246-56
20.06.2007 09:33
|
Na tej lokomotywie są normalne tablice, oznaczenia nie były malowane. |
|
|
ST44-1105
28.05.2007 22:33
|
A dla mnie fotka jak najbardziej udana :-) |
|
|
ST44-818
24.05.2007 14:16
|
Fakt, fakt, co nie zmiania faktu że skład był ładowny :P |
|
|
ST43-272
15.05.2007 17:57
|
Jak dla mnie kapitalna fotka :-) |
|
|
ST44-3002+2030
14.05.2007 00:07
|
To 3001 i 3002 nie jeżdżą w tandemie teraz? I czy zapuszczają się one aż do Sławkowa czy nie? |
|
|
SU45-164
13.05.2007 23:47
|
Oooo cóż za pomyłka :P no to mówisz i masz :D |
|
|
ST44-1082
10.05.2007 14:40
|
Niestety do Siemianówki nie było czasu już jechać, ale będzie trzeba tam uderzyć :-) |
|
|
ST44-675
07.05.2007 10:21
|
My zajeliśmy miejsca w drugiej czy trzeciej bonanzie, w Siedlcach sfociliśmy sobie tego byka co się podłączał do składu, o ogniu to nic sobie nie przypominam :-) |
|
|
ST44-1028
07.05.2007 10:11
|
Nie posiadam daty rewizji tej maszyny. |
|
|
ST44-675
06.05.2007 22:30
|
A to ciekawe, my z kolegami wracaliśmy także tym pociągiem, w Siedlcach wysiadaliśmy i dalej pakowaliśmy się w "Terespola", a co do gagarinów to dwa nawet są wstawione na szope a mianowicie ST44-1041 i ST44-1077, są takie szanse że mogą one być przywrócone spowrotem do pracy. |
|
|
ST43-392
06.05.2007 20:22
|
Z tego co wiem to ma być tylko malowany. |
|
|
ST44-793+933
06.05.2007 12:47
|
Brutto to faktycznie było mega, choć jak je zobaczyliśmy pierwszy raz to tak nie wyglądało :P |
|
|
60 1341-1
27.04.2007 22:16
|
Dzięki Panie za uwagi - uwzględniono :-) |
|
|
ST44-2037
26.04.2007 21:00
|
Miejsce jest dodatkowo o tyle ciekawe, gdyż przy ciężkich pociągach z popychem w tym przekopie następuje zatrzymanie składu i odczepienie lokomotywy popychającej. |
|
|
ET41-160
26.04.2007 11:10
|
Miejsce pewnie jest monitorowane, a już napewno przez sok, którzy to przybyli do nas aż z Katowic:-), na drugie pytanie nie potrafię odpowiedzieć, co do trzeciego, ów kolo to wędkarz, a dym pochodził prawdopodobnie z kominów huty. |
|
|
TEM2-275
17.04.2007 09:54
|
Dzięki Krzysztofie za uwage :-) |
|
|
TEM2-216
15.04.2007 07:50
|
No na ten skład można powiedzieć że czekaliśmy od 13 do prawie 19.30, z małą przerwą na wypad na szlak PKP przy pogori gdzie udało nam się sfocić skład na 2xSM31 |
|
|
3E/1-100
15.04.2007 07:46
|
No dokładnie to klimatyzacja. |
|
|
182 071-1
04.04.2007 18:08
|
No podczas wejścia do przedziału maszynowego/WN, nie ma innej opcji jak tylko opuścić patyki. |
|
|
EL2-40
02.04.2007 09:23
|
Od czasu do czasu można spotkać jakiś pociąg prowadzony jedną z dwóch TEM2 które ma elektrownia, a tak to takie pociągi jak na zdjęciu. |
|
|
ET22-R005
31.03.2007 23:19
|
No tego dnia na bok brali nas nazbyt często, i jeszcze te zaniki napięcia w sieci :-), brutto było małe bo to próżne 39 węglarek, ładowne chodzą w przeciwną stronę. |
|
|
ET41-022
23.03.2007 22:37
|
Dzięki Mistrzu :-) |
|
|
TEM2-226
23.03.2007 08:08
|
A leci leci, a śmiga się na wszystkim czym firma dysponuje :-) |
|
|
ST44-R009
11.03.2007 14:48
|
OK Dzięki za informacje, popytam jeszcze o ten pociąg w firmie. |
|
ST44-R009
11.03.2007 14:21
|
no chyba się źle wyraziłem, pracownikiem nie właścicielem :-) Często ten pociąg kursuje, bo szczerze mówiąc to ja o nim nic nie wiedziałem? |
|
ST44-R009
11.03.2007 13:32
|
Bardzo ładna fotka, ciekawe gdzież to się ta moja firma tam zapuściła :-) |
|
|
ST43-242
02.01.2007 00:46
|
Pawle im więcej Twych zdjęć oglądam, tym bardziej podoba mi się twoja twórczość, świetna klata! |
|
|
EU06-10+07
31.12.2006 01:58
|
Co jak co ale jak dla mnie to ta fotka rządzi:-) bardzo ładna :-) |
|
|
EU07-207
19.12.2006 20:18
|
I nie wiadomo jak długo jeszcze w tych barwach pojeździ, bo wnioskuję że jak już jeździ na towarach to niedługo pewnie jakąś rewizje przejdzie. |
|
|
182 071-1
19.12.2006 16:17
|
Dzięki D29 wpisane. Godzina to była 10:24 |
|
|
ET40-02
18.12.2006 10:16
|
To czoło było od nieistniejącego już w tamtej chwili drugiego członu. |
|
|
ST44-901
17.12.2006 14:56
|
Nie już ich tam nie ma. |
|
|
SM42-2213
16.12.2006 17:20
|
Piasek podsadzkowy. |
|
|
M62-1208
13.12.2006 17:31
|
Z tego co mi wiadomo to gagariny z PMT to jeździły to Trzebieży bo Lotos nie miał czym, ale moge się mylić, najlepiej jak by się Czubol w tej sprawie wypowiedział :-) |
|
|
Kabina ET41-041
13.12.2006 17:26
|
A do końca to jeszcze daleko, ale jeżdżenie swoją drogą ;p |
|
|
ET22-676
13.12.2006 14:04
|
A co to jest jeszcze Sosnowiec, czy już Jaworzno? |
|
|
ST44-916
12.12.2006 22:02
|
Tak wiem że o te dwa chodzi, bo też je fociłem, ale co tam się będe dużo rozpisywał, jak widac ze i tak wiadomo o co chodzi:P |
|
|
ST44-313
12.12.2006 17:20
|
Obie fotki bardzo ładne :-) |
|
|
SM42-202
10.12.2006 21:26
|
Odnośnie pierwszego to tak to ta linia. Odnośnie drugiego jak i też pierwszego :-)to pociągi można tam dość często spotkać napewno kilka razy w miesiącu nieraz i kilka w tygodniu, zazwyczaj w zestawieniu jak na fotce czyli stonka-ochronny i jedna lub dwie cysterny, no dojeżdża to tylko do Polmosu, po reszcie lini ani po bocznicach nic wiećej nie jeździ a co gorsza duża część jest już pozalewana asfaltem lub też rozebrana. |
|
|
232 584-3
06.12.2006 22:27
|
Zgadzam się z Tobą Lechu, w ogóle to już piorunujące wrażenie robią TE109 pracujące w Bułgarii, ahh może w końcu uda mi się tam wybrać w nadchodzącym nowym roku. |
|
|
SM42-2259
06.12.2006 00:32
|
No właśnie trzeba przyznać że sam lok też niezbyt ciekawie wygląda, wiadomo co z mechanikami? |
|
|
ST44-399
05.12.2006 21:32
|
No zaryzykuję stwierdzeniem że przy rumunie to tez się używa młotka i przecinaka, tak jak i przy gagarinie też są potrzebne bardziej skomplikowane narzędzia:P A co do łopaty to nie wiem może wyrzuca się nią to co wypluje silnik lub inne gadżety :P |
|
ST44-399
05.12.2006 19:54
|
W sumie większosć patentów zastosowanych w rumunie to ze Szwajcarii pochodzi :-) |
|
ST44-399
05.12.2006 17:11
|
Wiem Lechu o co ci chodzi, co nie zmienia faktu że tamary też mają prowadzenie "widłowe" zestawów, i ze środkiem ciężkości sprawa ma się podobnie, a jednak się tak na nie nie marudzi :-) |
|
|
Tercecik :)
05.12.2006 17:03
|
Ino te SU45 to do tej PESY to sobie jakąś okrężną drogą pojechały z tych Chojnic. |
|
|
SM30-001
04.12.2006 23:20
|
To ja polecam się jeszcze raz zapoznać z moim pierwszym komentarzem, a komentarz kolegi Adika to już wogóle podstawa, a jak uda ci się w najbliższym czasie sfocić SM30 o takiej konstrukcji jak na fotce to chętnie obejrzę :-) |
|
|
ST44-399
04.12.2006 17:32
|
Ja tu piszę ogólnie o lokomotowyach konstrukcji rosyjskiej, no ale jak się upieramy przy gagarinach to niech tak będzie. Pozwolę sobie stwierdzić że główną przyczyną dyskfalifikującą gagariny na rzecz rumunów jest ich jednostka napędowa czyli silnik 14D40. Pza tym opierając się na swojej wiedzy mogę w 100% stwierdzić, że lokomotywa ST43 jest o wiele bardziej skomplikowanym pojazdem niż ST44, głównie od strony elektrycznej. Co do waszych gagarinów to ich sprawność też jest kwestią ich poprawnego utrzymania :-) Już nie powiem o tym, że jak dla mnie to ST44 lepiej radzą sobie z cieżkimi pociągami niż ST43, ale tę kwestię możemy sobie przedyskutować na GG, gdzie posłałem Ci odpowiedź na pierwszą cześć pytania. Wspomnieć też można o tym, że takie firmy jak PCC czy Rail Polska i CTL jednak wolą gagariny. Wiem wiem - CTL też ma rumuny, ale jednak zdecydowanie się one tu nie sprawdzają, dlatego też często je się dzierżawi i przekazuje innym spółkom grupy CTL czego nie ma w przypadku ST44, wszystkie są pod wodzą CTL Rail. Zresztą wy w lotosie też mieliście na początku sporą liczbę gagarinów, nawet przecież często je dzierżawiliście od PCC. No to czekam na odpowiedź :-) |
|
|
SM30-001
04.12.2006 16:53
|
Lokomotywa ta jak najbardziej pracowała na PKP |
|
|
ST44-399
04.12.2006 15:25
|
Czy ja napisałem tylko gagariny? mówiąc ruski sprzęt miałem na myśli zarówno ST44 jak i TEM2, BR232 czy ET42, a ponieważ miałem do czynienia i z lokami SU45, SU46, SM42, ST43 czy też SP32 oraz elektrycznymi ET40, ET41, ET21, ET22, czy też EU07, sprzęt produkcji rosyjskiej wypada zdecydowanie najlepiej na tle tych wszystkich maszyn. A co do SP47 to dobre to byłoby kiedyś bo w czasach obecnych to byłby taki sam szmelc jak wszystko inne, jak chcesz cos dobrego to polecam udać się do Niemiec :-) |
|
ST44-399
04.12.2006 11:00
|
a godojcie sobie co tam chcecie, ale ruski sprzęt i tak spisuje się najlepiej z tego całego szmelcu jeżdżącego u nas |
|
|
SM30-001
03.12.2006 22:32
|
Fotkę wstawiam taką jaką dostałem, jak sie nie podoba to widzę dobre wyjście - nie oglądaj, oglądaj to co ci się podoba. Poza tym jakby foto było takie że oglądać by się go nie dało, to by nie przeszło więc nie rób zamieszania!!! |
|
|
Parowóz TKz
23.11.2006 14:27
|
Posiadam jeszcze fotkę TKz 210 na terenie ZNTK Bydgoszcz, jeśli będe miał zgodę na jej publikacje to oczywiście wrzucę ją do tego działu :-) |
|
Parowóz TKz
23.11.2006 10:57
|
Dzięki Jeżyku, że mnie wyręczyłeś:-) Koledze Tomiemu dziękuje za poprawki i jednocześnie pytam, czy posiada Kolega więcej informacji na temat parowozów, z których to jeden widnieje na powyższej fotce? |
|
|
Ok1-359
20.11.2006 15:57
|
nawet się załapał na fote :-) |
|
|
EP08-007
20.11.2006 15:56
|
Ten pociąg nie prowadził tego dnia w swoim składzie wagonu rowerowego, czasem pojawia się w składzie zmdernizowany wagon kl.2 który posiada wyznaczone miejsce do przweozu rowerów i zawsze jedzie na początku lub na końcu składu. |
|
|
SP49-002
17.11.2006 17:18
|
Co do lat to lata 90-te napewno to nie będą, bo w połowie lat 80-tych była już spora ilość lokomotyw SP32. Mam jej fotkę z drugiej strony jeszcze od dłuższej części, ale niestety ta już nie przeszła. |
|
|
EU07-189
14.11.2006 21:06
|
Na odrzance w swoich okolicach dawno nie widziałem EU07 z towarowym więc nie wiem jak to na niej jest obecnie. |
|
EU07-189
14.11.2006 16:23
|
EU07 jeżdżą regularnie na dwóch parach składów do Czerwieńska, odjazd z Poznania Franowo o 8.30 i 10.30 . |
|
|
2M62-1262
11.11.2006 14:24
|
Tak będą na solówki zrobione. 1264 też stoi w Monowicach zdjęcie jego jest w galerii. |
|
|
182-053
11.11.2006 10:47
|
zapewne jest to efekt podnoszenia torowiska, które osiada w wyniku szkód górniczych. |
|
|
Prawie dwie siódemki z kontenerami
09.11.2006 23:08
|
z DTR od lok. ET41 wynika że w normalnych warunkach eksploatacyjnych nie jest możliwa jazda pojedyńczego członu, tak jak i nie jest możliwe łączenie sekcji z określonych lokomotyw ET41 z sekcjami pozostałych :-) |
|
Prawie dwie siódemki z kontenerami
09.11.2006 22:15
|
Możliwe jest to napewno w przypadku ET40 i bodajże w ET42 ale tu nie pamiętam dokładnie jak to było. W ET41 nie jest możliwa jazda pojedyńczego członu ze względu na konstrukcję układów elektrycznych że tak to nazwę "zależności między nimi". |
|
|
TEM2-195
09.11.2006 21:23
|
2TE10M to w najlepszym wypadku zakryłby okolice spalinami :D |
|
|
2M62-1264
07.11.2006 15:14
|
Tak wiem jeśli chciałbyś takie informacje, zgłoś się do mnie na prv. |
|
2M62-1264
07.11.2006 15:00
|
Ta maszyna akurat stoi cały czas w tym samym mmiejscu, jeszcze nic nie było z nią robione, w pierwszej kolejnosci naprawiane są M62 z tego względu iż posiadają one dwie kabiny i nie trzeba dorabiać drugiej. |
|
|
M62-1561
06.11.2006 16:59
|
Z 2TE się tam nigdy nie spotkałem, natomiast z 2M62 tak ale przyciągają one zazwyczaj tylko długie składy złożone z tych długich cztero wózkowych cystern, a tak to tylko M62. |
|
|
ET21-309
05.11.2006 13:53
|
Ale wrzuciłem w B&W bo wg mnie tak lepiej się ta fotka prezentuje, wiem że ten TV jeszcze pojezdzi :-) |
|
|
SU45-145
04.11.2006 11:51
|
No tak przynajmniej powiedział maszynista instruktor z tamtejszej szopy:-) |
|
|
SN61-549
04.11.2006 01:07
|
Kolego nie miałem żadnych złych intencji wrzucając te zdjęcia do tych kategorii, jeśli jest to jakiś problem to najlepiej niech admini przerzucą fotki do właściwych sobie kategori :-) |
|
|
S296
02.11.2006 10:24
|
Szlak ten jest pod zarządem Kopalni Piasku Kotlarnia S.A. |
|
|
Umarłe wozy...
01.11.2006 14:38
|
Prywatne firmy, jakos nie chce mi sie w to wierzyć. |
|
Umarłe wozy...
01.11.2006 12:16
|
Teraz tylko 5 ich w tym miejscu stoi? Z tego co pamiętam było ich więcej, przestawiali je czy co się z nimi stało? |
|
|
S296
26.10.2006 18:33
|
Jak najbardziej jest to linia 2-torowa. |
|
|
BR232-008
26.10.2006 10:14
|
Dokładnie, tam znajduje się elektromagnes SHP. Co do malowania to o wiele lepiej by to już wyglądało bez tych pasów idących w kierunku dachu. Należałoby nadmienić że w najbliższym czasie wyjdzie z napraway 4E-004 która też ma otrzymać takie malowanie. |
|
|
ST43-235
24.10.2006 15:20
|
Kształtowe już nie istnieją od dłuższego czasu pozostały tylko świetlne. |
|
|
ST43-R001
20.10.2006 09:52
|
Nie no aż tak dobrze to nie jest brakuje fot z lata i jesieńi :-) |
|
ST43-R001
19.10.2006 21:20
|
OK zgłoś się do mnie na GG ale jutro ostatni dzień bo w nocy wybywam. Powiem ci gdzie to jest:-) |
|
|
ET21-106
19.10.2006 18:33
|
Wg. mnie to nocne fotki wogóle fajnie wyglądają. A co do przymarzania fotografa do krajobrazu to faktycznie moznabyło siedząc tam przez 6 godzin w nocy przymarznąć, w dodatku po nocce :-) |
|
|
S263
17.10.2006 12:47
|
Motyw, jaki motyw, ja nic nie wiem proszem Pana :P |
|
|
M62-0201
14.10.2006 15:46
|
No Panie widze że też go sfociłeś, Gigabyt z ekipą też go dziś focił, wczoraj dostali info odemnie że dziś ta maszyna bedzie na Piekarach :D |
|
|
1822-002
14.10.2006 11:05
|
Z wywiadu jaki przeprowadziłem to maszyny te sprawdzają się bardzo dobrze, narazie nie wykorzystuje się jednak opcji jazdy pod dwoma systemami napięć gdyż takie przewozy nie są prowadzone, no i mimo to że lokomotywa posiada dużą moc to nie sprawdza się w niektórych warunkach przy ciężkich pociągach ze względu na małą masę przyczepną. |
|
|
182 108-1
14.10.2006 10:56
|
OK to będzie to moje ostatnie wrzucone zdjęcie z tego miejsca, no chyba że się wydarzy coś takiego jak to napisał UOP. Ale stawiania zakazu fotografowania w tym miejscu chyba nie ma sensu :P |
|
|
S296
13.10.2006 18:58
|
Tak w tym miejscu znajdują się tarcze kształtowe zarówno dla jednego jak i drugiego toru. |
|
|
TEM2-156
13.10.2006 18:49
|
w sumie to było wschodzące słoneczko :D |
|
|
M62-2990
13.10.2006 18:47
|
Na terenie zakładu można zobaczyć takie loki jak M62, EM62, TEM2, SM30 i SM42, pozatym estońskie M62 i 2M62. |
|
|
SM04-497
10.10.2006 20:21
|
O fota rządzi:-) |
|
|
Tr12-25
10.10.2006 20:20
|
Pewnie Rybnik był najlepszym miejscem, w sumie to miejsce obstawiało tylko 4 focistów, ale niestyty skład z Ty2 nas wyrolował i go już nie złapaliśmy na szlaku. |
|
|
S2125
10.10.2006 20:18
|
Pewnie wycieczka udana od Niedzieli do Niedzieli. Na Siersze to jezdzi właśnie ów kolega machający rękoma przy nastawni:-) |
|
S2125
10.10.2006 15:52
|
Pajacuje a nikt:PWidoczny tam jest kolega z którym fociliśmy a opieprza swego znajomego z firmy co oby sie z loka zbytnio nie wystawiał:P |
|
|
ST44-927
08.10.2006 15:58
|
W krzakach to się czai BR120 który odziwo dostał w tym dniu przyzwolenie od żony na focenie :P |
|
|
kooperacja (tandem niecodzienny)
16.09.2006 20:56
|
Dokładnie to do Czerwieńska skład ten przyciągał ET41 lub 2xET22, z Czerwieńska zabierany był właśnie przez rumuna z PKP i maszyne CTL-u, w pierwszych miesiącach kursowania wykorzystywano tylko gagarina CTLR4C-001, a później już jeździła także TEM2-196 lub 129 i w późniejszym czasie także CTL-elowskie rumunki. A więc do Gubina skład ciągneła maszyna PKP i CTL, w Gubinie maszyna PKP zjeżdżała na bok i dalej do Guben skład prowadzony był przez loka z CTL-u. Brutto tego pociągu wynosiło między 2900 a 3200 ton, też mam kilka fotek tego pociągu kursował on niemalże codzinnie przez ok 14 miesięcy. |
|
|
240 128-9
18.08.2006 12:02
|
W miejscu o którym piszesz znajdują się wloty powietrza bodajże do wentylacji kabiny. A co do wypowiedzi kolegi Jeżyka to ja bym poprawił na kupe plastiku, bo złomu raczej tam niewiele :-):P |
|
|
742 646-3
16.08.2006 20:11
|
Tak masz rację moj błąd:-) |
|
|
V43-1015
16.08.2006 19:59
|
Tak tam stoją obok siebie dwie takie grzejki mam ich fotke. |
|
|
V63-033
16.08.2006 18:23
|
No to nieźle trzeba będzie uderzyć w tamte rejony w nastepnym roku, ja kilka widziałem jeszcze w Miszkolc. |
|
V63-033
16.08.2006 13:29
|
No niestety Piotrze ale widziałem tylko dwa zmodernizowane, a jeszcze dwa lata temu była tam ich cała masa, w Tapolce też kiepsko, ogoólnie to tylko 3 gagary złapałem, w następnym roku trzebabędzie wybrać się w dłuższą przejejażdżkę po Węgrzech w poszukiwaniu gagarów. |
|
|
131 079-6
13.08.2006 13:54
|
Może i dlatego węglarka była niebieska gdyż była zaopatrzona w sprzęg śrubowy z jednej i automatyczny z drugiej co umożliwiało podłączenie do loka rosyjskich wagonów. Co do węglarek Es to faktycznie składy z nich złożone fajnie się prezentują, u nas dużo takich to w Małaszewiczach się używa. |
|
|
SM30-666
02.08.2006 23:01
|
To mi sie podoba :-) |
|
|
ET22-191
02.08.2006 23:00
|
No bez przesady Panie kolego, nie tak notorycznie przeciez tak nie mozna :P |
|
|
EU07-079
01.08.2006 20:01
|
No ja brałem pod uwagę tylke te tajemnicze zera, a serie to już z innej beczki :-) |
|
EU07-079
01.08.2006 11:44
|
Jeśli chodzi o te ów tajemnicze i znikające zera to w sumie nie wiadomo o co chodzi gdzyż z jednej strony lok. ma w oznaczeniu jedno zero z drugiej dwa, po jednej stronie burty w oznaczeniu dwa zera, po drugiej zaś jedno, tak że defacto nie wiadomo co to ma znaczyć, może jakimś dziwnym trafem poprostu się one odkjejają? Dotyczy to loków ST43 i ST44 bo w innych nic takiego nie zaobserwowałem, a w książkach pokładowych loki wpisywane są cały czas z dwoma zerami. |
|
|
ST44-1113
31.07.2006 22:41
|
Poprawiono wg. sugestii :-) |
|
|
ST44-992
31.07.2006 00:19
|
To było o godzinie 16.49 pociąg pojechał na stację Bydgoszcz Główna gdzie lok się odczepił i wracał luzem. |
|
|
060Da-2384
29.07.2006 15:08
|
No widzisz Panie, ja jak coś mówie to tak jest:P |
|
|
SM42-941
07.07.2006 00:45
|
Dzieki za uwagi, a jednoczesnie przepraszam za blędy :-) |
|
|
ST44-927
28.06.2006 20:30
|
Adiku fota rządzi musimy tam uderzyć jak przyjade :-) |
|
|
ST43-R004
13.06.2006 21:06
|
no lokomotywy te często zabierają składy od CTL-u. |
|
|
ET22-1060
10.06.2006 12:34
|
Podzielam zdanie kolegi:-) |
|
|
ET22-270
09.06.2006 16:39
|
No można tak powiedzieć :-) A tak pozatym proszę przenieść fotkę do serii ET22, bo widze że coś namieszałem i jest ona w ET41. |
|
|
232 579-3
04.06.2006 23:23
|
Mam gdzieś rozkład tych kontenerowców musze go tylko wydobyć z jakiegoś CD. |
|
|
ST44-R007
01.06.2006 16:35
|
Pociągi z dieslami jadą prawie codzień, o różnych godzinach trzeba poprostu trafić, nieraz nawet idzie ich kilka w ciągu dnia. Z regóły jadą przeważnie za pociągami osobowymi ze względu na długi czas jazdy do Zielonej (ok 35 minut, a jak są problemy to i do godziny) ale to też nie jest regułą. Ogólnie to przez Zieloną idą pociągi z dieslami do Bolesławca, Malczyc, Brzegu, Nowej Soli, do i z Krosna Odrzańskiego, no i relacje powrote tych co wymieniłem wcześniej. Wczoraj jechało jakieś wachadło na Czarnowąsy prowadzone przez CTLR4C-001. Pozatym gagarinami często jeździ PMT, do Polic i Szczecina. Skład z Polic jedzie w godzinach rannych koło 8 lub później ok 11.30, do Szczecina to zazwyczaj przed Bachusem. Pozatym jeżdża inne diesleki jak i elektryki z CTL, PMT, PTKiGK Rybnik, PTKiGK Zabrze, KP Kuźnica Warężyńska. Poprostu trzeba się wybrać i poczatować troche. |
|
|
ET05-R005
27.05.2006 14:43
|
Myślę że może być i kategoria ET05/11/13. |
|
ET05-R005
27.05.2006 13:07
|
Proszę o utworzenie kategorii ET05\ET13 i przerzucenie tam fotki. |
|
|
KWK Jankowice
26.05.2006 10:54
|
No w sumie to tą kopalnie obsługuje tylko tabor PTKiGK Rybnik. |
|
|
EP07-401
25.05.2006 16:05
|
tak ze Zbąszynka |
|
|
M62-0837
22.05.2006 10:38
|
No tymi dwomam mostami biegnie linia kolei piaskowej Jęzor - Borki. |
|
|
EP07-407
21.05.2006 16:27
|
Mam fotke tej maszyny zrobioną kilka dni przed tym zdarzeniem w Terespolu z pociągiem relacji Szczecin - Terespol. |
|
|
181-053 0
17.05.2006 18:59
|
Proszę adminów o utworzenie w dziale Prywatne i przemysłowe działu serii 181\182 i przerzucenie tam zdjęcia. |
|
|
TEM2-258
17.05.2006 12:56
|
W sumie ja czasem widuje jak coś jedzie w tamtą stronę na JCB, bo tak w sumie to linia ta idzie do kilku szybów podsadzkowych, a kieruje się min. na Mysłowice, Bytom, Piekary ?ląskie, pewnie są takie dni co troszkę więcej pociągów tam idzie. |
|
TEM2-258
17.05.2006 11:46
|
A tak swoją drogą to fotka mi się podoba, też się chciałem zapuścić na ten motyw kilka razy ale jeszcze mnie się to nie udało, jakoś zawsze będąc na śląsku wolę wlecieć na ruchliwsze trasy. |
|
TEM2-258
17.05.2006 10:30
|
No radwany to to napewno nie są tylko jak już to piaskarki 401V lub 401Vc w zależności od tego jakiego typu wózki posiadają. |
|
|
Ty246-62
16.05.2006 13:58
|
Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, na oczy tej ksiązki nie widziałem, fotke udostępnił kolega tak jak to w opisie zaznaczyłem :-) |
|
|
4E-004
15.05.2006 09:44
|
Jest tak jak pisze Maciek, to jest była EU07-125. |
|
|
TEM2-038
15.05.2006 09:41
|
Dokładnie mówiąc to dwie mają silnik mercedesa a dwie MTU, a co do brzmienia to wcale nie jest to takie tragiczne :-) Pisałem z kolegą o tych maszynach w KMiD 1\2005. |
|
|
Trzemeszno Lubuskie
14.05.2006 21:06
|
Dzieki koledzy! Jeśli ktoś wiedziłby szybciej coś o takowym transporcie proszę dać znać to się wybiore na foty w miarę wolnego czasu :-) |
|
|
SP32-004
14.05.2006 21:04
|
No tak fakt sam nie wiem jak to sie stało że nic nie napisałem:-) Dane uzupełnione. |
|
|
Ty2-1132
12.05.2006 15:02
|
Niestety nie posiadam nr. tych dwóch gagarinów widocznych dalej. |
|
|
ET22-143
11.05.2006 23:35
|
No prosze ledwo coś Panie przyjechał i już fotami zapodajesz, ciekawe co na to żona:P |
|
|
Ty2-1132
11.05.2006 23:00
|
Dzieki za sprostowanie już poprawiłem. |
|
|
Ok1-339
11.05.2006 22:59
|
Więc fotke mogę i koledze dedykować także:-) Niestety jest to moje jedyne stare foto z Międzyrzecza na dzień dziesiejszy. |
|
|
3E-42
11.05.2006 22:04
|
A tu jest inaczej PCC Rail Szczakowa specjalnie zleciła zaprojektowanie i wykonanie sterowania wielkokrotnego po to aby z tego korzystać. Wykonawcą jest ZNTK Oleśnica. |
|
|
ST44-2038
08.05.2006 09:59
|
Mi się podoba :-) A tak apropos jaki teraz panuje ruch na LHS-ie? |
|
|
ST44-495
29.04.2006 20:42
|
A jeszcze dziś Macias wciskał mi że on wcale dobrych zdjęć nie robi, ale jakoś mu w to nie uwierzyłem :-) |
|
|
2M62-1258
27.04.2006 00:32
|
Raczej nie Caterplilary tylko to co w EM62, czyli General Motors - 3000KM, silnik taki jak w F40PH. Są to 16 cylindrowe silniki typu 645E3. |
|
2M62-1258
26.04.2006 22:34
|
Mają jeździć jako pojedyńcze loki. |
|
|
ST44-878
23.04.2006 16:23
|
Pewnie klimaty tam są świetne, szkoda tylko że jak ja byłem to cały dzień było mglisto i padająco, ale myślę że i w tym roku odwiedzę rejony suwalskie. |
|
|
ST43-R 07
20.04.2006 18:39
|
Witam, to moje pierwsze zdjęcie w tej fotogalerii. Czy ma ktoś ściągawke z nr. lini D29? |
|
|
|
|