Strona główna | Nowe zdjęcia | Kategorie | Mapa zdjęć | Komentarze
O galerii | Regulamin | TOP 100 | Użytkownicy | Kontakt
Rejestracja | Zapomniałem hasła | Autologowanie »

Strona główna ›› Kolej ›› Spalinowe ›› ST43/060DA ›› ST43-245

ST43-245

ST43-245
Opis: Kaczorów ||26-06-2014|| ST43-245 i SM42-1259 jadą jako luzaki z Marciszowa do Wojcieszowa po kolejną partię węglarek załadowanych wapieniem z kopalni Lhoist w Wojcieszowie
Słowa kluczowe: ST43, ST43-245, SM42, SM42-1259, Kaczorów, D29-776, dolnośląskie, lato, luzak, zdjęcie miesiąca
Data: 26.06.2014 18:30
Wyświetleń: 5853
Wielkość pliku: 444.5 KB | 1024x683 px
Dodał: Łukasz Białow

Wstecz «

Dalej »



EXIF Info
Producent: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D300S
Czas ekspozycji: 1/250 sec(s)
Wartość przysłony: F/11
Czułość ISO: 250
Data wykonania: 26.06.2014 14:15:31
Ogniskowa: 32mm

Komentarze
Jaco



26.06.2014 19:22
Jak często obecnie "Wojcieszów" jeździ?
Darek Wandtke



26.06.2014 20:45
Wdziale -o galerii napisano:
....Galeria World Rail Photo powstała w roku 2005. Tematyką przewodnią jest oczywiście kolej w ujęciach fotograficznych jak i na filmach video....
Tu tej tematyki zabrakło, niestety !
Andrev



26.06.2014 21:20
A mnie się podoba. Wymazać tego kioska i będzie luźny rumum ;)
Jakub Michaluk



26.06.2014 21:48
Mi też się podoba.
@Darek Wandtke, może mógłbyś swoją myśl rozwinąć? Fakt, że pociąg nie jest na pierwszym planie zdjęcie nie może być już zaliczane do tematyki kolejowej? Jeśli idziesz takim tokiem myślenia, to sporo zdjęć umieszczonych na galerii musiałoby zostać usunięte, bo nie spełniają wymogów :).
@Andrev, o tym samym pomyślałem, wtedy byłoby mega ;)
Wilu



26.06.2014 22:14
Ten motyw to poezja!
Zbigniew Graczyk



26.06.2014 22:24
Fakt - być może pociąg na zdjęciu jest "mały"; ale za to pomysł na niebanalne foto kolejowe ze statystkami w roli głównej - świetny !!! :-)
Pawel73



26.06.2014 23:21
Pięknie ! Ujęcie pierwsza klasa. Gratulacje.
zebu43



27.06.2014 00:35
Ależ łyse pały z tych łowiecek - widać ostrzyżono je całkiem niedawno:-).
Piotr Radomski



27.06.2014 10:37
klimacik niczego sobie. Na pewno sam rumunek byłby apetyczniejszym kadrem. Ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma :-)
Filip Brzezinski



27.06.2014 12:24
Sam nie jestem miłośnikiem zdjęć, na których pociąg zajmuje znikomą część kadru. Natomiast to w mojej opinii jest naprawdę bardzo dobre! I to jeszcze na tej linii kolejowej. "Łowiecki" pikne a i "Rumun" niezgorsy! ;).
Tadzik



27.06.2014 19:33
Podoba się! :)
Darek Wandtke



28.06.2014 15:43
@kulachimk, tak właśnie o to chodzi, tu mamy widoczek na stado baranów , nie na kolej z baranami w tle, no cóż foto rzeczywiście niebanalne ale i niekolejowe(lokomotywy jak by przypadkiem znalazły się na zdjęciu).
Oczywiście , usunął bym wiele takich zdjęć z galerii kolejowej jaką jest WRP, ponieważ są inne galerie z widoczkami, fauną i florą, na których zdjęcie na pewno zrobiło by furorę :-).
Mareczek



28.06.2014 19:57
Właśnie o to chodzi Darek, aby pokazać kolej w nieco innym ujęciu, ale również ciekawym, przyciągającym uwagę. Łukasz mógłby cyknąć loki bez stadka i powiedz, czy miałoby się wyróżnić foto na tle innych, których są miliardy w sieci? Byś miał rumuna w krzakach. I wątpię żeby znalazło by się na tej galerii. A tak znalazł motyw, dodał do zdjęcia "to coś", coś co jest nietypowe i jest wartością dodatnią tego ujęcia. I to się powinno chwalić.
Mateusz Niedziela



28.06.2014 20:15
Całe szczęście użytkownik Darek Wandtke nie może kasować takich czy podobnych zdjęć z galerii :) I może dlatego WRP jest tu gdzie teraz jest ;)
Bolero



28.06.2014 21:13
Pytanie: Baran czy Rumun . Co jest ważniejsze?
Odpowiedź: Zależy Kto ogląda zdjęcie.
Moim zdaniem poprawne zdjęcie zawiera motyw i tło w dowolnej konfiguracji, tutaj motyw (jesteśmy na WRP) jest większy od nieszczęsnych owieczek.
No chyba, że są jakieś normy wyrażane w mm, tego nie wiem.
Ładne zdjęcie.
Badworm



28.06.2014 21:42
Chodzi nie tyle o milimetry ile o tzw. równowagę wizualną na zdjęciu. IMO na powyższym mamy sytuację podobną jak na jakieś szlakówce, gdzie po jednej stronie blisko krawędzi kadru jest tor ze składem a druga połowa to niebo i np. jednorodne pole. Zdjęcie takie wówczas wizualnie "leci" w jedną stronę. To zdjęcie IMVHO byłoby lepsze gdyby kadr z lewej strony kończył się na owcy zlokalizowanej obecnie na środku kadru i patrzącej się w stronę fotografującego. Owiec wówczas byłoby dość a pomiędzy nimi a pociągiem byłaby zachowana równowaga.
Sebastian1977



28.06.2014 21:48
Nawiązując do pomysłów przedmówców, aby wymazać kioska, proponuję usunąć też rumuna i kawałek szlaku. Nie będzie zbędnej dyskusji czy fota pasuje do tematyki kolejowej. Fotografia OK, pytanie gdzie WRP jest tu i teraz? Przeglądając inne galerie nie brakuje dobrych zdjęć, a można zauważyć nowe miejscówki, lokomotywy, zmiany w kursowaniu pociągów... Na WRP przejdzie kilka zdjęć, więc jest wisieńka, ale gdzie jest tort? Kolej to nie tylko motywy a przede wszystkim zwykłe zdjęcia na szlaku i stacjach których na WRP brakuje.
Norbert



29.06.2014 00:46
Fotografia bardzo mi się podoba. Jedynym mankamentem jaki widzę jest nieznaczny przesyt zieleni, ale to w sumie czepialstwo.

Zagadnienie ile powinno być „kolei w kolei” uważam za subiektywne, a dywagacje na temat dopuszczalnej wielkości pociągu czy jego położenia mają wartość wyłącznie akademicką. W praktyce zdarza się że fotograf ma kilka sekund na zatrzymanie klimatu w kadrze, i uważam że Łuki wywiązał się z tego wyśmienicie.

Co do wymazywania „kioska”, mam nadzieję że to miał być dowcip.
Filip Falinski



29.06.2014 10:52
Nie za bardzo rozumiem dyskusję, która wywiązała się pod tym zdjęciem. Wydaje mi się, że ma ona więcej wspólnego z osobistymi antypatiami, niż rzeczową dyskusją. No bo dlaczego nikt nie domaga usunięcia się tych zdjęć?:

http://wrphoto.eu/details.php?image_id=30891

http://wrphoto.eu/details.php?image_id=33086

http://wrphoto.eu/details.php?image_id=30679

http://wrphoto.eu/details.php?image_id=30664

Kasować! Usuwać! Miażdżyć! Pięć procent pociągu w kadrze to skandal!
...naprawdę, aż nie wiem jak to mam skomentować O.o Przecież to właśnie pomysłowe motywy z oddali są zazwyczaj najciekawsze, w przeciwieństwie do standardowych fotek spod samego szlaku...
Filip Falinski



29.06.2014 10:56
A i chciałbym jeszcze dodać, że dyskusję rozpoczął użytkownik bez żadnych własnych zdjęć dodanych na galerię. Jestem daleki od tekstów w stylu "krytykujesz, a sam robisz gorzej" - to przedszkole. W tym jednak momencie ważne wydaje się doświadczenie. Ten, kto nie fotografuje dużo kolei w różnych miejscach, może nie wiedzieć jak czasem trudno znaleźć jest odpowiedni motyw. To nieraz chodzenie godzinami, robienie miliona próbnych ujęć w wielu miejscach, kombinowanie i wspinanie się na drzewa (jeśli są). Wszystko po to, żeby nie zrobić foteczki spod nasypu...
Wilu



29.06.2014 14:19
@Filip Faliński uważam, że zdjęcia Twoje, Quentina i Seweryna nie mają miejsca na tej galerii. Lepiej dobrowolnie zrezygnujcie... haha :P
Pawel Bartosik



29.06.2014 14:41
Piękne zdjęcie w pięknej scenerii, właśnie za takie zdjęcia i takie podejście do tematu kolejowej fotografii cenię sobie WRP :)
Aleksander Olszak



29.06.2014 21:17
@Filip Faliński. wydaje się że swoim tekstem (godz: 10:52: dotknąłeś innej sprawy mianowicie zdjęć z zagranicy. NIe umniejszając żadnemu z autorów obrazków zacytowanych przez Ciebie, zdjęcia zagraniczne będą z założenia wyżej premiowane niż krajowe z uwagi choćby na swoją "egzotykę", nieważne czy norweską, kazachską czy panamską lub zimbawzeńską. Wracając do podmiotowego obrazka uważam, że ów żywy owieczkowy motyw dodaje zdjęciu kolorytu. Dzięki niemu zwykły górski pejzaż kolejowy uzyskuje jakby drugie znaczenie.
Darek Kruk



29.06.2014 21:56
Panowie po to są komentarze, aby wyrażać swoje opinie o zdjęciu. Mnie osobiście zdjęcie się podoba.
Filip Falinski



30.06.2014 00:02
@Aleksander Olszak, niestety się z Tobą nie zgodzę. Wydaje mi się, że właśnie zagraniczne zdjęcia mają stosunkowo słabą oglądalność, a zdecydowana większość mikoli preferuje to, co zna (czyli Rumuna i Gagara, a nie wspomniane Zimbabwe, choćby za lokiem stała smakowita żyrafa. Obroni się jeszcze ruski Gagar, ewentualnie :P ). To w sumie dość frustrujące, przynajmniej dla mnie :P
Theo Kojak



30.06.2014 13:26
@Filip Falinski.
Zdjęcia z zagranicy (bliski, daleki wschód) to dla większości użytkowników egzotyka. Ludzie preferują to co znane (wspomniane rumuny czy gagariny) i dystansem podchodzą do tego co jest nieznane.
Dlaczego Ciebie to frustruje? Chcesz powiedzieć, że organizujesz wyjazd za granicę żeby zdrobić zdjęcia inne niż zrobione w PL, wrzucić na WRP jedną "petardę" z zagranicy na miesiąc i liczysz na zdjęcie miesiąca lub roku? Jeśli wrzucisz a nikt nie wyrazi swojego uznania w postaci komentarzu to jesteś smutny z tego powodu?
Mimo że jest to W(orld) galeria to użytkownikami w większości są rodacy a ci mają swoje gusta i guściki i tego się nie przeskoczy.

Bardzo spodobał mi się wpis Badworma nt. tego gdzie powiniej kończyć się kadr :) Tak się składa że owce po lewej stronie od tej co się patrzy na fotografa i skubie trawę mają (przynajmniej te na pierwszym planie) czarne łby a dyskryminacja ze względu na kolor łba owcy podchodzi pod rasizm ;) (Niech owce po lewej wyjdą z kadru. Czyz owce mnie słyszą? :) Oczywiście to żart. Jednak jak już ktoś wspomniał dyskusja nt. ilości kolei na zdjęciu to będzie kolejna never ending story.

Tutaj Administaratorzy obierają kierunek jakie zdjęcia mogą się pojawiać. Użytkownicy mogą i mają odmienne zdanie ale ostateczna decyzja należy do nich.

Odnośnie kierunku galerii to ja jako obserwator (nie wrzucacz zdjęć) widzę że tutaj komentarze typu: "fajne zdjęcie, gratuluję" nie są pożądane. Zdarzają się bardzo, bardzo rzadko. Natomiast na galerii na O.... niemal pod każdym zdjęciem są wpisy: "doc, fajne, super itd." Dwie skrajności. Kolega twierdzi że woli wrzucić zdjęcie tam (O...) choć jest mniejsza oglądalność ale jak choć jedna osoba napisze że zdjęcie podoba się to on czuje to sprzężenie zwrotne od odbiorcy.
Filip Falinski



30.06.2014 14:23
@Theo Kojak: zadajesz mi pytanie, po czym sam dość dobrze na nie odpowiadasz w ostatnim akapicie :) Zdjęcia miesiąca/roku nie mają tu nic do rzeczy, mowa raczej o kontakcie z odbiorcą, którego często niestety zdjęcia z zagranicy nie interesują. I to nie jest marudzenie czy tam wypłakiwanie się w rękaw, rozmawiamy dość rzeczowo, to i pozwoliłem sobie na wtręt ze swojego podwórka.

Duch inżyniera Mamonia jest po prostu wiecznie żywy ;)
Kasper Jan Kwiatkowski



30.06.2014 14:55
Na wstępie chciałbym zaznaczć, że mi osobiście zdjęcie się podoba i fajnie, że jest na WRP :)
Jednakże nie trzeba daleko szukać (patrz: Filip Falinski) żeby zobaczyć, że tego typu motyw zwierzęcy da się wykorzystać troszeczkę inaczej... i nie boję się napisać, że ja właśnie tak bym to zrobił ;)

@ Filip Falinski
Takiej fotki jak TA niestety nie zrobisz w Polsce ;)
Czy chciałbyś czy nie to właśnie wartością dodaną tej fotografii jest fakt, że została wykonana tam a nie gdzie indziej. To jest trochę tak jak ja bym zrobił zdjęcie na koło Kartuz i napsiał o "Stalkerze"... Absurd i obciach jednocześnie :)
Kasper Jan Kwiatkowski



30.06.2014 14:59
Tu jeszcze odnośnik do fotki Filipa o której pisałem w peirwszej częsci swojego komentarza: http://wrphoto.eu/details.php?image_id=30666
Norbert



30.06.2014 17:27
Co do fotografii zagranicznych nie zgadzam się z Filipem. Oszałamiające klimaty spoza Polski rezonują we mnie nie słabiej niż „Rumun” z baranami (albo, jak kto woli, barany z „Rumunem”) i nie sądzę żebym był w tym osamotniony. Mniejsza odczuwalna reakcja zapewne wynika z faktu, że wiele osób, tak jak ja, w odpowiedzi na egzotykę może wyrazić tylko podziw. Trudno podejmować rzeczową dyskusję na temat miejsca i kolei, których się nie widziało, kiedy nie zna się kontekstu.

Ogólny deficyt komentarzy na WRP jest moim zdaniem pewnym mankamentem serwisu. Odnoszę wrażenie, że zwięzłe pozytywne lub negatywne komentarze pod zdjęciami nie są tu w dobrym tonie, że panuje tu inny mindset. Piękna i zadbana galeria ma przez to trochę kostyczny charakter. Niektórym proste wyrażenie zachwytu czy aprobaty może wydać się beztreściowym i nic nie wnoszącym marnowaniem czasu. Osobiście uważam że emocjonalna reakcja na fotografie jest nie mniej wartościowa niż fachowe dyskusje na temat tras, maszyn czy obiegów.
rs



30.06.2014 22:06
Cóż, każdy ma swoje motywacje i swoje oczekiwania - wszystkim się nie dogodzi - aczkolwiek potwierdzam słowa Norberta - brak reakcji widzów chyba jest najgorszy dla autora, niepewność czy zdjęcie nie wywołało żadnych emocji, czy też może wszyscy zaniemówili z wrażenia ;)
Janusz Kwiatkowski



30.06.2014 22:29
Wtrącę swoje "trzy grosze"...
Chociaż niektóre,klasyczne,szlakówki są piękne osobiście zgadzam się z opinią Filipa Falińskiego.Nie jest zbyt wielką sztuką (wyjątki oczywiście są) stanąć przy torze i "strzelić" fotę. Dobra miejscowka charakteryzuje autora i jego osobiste zaangażowanie aby w czysto kolejowej scenerii zawarte było coś więcej - jakieś inne ,nieszablonowe i niecodzienne spojrzenie na interesujący nas wszystkich temat.
Trzeba wiele pomysłowości i inwencji a często wysiłku fizycznego oraz wielu prób aby wejść tam skąd widać inaczej.
Zdjęcie dobre ale wykadrowałbym ciut bliżej.
Theo Kojak



01.07.2014 00:07
@Filip Falinski
Zadałem Tobie pytanie, natomiast ostatni akapit jest moim spostrzeżeniem więc nie odpowaiadam sam na swoje pytanie. Nie mogłem przewidzieć, że częściowo podzielasz ten pogląd.
W pierwszym akapicie napisałem swoją wersję. Sam powtórzyłeś to co ja już napisałem (kontakt z dobiorcą) więc też mógłbym napisać, że masz coś wspólnego z rejsowym inż.
Badworm



01.07.2014 00:20
@Sebastian 1977: tych zwykłych zdjęć to jest wszędzie na pęczki. Szlakówek typu:
http://rail.phototrans.eu/14,90320,0,PaFaWag_201E_.html
http://rail.phototrans.eu/14,90295,0,___________________________70_.html
http://rail.phototrans.eu/14,90291,0,HCP_303E_.html
(pierwsze trzy z brzegu z najnowszych z TWB - nie mam nic do ich autorów)
jest na tuziny, takie zdjęcie można by wręcz zrobić gdziekolwiek i kiedykolwiek niemalże automatem typu fotoradar. Dlaczego nie zaangażować się w fotografię trochę bardziej i nie fotografować tych zwykłych pociągów w niezwykłych miejscach?

@Filip Faliński: masz u mnie piwo przy najbliższym spotkaniu. Po pierwsze, za słowa o względnym podejściu części osób do tego, ile kolei jest w danym kadrze. Po drugie, za słowa o tym, jak tutaj odbierane są zdjęcia zagraniczne. Zdjęcia ze wschodu są generalnie odbierane bardziej pozytywnie i nikt temu nie zaprzeczy a wielu wzdycha do gagarinów, 2M62, fantomasów i innych straszydeł. Ze zdjęciami z Europy zachodniej jest już różnie, co widać choćby po wspomnianej przez Ciebie ilości wyświetleń (co jest raczej obiektywnym czynnikiem). Jakie odwiedzający tę galerię mają podejście do zdjęć z różnych krajów widać było też na przykładzie kadrów w stylu "gdzie jest pociąg". Tego zdjęcia nikt nie odważył się skrytykować, że pociągu trzeba na nim wypatrywać dłuższą chwilę a za to pod tą fotą ze Szwajcarii niejedna osoba wyraziła swoje niezadowolenie, że pociąg jest zbyt słabo widoczny i zdjęcie powinno znaleźć się w innej galerii/kategorii. Od kilku lat większość moich publikowanych tutaj zdjęć została zrobiona w tamtym kraju - bowiem zachwyt najlepszymi kolejami w Europie (a takimi można śmiało nazwać SBB i wiele sieci tamtejszych wąskotorówek) nie przemija. Po 4 wizytach i kilkunastokrotnym przejechaniu się pewnymi odcinkami (bo inaczej się nie da dojechać w pewne miejsca) Szwajcaria może i mi się nieco odrobinę przejadła ale nie oznacza to, że tam nie będę wracał. Wręcz przeciwnie, czeka tam na mniej jeszcze wiele tras wartych przejechania (po raz pierwszy lub kolejny) oraz miejsc, gdzie warto się wybrać na foty. Trudno wyobrazić sobie kraj bardziej przyjazny dla fotografujących kolej: takt (pół)godzinny, obiegi lokomotyw wywieszone na dworcu, wykresy ruchu oraz zestawienia składów oficjalnie dostępne w sieci, wysoka punktualność, bardzo dobre dojście w wiele lokalizacji i do tego sieć autobusów (postbusów). Choć może zdjęcia nie pozwalają tego odczuć to każdy, kto czuje w sobie pasję do kolei, po pierwszej wizycie w Szwajcarii będzie oczarowany oraz jednocześnie pełen podziwu i niedowierzania, że istnieje kolej tak mocno odmienna od tego, co znamy z naszego podwórka. Będzie też niestety smutny, musząc w końcu opuszczać ten kolejowy raj. Są tutaj osoby, które z pewnością potwierdzą moje słowa - były tam i gdyby tylko mogły to by wybrały się do Szwajcarii jeszcze nieraz. To samo dotyczy zresztą wielu innych krajów, które chciałbym odwiedzić, m.in.: Austrii (od której zaczęły się moja przygoda z kolejami w Alpach), Francji, Niemiec, Skandynawii czy Hiszpanii. Naprawdę nie warto się zamykać tylko na to, co ma się pod domem - warto marzyć, snuć plany, odkładać pieniądze i wyruszać w świat, by poszerzać swoje horyzonty. Dla mnie czymś niesamowicie intrygującym okazały się zdjęcia z Indii zamieszone tutaj w ostatnich miesiącach - nie wiem czy kiedykolwiek tam dotrę ale bardzo pobudziły moją wyobraźnię, co kiedyś może zaprocentować. W życiu jest tak, że szczęście sprzyja lepiej przygotowanym. Kto wie, jak się losy potoczą i czy pewnego dnia nie będzie okazji wybrać się na zdjęcia w miejsce, z którego ciekawy kadr widzieliśmy gdzieś w sieci kilka lat wcześniej? Albo bazując na takim zdjęciu zbuduje się kompozycję bądź nastrój swojej foty w zupełnie innym miejscu?

Zostawiając już na boku temat zdjęć zza granicy a odnosząc się do słów Theo Kojak'a: nie chodzi o wazeliniarstwo, TWA czy poklepywanie po plecach. Komentarze typu 'super', 'bajer', 'ekstra foto' są tak naprawdę niewiele warte. Jeśli ktoś pisze coś takiego po znajomości to lepiej by tego w ogóle nie pisał. Szkoda bowiem jego czasu a autorowi takie komentarze nic nie dają. Nie wynika z nich bowiem co tak zachwyciło daną osobę, podobnie jak z komentarzami typu 'gniot' i nic poza tym. Jeśli przyjmiemy założenie, że dyskusje w komentarzach mają m.in. rozwijać to powyższy przykład w ogóle do tego nie prowadzi. Jako odzew wystarczy 1-2 zdania na tema tego, co danej osobie się w konkretnym zdjęciu spodobało bądź nie, jakie w niej ono uczucia wzbudziło. Taka forma sprzężenia zwrotnego daje naprawdę dużo.

Mam nadzieję, że nie zanudziłem ;)
Darek Wandtke



01.07.2014 11:26
Widzę że znów zrobiono ze mnie głupka, no cóż po pierwsze:
Kierowałem się tym wpisem
....Galeria World Rail Photo powstała w roku 2005. TEMATYKĄ PRZEWODNIĄ JEST OCZYWIŚCIE KOLEJ...
i tym się kierowałem , skoro naoglądaliście się tvn-ów i bierzecie przykład z PO gdzie czarne jest białe a białe jest czarne no to sory, nie dam sobie wmówić że barany to kolej a kolej to barany !!
Tutaj kolej została sprowadzona do marginalnej dziury i tyle.
Jeżyk (†)



02.07.2014 08:22
@Darek Wandtke: Daruj sobie polityczne przytyki, bo tego tu tolerować nie będziemy. Galeria jest apolityczna.
seweryner



02.07.2014 11:36
To ci dopiero dyskusjon się rozwinął pod moją nieobecność ;) Ja chcę powiedzieć tylko dwie rzeczy:

1. Łukaszu, zrobiłeś świetne zdjęcie i nawet nie mając wiedzy o tym, co kryje się za prawym brzegiem obrazka, najpewniej skadrowałbym go właśnie w taki sam sposób.

2. @Filip Faliński - Jeśli kiedykolwiek nadarzy się okazja, to masz już 2 piwka, jedno od Adama, drugie ode mnie ;)
Mareczek



02.07.2014 13:59
@Darek: Dodam tylko że pkt. 2 regulaminu zaczyna się [b]"Tematem zdjęcia powinna być kolej w szerokim tego słowa znaczeniu."[/b], zaś opis który cytujesz to jest coś ala "oferta nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu kodeksu cywilnego" :)

Edit: rozbudowałem pierwsze zdanie w dziale "O Galerii".



W poszczególnych kategoriach znajdują się zdjęcia zarejestrowanych użytkowników galerii. O zgodę na wykorzystanie zdjęcia należy poprosić konkretnego autora.

Powered by 4images version 1.8 | Copyright © 2002-2025 4homepages.de
© World Rail Photo 2005-2025 | Template by World Rail Photo 2016